Webáruház indítás

Add el termékeid a neten! Webshop, piactér vagy Facebook Bolt? Segítünk dönteni!

6 perc olvasási idő Webshop, piactér vagy Facebook Bolt?

Van egy termékötleted, de nem tudod milyen platformon lenne érdemes belevágni az online értékesítésbe? Szerencsére ma már számtalan módja van annak, hogy eladd termékeid a neten:

  1. Online piacterek
  2. Közösségi média bolt funkciók (Facebook Bolt, Instagram Shopping)
  3. Saját webáruház 

Viszont nem mindegy, hogy melyiket választod! Mindegyik felületnek megvannak az előnyei és hátrányai is, így ebben a cikkünkben szeretnénk útbaigazítást adni, hogy magabiztosan tudd eldönteni, hogy számodra melyik megoldás lesz a megfelelő.

1. Online piacterek

Az online piactér (más néven Marketplace) szó hallatán sokan talán automatikusan a Vaterára, Jófogásra és egyéb olyan platformokra asszociálnak, ahol használt termékek adás-vétele, esetleg licitálás is történik. Részben ez igaz is, hiszen ezek a felületek is online piacterek, de a fogalom nem csak ezekre korlátozódik.

Online piactérnek számít minden olyan oldal, ahol egyszerre több kereskedő termékei (vagy szolgáltatók szolgáltatásai) jelennek meg. Ebből a meghatározásból következik az, hogy a termék használt jellege nem szükséges feltétel.

Online piactér - eMAG

Mint ahogy egy hagyományos piacon, úgy egy Marketplace-en is a vásárló egyszerre több eladó termékeiből válogathat és vásárolhat.

Online piacterek előnyei

  • Termékfeltöltés általában ingyenes
  • Népszerű értékesítési csatornák
  • Egyre modernebb felületek
  • Kihasználhatod a piacterek nagy vásárlóbázisát
  • Egyszerű az értékesítés

Online piacterek hátrányai

  • Nem te kontrollálod, más kezében van az irányítás
  • Meg kell felelned a feltételeknek
  • Általában jutalékot kell fizetni a sikeres értékesítés után
  • Brandépítésre korlátozott lehetőségek vannak
  • Hosszú távú sikerhez önmagában nem elég
  • A piactér marketing stratégiájára vagy utalva

Kiknek ajánlott online piactéren értékesíteni?

  • Hobbi kereskedőknek, akik nem főállásban foglalkoznak a termékeik eladásával
  • Ha nincsenek hosszú távú céljaid az online értékesítéssel
  • Használt terméket adnál el
  • Offline üzletek számára
  • Meglévő webshopodnak szeretnél egy új értékesítési csatornát
  • Ha validálni szeretnéd a terméked iránti igényt

Legnépszerűbb online piacterek

2. Facebook Bolt és Instagram Shopping

Egyes közösségi média felületek is biztosítanak Bolt funkciót, amellyel lehetővé teszik az online értékesítést. Ilyen például a Facebook Bolt és az Instagram Shopping.

Instagram Shopping - Pauza

Fontos tisztázni, hogy a Facebook Marketplace és a Facebook Shops (Facebook Bolt) nem ugyanaz! 

Ha offline hasonlatokkal akarunk élni, akkor a Facebook Marketplace olyan, mint egy hagyományos zöldségpiac, ahol több termelő egyszerre jelenik meg a különféle zöldségekkel, gyümölcsökkel és ezekből válogathat a vevő, akár több eladótól is vásárolhat. Ezzel szemben a Facebook Bolt pedig egy zöldség-gyümölcs bolthoz hasonlít, ahová ha az ember betér, akkor csak egy eladótól tud vásárolni.

Facebook Shops, Facebook Bolt - Pauza

A fizetési és átvételi módban is lehet eltérés Facebook Marketplace és Facebook Shops között:

  • A Facebook Marketplace-en keresztül csak kilistázni lehet a termékeket, a tranzakció és a termék átadás feltételeiről és lehetőségeiről az eladó és a vevő fog egyeztetni a kapcsolatfelvételt követően.
  • A Facebook Bolt és az Instagram Shopping az Egyesült Államokban már biztosít közvetlen fizetési funkciót. Az Instagram oldalán az olvasható, hogy hosszú távú céljaik között van a funkció bevezetése USA-n kívüli országokban is.

Ennek értelmében Magyarországon jelenleg 2 lehetőség van a Facebook Boltban vagy Instagram Shoppingban megvásárolt termékek kifizetésére:

  • Messenger/Instagram Chaten történő kapcsolatfelvétel során egyeztetni a részletekről.
  • Átirányítani a webáruházba a vásárlót, ahol az ott meghatározott feltételekkel fizethet.

Facebook Bolt előnyei

  • Több milliárd felhasználója van a Facebooknak
  • Brandépítésre több lehetőség van, mint Facebook Marketplace-en
  • Ingyenes és könnyen kezelhető
  • Pár kattintással összeköthető Instagram Shopping-gal
  • Meglévő webáruházadhoz könnyen beállíthatod a Facebook Boltot
  • Dinamikus remarketing hirdetéseket indíthatunk a látogatók számára
  • Közösségépítés könnyen kivitelezhető

Facebook Bolt hátrányai

  • Magyarországon egyelőre nem engedélyezett a felületen történő fizetés
  • Korlátozott funkciók 
  • Kevés ráhatásod van a keresőoptimalizálásra
  • A vásárló számára nehéz a termékek keresése
  • Korlátozott marketing eszközök
  • Önmagában a hosszú távú sikerhez nem elegendő
  • Követőid a Facebook “birtokában” állnak
  • Nehéz a vásárlók és rendelések kezelése, ha nincs mögötte webáruház is

Kiknek ajánlott a Facebook Bolt és Instagram Shopping?

  • Akik meglévő webáruházuk számára szeretnének egy új értékesítési csatornát
  • Akik jártasak a social media világában
  • Influencereknek
  • Akik csak rövid vagy közép távon gondolkodnak az e-kereskedelemben
  • Ha ingyenesen szeretnéd kipróbálni magad az online értékesítésben
  • Offline üzletek számára
  • Akik aktív Facebook vagy Instagram felhasználótáborral rendelkeznek

3. Webáruház

Ha termékeidet az interneten szeretnéd eladni, akkor biztosan eszedbe jutott már neked is a saját webáruház létrehozása. Blogunkon mi is számos cikket publikáltunk már webáruház indítás témakörében egészen az alapoktól, hogy miért érdemes webshopot indítani, odáig, hogy milyen teendőkkel jár a webáruház készítés.

Az online piacterekhez és a közösségi média adta e-kereskedelmi lehetőségekhez hasonlóan egy webáruházban is termékek (és/vagy szolgáltatások) értékesítése zajlik, viszont annyi különbséggel, hogy a felület csak a tiéd.

Saját webáruház - Illatgyertya

Az e-kereskedelem dinamikus fejlődésével a webáruház indítás lehetőségei is sokkal szélesebbé és könnyebbé váltak. A bérelhető webáruház rendszereknek köszönhetően ma már havi pár ezer forintért, programozói tudás nélkül lehet professzionális webáruházat létrehozni.

Saját webáruház előnyei

  • Széles körben elérhető marketing eszközök
  • Vásárlók könnyen tudnak termékeid között keresni
  • Az online vásárlás legelterjedtebb formája
  • Személyre szabható
  • Brandépítés leginkább itt valósítható meg az online piacterekhez és közösségi média felületeken történő értékesíteshez képest
  • Többféle webshop motor közül választhatsz
  • Látogatókból e-mail adatbázist építhetsz fel, ami a te tulajdonodban lesz, így bármikor kapcsolatba léphetsz az érdeklődőkkel és vásárlókkal
  • A te kezedben van az irányítás
  • Hosszú távon is jól profitáló lehet
  • Számos oktatóanyag és támogatás érhető el, hogy könnyedén bele tanulj a webáruház üzemeltetésbe

Saját webáruház hátrányai

  • Több erőforrásra (idő, pénz, tudás) van szükség az elindításához és üzemeltetéséhez az alternatívákhoz képest
  • Nagyobb elköteleződést igényel
  • Egyes webshop motorok kezeléséhez komoly technikai tudás szükséges
  • Körülbelül 1 év kell mire igazán belendül egy webáruház

Kiknek ajánlott a saját webáruház elindítása?

  • Akik hosszú távon szeretnének sikeresek lenni az e-kereskedelemben
  • Akik rendelkeznek fizikai üzlettel
  • Főállású e-kereskedőknek (bár másodállásban is lehet webshopot üzemeltetni)
  • Akik rendelkeznek e-kereskedelmi tapasztalatokkal (vagy hajlandóak ebbe beletanulni)
  • Akik többféle marketing eszközzel szeretnék támogatni az értékesítést
  • Akik szeretnék, hogy a termékeik mögötti brand is ismertté váljon
  • Akik egy általuk testre szabható felületre vágynak

Ha szeretnél többet tudni a webáruház indítás lépéseiről és feltételeiről, akkor jelentkezz ingyenes webináriumunkra, vagy foglalj konzultációt szakértőnkhöz, ahol megmutatjuk számodra, hogyan tudod megvalósítani ötletedet a Shoprenterrel.

Legnépszerűbb bérelhető webáruház motor

Ahogy említettünk, többféle webáruház rendszer közül választhatsz, ha a webshop indítás mellett döntesz.

Az egyik legelterjedtebb megoldás a bérelhető webáruház rendszer, amely könnyű kezelhetőségének és széleskörű funkcionalitásának köszönheti sikerét. A piaci igények döntő többségét lefedi, így nincs kell több százezreket/milliókat költeni egy egyedi fejlesztésű webshopra és fejlesztői tudásra sincs szükséged, mint a hagyományos webshop motorok esetén.

Ha szeretnéd kipróbálni a Shoprentert, Magyarország piacvezető bérelhető webáruház rendszerét, akkor hozd létre próbaboltodat még ma és használd 14 napig ingyen a szolgáltatást.

Webshop, piactér vagy Facebook Bolt? Melyiket válasszam?

Ha végigolvastad a fentebbi leírásokat, akkor valószínűleg már te is látod, hogy mindegyik megoldásnak vannak előnyei és hátrányai is. Több dologtól is függ, hogy kinek melyik lesz az ideális.

De nem kell csak az egyik mellett letenned a voksod. Ezek a felületek egymás mellett is nagyon jó szinergiában tudnak működni, de akár külön-külön is használhatók attól függően, hogy mik a céljaid az online értékesítéssel.

Kérdések, amiket célszerű megválaszolni a döntés előtt:

  1. Milyen az értékesítés gyakorisága?
    • Egyszeri 
    • Szezonális 
    • Folyamatos
  2. Mi a termékkör?
    • Kézzel készített, kézműves termék
    • Saját gyártású termék
    • Új termék
    • Használt termék
    • Nagykereskedőtől beszerzett áru
    • Dropshipping szolgáltató termékkínálata
  3. Mi az értékesítés célja?
    • “Megszabadulni” egy terméktől
    • Rövid vagy közép távon bevételt szerezni
    • Hosszú távú profit szerzés
    • Brandépítés
    • Offline üzlet online megjelenése
  4. Ki a célközönséged?
    • Ismerősök
    • Niche piac
    • Hazai célpiac
    • Külföldi célpiac
  5. Milyen erőforrásokkal rendelkezel?
    • Idő
    • Pénz
    • Tudás
    • Kiszervezés lehetősége

Írd össze a kérdésekre adott válaszokat és azok alapján mérlegeld a fentebb említett lehetőségeket.

Például, ha még nem vagy biztos abban, hogy az ötleted jó és csak azt szeretnéd validálni, hogy van-e a termékedre kereslet, akkor célszerű előbb online piactérrel elindulnod. Majd ha azt mutatják a számok, hogy érdemes ezzel többet foglalkoznod, akkor jöhet a saját webshop is! 

Ha hosszú távon szeretnél sikeres lenni az e-kereskedelemben, és úgy látod, hogy céljaid eléréséhez egy saját webáruház tudna hozzájárulni, akkor vegyél részt az ingyenes Hogyan Indítsunk Webáruházat előadásunkon, ahol megismerheted lépésről-lépésre a webshop indítással kapcsolatos teendőket.

Hogyan Indítsunk Webáruházat? - webinárium

Összefoglalás

2020-ban a belföldi online kiskereskedelemben rekord mértékű, 45%-os növekedés mutatkozott. Ez a szám jól mutatja azt, hogy milyen hatalmas potenciál van az e-kereskedelemben.

Ha te is szeretnél csatlakozni ehhez a dinamikusan növekvő piachoz, akkor itt az ideje, hogy elkezd értékesíteni termékeidet az interneten! 

Reméljük cikkünk segített megválaszolni a benned lévő kérdéseket és sikerült eldöntened, hogy saját webshopban, online piactereken vagy épp Facebook Boltban célszerű belevágnod az e-kereskedelembe. Vagy netán egyszerre több felületen is? 

Ha bármilyen kérdésed lenne még a témát illetően, nyugodtan kérdezz tőlünk a cikk alatt kommentben, vagy írj nekünk az info@shoprenter.hu e-mail címre.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
9 módszer az eladások növelésére, ami évekkel ezelőtt még elképzelhetetlen volt
9 módszer az eladások növelésére, ami évekkel ezelőtt még elképzelhetetlen volt

Ki gondolta volna az internet megjelenése előtt, hogy a számítógépek egy napon majd képesek ...Elolvasom

Close