Webáruház indítás

Webshop indítás saját termék nélkül

10 perc olvasási idő Webshop indítás saját termék nélkül, dropshipping

“Szeretnék webshopot nyitni, de nem tudom mit lenne érdemes értékesíteni benne.”

Gyakran találkozunk ezzel a mondattal. Sokan vannak, akik úgy vágnának bele webáruház működtetésébe, hogy nincs még konkrét elképzelésük, vagy saját termékük. Ebben az esetben sem kell elkeseredni, hiszen remek megoldások léteznek ma már, amivel könnyedén az e-kereskedők útjára léphet bárki.

Az online vásárlás rendkívüli mértékben felgyorsult, így nem meglepő, hogy egyre többen szeretnének belevágni ebbe az üzletbe. Ebben a cikkben azok számára szeretnénk segíteni, akik még nem döntöttek arról, hogy pontosan mit értékesítsenek saját webshopjukban.

Egyedi termékek raktározás nélkül

Termék nélküli webáruház indításra kiváló lehetőség lehet számodra a print on demand üzleti modell.

A print on demand azaz, az igény szerinti nyomtatás modell lényege, hogy neked kereskedőként elegendő csak akkor legyártanod a termékeket, ha valaki azt meg is rendeli. Ezáltal egy sokkal költséghatékonyabb indulást biztosít és nagyobb hangsúlyt fektethetsz a marketingre és a webshopod fejlesztésére.

Egy print on demand webáruház elindításához két dolgot kell figyelembe venned:

Milyen grafikákat fogsz a termékekre nyomtatni?

Saját gyártású egyedi grafikák esetében te készíted el azokat a kreatív anyagokat, amelyeket a vásárlók különböző termékekre tudnak nyomtatattni. Ilyenkor lehetséges akár egy téma köré építeni a megvásárolható mintákat, felülhetsz valamilyen aktuális trendre is, de ide sorolható a különböző márkák merchandise termékei is.

Ha azt szeretnéd, hogy a vásárlók tölthessék fel a saját grafikájukat vagy tervezzék meg a termékeiket a webshopodban, akkor erre is van lehetőség. Egy ilyen webáruház esetében a látogatónak nagyobb szabadsága van a termékek kinézetének módosításában és sokkal személyre szabottabb eredményt kapnak. Ilyen lehet például az, amikor egyedi gravírozott tollakat, saját szövegezésű pólókat vagy bögréket kínálsz.

Az egyedi céges ajándékokról sem szabad megfeledkezni, hiszen ez a szegmens is kiválóan kiszolgálható ezzel az üzleti modellel. Egyedi logókkal vagy grafikákkal ellátott céges ajándéktárgyak, például pólók, bögrék vagy noteszek könnyen elkészíthetők és vállalkozásra szabhatók print on demand megoldással.

Természetesen a fenti szegmensek mindegyike használható egyszerre is egy print on demand webáruházban, de akár gondolkodhatsz teljesen másban is.

Hogyan fogod végezni a logisztikát?

A legjobb módja, ha olyan print on demand (POD) szolgáltatókkal szerződsz le, akik vállalják a teljes rendelésfeldolgozást. Ilyenkor neked nem kell a szállítással és raktározással foglakoznod, ezt mind a POD szolgáltató végzi el helyetted.

A Shoprenternél erre kész megoldást találsz. Amikor a vásárló megtervezi a termékét a webáruházadban és leadja a megrendelését, az adatokat automatikusan megkapja a szolgáltató, amely össze van kötve a webáruházaddal, így neked ezzel nem kell időt töltened. A gyártást és a szállítást a szolgáltató végzi.

Automatizált termékfeltöltés nagykereskedéstől 

Gyakori probléma webáruház indításkor a beszállítók nehézkes felkutatása és a tőlük kapott termékinformációk megfelelő feltöltése. 

Ennek kiküszöbölésére bátran használhatod a Shoprenter és a Linkio közös integrációját, melynek segítségével megtalálhatod a számodra megfelelő nagykereskedéseket, és a kiválasztott termék információkat pár kattintással automatikusan feltöltheted webáruházadba.

Nézzük meg, hogyan is működik: 

A Linkio a nagykereskedések termékeit gyűjti össze és tartja naprakészen a webáruházadban. Segítségével megtalálhatod a legjobb beszállítókat és folyamatosan bővítheted webshopod termékkörét mindig az aktuális méretednek megfelelően. 

Milyen előnyei vannak? 

  • Több mint 400 nagykereskedés érhető el a rendszerben. Ezen az oldalon megtalálhatod a számodra legmegfelelőbbet. 
  • Teljes körűen szerkesztheted a termékek adatait. Webáruházadra szabhatod a termékek leírását, a szállítási időt, a garanciára vonatkozó szabályokat és mindent, amire szükséged van. 
  • Folyamatosan a legjobb beszerzési árat kapod, hiszen a rendszer automatikusan figyeli az ajánlatokat és mindig ahhoz igazítja a beszerzési árat, ahol az a legolcsóbb és van elengedő készlet.
  • Fejlesztési költség nélkül, pár kattintással be tudod állítani a termékek feltöltését és adatait. 
  • Pack2Go szolgáltatásuknak köszönhetően dropshipping webáruházat is indíthatsz.

Mikor ajánljuk? 

  • Ha szeretnél átlátható módon nagykereskedőt találni webáruházadnak. 
  • Ha automatizáltan akarod megoldani a termékfeltöltést. 
  • Ha érdekel a dropshipping, de egyszerre több nagykereskedés termékét szeretnéd kínálni. 

Röviden a dropshippingről

A dropshipping azt az üzleti modellt jelenti, ahol webáruház tulajdonosként nem neked kell a termék beszerzésével, raktározásával, csomagolásával és kiszállításával foglalkoznod, hanem mindezt a nagykerek intézik helyetted, akiket egy dropshipping cég fog össze.

Röviden: Neked csak a webshop menedzselésével, a marketinggel és az ügyfelekkel kell foglalkoznod. A webshopon található termékek beszerzését és logisztikáját a dropshipping cég által biztosított nagykerek végzik helyetted.

A dropshipping előnyei:

  • Nem neked kell nagykereket keresned. A dropshipping cég már egy jól kiépített nagyker adatbázissal rendelkezik.
  • A dropshipping által elérhető nagykerek ugyanúgy webshopok, mint te, így még tanulhatsz is tőlük.
  • Nem kell felhalmoznod a raktárat és a logisztikával bajlódni.
  • Széles termékkínálat.
  • Bár szemben a saját termékkel, itt nem annyira van meg az “owner mentality”, viszont ennek előnye, hogy könnyebb a váltás, ha úgy érezzük mégse annyira futott be az ötletünk.

Webshippy Marketplace

A Shoprenter Alkalmazások között a fenti lehetőségek mellett megtalálhatod a hazai egyik legnagyobb szolgáltatót is a Webshippy Marketplace-t.

Nézzük meg közelebbről mit érdemes tudni róla.

A Webshippy Marketplace legnagyobb előnye, hogy magyar webshopok termékeit lehet továbbértékesíteni. Ez kifejezetten előnyös, ha nem szeretnél a külföldi nagykereskedők beszállítási korlátaitól tartani.

Dropshippy applikáció

A Webshippy Marketplace a Webshippy nevű fulfillment szolgáltatónak az egyik része. Így aki már használja a Webshippy kiszervezett logisztikát, azok számára könnyedén bővíthető a termékkínálat a szolgáltatás által.

Természetesen ez oda-vissza igaz, a Webshippy-nél a Marketplace és kiszervezett logisztika gyakran jár kéz a kézben. Ennek egyik nagy előnye, hogy a termékek mind egy helyen vannak raktározva, így azok egyszerre lesznek kiszállítva a vevőnek.

Jelenleg többszáz nagykereskedő sokezer terméke érhető el a Webshippy Marketplace-ben és ez a szám folyamatosan növekszik. A növekedés közepette a megoldásról alkotott vélemények pozitívak, amely a fejlesztéseknek és a fogyasztói kérések folyamatos beépítésének is köszönhető.

Mikor ajánljuk? 

  • Ha még nincs nagy tapasztalatod az e-kereskedelemben.
  • Ha fontos számodra, hogy magyar nagykerekkel dolgozz együtt.
  • Ha használod/használnád a Webshippy-t is.

Mit érdemes tudni, ha termék nélkül szeretnél webshopot nyitni?

Fontos néhány dologra kitérni, mielőtt meggondolatlanul belevágunk. Tapasztalataink alapján sok kérdés öleli körül ezt a témakört, így ezek alapján gyűjtöttük össze a legfontosabb tudnivalókat.

Ha szeretnéd ötleteidet és kérdéseidet szakértőinkkel átbeszélni, foglalj bátran időpontot ingyenes Hogyan indítsunk webáruházat konzultációnkra.

Ingyenes webáruház konzultáció

Mikor érdemes dropshippinggel elindítani egy webshopot?

Két gyakori esettel találkozunk, amikor érdemes a dropshipping előnyeit kihasználni:

  1. Akinek már van webshopja és a meglévő tapasztalatát akarja átvinni egy új webáruházba. Ilyen esetben nagyon alacsony a rizikó, mondhatni “elvegetál” az újonnan létrehozott webáruház, de mégis hozza a pénzt a házhoz.
    (Kiegészítés: Ha már van webshopod, de nem szeretnél új webáruházat nyitni, akkor meglévő termékkínálatodat is remekül szélesítheted a Webshippy Marketplace/Linkio által.)
  2. Akinek még nincs vállalkozása, sem e-kereskedelmi tapasztalata, de látja, hogy milyen jó üzleti lehetőség egy webáruház üzemeltetése. Viszont nincs saját terméke még, amit értékesíthetne, cserébe van üzleti érzéke. Ebben az esetben is remek megoldás lehet a dropshipping!
    (Kiegészítés: Ha még nincs vállalkozásod, akkor a webáruház indítás alapfeltétele, hogy egyéni vállalkozóként bejelentsd magad vagy céget alapíts. Ezt követően a TEÁOR szám bejelentés is egy elengedhetetlen lépés.)

A dropshippinges webáruházzal is sok a munka!

Bizony egy dropshippinges webáruházzal is kőkemény munka van! Hasonlóan más webshopokhoz, körülbelül 1 év kell ahhoz, hogy igazán befusson. Célszerű főállásban végezni az e-kereskedői létet, de persze másodállásban is kivitelezhető, ha jól csinálja az ember.

Viszont ne ringassuk magunkat tévhitekbe. Egy ilyen webáruház nem fog pikk-pakk milliókat hozni a konyhádra egyik napról a másikra. 

NE is kezdj bele a webáruház indításba ha:

  • amúgy már van 3 másik állásod és ez lenne a 4.,
  • azonnali sikerre vágysz, vagy 
  • nem szeretnél sok időt és energiát belefektetni.

Ezzel nem elkeseríteni szeretnénk az embereket. De legyünk őszinték magunkhoz: Ez is csak úgy fog jól működni, hogy ha megtanuljuk a csínját-bínját és belefektetjük az időnket és energiánkat. 

Irodai munka, laptop

Szerencsére ma már szinte végtelen mennyiségű anyag érhető el az interneten, ami segíthet ezen az úton. Nálunk, a Shoprenternél például ingyenes oktatás keretein belül sajátíthatja el mindenki a rendszer használatát és emellett széleskörű tudásanyagokat is biztosítunk (cikkek, e-bookok, letölthető anyagok, stb).

Szóval, ha érzed magadban a kellő elhivatottságot és nem vagy rest dolgozni a siker érdekében, akkor mi minden támogatást megadunk neked, hogy Te is sikeres webáruház tulajdonos lehess!

Jó példa – Winelovers

Ha a fentiek olvasása közben megjött a kedved, viszont még inspriációra vágysz, akkor ismerd meg a Winelovers webáruház történetét.

Tábor István, a Winelovers ügyvezetője és tulajdonosa is dropshipping modellben működteti Shoprenteres webáruházát, amely mára a hazai borkultúra egyik meghatározó platformja lett. Több portált is üzemeltetnek, offline kiadványaik is vannak és emellett építik folyamatosan a webáruházat is. Céljuk, hogy a Winelovers közösségén keresztül edukálják és érdeklődésre ösztönözzék a borkultúra iránt érdeklődőket. A jövőben a webshop növekedésére és a borversenyek nem hagyományos felhasználására látják a legnagyobb lehetőségeket.
Ismerd meg a teljes történetet a HelloBiznisz blogon megjelent cikkből!

Célcsoport kutatás

Ha elhatároztad, hogy belekezdesz a Shoprenter webáruházad indításába, de még nem vagy teljesen biztos benne, hogy mit lenne célszerű értékesíteni, akkor mi azt tanácsoljuk, hogy olyan termékkört válassz, ami a legközelebb áll hozzád!

Kiindulási alapnak jó, ha inspirálódsz a legtrendibb webshop ötletek közül, de végső soron olyan terméket kell választanod, ami igazán érdekel téged, amihez igazán értesz, és amit tényleg szívvel-lélekkel tudsz büszkén értékesíteni.

Mi az a témakör, amit igazán magadénak érzel? Milyen termékkör(ök)ben vagy jártas? Ha nem vagy biztos a válaszokban, akkor célszerű a közösségi médiában vagy más módon kikérni az ismerőseid véleményét is.

Példa: Egy anyuka, aki a 2 éves gyermekével van otthon, valószínűleg már elég jól ért a baba-mama termékekhez, hiszen ismeri a termékeket, használta, tudja mi a jó és mire van szükség. Ebben az esetben jó választás lehet egy baba-mama webshopot nyitni.

baba mama webshop nyitás

Termékkör kiválasztása

Fontos, hogy ne akarj egyszerre mindent árulni egy webshopban. Egy laikus számára nem bizalomgerjesztő, ha fogkefétől kezdve, kerti ásón át, mobiltelefon tokokig szinte minden kapható egy webshopban. A vásárlók többségében ez aggodalmakat fog kelteni és elgondolkozik, hogy merjen-e egy ilyen webáruháznál vásárolni. 

Persze van arra is példa, hogy jól működjön egy webshop ezer meg egy féle elérhető  termékkel, lásd eMAG. Viszont őket felülszárnyalni nehéz lenne egy olyan újonnan nyíló webáruházzal, ahol A-tól Z-ig szinte minden kapható. Így garantáltabb a siker, ha fókuszáltan csak egy termékkörrel foglalkozol. 

Azt ajánljuk, hogy regisztrálj a Webshippy oldalán vagy találd meg nagykereskedődet a Linkio keresőjének segítségével és tekintsd meg az elérhető termékköröket. Nézz szét alaposan, mert lehet találsz olyat, ami sokkal jobb, mint amit te eredetileg kitaláltál. 🙂

További termékötlet inspirációkért nézd meg a Webshop ötletek cikkünket is.

Ha kiválasztottuk a termékeket, akkor fontos, hogy kérjünk termékleírást, képeket és minden fontos információt a termékkel kapcsolatban, amit a nagyker biztosítani tud számunkra! Ezeket egy az egyben használhatod is, de ha szeretnél SEO szempontból jobban teljesíteni, akkor ha energiád vagy pénztárcád engedi, célszerű átdolgozni/átiratni egy SEO szakemberrel a termékleírásokat

Teendők egy dropshippinges webáruházon belül

Talán egyszerűbb ha onnan közelítjük meg, hogy mi NEM lesz a feladatod:

  • termékekkel érintkezés
  • raktárkezelés
  • csomagolás
  • számlázás

Mindezt a nagyker fogja helyetted intézni.

Minden mással neked kell foglalkoznod:

  • webshop fenntartása és karbantartása
  • rendelések kezelése
  • marketing (hirdetések kezelése, saját blog indítása)
  • ügyfelekkel való kapcsolattartás

Értelemszerű, hogy egy dropshippinges webáruházzal kevesebb a meló, így például egy kisgyermekes anyukának, aki még nem ment vissza főállásba dolgozni, nekik célszerűbb dropshippinggel elindulni, mint saját termékkel.

webshop indítás

De ahogy fentebb is említettük és ahogy a teendők listájából látszik, bizony ezt sem kell félvállról venni és azt feltételezni, hogy nem kell megfelelő időt és energiát belefektetni a siker érdekében.

Marketing

Talán a legtöbb meló egy ilyen webáruházban a marketinggel lesz. Mint ahogy mindegyik webshopnál, így itt is kiemelt szerepe van a marketing tevékenységnek. Hiszen hiába nagyon jó egy webshop, hogy ha nem tudnak róla az emberek és nem találnak rá a vevők…

Sokan vannak, akik tapasztalat nélkül vágnak bele egy webshopba. Számukra nagyon fontos, hogy képezzék magukat és kiismerjék magukat ezen a területen is. Kezdetnek ajánljuk a Shoprenter Fogalomtárát, ahol megtalálható a webshop üzemeltetéssel kapcsolatos legfontosabb alapfogalmak.

Marketing területén további mankót adunk a Webáruház Marketing Útmutatóval, amelyet éves Shoprenter előfizetés választása esetén ingyen töltheted le bónuszként. Emellett rendszeresen publikálunk hasznos cikkeket e-kereskedelem témában.

Shoprenter ügyfeleink széleskörű marketing funkciók közül válogathatnak és alkalmazásainknak köszönhetően többféle külsős marketing szoftvert is könnyedén telepíthetünk webshopunkba.

Ha pénztárcád engedi és nem szeretnél a webáruházad marketing tevékenységével foglalkozni, akkor Shoprenter Szakértőink közül több profi marketinges közül is válogathatsz, akik előszeretettel segítenek neked.

Költségek

Felmerülhet benned a kérdés, hogy milyen költségekkel jár egy webáruház üzemeltetése a dropshipping modell által. 

  • Természetesen a termék nagyker árát ki kell fizetned.
  • Webáruház üzemeltetésének díja (Shoprenter esetén bármely csomagot is választod az első három hónap mindössze nettó 14 970 Ft.).
  • Marketing költségek: Sajnos sokan nem számolnak ezzel az elején, vagy legalábbis úgy gondolják, hogy nem kell nagy keretet szánni erre. Te ne kövesd el ezt a hibát! 🙂
  • Dropshipping szolgáltatás díja:
    • A Webshippy Marketplace esetében az első 100 termék szinkronizálása díjmentes, afelett jelképes díjazást érvényesítenek.
    • A Linkio esetén havidíjat kell fizetni
  • Egyéb: Emberi erőforrás költségei, jogi költségek, stb…

Bevételek

A kiadások után beszéljünk picit a bevételről is, hiszen nyilván azért indít az ember webshopot, hogy profitra tegyen szert. Bár egy webáruház sikeressége rengeteg tényezőtől függ, de mégis szeretnénk valami iránymutatást adni a várható bevételekről.

Megvizsgáltuk azon ügyfeleink forgalmát, akik a dropshipping alkalmazások közül használják valamelyiket. Az elmúlt 12 hónapot tekintve azt az eredményt kaptunk, hogy több mint 3 millió forint/webáruház volt az átlagos havi bevétel.

Persze ez csak egy átlag. Vannak ennél sokkal nagyobb forgalmú dropshipping webáruházak is. A vizsgált webáruházak körében volt olyan is, amelyik közel 2 milliárd forintos éves forgalmat ért el.

Garancia

Felmerülhet a kérdés, hogy mi történik, ha egy vásárlónak problémája akad a termékkel vagy a rendeléssel. Ki kezeli ezt? A dropshipping cég vagy te?

Webshop, garancia, futárszolgálat, kiszállítás, sérült csomag

Nos, a válasz, hogy neked kell ezt kezelni. De szerencsére nem kell kételkedned a Webshippy Marketplace vagy a Linkio színvonalában. Hiszen ezek a cégek kifejezetten erre vannak szakosodva és igencsak megbízhatóak. Ezt példázza az is, hogy például a Linkio esetén már több mint 400 nagykereskedő közül választhatsz.

A termékekkel és szállítással kapcsolatos problémák csak olyan mértékben várhatóak, mint ami egy normál webshop esetén is megeshet. Szerencsére ezek elenyészőek, szóval plusz rizikót ez nem fog okozni.

Összefoglalás

Szerencsére a webshop indítás évről-évre könnyebbé válik, így egyre többen tudják e-kereskedőként kipróbálni magukat és sikeres vállalkozást felépíteni. A dropshipping és a cikkben említett megoldások lehetőséget biztosítanak arra, hogy saját termék nélkül is tudjunk webáruházat nyitni és könnyebb legyen a megfelelő nagykereskedők megtalálása.

Ha szeretnéd elsajátítani a webshop indításához szükséges alapokat és naprakész üzleti tudással elindulni az online vállalkozásod útján, ajánljuk számodra a Webshop Suli kurzusát, amelyhez ajándék Shoprenter előfizetés is jár.

Reméljük cikkünkben sikerült egy átfogó képet adni arról, hogy miket kell átgondolni, ha ilyen formában szeretnél te is webshopot indítani.

Útravalóként összegeznénk a legfontosabb gondolatokat:

  1. Dropshipping webáruházzal könnyebb elindulni és kevesebb a rizikó, mint saját termék esetén.
  2. Kevesebb teendővel jár, viszont ugyanúgy munka van vele. Ne vegyük félvállról!
  3. Ne várj azonnali sikert, itt is körülbelül 1 év kell, mire fellendül.
  4. Nem kell nagykerek után keresgélni, összegyűjtve érhetjük el őket és széles termékkínálatukat.
  5. A hozzád leginkább illő termékkört válaszd ki és ne akarj mindent is értékesíteni 1 webshopon belül.

Úgy érzed itt az ideje, hogy webáruházat indítsd? Próbáld ki most a Shoprentert 14 napig ingyen!

Ingyen webshop indítás

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Fizetett kampányok nélkül is lehet sikeres az e-kereskedelem – az Intenset példája

Közösségépítés a siker kulcsa Az Intenset.hu egy 2016-ban alapított magyarországi webáruház, amely táplálékkiegészítőket forgalmaz ...Elolvasom

Close