Blog

A webáruház SEO 5+5 parancsolata

seo55-730.jpg

A webáruházak keresőoptimalizálása kicsivel bonyolultabb feladat mint egy weboldalé, de ennek csak a termékek jellemzően nagy száma az oka. Az alaptechnikák nem változnak ebben az esetben sem.

Nem szabad elfelejteni, hogy az itt leírtakon felül még sok tényezője van a keresőoptimalizálásnak, de ha már ezekre figyelni tudunk, akkor előnyös helyzetbe kerülünk a versenytársainkkal szemben.

1. Meta adatok

A meta adatok azok az információi egy weboldalnak, amiket a látogató nem lát, ha az oldaladra téved. Lényegében, egy weboldal meta adatai tekintetében olyan információkról beszélünk, amelyeket különböző programok (például a Googlebot) olvasnak és ezek alapján próbálják értelmezni az oldal egyéb elemeit.

A keresőoptimalizálás során jellemzően előforduló metaadatok a meta leírás és a képek alt tagja. Ezek az oldal forráskódjában találhatóak, de a konkrét felhasználásuk nem itt történik.

A meta leírások a keresőoldal találati listáján jelennek meg. Fontos tudni, nincs arra garancia, hogy a meta leírás lesz a találati listán a webáruházunk leírása, viszont azért jellemzően ez kerül ide.

Tipp: A meta leírások hossza 2017 decemberében változott. A megjelenített szöveghossz jellemzően 300 karakterben maximalizálódik, szóval kicsivel több helyet kaptunk, hogy becsábítsuk a látogatókat az oldalra.

A képek alt tagjai pedig gyakorlatilag a képi elemek leírása. Mivel a keresőalgoritmusok egyelőre nem tudják még értelmezni, mit tartalmaz egy kép, ezért a kép alt tagjára hagyatkozik. A termékképek alt tagjában mindenképpen szerepeltessük a termékünk nevét!

Régebben népszerű volt még a meta keywords használata, ahová az oldal jellemző kulcsszavait gyűjthettük ki. Azonban mostanában ennek használata nemcsak, hogy értelmetlen, de ellenjavallt is!

2. Írjon egyedi termékleírást!

Mit tesz a legtöbb webáruház, ha a termékleírásról van szó? Fogja termékek gyári leírásait és azokat másolja le, esetleg kiír pár paraméter jellegű információt, amelyet követően befejeződik a termékleírás.

Nagyot nyerhetünk azon, ha nem így cselekszünk! A Google keresője azt a termékleírást fogja előnyben részesíteni a találati lista rendezéskor, amelyik egyedi információkat tartalmaz.

Írjunk a termék leírásába egy sztorit a termékről, írjunk a felhasználási módjairól vagy bármi olyanról, ami érdekelheti az olvasóinkat.

Ezzel egyrészt egyedi tartalmakat kreálunk, másrészt a látogatók is több időt fognak a termékleírások olvasásával tölteni.

3. Növelje az átlagosan eltöltött időt az oldalon!

Szintén rangsorolási faktor a találati lista összeállításakor az, hogy a keresőből történő belépés után mennyi időt tölt látogató a weboldalon. Minél többet, annál valószínűbb, hogy a kereső-algoritmus úgy ítéli meg, hogy itt valami olyan tartalom található, ami sok embert érdekelhet.

Az idő eltöltésére sokféle módszert kitalálhatunk: Ajánljunk kapcsolódó termékeket, hozzunk létre az oldalon érdekes funkciókat, azaz vegyük rá a látogatókat, hogy böngésszék a webáruházat.

seo55-homokora-730.jpg

4. Mérjen!

Nem fogod tudni, hogy eredményes az, amit csinálsz, ha nem méred az eredményeket! Szükség van arra, hogy legalább heti szinten figyeld a változásokat. Tanulj a látogatóidtól így, ha megfelelően értelmezed az adatokat, akkor meg fogod tudni, hogy melyek azok a termékek, amelyek “jól működnek”.

A webanalitikához sokféle eszközt használhatunk, de a Google Analytics és a Google Search Console használata alapvető.

Tipp: A Google Analytics Viselkedési Folyamat jelentésén belül vizuálisan látszanak a felhasználói folyamatok. Megfelelő mennyiségű adat esetében itt megjelennek a tipikus "bejárási útvonalak". Ha ezeket megtaláljuk könnyen lehet optimalizálni a folyamatokat, bizonyos körülmények között irányítani lehet a forgalmat.

5. Terjeszkedjen!

Nem elég az, ha csak a webáruházad korlátai között próbálkozol. Szükséged lesz arra, hogy valamilyen módon elterjedjen a webáruházad híre más felületeken is. A Google PageRank algoritmusának alapjait mindig is a linkhálózat, azaz az egy adott weboldalra mutató hivatkozások mennyiségi és minőségi mutatóit jelentették.

A PageRank érték ugyan nem publikus már jó ideje, azonban még most is használatban van. A weboldalad értékét tehát az növeli leginkább, ha más értékes tartalommal bíró weboldalak hivatkoznak rá, illetve, ha sok helyen megemlítenek.

Ha egyszerű módon akarod népszerűsíteni a webáruházadat, akkor készíts egy Facebook oldalt és mutass rajta némi aktivitást! Még akkor is, ha másra nem használod ezt a felületet, növelni fogja a hivatkozásaid számát.

seo55-tanacs-730.jpg

+5 tanács a webáruház keresőoptimalizálásához

A keresőoptimalizálás egy napi szinten változó és hatalmas szabályrendszerrel rendelkező algoritmus előnyeinek a kihasználásáról szól. A rendszer nagy és összetett, a találati lista pedig a különböző faktorok összegzése alapján generálódik, ezért folyamatosan alkalmazkodnunk kell az elvárásokhoz.

Nem elég csupán egy-két csatornát erősíteni és várni a csodát, több fronton kell erősödni és lehetőleg egyszerre!

A leghasznosabb tanácsok, amelyek egy ilyen terjedelmű cikk keretei között adhatók a keresőoptimalizálással kapcsolatban, azok a következők:

  1. Próbáljon minél inkább a látogatói kedvében járni,
  2. Könnyítse meg nekik az webáruház elérését,
  3. Adjon egyszerű, de izgalmas termékleírásokat,
  4. Mutassa meg nekik, milyen termékek érdekelhetik őket,
  5. És legyen türelmes!

Ha ezeket figyelembe veszi, biztosra veheti a sikert és hosszútávú eredményei lesznek. Ha ennél többet szeretne tudni, akkor javaslom, hogy olvassa el ezt a cikket is, amely megpróbálja átfogni a keresőoptimalizálás lényegét kezdők számára.

itzen-logo-full-transparent-300x92.pngHorváth Sándor vagyok, az ITZen alapítója. Az ITZen egy SEO-val és webfejlesztéssel foglalkozó csapat. Alapvető célkitűzésünk, hogy egyszerűbbé tegyük a KKV szektor online életét, ami ugyan nem annyira egyszerű, de mi elhivatottak vagyunk.

Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon