Esettanulmány

Webáruház új alapokon – Pixel.hu esettanulmány

4 perc olvasási idő Webáruház új alapokon - Pixel.hu esettanulmány

Napjainkban egyre több offline üzlet alkalmaz online értékesítési megoldásokat. A webáruház indítás növekvő igényével több szolgáltató próbál lépést tartani, így folyamatosan jelennek meg új piaci szereplők, akik különböző megoldásokat nyújtanak az érdeklődőknek.

Ezeknek a szolgáltatásoknak a minősége, megbízhatósága és támogatottsága eltérő lehet, ezért érdemes felkészültnek lenni, ha webáruház indítást vagy esetleg költöztetést fontolgatunk.

Ha rossz webáruház rendszer mellett tesszük le a voksunkat, akkor előfordulhat, hogy nem tudjuk frissíteni a rendszert fejlesztő segítsége nélkül, nem kapunk megfelelő support-ot, megszűnik bizonyos funkciók támogatása, de akár össze is omolhat a webáruház a legváratlanabb pillanatban.

Hasonló cipőben járt Kun Mihály, a Pixel.hu ügyvezető igazgatója is, mielőtt elhatározta volna, hogy átköltözteti a webáruházat a ShopRenterhez. A továbbiakban egy interjú keretén belül ismertetjük, hogy miket tapasztaltak a migráció előtt, közben és után.

A webáruházról

A budapesti vállalkozás több mint 20 éve foglalkozik professzionális számítógép perifériák és egyéb kiegészítők forgalmazásával. A fő célközönségük a gamer-ek és e-sport játékosok, akik számára elengedhetetlen, hogy a technikai feltétel megbízható és minőségi legyen. Természetesen, rajtuk kívül a “hobbi” felhasználók is megtalálják a webáruházban a kívánt termékeket.

Miért vágtatok bele a webáruház üzemeltetésbe?

Az általunk kiszolgált célcsoport javarészt egyértelműen az interneten szerzi be a számára szükséges eszközöket.

A korábbi webshop viszont az idők során elavulttá vált és gyors, professzionális megoldásra volt szükség, amely hamarabb elindítható egy egyedileg fejlesztett webshopnál.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

A tulajdonosok érdeklődési köre és közössége inspirálta az indítást, hogy a legjobb minőségű gamer márkák is stabilan elérhetőek legyenek a közösség számára Magyarországon is.

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

 A ShopRenteres webáruházat megelőzően is volt online jelenlét, amelynek húzóerői a gamer közösség, illetve a niche márkák és eszközök nagykereskedelmi értékesítése volt.

A számítógépes játékok és az e-sport közösség fejlődése és professzionális eszközigénye egyértelművé tette, hogy szükség van a piacon magasabb kategóriás perifériák értékesítésére is.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a ShopRentertől?

A választást megelőzően egy ingyenes telefonos konzultáció keretein belül átbeszéltük a részleteket. Ezután a korábbi, Magento alapú webshopunk adatmigrációját rendeltük meg, illetve előfizettünk a Gold webshop csomagra.

Mi volt a legnagyobb buktató a webáruház életében?

A korábbi webshopnak több technikai korlátja volt, emiatt nehéz volt lekövetni a felhasználói igények változását, azonban a készletezéshez, számlázáshoz és belső használathoz szükséges szoftverek cseréje komoly belső átalakítást igényelt volna.

Az üzlet működtetéséhez szükséges szoftverek kombinációjának kezelése/integrálása egyedileg nehezen lefejleszthető, külföldi webshop motorok esetén nem volt lehetőség az integrálásukra, a ShopRenter magyar konkurenciái esetén pedig nem találtunk meg minden szükséges programot.

Webáruház költöztetés

Mikor és miért fogalmazódott meg a gondolat, hogy átköltöztetitek a webáruházat?

A korábbi webshopban folyamatosan merültek fel olyan problémák, amelyek egyértelművé tették a frissítés szükségességét.

Folyamatosan szűnt meg egyes modulok támogatása, vagy rendkívül időigényessé vált a frissítés, ez pedig komoly lemorzsolódási arányt okozott.

2020. februárjában kezdtünk új megoldás után nézni, végül áprilisban tettük le a voksunkat a ShopRenter mellett.

Hogy zajlott az áthozás folyamata?

A telefonos konzultáció során megbizonyosodtunk arról, hogy minden számunkra fontos integráció és munkafolyamat elérhető a ShopRenterben.

Ezután megrendelésre került a Magento – ShopRenter migráció, közben pedig a választott sablonban elkezdtünk ismerkedni a rendszer működésével, elvégeztük a szükséges testreszabásokat, kipróbáltuk a lehetőségeket.

A migráció befejezése után integráltuk az InCash rendszert és a Payment Gateway segítségével a SixPayment fizetési rendszert is. Az utolsó ellenőrzések után pedig egy szép keddi napon, 12 órakor útjára indítottuk a megújult webáruházat.

Mennyi időt igényelt az áthozás teljes lemenedzselése?

3 hónap volt a teljes folyamat az első beszélgetés után.

Volt esetleg olyan dolog, ami miatt tartottatok az áthozástól? Valós volt a félelem?

Az integrációktól féltünk, több új rendszer is bevezetésre került (pl. új fizetési szolgáltató).

Ezen felül a B2B partnerek automata rendeléseihez be kellett építenünk a ShopRenter API-t. Ezeket az indulás előtt nehéz volt tesztelni, de végül minden felmerülő akadályt megoldottunk.

Mennyire vagytok elégedettek a végeredménnyel? Milyen változásokat tapasztaltatok az új rendszerben?

A háttérrendszer a korábbi oldalon is kiszolgálta a céget, azonban a felhasználói oldalon hatalmas előrelépés az új rendszer. Nagyon sok olyan továbblépési lehetőség is van benne, amire még belsőleg fel kell készítenünk a folyamatokat.

Így a gyakorlatban még nem tudtuk kipróbálni, de egyelőre nagyon elégedettek vagyunk a megvalósítással.

Mennyiben változtatta meg a mindennapokat a rendelések feldolgozása a ShopRenterben?

A korábbiaktól teljesen eltérő szemlélettel kell kezelni mindent, de a kollégáknak ezt hamar sikerült megszoknia és a végeredményben egyszerűsödött a folyamat.

Milyen irányú változásokat tapasztaltatok a migrációt követően?

Az indítás óta még nem telt el elég idő ahhoz, hogy erről részletesen tudjunk beszélni. Az első 1-2 nap visszaesése és a technikai átállás után a megrendelések egyelőre a korábbi szintre álltak vissza. A komplexebb SEO és marketing folyamatok még nem indultak el.

Mennyire voltatok megelégedve a segítséggel?

Rendkívül féltünk a support-tól a korábbi rossz tapasztalatok miatt más rendszerekkel. Nagyon pozitív csalódás volt a gyors válaszidő és a segítőkészség, köszönjük szépen! 

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Szerintünk a legfontosabb a jó alap megtalálása, amelyre építkezni lehet, valamint a konzekvens működtetés és belső szabályzatok kialakítása az üzemeltetéshez kapcsolódóan. Előfordulhat, hogy ez kezdetben több időt vesz igénybe, de hosszú távon jelentősen megkönnyíti az üzemeltetést. Ilyen apróság például a termékképek megfelelő elnevezésétől kezdve a vásárlók felé nyújtott egységes kommunikációs nyelv.

A másik tanács, hogy például a ShopRenter esetén érdemes felfedezni az összes benne rejlő lehetőséget és valamilyen formában kihasználni azokat. Ilyen lehet például egy jól átgondolt kuponrendszer kialakítása, vagy az affiliate program, amelynek összes lehetőségére magától nehezen gondol az üzemeltető, de nyilván a sokéves tapasztalat és a visszajelzések alapján történő fejlesztés miatt a ShopRenter megpróbált minden opcióra gondolni.

Köszönjük az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk!

Amennyiben elégedetlen a webáruháza teljesítményével és Önben is felmerült már a költöztetés gondolata, akkor bízza ránk és a közel 10 éves tapasztalatunkra a feladatot. Igényeljen ide kattintva egy ingyenes konzultációt, amely során átbeszéljük a webáruháza jelenlegi fájdalompontjait, majd amennyiben vállalni tudjuk a migrációt, akkor elindítjuk a folyamatot, hogy Önnek is egy biztos alapokon nyugvó, magasabb konverziós aránnyal működő, önfejlődő webáruháza legyen!

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
Új célzási ötletek, másodlagos mutatók és annak megértése – mi működik a Facebookon?

 A Facebook nemcsak, hogy a földkerekség leglátogatottabb közösségi hálója 2,07 milliárd aktív felhasználóval, de ...Elolvasom

Close