Újdonság

Újdonságok: Admin javítócsomag, 3 új alkalmazás, új téma funkciók

8 perc olvasási idő Shoprenter újdonságok, fejlesztések

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a Shoprentert érintették.

Ha szeretnél értesülni az újdonságokról, kövesd nyomon a Frissítési listánkat.

Emellett, ha bármilyen ötleted támadt, akkor írd meg azt a megújult kívánságlistánkra. Ezt a listát is érdemes nyomon követned és szavaznod az ötletekre, mert ennek segítségével tehetsz a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.

Most pedig térjünk is rá az elmúlt időszak újdonságaira!

1. Admin javítócsomag
2. Shoprenter Alkalmazások
3. Alkalmazás limitek eltörlése
4. Új téma funkciók
5. További rendszert érintő frissítések

1. Admin javítócsomag

1.1 Safari böngészőt érintő javítások

A Safari olyan frissítéseket eszközölt, amelyek miatt az új admin felületen:

  1. nem lehetett időzített XML importot törölni,
  2. a ckeditorban enter-t ütve a kurzor visszaugrott a bekezdés elejére,
  3. háromnál több gyorsindító esetén a menüpontok nem voltak kattinthatók.

Mindezeket javítottuk, a hibalehetőségeket megszüntettük.

1.2 Bevétel és rendelésszám modul

Frissítettük az új admin felületen, a főoldalon található “Bevétel és rendelésszám” modult is.

A továbbiakban helyes értékeket mutat abban az esetben is, ha egy korábbi rendelésben változás történik, legyen az új tétel hozzáadása vagy meglévő törlése. 

1.3 Hibaüzenet megjelenítése kupon oldalakon

A kupon oldalakon a jogosulatlan admin felhasználók a megfelelő hibaüzenetet látják.

Elérhető: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban.

Beállítási lehetőség: Nincs szükség külön beállításra.

2. Shoprenter Alkalmazások

2.1. PriceKit

Bemutattuk a PriceKit alkalmazást, amely az árazási stratégiában és döntésekben is képes segítséget nyújtani.

Mi az a PriceKit?

“Vajon drágább vagyok a konkurenciámnál?
Lehet, hogy túlságosan olcsón adom ezt a termékem?”

Ezek és ehhez hasonló kérdések szinte minden e-kereskedő fejében felbukkannak időről-időre.

A kérdésekre a választ vagy mi magunk, vagy egy munkatársunk kezdi el kutatni az internetet böngészve.

A jó hírünk az, hogy létezik erre egy automatizált megoldás is!

A PriceKit megoldást kínál a magyar e-kereskedelmi vállalatok évtizedes árazási problémáira, egész egyszerűen nem engedi, hogy a felelős vezetők megalapozatlan, ösztönös döntésekre kényszerüljenek árazási kérdésekben.

Miben segít a PriceKit?

A rendszer folyamatosan figyeli és elemzi a konkurencia ár- és készletváltozásait, ami alapján ajánlásokkal segíti a gyors, profitmaximálizáló árdöntéseket.

1. Automatizált adatgyűjtés – Átlátható, historikus kimutatásaik segítségével egyszerűen nyomon követheted és visszanézheted konkureseid és a piac ármozgásait hazai és nemzetközi színtéren egyaránt.

2. Választható árképzési stratégiák – Testreszabott pozíciók beállításával lehetővé tesszük az árak rugalmas változását, így akkor is a megcélzott szegmensben maradsz, ha a konkurencia megváltoztatja az árait.

3. Könnyű döntések – A rendszer értesítései révén valós idejű információt kaphatunk a piaci mozgásokról, versenytársakról és a kapcsolódó tennivalókról.

Ha szeretnéd maximalizálni bevételeidet, akkor használd ki a PriceKit kéthetes, ingyenes próbaverzióját és telepítsd még ma az alkalmazást!

A beállítással kapcsolatos információkat ide kattintva találhatsz.

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > PriceKit

Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

2.2 StoreLog

Bemutattuk a StoreLog alkalmazást, amely segítségével egyszerűbbé teheted logisztikai folyamataidat kereskedőként és szolgáltatóként egyaránt.

Neked is ismerős…

  • …a halomban álló, szállításra váró termékek sora,
  • …a soha véget nem érő adminisztráció,
  • … a csomagolóanyag hiánya és a leltározás folyamata?

Úgy hisszük, hogy ez minden webshop tulajdonos számára ismerős kép lehet. Milyen jó is lenne, ha kevesebb idő menne el logisztikára és több idő jutna a vállalkozásod építésére! 

Van egy remek hírünk! Ezeket a gondokat mind elfelejtheted, hiszen megérkezett a Shoprenterbe a StoreLog alkalmazás, amelyet néhány kattintással telepíthetsz a webáruházad admin felületén! 

Milyen előnyei vannak az applikációnak? 

  1. Automatizálhatod a webáruházad logisztikáját néhány kattintással
  2. Kiszervezheted a raktározást, csomagolást és a kiszállítási feladatait

Az alkalmazás segítségével a beszállítástól kezdve a termék kézbesítéséig, hatékonyan automatizálhatod a logisztikai folyamatokat egy, a webshopoddal egyszerűen összeköthető rendszeren belül.

Telepítsd a StoreLog alkalmazást, majd dőlj hátra és élvezd a professzionális webshop logisztika minden előnyét!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > StoreLog

Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

2.3. Csomagküldő.hu

Bemutattuk a Csomagküldő.hu alkalmazást, amely segítségével egyszerűbben kezelheted feladott csomagjaidat a Shoprenterben!

Mi az a Csomagküldő.hu?

A Csomagküldő.hu egy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre szinte minden e-kereskedőnek szüksége van, ez pedig a szállítás. A csapat profi a csomagok szállításában és kézbesítésében, amelyről árulkodik az is, hogy már több mint 28.000 webáruház veszi igénybe szolgáltatásukat.

A Shoprenterben elérhetővé vált Csomagküldő.hu alkalmazással előtted is megnyílt a lehetőség több ezer közép-európai átvevőhely előtt (Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia).

Milyen előnyei vannak az applikációnak? 

  1. Automatizált csomagadat-importálást végezhetsz el a Csomagküldő.hu rendszerébe.
  2. Több webáruház rendeléseit is kezelheted egyetlen applikációval.
  3. Sokféle szűrési lehetőséget állíthatsz be és
  4. ingyenesen használhatod azt minden Shoprenter csomagban!

A telepítési leírást és a további részleteket itt éred el.

Próbáld ki ingyen az új Shoprenter alkalmazást, a Csomagküldő.hu-t!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > Csomagküldő.hu

Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

3. Alkalmazás limitek eltörlése

Eltöröltük az alkalmazásokra vonatkozó limiteket, így bármelyik Shoprenter csomagban korlátlan számú alkalmazás telepíthető. 

Korábbi limitek:

  • Bronz csomag: 1 telepíthető alkalmazás
  • Silver csomag: 5 telepíthető alkalmazás
  • Gold csomag: 15 telepíthető alkalmazás

A továbbiakban már nincs megkötés a telepíthető alkalmazások számában, annak érdekében, hogy minden ügyfelünk a lehető legtöbbet tudja kihozni a webáruházából a Shoprenter Alkalmazások segítségével.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Beállítás: Alkalmazások menüpontban telepíthetőek az appok.

4. Új téma funkciók

4.1 Új téma beállítás opció

Több ügyfelünknél felmerült, hogy az Amsterdam és Helsinki design témáinkban használt banner és kategória menü kombinációja miatt, ha nem optimális méretű bannereket töltöttünk fel akkor kevésbé volt használható, illetve látható a kategória menü, ami megnehezítette a navigációt a látogatók számára.

A probléma megoldására készítettünk egy “kapcsolót” ezekhez a témákhoz, amellyel egy kattintással megváltoztathatjuk a két modul megjelenését.

Ennek köszönhetően a kategória menü nem kerül kitakarásra és továbbra is használható marad függetlenül attól, hogy milyen bannereket használunk.

uj-sablon-beallitas-opcio.png

Beállítási lehetőség: Megjelenés > Téma testreszabása > Sablon beállítások > “A fejléc megjelenítése a főoldali bannerkezelő modulon” beállítás

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban (Amsterdam és Helsinki téma esetén).
Fontos: Amennyiben a Téma fájl szerkesztőn keresztül módosítva lettek az érintett template fájlok, akkor az új funkció nem lesz elérhető, ebben az esetben keresd fel partnered vagy fejlesztőd.

4.2 Téma fájlok visszaállítása

Kigészítettük a Téma fájl szerkesztőnket egy “Téma fájlok visszaállítása” gombbal, amely segítségével a téma fájl szerkesztőben módosított fájlokat vissza lehet állítani a gyári állapotra.

Mi az a téma fájl szerkesztő?

Segítségével lehetőség nyílik a témához tartozó valamennyi fájl szerkesztésére, ezáltal teljesen egyedi funkciókat és megjelenést adhatsz webáruházadnak. A témát alkotó fájlok többsége HTML, CSS, JavaScript, JSON és Twig kódokat tartalmaznak.

Figyelmeztetés!
téma fájl szerkesztő használata fejlesztőknek javasolt, így kizárólag akkor szerkeszd a téma kódját, ha alaposan ismered ezeket a programozási nyelveket. Ha nincs tapasztalatod a kódolásban, akkor érdemes egy Shoprenter szakértő segítségét kérned.

Az újonnan elérhető funkció segítségével:

  • gyári témára állíthatod vissza webáruházad,
  • ezáltal hozzájuthatsz a megjelenést érintő automatikus frissítésekhez is.

A gombot a Megjelenés > Téma kiválasztása menüben fogod megtalálni, de csak abban az esetben, ha a Téma fájl szerkesztőben történt módosítás.

Elérhető: Minden Shoprenter csomagban

Beállítási lehetőség: Megjelenés > Téma kiválasztása > Műveletek > Téma fájlok visszaállítása

Fontos! A téma fájlok visszaállítása funkció használatával a megjelenésbeli módosításokat ezzel egy időben elveszíted, így a gomb használatát csak alapos megfontolás után javasoljuk. Abban az esetben, ha szakértő által készített egyedi témát használsz, semmiképp ne használd a visszaállítás funkciót mielőtt a szakértővel konzultáltál volna.

4.3 Megjelenést érintő automatikus frissítések

Ha a Téma fájl szerkesztő által módosítod webáruházad megjelenését, akkor a Shoprenter által biztosított téma támogatás megszűnik. Ebben az esetben a megjelenést érintő automatikus frissítések nem lesznek elérhetőek, így manuálisan kell az érintett fájlokat módosítanod, ha szeretnéd használni az új funkciókat.

A Téma fájlok visszaállításával ismételten elérhetővé válnak számodra a megjelenést érintő automatikus frissítések is.

4.4 Téma fájlok visszaállítása

Ahhoz, hogy webáruházad megjelenését testre szabd, számos olyan lehetőséget biztosítunk, amihez nem szükséges a Téma fájl szerkesztő használata. Témánként eltérő lehet, de általánosságban elmondható, hogy az online áruházad

  • tartalma (szöveg és képek egyaránt),
  • elrendezése,
  • és színei

mind szerkeszthetőek az admin felületen.

Ezekre a Megjelenés > Téma testreszabása valamint a Megjelenés > Modulok oldalon van lehetőség.

Kisebb átalakításokhoz és módosításokhoz akár Egyedi CSS vagy JavaScript szabályokat is írhatunk a Sablon CSS, valamint az Egyedi scriptek oldalakon.

Kizárólag komolyabb arculat tervezése esetén javasoljuk a téma fájl szerkesztőt, amely kifejezetten fejlesztőknek készült.

5. További rendszert érintő frissítések

5.1 Szöveges menüpont meta adatok megadásának lehetősége

A fejlesztéssel lehetővé tettük, hogy a szöveges tartalom típusú szöveges menüpontoknak is van lehetőség megadni meta adatokat (title, meta description).

A fejlesztés két keresőoptimalizálási előnnyel is jár:

  1. Eddig a szöveges menüpontok a főoldal meta adatait kapták meg, ami kis mértékben ugyan, de gyengítette a főoldal erejét
  2. A saját meta adatokkal a szöveges menüpontok helyezése is erősödhet a Google találati listáin.

Érdemes beállítani a meta adatokat a korábban létrehozott szöveges menüpontokban is, hogy a fent említett előnyök érvényesüljenek.

Figyelem: A változás csupán a Tartalom > Szöveges menüpontok típusú tartalmakra vonatkozik.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

Beállítás: Tartalom > Szöveges menüpontok > Bármely szöveges tartalom típusú szöveges menüpont szerkesztése.

5.2 Rendelés export

A megújult admin felület Rendelések oldala új funkcionalitással gazdagodott. A mai naptól kiexportálhatod a rendelések vesszővel elválasztott értékek (CSV) táblázatát, hogy átfogó képet kaphass a teljes rendelési információkról. 

Az exportálás lépései:

  1. Szükség esetén használd a szűrőket a Rendelések oldalon a teljes rendelési lista szűkítéséhez.
  2. Kattints az Export gombra. export_gomb.jpg
  3. A felugró ablakban válassz egy opciót. rendeles_export_dialog.JPG
    – Exportálhatod az összes rendelést,
    – vagy csak azokat amiket kijelöltél, (ha nincs kiválasztva egy rendelés sem, akkor ez az opció inaktív)
    – vagy akár azokat, amelyek eleget tesznek a beállított keresésnek, szűrési feltételeknek (ha nincs semmilyen szűrés vagy a szűrés eredménye egy üres lista, akkor ez az opció inaktív)
  4. Kattints az Export gombra.
  5. A következő lépésben válaszd ki mely rendelés paramétereket szeretnéd exportálni, majd kattints a Tovább gombra.
    Megjegyzés: Minél több rendelést és paramétert szeretnél exportálni, annál tovább tart a folyamat.
  6. Az exportálás végén a böngésződ automatikusan letölti a CSV fájlt. Amennyiben a letöltés nem indulna el magától használhatod a Fájl letöltése linket.
    CSV fájlok megnyitásához itt találsz segítséget.

Elérhető: Minden Shoprenter csomagban használható a rendelésexport funkció.

Adminon belül: Rendelések menüpontban érhető el.

5.3 Cégnév megjelenítése rendelési lista oldalon

A fejlesztésnek köszönhetően az új admin felületen megjelenítjük a vevő neve mellett zárójelben a rendelés során megadott cégnevet is, amennyiben az megadásra került a rendelés során.

Erre azért volt szükség, mert szeretnénk megkönnyíteni azoknak az ügyfeleinknek is a webáruház napi menedzselési folyamatait, akik kiszolgálnak céges vásárlókat is.

A cégnév megjelenítése a rendelés listában könnyebb adminisztrációt tesz lehetővé a rendelések feldolgozása során.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

Beállítás: Nem igényel külön beállítást.

A fejlesztés csak akkor működik, amennyiben már az új admin felületed használod. A régi admin design esetében nem jeleníti meg a rendszer a megadott cégnevet a rendelések listázási oldalán. Amennyiben szeretnéd bekapcsolni az új admin designt, akkor arra a Labor menüpontban van lehetőséged. Az új admin nézettel a megújult rendelés lista oldal is automatikusan bekapcsolásra kerül.

5.4 Sandbox boltok törlése

A jövőben törlésre kerülnek azok a Sandbox boltok, amelyeknek az admin felületére már több mint 90 napja nem történt belépés. 

Fontos: A törlés természetesen nem lesz hatással az eredeti webáruházadra, hiszen az csak a Sandbox boltot fogja érinteni.

A törlés előtt e-mailt küldünk az adminisztrátornak, így ha fontos, de az éles webshopban még nem alkalmazott változtatás van a Sandboxban, akkor annak adminjába történő belépéssel megakadályozhatod a törlést. Ebben az esetben újraindul a 90 napos időkorlát.

Amennyiben a Sandbox bolt törlésre kerül, bármikor létrehozhatsz új Sandbox boltot az eredeti webáruházad Labor menüpontjában található ‘Sandbox létrehozása’ gomb segítségével. Ebben az esetben készül egy másolat az eredeti webáruházadról, ahol bármilyen változtatást eszközölhetsz, tesztelhetsz.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

Beállítás: Nem igényel külön beállítást.

5.5 Kivezetésre kerülő Instagram modul

Az Instagram API változásával a rendszerben elérhető, “gyári” Instagram modulunk nem volt tovább működőképes, ezért kivezettük a rendszerből. Azon ügyfeleinknek, akik Instagram feed-et szeretnének alkalmazni, a 2020 augusztusától bemutatásra került és egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Embedi alkalmazást ajánljuk.

Az Embedi segítségével egy folyamatosan frissülő, személyre szabható Instagram feed-re tehetünk szert, amelynek telepítése csupán néhány kattintást igényel. Az Embedi alkalmazásról még többet ide kattintva olvashatsz.

Bízunk benne, hogy az újdonságok és a fejlesztések elnyerik a tetszésedet és hozzájárulnak webáruházad sikerességéhez.

Amennyiben új ötleted támadt kérjük, vedd fel azt kívánságlistánkra, amit folyamatosan vizsgálunk. A többi ötletre is szavazhatsz, amit előre is köszönünk!

Ha pedig bármilyen kérdésed vagy észrevételed van az újdonságokkal kapcsolatban, akkor vedd fel a kapcsolatot ügyfélkapcsolatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
SEO - linképítés, linkmarketing
[SEO Alapok] Amit a linképítésről tudnod kell

Ha a keresőoptimalizálásról tanulunk vagy beszélgetünk, akkor viszonylag hamar eljutunk a linképítés témaköréig. A ...Elolvasom

Close