Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely fontosnak tartja az egyediséget, és ezt a webshop megjelenése is tükrözi. A webáruház tökéletes példája annak, hogy nem kell feltétlenül milliókat elkölteni, ha egy sikeres márkát szeretnénk felépíteni.
Ezúton is szeretnénk gratulálni a júliusi győztesnek, a SkizoCat.hu-nak és csapatának.
Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A 2018 januárjában induló, budapesti székhelyű SkizoCat.hu ruházati divat termékek árusításával foglalkozik.
„Van egy lengyel cég (Live Heroes), akik kortárs művészeknek adnak lehetőséget arra, hogy ruhadarabokra vigyék fel a saját alkotásaikat. Zseniálisnak tartottam ezt a koncepciót, viszont mára olyan hatalmas tárházzá vált a felület, olyan vegyes minőségű grafikákkal, hogy szinte lehetetlen eligazodni benne egy olyan embernek, aki akkor jár ott először.
Csak pólóból mintegy 871 oldalnyi termék található a felületen. Az én feladatom tehát egyfajta „online kurátori munka”, azaz előválogatom a saját ízlésem és értékítéletem szerint azokat a darabokat, melyekre a célközönségem rákaphat, majd ezeket a SkizoCat oldalán összegyűjtöm a kortárs grafika iránt érdeklődő hazai közönségemnek. Jelenleg körülbelül 2000 termék közül lehet válogatni nálam” – mondta el nekünk Bíró Anna, a webáruház üzemeltetője.
„A lengyelek mellett már egy amerikai partnerrel is dolgozom. Ők képviselik a webshopon az öko vonalat. A The Mountain márka 100% pamut, bőrbarát termékeket kínál a tudatos vásárlóim számára.”
Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruház üzemeltetésével?
„Többnyire egyedül üzemeltetem, de persze a kollégáim is nagyon sokat segítenek, amikor szükség van rá.”
Indulás és termékbeszerzés
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
„Édesapám termékek hazai forgalmazásával foglalkozik, amik több célcsoportra fókuszálnak, és több fogyasztói igényt elégítenek ki.
Maga a Live Heroes márka adott volt, hiszen azt már több éve áruljuk a másik webshopunkban (Yourwear.hu), de nem sikerült vele azokat az embereket elérni, akiket szerettünk volna.
Én szerettem volna egy letisztult, nagyvárosi, fiataloknak szóló, egyedi divatmárkát létrehozni és erre a Live Heroes márka tökéletesen alkalmasnak bizonyult, csak ki kellett találni hozzá egy működő koncepciót.”
Hogyan, honnan szerzitek be a termékeiteket?
„Lengyelországból kapjuk a termékeket, ezeket állandó jelleggel küldik nekünk, amint elkészültek. Mi csak egy kis raktárral rendelkezünk, amiben nem tudnánk tárolni ezt az elképesztő mennyiségű ruhát. Épp ezért jó, hogy a gyártás csak akkor kezdődik el, amikor mi, már leadtuk a rendeléseket.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőket?
„A legelső vevők, ahogy szerintem mindenhol, nálam is barátok és ismerősök voltak. A későbbi vásárlásokat az Instagram posztoknak és hirdetéseknek köszönhetem.”
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
„Nekem az Instagram a kedvencem, ez hozza a legtöbb látogatót, de a Facebookot is használom (bár egy kicsit elhanyagolva).”
Eszközök, rendelés feldolgozás és teljesítés
Milyen eszközöket használsz a webáruház üzemeltetéshez?
„Google Analytics, Számlázz.hu, Facebook hirdetéskezelő, Instagram.”
Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?
„Manuálisan a webshop adminisztrációs felületén, illetve rendelési állapot levelekkel.”
Az Express One (Trans-O-Flex) futárszolgálat szállítja a csomagokat, de személyesen is átvehetőek az irodánkban.
A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:
- Személyes átvétel irodában
- Express One csomagpont
- Házhozszállítás Express One futárszolgálattal
Elérhető fizetési módok:
- Utánvétel
- Banki átutalás
- SimplePay bankkártyás fizetés
Jó tanácsok induló webáruházaknak
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
„Jól gondolják át a koncepciót. Előre, pontosan határozzák meg az árult terméket, az árát és a célközönséget. Szerintem sokkal nehezebb később változtatni ezeken, mint az elején tájékozódni és felmérni pontosan az igényeket.
Érdemes a designra elég időt és energiát fordítani. Szerintem elengedhetetlenek az izgalmas és minőségi fotók.
Nem kell feltétlenül mindet egyből drágán megcsináltatni, érdemes megpróbálni ismerősökkel, barátokkal kivitelezni, amit tudunk.”
Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad? Ha igen, mi az?
„A közösségi platformokat sokkal hamarabb, a webáruház nyitása előtt el kellett volna indítanom.
Így mire a bolt elkészül, már lett volna egy biztos alapom, és fel tudtam volna mérni sokkal pontosabban a célközönségemet. Nagyobb önbizalommal indítottam volna a boltot, ha ezt sikerült volna kiviteleznem.”
Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a SkizoCat.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.