Esettanulmány Hónap Webáruháza

2017. November Hónap Webáruháza: ShapeClothes.hu

3 perc olvasási idő ShapeClothes

Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy, a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A győztes több mint 2500 webshop közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely világos értékajánlattal, egyedi és felismerhető megjelenéssel indult el azzal a nem titkolt céllal, hogy ne csak egy legyen a sok sport ruházati bolt közül, hanem webáruházukkal új edzőtermi divatot teremtsenek.

Ami pedig külön dicséretes, hogy alig több mint fél évvel az indulás után nemcsak visszahozta a befektetett pénzt a webshop, de immár
profitot is termel.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a novemberi győztesnek, a ShapeClothes.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A sportruházati, prémium kategóriás termékeket értékesítő webáruház 2017. március 1-jén indult. Értékajánlatuk szerint nem is foglalkoznak kisebb értékű, rosszabb minőségű termékekkel, a fizetőképesebb szegmenst célozzák.

A szigetszentmiklósi családi vállalkozást Glotz Viktor és felesége, Glotz Andrea tulajdonosok üzemeltetik.

Indulás és termék beszerzés

Viktor 10 éve dolgozik személyi edzőként (jelenleg főállásban), míg Andrea egy ruházati üzletben dolgozott üzletvezetőként. Kettejük foglalkozásából jött az ötlet, hogy nemcsak az életüket, de a
foglalkozásukat is összekötik, és elindították közös fitness ruházati webáruházukat.

Ráadásul nem is láttak a piacon olyan webáruházat, amely kifejezetten erre a termékkörre specializálódott volna, ez további bátorítást jelentett az induláshoz.

A termékeiket külföldről importálják. „Persze eleinte voltak nehézségeink. Például addig nem álltak szóba velünk a nagykerek, amíg nem volt adószámunk.”

Az értékesített márkákat pedig megfigyelés alapján választották ki. Mivel mindketten rendszeres edzőterem látogatók, látták, hogy mit hordanak az emberek. Így nekik már csak a legjobb márkákat kellett kiválogatniuk. Például „megnéztem, hogy a profi versenyzők mit hordanak, és megkerestem a legdrágább termékeket.”

Első sikerek, értékesítési csatornák

Az első rendelés indulás után 3 héttel érkezett (Andrea szülinapján) egy facebook megosztásból, és mára már havi szinten 1 millió
feletti bevétellel büszkélkedhetnek.

„Egy kicsit több, mint fél év alatt már nyereséget termel a webáruház. Úgy voltam vele, hogyha 1 év múlva visszahozza az árát, akkor már elégedett leszek, de szerencsére már most is nyereséges.”

A kezdeti raktárkészletből Viktor saját ügyfelei is vásároltak, amelyből már kitermelte a ShopRenter Gold csomag árát.

Jelenleg a Facebook a legerősebb vevőszerző csatornájuk, több mint 4200 követőjük van, és fizetett hirdetések is futnak.

Rendelés feldolgozás és teljesítés

A webáruház üzemeltetéséhez szinte alig vesznek igénybe külső szolgáltatást (ez alól az OptiMonk jelent kivételt), mert „a Gold csomagban majdnem minden benne van.”

A raktárkészleteket is a ShopRenterben kezelik, és jelenleg még kézzel számláznak. Hírlevelet kéthetente egyszer küldenek, mert tapasztalatuk szerint arra reagálnak jól a feliratkozóik. Rendszeresen küldenek kuponokat is a listájukra.

A rendeléseket saját maguk dolgozzák fel, de a szállítást futárszolgálat segítségével végzik. Andrea csomagol és számláz. Ha készleten van az adott termék, 2 nap alatt megtörténik a kiszállítás. Ha nincs, akkor ez még egy plusz napot jelent a szállítási időben.

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a
vásárlóknak:

  • Házhozszállítás GLS futárszolgálattal
  • FoxPost csomagautomata

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel készpénzzel
  • Banki előre utalás
  • Barion bankkártyás fizetés

Jó tanácsok az induló webáruházaknak

Minden hónapban megkérdezzük a Hónap Webáruháza győztestől, hogy mit tanácsolnának egy most induló webshop tulajdonosának. Most sem volt
ez másképp:

„Ne sajnálják a pénzt a designra, az a legfontosabb az egészben. Szokás mondani (már elnézést), hogy a sz…t is el lehet adni, csak jól kell becsomagolni. Szerencsére a mi
termékeink jók is, de egyébként, ha jó a design, akkor bármit el lehet adni. A design megjegyezhető, és visszajöhetnek miatta.”

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?

„Ha elölről kezdeném, akkor nem tartanék ekkora készletet, mint amekkorával elindultunk. Inkább a nagykereskedőkkel való kapcsolatot építeném ki jobban és a marketingre költenék, nem a készletre, mert a vevő kibírja, ha 2 nap múlva kapja meg a terméket. Viszont a vevőket pénzzel lehet elérni. Még most is van az indulókészletből termékünk.”

A webáruháza bemutatása

A webáruház a mostani megjelenéssel indult el, amelyet a ShopRenter design szolgáltatása keretében alakítottak ki.

Már az indulásnál fontosnak tartották a designt, mivel „ez fogja meg a vevőt, ezzel tud azonosulni, megjegyzi a színeket és ez emlékezteti őt a webáruházra.” 350 vásárlójuk van, és többségük visszatérő vásárló, amit részben ennek tulajdonítanak.

Véleményük szerint a design miatt tudtak nagyobb kedvezményt kiharcolni (körülbelül olyan +10%-ot) a nagykereskedőtől is, mert annak ellenére, hogy újak voltak a piacon, amikor megmutatták a webáruházukat, egyből komolyan vették őket.

„A vevőink egy része pedig már most Magyarország legszebb fitness webáruházaként emleget minket.”

Emellett a gyártók is szeretnek velük együtt dolgozni, és dicsérik a kinézetét a webáruháznak. Van, aki ingyen szállít nekik vagy plusz kedvezményt nyújt. Olyan is van, aki bizományban szállítja le a terméket.

„Bevallom nagyon jó vele dicsekedni, nagyon büszke vagyok a webáruházunkra, de a legfontosabb, hogy nagyon hamar megjegyzik a webshopot a vevők, így talán nem is kell egy reklámot többször látniuk.”

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a ShapeClothes.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
50+ e-kereskedelmi tény az ünnepi időszakból

Itt az ünnepi időszak, amely évről évre egyre fontosabbá válik a webáruházak életében. Mi ...Elolvasom

Close