SEO

5 fontos SEO trend 2020-ban – SEO Zraz konferencia beszámoló

6 perc olvasási idő 5-fontos-SEO-trend-2020-ban

A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó területe az e-kereskedelemnek, így permanens tanulást és kísérletezést követel meg a SEO szakemberektől. Mi is igyekszünk folyamatosan lépést taratni a trendekkel, hogy a nálunk lévő áruházak se maradjanak le.

Február elején Kelet-Közép-Európa SEO szakemberei Pozsonyban gyűltek össze a SEO Zraz konferencián, hogy együtt tanuljanak, fejlődjenek és megosszák egymással az általuk felhalmozott tudást. A rendezvényen a ShopRenter is képviseltette magát, de természetesen sok más magyar szakemberrel is találkozhattunk. Rengeteg érdekes előadás hallottunk az egynapos konferecián és sokmindent tanultunk, amivel segíthetjük a ShopRenteres webáruház tulajdonosokat.

De mit is tanultunk ezalatt az egy nap alatt? Az alábbiakban az elhangzott előadásokból szemezgetünk és megpróbáljuk átadni a legfontosabb és legérdekesebb információkat a 2020-as SEO trendekkel kapcsolatosan.

 

1. Az olvashatóság fontossága

Az előadások sorát és magát a rendezvényt nem más, mint Marieke van de Rakt, a Yoast SEO Tool CEO-ja indította. Előadása az Olvashatóság fontossága a SEO-ban címet kapta és a régi alapszabályok mellett új infókat is hallhattunk. Kiemelte például, hogy 20 szó az a tűréshatár, ami még simán olvasható egy szövegben, mondjuk egy blogcikknél. Az ennél hosszabb mondatokat már nehezen fogadják be az olvasók, vagyis a vásárlóink, ezért kiemelten fontos, hogy az olyan információs jellegű szövegeket, mint a blogcikkek, úgy tagoljuk, hogy ne lépjük át ezt a határt.

Szó volt a hang alapú keresés növekedéséről is. Ennek az előretörése még mindig nagyon messze van, de vannak olyan területek, ahol már érdemes lehet erre is koncentrálni és úgy megírni a szövegeket, ahogy szóban keresnének rá a felhasználók. Ilyen lehet például egy autó típusa.

Emellett az olvashatóságra való figyelés mellett szól az is, hogy a BERT algoritmusfrissítés miatt, egyre jobban érti a Google, hogy mi van egy adott oldalon és azt is, hogy pontosan mit szeretne találni a felhasználó egy adott kifejezésre. Még fontosabbá válik ezáltal, hogy ne a Google-nek, hanem a felhasználóknak írjunk szövegeket.

Ez alapján kijelenthetjük, hogy idén már sokkal jobban kell figyelnünk a szövegeink felépítésére és tagolására. Továbbra is fontos szempont, hogy ne a Google-nek, hanem a felhasználóknak írjunk, mert azt értékeli igazán a kereső!

Marieke van de Rakt, a Yoast SEO Tool CEO-ja

 

2. Mik is azok a Google büntetések?

A következő előadást Fili Wiese tartotta, aki korábban a Google-nél dolgozott, most pedig a SearchBrothers-nél tevékenykedik. Itt szó volt nemcsak a Google büntetéseiről, hanem arról is, hogy milyen tévhitek keringenek a szakemberek és a felhasználók között. Ilyen például az algoritmikus büntetés, ami továbbra sem létezik.

Érdekes adatként említette Fili, hogy még mindig napi 15% az olyan új keresések aránya, amire még sosem kerestek korábban. Ez főleg úgy brutálisan nagy szám, ha tudjuk, hogy nagyjából 5,6 milliárd keresést végeznek az emberek minden nap a Google-ben.

Emellett megtudhattuk, hogy bár csak a nagy frissítésekről hallunk és néha még a Google is szól ezekről, a valóságban napi szinten többet is release-elnek a keresőben. A tavalyi évben például hivatalosan 3234 update-et kapott a Google keresője. Ezekre továbbra is csak utólag tudunk reagálni, ha már látjuk, hogy pontosan milyen hatással voltak az oldalakra.

Ezek alapján még inkább bizonyítást nyert az a tény, hogy nem lehet felkészülni arra, hogy mit tervez a Google. Akár egy frissítéssel is felülbírálhatja az eddigi gyakorlatokat és teljesen új metódusok használatát részesítheti előnyben. Érdemes folyamatosan figyelni a Search Console-t és az Analyticset, hogy időben lássuk, ha történik egy esetleges frissítés, ami hatással van az oldalunkra is.

Fili Wiese, korábbi Google alkalmazott

 

3. Automatizált SEO? Hát majdnem!

Az egyetlen magyar előadó, Papp Gábor nem játszott kicsiben és az egyik legtartalmasabb előadást hozta. Olyan automatizálási lehetőségeket ismertetett, melyek nagyban meg tudják könnyíteni a SEO szakemberek életét, de akár a saját maguknak keresőoptimalizáló webáruház tulajdonosoknak is hasznára válhatnak. Ilyen volt például az automatizált kulcsszó kereső, vagy az oldalak tartalmi optimalizációját segítő Google Sheets. Ehhez hasonló tartalmakat találunk Gábor blogján is, itt például egy saját 404-es hibakeresőt segít nekünk megírni.

Mivel egyre több a feladat a SEO-ban a Google fejlődése miatt, érdemes az ilyen jellegű segítségeket mindenkinek kihasználnia, hogy megkönnyítse az életét és előnybe kerüljön azon versenytársaival szemben, akik nem használják ezeket a plusz dolgokat.

Papp Gábor a SEO Zraz konferencián

 

4. SEO egy új oldalról

Számunkra az egyik legérdekesebb előadást kétség kívül Mikuláš Prokop tartotta, aki a Visibility online marketinges cégnél és az SME szlovák online hírportálnál dolgozik, mint SEO-s.

Először nem pontosan értettük, hogy mi a feladata, aztán kiderült, hogy folyamatosan monitorozzák a kereséseket és ez alapján dolgoznak a lapnál. Ebből elmondása szerint konfliktusai is szoktak lenni, amikor tapasztalt, idősebb újságíróknak próbálja elmagyarázni a kulcsszósűrűséget és, hogy stilisztikailag hogyan írják meg a cikket, ők pedig elég nehezen változtatnak a jól bevált gyakorlaton.

Példaként említette, hogy a szlovák választásokkor is egyfolytában figyelték a kereséseket és ezek alapján osztotta ki a szerkesztő, hogy milyen cikkek íródjanak. A szavazás napján például azt hitték, hogy majd mindenkit az exit pollok fognak érdekelni, hiszen az a szokás, hogy ilyenkor erről írnak, holott kiderült, hogy inkább az érdekli az embereket, hogy mettől meddig lehet szavazni és, hogy az ő lakóhelyük melyik szavazókörbe tartozik, hol tudnak voksolni.

Érdekességként elmondta, hogy a Tour de France során megfigyelték, hogy minden portál megírta a szakaszokat, azonban azok csak kattintás után voltak láthatóak és nem mindig volt jó a Title. Ezért ők strukturált adatként hozzáadták az oldalhoz ezeket az infókat, így azok megjelentek a találati oldalon is. Ezzel nyilván előnybe kerültek a többiekkel szemben, mert így sokkal nagyobb volt az általuk elfoglalt terület a találati listán.

Ez alapján láthatjuk, hogy minden oldalnál más és más strukturált adatok lehetnek relevánsak, viszont mindenki megtalálhatja azt, ami segítheti az ő felhasználóit és ezzel a saját oldalát is előrébb hozhatja a találati listán és szebb, nagyobb találatokat adhat.

5. YouTube videókkal az első helyre

A következő érdekes előadás, amely webáruház tulajdonosként fontos lehet, a YouTube videók fontosságáról és azok megfelelő felépítéséről szólt. Az előadó Alexander Rus volt, aki az osztrák Evergreen Media-nak dolgozik.

Az alapgondolat, amit érdemes mindenkinek a fejébe vésnie, hogy a YouTube-ra tanulni, informálódni járnak az emberek, nem pedig vásárolni. Így el kell felejteni, hogy a videós platformon “eladós” videókat készítsünk. Az emberek problémáira és azok megoldására kell koncentrálnunk. Érdemes átnézni az alábbi grafikont, amely a videók rangsorolási tényezőit veszi számba és veti össze.

YouTube SEO rangsorolási faktorok összefüggései grafikon

 

Példaként említhetjük, hogy míg a SEO-ban a “bőr cipő márkás” kulcsszóra koncentrálunk, addig egy YouTube videónál sokkal inkább olyat kell választanunk, amivel egy olyan problémát próbálunk megoldani, ami a cipőtulajdonosoknak segít. Érdemes mondjuk videót készíteni ezzel a címmel: “Hogyan tisztítsam a cipőmet?” Ez sokkal több kattintást hoz és ezzel együtt épül a márkánk, valamint a szakértői státuszunk a nézők, azaz a leendő vásárlóink szemében.

Amikor videókészítésre adjuk a fejünket, akkor érdemes először megnézni a top videókat a témában. Ők hogyan csinálják, mikre figyelnek, miképp építik fel a videóikat. Ebből sokat tudunk meríteni a saját tartalmunkhoz is.

Alapszabálynak tekinthető, hogy a videóknak legalább 4,5 perceseknek kell lenniük. A cím megfelelő megválasztása mellett pedig figyeljünk arra, hogy leírást is készítsünk a videóhoz és annak az első 125 karakterén legyen a hangsúly, ott adjunk át minden lényeges információt.

És, hogy miért jó még videót készíteni? Mert írthatunk hozzá olyan core contentet, amelyre csak mi vagyunk képesek, így plusz egy blogposzttal gazdagodtunk. Természetesen fordítva is érdemes gondolkodnunk és megnézni a legsikeresebb szöveges tartalmainkat, hogyan tudnánk őket videós formátumra átültetni.

A videós tartalmak eddig is nagyon fontosak voltak, azonban évről évre egyre elterjedtebbek és egyre több nézőt vonzanak. Szokás mondani, hogy aki lemarad, kimarad és ez a videókra is vonatkozik. Érdemes végiggondolni, hogy milyen mozgóképeket tudnánk gyártani, amelyek hasznosak lehetnének a felhasználóinknak és ezekkel hogyan erősíthetnénk saját pozíciónkat a piacon.

Jövőre ugyanitt

Az már most biztos, hogy a következő eseményt sem hagyjuk ki. Bár voltak gyengébb előadások, azt mindenképp leszögezhetjük, hogy tartalmas rendezvény volt és sokat tanulhattunk. Jövőre biztosan még több előadást hallhatunk majd és reméljük összejön a szervezők terve és el tudják hívni az egyik legnagyobb szaktekintélyt, Rand Fishkint, a Moz.com alapítóját!

A rendezvényről mi is készítettünk egy rövid útinaplót a YouTube-ra, amelyben sikerült interjút készítenünk Papp Gábor (ThePitch) SEO szakértővel is!

A szerzőről:

Pelle Szabolcs
SEO PM –  ShopRenter
Szabolcs korábban újságíróként, majd online marketingesként dolgozott, ahol elsajátította a tartalomgyártás praktikáit. Innen már egyenes út vezetett a keresőoptimalizáláshoz. Jelenleg is számos sikeres SEO projektet menedzsel a ShopRenternél.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
BikePro.hu
2020. Február Hónap Webáruháza: BikePro.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close