Esettanulmány Hónap Webáruháza

2018. Június Hónap Webáruháza: PaUZa.hu

4 perc olvasási idő 2018. Június Hónap Webáruháza: PaUZa.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amelyet nyugodt szívvel nevezhetünk világszínvonalúnak.

A webáruház mögött álló filozófia, az erre épített rendkívüli egyediség, a tudatos márkaépítés, a tartalom és közösségi média marketing kiemelkedő használata egyaránt megsüvegelendő, és akkor még nem is beszéltünk a gyönyörű termékképekről vagy a személyesség érzésének tökéletes átadásáról, amit a webáruházat böngészve tapasztalunk.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a júniusi győztesnek, a PaUZa.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A zebegényi székhelyű PaUZa.hu 2018. januárjában indult ShopRenter Silver csomagban.

„Lakberendezési kiegészítőket, lakástextíliákat készítünk a ’slow life’ jegyében. A termékek kézzel készült egyedi darabok, természetes anyagokból, amik jobbak a világnak.

A tárgyak összeválogatását a saját lelassult pillanataink inspirálták. Tudatosságot és több odafigyelést hirdetünk a vásárlási döntésekben és többnyire lassú folyamatokkal, kézzel készült, környezetbarát alapanyagokból készült termékeket kínálunk.” – írta le a webáruházat Klément Éva, társalapító.

A webáruházat jelenleg ketten üzemeltetik.

„Bár a társammal mindketten rálátunk mindenre, de van egy feladatmegosztás kettőnk között. Ő a pénzügyes feladatokat, én a marketinges feladatokat látom el, így én írom például a blogot, tartom a kapcsolatot a termékek gyártóival és kutatom az új ötleteket.”

Hamarosan pedig első üzletüket is megnyitják Budapesten.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

„2016-ban mindketten felmondtuk a korábbi manager állásunkat és 9 évnyi alkalmazotti, multinacionális múlttal a hátunk mögött újraterveztük az életünket.

Külföldre mentünk egy hátizsákkal a hátunkon és pár hónapig csak magunkra figyeltünk és kerestük az ötletet, az irányt, amivel foglalkoznánk szívesen, immár együtt.

Külföldön sok olyan faluba keveredtünk el, ahol embereket láttunk kézzel faragni, szőni, fonni. Beleszerettünk a lassú folyamattal, kézzel és nagy odafigyeléssel készült minőségbe. Sok gyönyörű tárgyat láttunk, amivel képzeletben legalább 2 konténert telepakoltunk, ám sajnos nekünk csak két hátizsákunk volt, abban is alig volt hely. 🙂

Ezzel párhuzamosan az út alatt lettünk nagyon érzékenyek a fenntartható fogyasztás és környezetvédelem iránt. Pusztuló esőerdők, szennyezett levegőjű nagyvárosok, elpusztult korallzátonyok, emellett persze annyi szépséget láttunk, hogy közvetve vagy közvetlenül azt éreztük, felelősségünk van abban, hogy ezt 200 év múlva is láthassák mások. Innentől fontos lett az is, hogy bármibe fogunk bele valami értéket teremtsünk vele. Valamit, amitől picit jobb lesz a világ.

A vásárlások tudatos megközelítése, a kézzel, lassú folyamatokkal készült tudás fenntartása, a környezetvédelem iránti elkötelezettségünk mind-mind emiatt kerültek bele a márkába. Máshogy el sem tudtuk volna képzelni.”

Hogyan, honnan szerzitek be a termékeiteket?

„A termékeink egy nagyobb része jelenleg külföldről, Európa és Fair Trade szervezeteken belül Indiából származik, de a közeljövőben bővítjük a termékskálát, amelynek célja, hogy a nálunk kapható tárgyak 30%-a legalább helyben, Magyarországon készüljön.

Olyan termékeket válogattunk be egyébként a PaUZa választékába, amik nem csak a mindennapi kuckós pillanataid részeseivé válhatnak és környezetvédelmi szempontból jobbak a világnak, de valós társadalmi értékkel is bírnak.

A PaUZánál előnyben részesítjük azokat a készítőket, akik a termékeik elkészítésénél kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a gyártási folyamat a lehető legkisebb környezeti hatással járjon.

Olyan kis családi vállalkozásokkal, szövetkezetekkel és társadalmi szervezetekkel dolgozunk együtt, akiknek folyamatai kellően átláthatóak és tiszteleten alapuló méltányos kereskedelmet hirdetnek”.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

„A social média a jelenleg használt egyetlen kommunikációs csatorna, de mellette üzemeltetünk egy blogot a honlapon, amivel próbáljuk növelni a honlap látogatottságát és inspirációt adni a termékeink használatához.”

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

„A Facebook és az Instagram.”

Eszközök, rendelés feldolgozás és teljesítés

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

„Blog, hírlevél, kosárelhagyó DM levél, egyedi csomagolás, részletes termékleírás, banner, amit rendszeresen változtatunk, hogy amikor a lojális ügyfelek visszatérnek, egy friss, új tartalmat lássanak.

Minőségi fotók. Ez is volt az egyik indok pl. a saját üzletnek, mert kell egy hely, ahol minőségi tartalmat tudunk előállítani amellett, hogy a vásárlók be tudnak jönni és megtapogatni a termékeket mielőtt döntenek. Nálunk ez fontos.

Működtetünk Pinterest, Facebook és Instagram csatornákat, illetve még a Spotify-on is fent vagyunk, ahol olyan zenéket gyűjtöttünk össze, aminek a hallgatása ideális ezekhez a bizonyos lelassult pillanatokhoz.

Igazából azt kell mondjam, hogy vannak még tartalékaink és lehetne még tovább, jobban. Egy hónapon belül új fokozatba szeretnénk kapcsolni, ehhez véglegesítjük most a marketing tervünket.

Még minőségibb tartalommal (fotókkal), még aktívabban jelen lenni social médiában, láthatóak szeretnénk lenni 2-3 nagy elérésű online médiában is és szeretnénk kipróbálni a remarketing eszközt, amivel egyelőre még nem jutunk egyről a kettőre pedig hasznosnak gondoljuk.”

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:

  • Budapesti házhozszállítás ingyen
  • Személyes átvétel online fizetéssel
  • FoxPost csomagautomata
  • Házhozszállítás DPD futárszolgálattal

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel
  • Banki átutalás
  • SimplePay bankkártyás fizetés

Jó tanácsok induló webáruházaknak

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

“Lássuk csak:

  1. Lassú lépések politikája. Indulásra inkább kevesebbet, de azt jobban. A legjobban.
  2. Nagyon hiszek a marketing és a márkázás erejében és a szerethető márkákban. Olyanokban, amik a vásárlók érzelmeire is hatnak.
  3. Hónapokat töltöttünk el a webshop indulása előtt a saját márkánk végiggondolásában. Sok hazai és külföldi kisvállalkozás márkáját tanulmányoztuk és elemeztük mit csinálnak jól vagy épp mit csinálhatnának még jobban. Az alábbi kérdésekre tiszta válaszaink vannak és a mai napig rendszeresen visszatérünk rájuk és pontosítjuk azokat, alakítjuk a márkát. Melyek voltak ezek a kérdéseink:
  • Mi a piac, ahol versenyzel és kik a versenytársaid? Trendek és kilátások az ágazatban. Mi nagyon sok külföldi kisvállalkozást elemeztünk ki és inspirálódtunk tőlük és tesszük ezt a mai napig is. Itthon pedig követjük azt az 1-2 versenytársat, akivel reméljük idővel még akár együttműködni is tudunk majd.
  • Ki a célcsoportod? Legalább 10 mondatos leírás arról, hogy kik ők, mivel foglalkoznak, mi a hobbijuk és preferenciájuk, milyen értékek mentén élik az életüket.
  • A minket megkülönböztető versenyelőnyökről: mit hiszünk, miért fognak minket választani a vásárlók? Megfogalmazni legalább 2-3 ígéretet a márkától a célcsoport felé.
  • Milyen WOW PaUZa élmények lesznek a márkával kapcsolatban a vásárlóinknak a vásárlás folyamata során? (pl. csomagolás)

Most épp az 1 éves marketing tervet rakjuk össze, azért, hogy megszűnjön az életünkben a napról napra létezés és képesek legyünk előre tervezni, előre látni. Legyenek tartalmas kampányaink és 2 hétre előre bekészített Instagram és Facebook posztjaink, blog tartalmaink.

Ezek mellett pedig kövesd a visszatérő vevők számát és arányát. Ez a mutató ott van az egyik legfontosabb célszámaink között.”

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad? Ha igen, mi az?

“A címlista építés (és vele a hírlevél téma) is sokkal lassabban halad, mint gondoltam. A Mailchimp pop-up ablakát használjuk és bár nincs agresszív csalink mellé, de van egy egyszerű, bizalomépítő weblapunk, mégis messze elmaradt a feliratkozók száma a terveinktől.

Szeretnénk kipróbálni a Facebook csoport erejét. Van közel 5000-es táborunk a Facebookon és őket szeretnénk aktivizálni. 

A Youtube egy olyan csatorna még, amin régóta hezitálunk, de jelenlegi állás szerint most mégis a nemrég elindult Instagram TV-n fogjuk kipróbálni a tartalomgyártás egy újabb szintjét.”

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a PaUZa.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
[ESETTANULMÁNY] - 1644%-os bevételnövekedés organikus forgalomból
[ESETTANULMÁNY] – 1644%-os bevételnövekedés organikus forgalomból

Manapság már nem tudjuk elképzelni a forgalomnövelést fizetett hirdetések nélkül. Gondoljunk csak bele, hány ...Elolvasom

Close