Alkalmazások Vendégcikk Webáruház menedzselés

Mit várnak el a vásárlók a webshopodtól?

8 perc olvasási idő Mit várnak a vevők egy webshoptól

Ha valaki napjainkban egy vállalkozás elindításán gondolkodik, akkor szinte biztos ott lesz az első ötletei között valamilyen formában az online kereskedelem. Nem is csoda, hiszen Magyarországon ez a szegmens több, mint 1,7 Milliárd Euro értékű forgalmat bonyolított le 2020-ban, ami 18%-kal több mint az azt megelőző évben.

A webshopok piaca csábító, mert nemcsak elképesztően jövedelmező lehet, hanem akár relatíve nagy költségek nélkül is elindítható. Ez azonban nem jelent garanciát a sikerre. Elég csak arra gondolni, hogy bőven akad versenytárs bármilyen szegmensben, még akkor is, ha speciális, esetleg rétegigényeket kielégítő termékek kereskedelméről van szó.

Egy ennyire kompetitív közegben elengedhetetlen, hogy online vállalkozásod stabil alapokon álljon, és megkülönböztethesd magad a többiektől. Ezzel a cikkel ebben igyekszünk Neked segíteni.

Legyenek jó minőségű termékfotóid

Kezdjük az alapokkal. A fénykép az első dolog egy webáruházban, ami vezetni kezdi a látogató szemét. A vásárlóid biztosan látni szeretnék egy-két képen, hogy a terméked olyan minőségű, színű és anyagú, mint amire ők számítanak.

Ha a kép rossz minőségű vagy nem látszanak rajta részletek, akkor nagy az esélye, hogy az érdeklődő mástól fogja megvásárolni. Sok ember kéri ki vásárlás előtt ismerősei véleményét, így egy jó képpel akár több embert is felcsábíthatsz az oldaladra, mint amennyi eredetileg meglátogatta volna az webshopot.

Sokan nem tudják, hogy csupán néhány dologra van szükség a profi termékképekhez, amelyet akár a telefonoddal is elkészíthetsz. Ehhez összeírtunk néhány tippet, hogy a profikat meghazudtoló termékfotóid legyenek akár otthon készítve:

1. Használj egy szobát jó fényviszonyokkal

Keress egy helyiséget, ahol jók a természetes fények. Ha jók az adottságok, nem lesz szükséged mesterséges megvilágításhoz, így életszerűbbé válhat a végeredmény.

2. Használj egy minimum 12 megapixeles kamerával rendelkező okostelefont

Ha az okostelefonod csak gyenge minőségű képeket tud készíteni, akkor a tökéletes körülmények sem fognak segíteni a termékfotóidon. Egy jó minőségű kamerával ellátott okostelefon már bőven elég lehet, de a legjobb persze egy profi kamera.

3. Szerezz be egy mini tripodot (három lábú állványt)

Hasznos, ha a képek precízen beállítottak és nem játszhat közre emberi hiba, például, hogy megmozdul a készülék vagy a kezed a felvétel közben.

4. Állítsd be jól a hátteret

Egy egyszerű fehér lap használata ajánlott a háttérhez. A lapot ne 90 fokos töréssel hajtsd ketté, hanem lejtős ívben találkozzon a felfüggesztési pont és az asztal lapja között. Ez tiszta és professzionális kinézetet kölcsönöz a termékednek.

Termékfotózás háttér

Részletes termékleírás

Sok vevőt elriaszt, amikor egy termékről nincs részletes leírás. Azon kívül, hogy a termékleírások a webáruházad SEO-ját is építik (SEO: Search Engine Optimization: olyan kulcsszavak használata az oldalon, aminek segítségével a témába vágó keresések találati eredményei között minél előkelőbb helyre tudsz kerülni), a látogatóinak is nagyon fontosak lehetnek.

Egy átlagos webshop vásárlóinak 90%-a először nem a konkrét vásárlás miatt látogatja meg az oldalt, hanem első körben információt gyűjt, termékeket hasonlít össze, vagy egyszerűen nézelődik. A termékleírásodnak ezáltal bizalom- és márkaépítő funkciója is van, mert amikor a vásárló két hasonló termék között dönt, majdnem mindig az általa megbízhatóbbnak ítélt webáruháztól fogja megrendelni. Ebben segíthet egy alapos leírás.

A termék gyártója sokszor készít termékleírást, amit elég csábító lehet egyszerűen kint hagynod az oldaladon, ezt azonban érdemes mellőzni. Egyrészt ez nem optimális a weboldalad SEO-jának, másrészt nem tűnsz ki a többi webáruház közül, akik esetleg éppen ugyanígy járnak el. A leírásod legyen kreatív, egyéni és próbáljon minden várható kérdésre előre válaszolni, így már nem Neked kell ezt külön megtenned.

Termékleírás SEO

Legyen lehetőség a termék értékelésre, kommentekre

A vásárlói értékelés feltüntetése talán nem tűnik első ránézésre túl fontosnak, azonban hidd el, hogy a hiánya meglátszik az eladásaidon. Sajnos egy gyönyörű termékfotó, vagy egy jó leírás nem mindig elegendő. A vásárlók ennél megbízhatóbb forrásokat keresnek, főként igazi, hús-vér vásárlók véleményével, és adott esetben akár kritikáival. Egyszóval: termékértékelésekre van szükségük.

Miért hisznek jobban a vásárlók egymásnak, mint Neked? Mert ők általában teljesen őszintén elmondják tapasztalataikat, míg Te valószínűleg kicsit elfogult vagy a saját termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban – legalábbis ezt gondolják. De milyen előnyökkel jár az, ha a termékértékeléseket megjeleníted a webáruházadban?

1. Tájékozottabbak, nyugodtabbak lesznek a vásárlóid

A vásárlók 82%-a azt állítja, hogy az értékelés tartalma miatt döntött a vásárlás mellett. Itt a hangsúly az értékelés tartalmán, a bizalmon van, hiszen általában Te is megadod a termék fontos paramétereiről szóló információkat a leírásban, de mégis sokkal hitelesebbnek érzik ugyanezt másik vásárlóktól hallani, mint magától az eladótól.

2. Az értékes információ neked is segít a termékeid fejlesztésében

Rövid távon lehet egy középszerű terméket is eladni, azonban hosszú távon csak az igazán jó termékek és szolgáltatások fognak sokáig a piacon maradni. Az ügyfelek visszajelzései Neked is segítenek annak eldöntésében, hogy mire érdemes fókuszálni.

3. Átláthatóbbá, megbízhatóbbá válik vállalkozásod

Bátor dolog egy kisebb webáruháznak termékértékeléseket használnia, mivel nem lehet tudni, hogy a következő értékelés pozitív vagy negatív lesz. Nem szabad aggódni azonban a negatív értékelések miatt sem, mert a vásárlók többsége sokkal hitelesebbnek tartja a termékértékeléseket és a webáruházadat is, ha nem csak 5 csillagos értékelésekkel találkoznak.

4. Social proof a termékeidnek

Mindig azt szeretnénk, ami már mindenki másnak is van. Így működnek a trendek. Minél több értékelés van a termékeden, annál jobb vételnek fog tűnni. Sokkal érdekesebbnek fog tűnni ugyanaz a termék 238 darab értékeléssel, aminek 4,3-as átlaga van, mint ugyanaz 1 darab 5 csillagos értékeléssel.

Értékelések social proof

5. A leírás segíti webshopod SEO-ját

A SEO-dat nem csak a termékek alatt megjelenített vásárlói visszajelzések tartalma erősíti, hanem az összegyűjtött, de nem feltétlenül megjelenített értékelések adatai is. A keresőmotorok – mint például a Google – imádják, ha a webáruházad kulcsszavai a termékértékelések között is megjelennek, és kapcsolódnak az értékesített termékekhez. Ez egy öngerjesztő folyamat, aminek segítségével egyre előrébb kerülhetsz a Google által megjelenített találatok között, ami egyre több eladást, ezáltal még több begyűjtött értékelést eredményez, és így tovább.

Ajánljon a webshop hasonló vagy kapcsolódó termékeket

Kapcsolódó termékek ajánlásával nemcsak a kosarad átlagos értékét növelheted, de rejtett vásárlói igényeket is kielégíthetsz, amelyekről még talán saját maguk sem tudnak. A megkérdezett vásárlók majdnem fele egyébként úgy vélekedik, hogy jó lenne, ha a webshop ésszerű ajánlásokat tenne, és számára releváns termékeket javasolna. Ezt a feladatot ellátó eszköz a termékajánló motor.

Érdemes a Shoprenter beépített megoldását használni, mert ez többféle módon is képes a kapcsolódó termékek ajánlására, és ha segítségével releváns, kapcsolódó termékeket ajánlasz az érdeklődőknek, akkor:

1. Nőni fognak az eladásaid, illetve a kosarad átlagos értéke

Ha a vásárlóid több, nekik releváns terméket látnak, akkor nagyobb valószínűséggel fognak a kapcsolódó termékek közül is rendelni, ezzel növelve a bevételeidet.

2. Kiszámítható és következetes márka élményt ad

Egy imidzs kiépítéséhez fontos, hogy a vásárlónak kielégítő vásárlási élménye legyen. Ebbe beletartozik egyrészt, hogy a webshopod könnyen navigálható legyen, túl sok zavaró elem nélkül működjön, másrészt az is, hogy a vásárlónak hasznos termékajánlatokat tegyél, és ne kell visszalépni a katalógusodba vagy a kezdőoldaladra, hogy a várt termék megtalálható legyen. Kínáljuk fel! A vásárlók 73%-a azt állítja, hogy több pénzt költenének egy weboldalon, ha kellemesebb vásárlói élményben lenne részük. Ne feledd, a termékajánló motor egyike lehet ezeknek az eszközöknek.

Termék ajánlások

Minél több csomagátvételi lehetőség

Manapság már nagyon sok opció elérhető, ha csomagátvételről van szó. Egyre többen keresik a csomagautomatákat, fix átvételi pontokat, ahol akár éjjel-nappal, sorban állás nélkül, vagy éppen az emberi interakció kihagyásával juthatnak csomagjukhoz a vásárlók. Ha a Te webshopodban nincs mindegyikre lehetőség, akkor hátrányba kerülhetsz a konkurenciához képest. A Reacty Digital szerint a vásárlók 40%-a hagyta el a rendelését, mivel nemtalált megfelelő szállítási módot.

A jó hír, hogy akár egyetlen logisztikai szolgáltatóval is megoldhatsz minden ilyen igényt! Az MPL az egész ország területén biztosítja nem csak a hagyományos házhoz kézbesítést, hanem egyedülálló módon a fixponti átvételi lehetőségek minden formáját.

Vásárlóid az MPL-el akár 4 féle csomagátvételi lehetőség közül is választhatnak aszerint, hogy nekik melyik a kényelmes:

  1. tradicionális házhoz szállítás,
  2. MPL Csomagautomaták,
  3. postán maradó csomagok,
  4. partner átvételi pontok: MOL benzinkutak, Coop, MediaMarkt, és Trend Maker üzletek.

Az országban már több mint 3000 PostaPont van, és ezek az alternatív átvételi lehetőségek lehetővé teszik vásárlóid számára, hogy rendelésük átvételét kényelmesen beleillesszék napi rutinjukba. Ezen kívül várhatóan bátrabban fogják megrendelni az olyan termékeket is – például ruhákat, – amiket esetleg valamiért vissza kell küldeniük, ha kommunikálod feléjük, hogy erre egyszerűen lehetőségük van a PostaPontokon, illetve akár az MPL csomagautomatáknál is.   

A csomagfeladás most az MPL API segítségével könnyebb, mint valaha. Miután a vásárlóid leadták rendelésüket, a címiratok az API segítségével automatikusan elkészülnek az általuk kitöltött adatok alapján, és neked semmi más dolgod nem lesz, csak kinyomtatni és felragasztani őket a küldeményeidre.

Most itt a lehetőség, hogy profitálj és spórolj is egyszerre! Azon cégek részére, akik a Shoprentertől bérelnek webáruházat, és az MPL-el adják fel csomagjaikat, most az MPL egy különleges díjcsomaggal kedveskedik, amivel a listaáraknál legalább 15%-kal alacsonyabb díjakon adhatók fel a csomagok.

Ha érdekel az ajánlat, és szeretnél többet tudni, akkor kattints IDE, illetve töltsd le az MPL Alkalmazást a Shoprenteres webáruházadhoz!

MPL Alkalmazás Shoprenter

Különböző fizetési lehetőségek

A legtöbben már nem félnek a megrendelt termék(ek)et előre kifizetni, de még mindig sokan csak utánvételesen hajlandóak erre. Vannak közülük, akik csak készpénzzel, mások akár már bankkártyával is, sőt egyre gyakrabban a PayPal-t részesítik előnyben.

Elmondható tehát, hogy mindenkinek más a preferenciája a fizetés kapcsán, és ehhez alkalmazkodnia kell minden webáruháznak, ha nem akar vevőket veszíteni. Biztosíts vásárlóidnak minél nagyobb felhozatalt az említett fizetési eszközökből, és várhatóan a következőket fogod tapasztalni:

  1. a konverziós arányod növekedni fog,
  2. kevesebb lesz a kosárelhagyód,
  3. vevői elégedettséged tovább nő,
  4. a márkád hitelességét erősíti a felhasználók szemében
  5. problémamentes fizetési tranzakciókkal találkozol és kevesebb lesz a gondod, ha mindenki megtalálja a neki tetsző fizetési módot.

Képzeld magad a vásárlód helyébe: ha esetleg eddig is bizonytalan voltál valamiért a rendelésben, és még a kedvenc fizetési módod sem elérhető, akkor nagy valószínűséggel te is máshová mennél vásárolni. Az alábbi fizetési módokat mindenképpen javasolt felajánlani a kártyás előre fizetés mellé:

PayPal

Az egyik legelterjedtebb online fizetési mód már több mint 300 millió felhasználóval rendelkezik világszerte. Magyarországon is 600 ezer ügyfélnél van már jelen, így nem túlzás, hogy itthon is egyre népszerűbb ez a komfortos és biztonságos megoldás.

Webáruház fizetési módok PayPal

Utánvétel

Sokan még mindig szeretik utánvétellel átvenni a csomagjukat. Ennek hátterében általában a webshoppal szembeni bizalmatlanság áll, mert a vásárlóban ott a félelem, hogy mi történik, ha a csomag bármilyen okból nem érkezik meg. Az utánvétel biztosítása hitelessebbé teheti a webáruházadat, és még azok is szívesebben fognak rendelni Tőled, akik nem feltétlenül ezt a fizetési módot fogják végül választani.

Összegzés

Tűnj ki a tömegből! Legyenek saját, jó minőségű termékfotóid, és ne hanyagold el a részletes termékleírásokat, melyek extra forgalmat generálhatnak webáruházadnak.

Építs bizalmat! Jeleníts meg vásárlói visszajelzéseket, ajánld fel az utánvétel lehetőségét.

Ajánlj kapcsolódó, vagy hasonló termékeket, kínálj széles körű fizetési- és szállítási lehetőségeket vásárlóidnak (ne felejtsd a fixpontokat sem!).

Végül pedig könnyítsd meg a saját munkádat a rendeléseid feladásakor, és telepítsd pár kattintással az MPL Alkalmazást Shoprenteres webáruházadban. Bízunk benne, hogy ötleteinkkel segítségedre tudtunk lenni, sok sikert!

A szerzőről:

Major László MPL
Major László
Módszertan Támogatási Munkatárs – Magyar Posta
László a Magyar Posta Vállalati Értékesítési Igazgatóságának módszertan támogatási munkatársa, jelenleg a Budapesti Gazdasági Egyetem végzős hallgatója. Korábban már több webáruházat is elindított, illetve szakdolgozatát is az online kereskedelemhez kapcsolódó témában írja.
 

Források:

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webshop költöztetés lépései
Webshop költöztetés – 5 lépésben

Konzultációim során sokszor hangzik el az a mondat,  hogy “akkor nem ezzel a webshop ...Elolvasom

Close