2017 novemberének egyik legnagyobb fejlesztése kétségkívül a ShopRenter Analitika névre keresztelt ingyenes analitikai szolgáltatás volt. Nem titkolt célunk a kezdetektől fogva – a ShopRenter csapatával karöltve – az volt, hogy lehetőséget biztosítsunk a webáruház tulajdonosoknak optimalizálni a konverziójukat és növelni a bevételeiket.
A rendszer hátterét a kezdetektől fogva a Conversific csapata szolgáltatta és tartotta karban. Ennek köszönhetően a ShopRenter Analitika az idő előrehaladtával átesett 1-2 ráncfelvarráson és bővült jó pár funkcióval is.
2019 májusában, a ShopRenter Alkalmazások megjelenésével egy időben, megszüntettük a ShopRenter Analitika névre keresztelt szolgáltatást, amelynek a helyét átvette egy sokkal erősebb, stabilabb és megbízhatóbb rendszer, a Conversific.
Miben jobb a Conversific, mint a ShopRenter Analitika?
Az egyik legfőbb előny egyértelműen a kibővült funkcionalitásban rejlik. A ShopRenter Analitika egy korlátozott funkcionalitású rendszer volt, ami csak és kizárólag a webáruház adataiból táplálkozott.
Ezzel szemben a Conversific olyan külső adatforrásokat is képes kiaknázni, mint a Google Analytics, a Search Console, Google Ads vagy a Facebook Hirdetéskezelő.
Ezek az adatforrások pontosabb és részletesebb adatelemzést tesznek lehetővé, hiszen így a rendszernek van lehetősége az adatforrások közötti szinergiák feltárására, és eddig nem látott kimutatások megjelenítésére.
Forrás: conversific.hu
Milyen előnyökkel jár ez a ShopRenter előfizetőknek?
Úgy, ahogy webáruházunk sem ott tart, ahol 2 évvel ezelőtt, úgy a Conversific-ről sem mondható el, hogy nem fejlődött. A következő néhány pontban összefoglaltuk a legfontosabb újdonságokat:
1) Előre elkészített jelentéscsomagok ?
Teljesen átszabtuk a jelentések struktúráját. Minden főbb területre különálló jelentést hoztunk létre. Egy-egy terület csakis egy kérdéskörrel foglalkozik.
Például: “Honnan jönnek a vásárlóim?” (Forgalmi Jelentés) vagy “Kik vásárolnak a webáruházamban?” (Vásárlói Jelentés).
Megszüntettük a felesleges zajt, a lényeget pedig egyszerűen érthetővé és átláthatóvá tettük. Számtalan új metrikát és teljesítménymutatót helyeztünk el a jelentésekbe, hogy még relevánsabbak és informatívabbak legyenek. Mindezek mellett a jelentések külső megjelenését is teljesen átalakítottuk.
Jelenleg 10 különféle jelentés használható a rendszerben:
És még további 3 jelentést tervezünk idén elkészíteni:
- Technikai teljesítmény
- Belső kereső
- Vásárlói életút
2) Bevételi célok nyomon követése ?
A Vezetői Jelentés teljesen megújult, hiszen most már akár egy évre előre is megtervezhetjük a bevételeink alakulását. A megfelelő szintre lebontva látható, hogyan is állunk a kitűzött célokhoz képest.
Ellenőrizhetjük, hogyan teljesítünk a negyedéves, éves, sőt, akár heti céljainkhoz képest. A Conversific az éves célunk alapján automatikusan kikalkulálja a megfelelő időintervallumra az aktuális bevételi célt.
3) Nézze meg, hogyan teljesít (a konkurenseihez képest) ?♂️
Korábban a rendszerben, itt-ott összehasonlíthatók voltak a kulcsmutatóink a konkurensekével.
Most egy egész oldalt szenteltünk ennek a funkciónak. Egy áttekintő oldalon látható az összes kulcsmutatónk rendszerbe szedve és konkurenseink metrikáival összehasonlítva.
Az összehasonlítás alapját az ugyanazon iparágba tartozó többi webáruház adja, akik szintén használják a rendszerünket.
4) Riasztások, Meglátások és Mérföldkövek ⚠️
A Conversific nemcsak az adatokat elemzi ki, hanem az adatforrásokat is.
A rendszer például megvizsgálja a Google Analytics beállításokat és azonnal jelez, ha valamit hibásan állítottunk be, vagy esetleg kihagytuk a beállítását.
Mindezt az újonnan létrejött figyelmeztetések formájában teszi.
Természetesen megmutatjuk azt is, hogy hogyan kell megfelelően elvégezni ezeket a beállításokat a pontosabb adatok kinyerése érdekében.
Sajnos, ha hiba van az Analytics beállításainkban, akkor az elveszett adatokat már sosem kapjuk vissza, épp ezért mindenképp érdemes minél előbb helyesen beállítani ezeket a dolgokat, a Conversific pedig pontosan ebben segít majd.
Ezen kívül intelligens algoritmusaink segítségével megállapítjuk, hol veszít a webáruház bevételt és hogyan lehet ezt megakadályozni.
A motiváció kifejezetten fontos, ha az ember egy online birodalmat akar építeni. Ezek az apró visszajelzések segítenek abban, hogy emlékezzünk a mögöttünk álló útra és ne tévesszük szem elől a célt. A kitűzők bizonyos teljesítmények elérésével érdemelhetők ki.
5) Termék elemzések ?
A Conversific “Elemzés” szekciójában a dolgok mélyére áshatunk és termékenként tudjuk nyomon követni a történéseket.
Árazási döntéseket hozhatunk, szezonális vásárlói aktivitást mérhetünk és bevételt növelő következtetéseket vonhatunk le.
6) Vásárlói elemzések ?
Minél jobban ismerünk valakit, annál könnyebb neki értékesítenünk. Minden vásárlóról készítünk egy részletes profilt.
Megmutatjuk, hogy milyen események történtek vele a webáruház fennállása óta, a különböző rendeléseit, termék interakcióit és a tőle származó bevételt.
7) Gyorsabb, mint valaha ⚡
Hab a tortán, hogy az oldalaink betöltési sebességét 325%-kal gyorsabbá tettük.
Így háromszor rövidebb idő alatt tekinthetjük meg a jelentéseket, és hozhatunk döntéseket, mint korábban.
Hogyan próbálhatja ki az új Conversific-et?
A ShopRenter Analitikával ellentétben, a Conversific nem kerül bele automatikusan minden új ShopRenter webáruházba. Ha belépünk a webáruházunkba, fel kell keresnünk az Alkalmazások menüpontot, ahol a legelső helyen lévő Conversific alkalmazást kell kiválasztanunk.
Ha szeretnénk kipróbálni a szolgáltatást, nincs más dolgunk, csak a Telepítés gombra kell kattintanunk.
A telepítés körülbelül 3 percet vesz igénybe, ahol a feladatunk az lesz, hogy létrehozzuk a Conversific profilunkat, majd ezt követően a boltunk méretétől függően automatikusan letöltődnek az adatok. Végül pedig egyből belevethetjük magunkat az adatok elemzésébe.
Mennyibe kerül a Conversific?
A rendszer használata 100% díjmentes minden ShopRenter webáruház számára.
Ha szeretnénk a díjmentes 5 alap jelentésen kívül kipróbálni még további 5 prémium jelentést is, ahhoz szükségünk lesz Conversific előfizetésre, melynek részleteiről itt találhat bővebb információt.
Ha szeretné az egyik szakértő kollégánk segítségét kérni az adatai elemzésével kapcsolatban és a fiók beállításaiban, foglaljon egy személyes Skype megbeszélést ide kattintva.