Alkalmazások Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás

Viszlát ShopRenter Analitika. Helló, Conversific!

5 perc olvasási idő Viszlát ShopRenter Analitika. Helló Conversific!

2017 novemberének egyik legnagyobb fejlesztése kétségkívül a ShopRenter Analitika névre keresztelt ingyenes analitikai szolgáltatás volt. Nem titkolt célunk a kezdetektől fogva – a ShopRenter csapatával karöltve – az volt, hogy lehetőséget biztosítsunk a webáruház tulajdonosoknak optimalizálni a konverziójukat és növelni a bevételeiket.

A rendszer hátterét a kezdetektől fogva a Conversific csapata szolgáltatta és tartotta karban. Ennek köszönhetően a ShopRenter Analitika az idő előrehaladtával átesett 1-2 ráncfelvarráson és bővült jó pár funkcióval is.

2019 májusában, a ShopRenter Alkalmazások megjelenésével egy időben, megszüntettük a ShopRenter Analitika névre keresztelt szolgáltatást, amelynek a helyét átvette egy sokkal erősebb, stabilabb és megbízhatóbb rendszer, a Conversific.

Miben jobb a Conversific, mint a ShopRenter Analitika?

Az egyik legfőbb előny egyértelműen a kibővült funkcionalitásban rejlik. A ShopRenter Analitika egy korlátozott funkcionalitású rendszer volt, ami csak és kizárólag a webáruház adataiból táplálkozott. 

Ezzel szemben a Conversific olyan külső adatforrásokat is képes kiaknázni, mint a Google Analytics, a Search Console, Google Ads vagy a Facebook Hirdetéskezelő. 

Ezek az adatforrások pontosabb és részletesebb adatelemzést tesznek lehetővé, hiszen így a rendszernek van lehetősége az adatforrások közötti szinergiák feltárására, és eddig nem látott kimutatások megjelenítésére. 

Megújult Conversific

Forrás: conversific.hu

Milyen előnyökkel jár ez a ShopRenter előfizetőknek? 

Úgy, ahogy webáruházunk sem ott tart, ahol 2 évvel ezelőtt, úgy a Conversific-ről sem mondható el, hogy nem fejlődött. A következő néhány pontban összefoglaltuk a legfontosabb újdonságokat:

1) Előre elkészített jelentéscsomagok 📊

Teljesen átszabtuk a jelentések struktúráját. Minden főbb területre különálló jelentést hoztunk létre. Egy-egy terület csakis egy kérdéskörrel foglalkozik. 

Például: “Honnan jönnek a vásárlóim?” (Forgalmi Jelentés) vagy “Kik vásárolnak a webáruházamban?” (Vásárlói Jelentés).

Conversific - Vásárlói jelentések

Megszüntettük a felesleges zajt, a lényeget pedig egyszerűen érthetővé és átláthatóvá tettük. Számtalan új metrikát és teljesítménymutatót helyeztünk el a jelentésekbe, hogy még relevánsabbak és informatívabbak legyenek. Mindezek mellett a jelentések külső megjelenését is teljesen átalakítottuk.

Jelenleg 10 különféle jelentés használható a rendszerben:

És még további 3 jelentést tervezünk idén elkészíteni:

  • Technikai teljesítmény
  • Belső kereső
  • Vásárlói életút 

2) Bevételi célok nyomon követése 💸

A Vezetői Jelentés teljesen megújult, hiszen most már akár egy évre előre is megtervezhetjük a bevételeink alakulását. A megfelelő szintre lebontva látható, hogyan is állunk a kitűzött célokhoz képest.

Conversific - Bevételi célok

Ellenőrizhetjük, hogyan teljesítünk a negyedéves, éves, sőt, akár heti céljainkhoz képest. A Conversific az éves célunk alapján automatikusan kikalkulálja a megfelelő időintervallumra az aktuális bevételi célt.

3) Nézze meg, hogyan teljesít (a konkurenseihez képest) 🤼‍♂️

Korábban a rendszerben, itt-ott összehasonlíthatók voltak a kulcsmutatóink a konkurensekével. 

Most egy egész oldalt szenteltünk ennek a funkciónak. Egy áttekintő oldalon látható az összes kulcsmutatónk rendszerbe szedve és konkurenseink metrikáival összehasonlítva.

Conversific - Iparági elemzés

Az összehasonlítás alapját az ugyanazon iparágba tartozó többi webáruház adja, akik szintén használják a rendszerünket.

4) Riasztások, Meglátások és Mérföldkövek ⚠️

A Conversific nemcsak az adatokat elemzi ki, hanem az adatforrásokat is. 

A rendszer például megvizsgálja a Google Analytics beállításokat és azonnal jelez, ha valamit hibásan állítottunk be, vagy esetleg kihagytuk a beállítását. 

Mindezt az újonnan létrejött figyelmeztetések formájában teszi. 

Conversific - Riasztások

Természetesen megmutatjuk azt is, hogy hogyan kell megfelelően elvégezni ezeket a beállításokat a pontosabb adatok kinyerése érdekében.

Sajnos, ha hiba van az Analytics beállításainkban, akkor az elveszett adatokat már sosem kapjuk vissza, épp ezért mindenképp érdemes minél előbb helyesen beállítani ezeket a dolgokat, a Conversific pedig pontosan ebben segít majd.

Ezen kívül intelligens algoritmusaink segítségével megállapítjuk, hol veszít a webáruház bevételt és hogyan lehet ezt megakadályozni.

Megújult Conversific

A motiváció kifejezetten fontos, ha az ember egy online birodalmat akar építeni. Ezek az apró visszajelzések segítenek abban, hogy emlékezzünk a mögöttünk álló útra és ne tévesszük szem elől a célt. A kitűzők bizonyos teljesítmények elérésével érdemelhetők ki.

Conversific - Eredmények

5) Termék elemzések 📦

A Conversific “Elemzés” szekciójában a dolgok mélyére áshatunk és termékenként tudjuk nyomon követni a történéseket. 

Árazási döntéseket hozhatunk, szezonális vásárlói aktivitást mérhetünk és bevételt növelő következtetéseket vonhatunk le.

Conversific - Elemzések

6) Vásárlói elemzések 🛒

Minél jobban ismerünk valakit, annál könnyebb neki értékesítenünk. Minden vásárlóról készítünk egy részletes profilt. 

Megmutatjuk, hogy milyen események történtek vele a webáruház fennállása óta, a különböző rendeléseit, termék interakcióit és a tőle származó bevételt.

Conversific - Vásárlói elemzések

7) Gyorsabb, mint valaha ⚡

Hab a tortán, hogy az oldalaink betöltési sebességét 325%-kal gyorsabbá tettük. 

Így háromszor rövidebb idő alatt tekinthetjük meg a jelentéseket, és hozhatunk döntéseket, mint korábban.

Hogyan próbálhatja ki az új Conversific-et?

A ShopRenter Analitikával ellentétben, a Conversific nem kerül bele automatikusan minden új ShopRenter webáruházba. Ha belépünk a webáruházunkba, fel kell keresnünk az Alkalmazások menüpontot, ahol a legelső helyen lévő Conversific alkalmazást kell kiválasztanunk.

Conversific - ShopRenter alkalmazások

Ha szeretnénk kipróbálni a szolgáltatást, nincs más dolgunk, csak a Telepítés gombra kell kattintanunk.

A telepítés körülbelül 3 percet vesz igénybe, ahol a feladatunk az lesz, hogy létrehozzuk a Conversific profilunkat, majd ezt követően a boltunk méretétől függően automatikusan letöltődnek az adatok. Végül pedig egyből belevethetjük magunkat az adatok elemzésébe. 

Mennyibe kerül a Conversific?

A rendszer használata 100% díjmentes minden ShopRenter webáruház számára. 

Ha szeretnénk a díjmentes 5 alap jelentésen kívül kipróbálni még további 5 prémium jelentést is, ahhoz szükségünk lesz Conversific előfizetésre, melynek részleteiről itt találhat bővebb információt. 

Ha szeretné az egyik szakértő kollégánk segítségét kérni az adatai elemzésével kapcsolatban és a fiók beállításaiban, foglaljon egy személyes Skype megbeszélést ide kattintva

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Újdonságok a ShopRenterben
Újdonságok: Korfu sablon, ShopRenter Alkalmazások, Szakértő Portál…

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a ShopRentert érintették. ...Elolvasom

Close