Esettanulmány Hónap Webáruháza

2020. Március Hónap Webáruháza: Extremeaudio.hu

3 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 4000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely különleges megoldásokban bővelkedik, csak hogy néhányat említsünk, ilyen a bannerek, kiemelt ajánlatok egyedi megjelenítése és az üzleteik 3D bemutatása.

Emellett érdemes külön figyelmet fordítani a termékoldalon lévő kivitelezésére, a fejlécben lévő törzsvásárlói kedvezmény, áruhitel és dinamikus térkép megjelenítésére, a terméktesztelésről szóló szakmai cikkekre is.

Azonban mielőtt teljes egészben górcső alá vennénk a webáruház további jobbnál jobb megoldásait a cikkünk végén lévő bemutatóban, szeretnénk gratulálni a márciusi győztesnek, az Extremeaudio.hu-nak és ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

Az Extremeaudio.hu webáruház szórakoztató elektronikai termékek értékesítésével és professzionális Hi-Fi szaktanácsadással, vagyis házimozi, Hi-Fi, multimédia hangszórók, fej-és fülhallgatók és minden ide kapcsolódó kiegészítő termék forgalmazásával foglalkozik. A cég központi raktára Törökbálinton található, innen látják el a 3 üzletüket Budapesten, Debrecenben és Győrben.

Márthon Gergely, kreatív fejlesztő részletesen mesélt a kezdetekről és arról, miként teljesít a webáruházuk.

“2012-ben indultunk és 2014-ben vásároltuk meg az első Gold csomagunkat a ShopRentertől. Mivel alapból a legnagyobb csomaggal kezdtünk, egész idáig nem volt szükség váltásra. Egészen a múlt hónapig, amikor Platinumra váltottunk, mert elértük a Gold csomag határait havi felhasználó, oldal látogató számban.

Büszkén mondhatjuk, hogy évről évre egyre jobban teljesít a webáruházunk. Az első 2 évben robbanásszerű volt a fejlődés mind rendelésszámban, mind kosárértékben, azután szépen beállt egy folyamatos stabil növekedés. Az utóbbi két évben inkább a kosárérték az, amit hatékonyan növelni tudunk, a közel azonos rendelésszám mellett.

A cégben több mint 50-en dolgozunk, de szorosabban a webáruház üzemeltetésével 15-en foglalkozunk. Ebben benne van az értékesítéssel, csomagolással, ügyfélkezeléssel foglalkozó munkatársak és az üzletekben dolgozók is.”

Ezek mellett rengeteg más érdekes területre is kitért az interjú során.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

A termékkör adott volt, mert a webáruház előtt is disztribúcióval foglalkozott a cég.

Hogyan szereztétek be a termékeiteket?

Az általunk forgalmazott márkákat kezdtük el árulni, később pedig ahogy egyre több partnerünk lett, úgy az ő termékeiket is felvettük a kínálatunkba. Igyekszünk folyamatosan bővíteni az elérhető termékeket, termékkategóriákat.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Először az Árukereső, árösszehasonlító oldalak voltak a legjobb vevő források, de természetesen már az elejétől kezdve hirdettünk AdWords-ben, később Facebook-on és számos más csatornán is.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Mára elmondhatjuk, hogy az organikus elérésünk több mint a fizetett, de természetesen fontos része a Google CPC és az Árukereső is a forgalmunknak. Utóbbi továbbra is a legerősebb vásárlói forrás, de erősödik a Facebook konverziók száma is és nem szabad lebecsülni a hírlevelek értékét sem.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Természetesen. Ma már ez elengedhetetlen, ha az ember nem akar piacrészt veszíteni a konkurenciával szemben. Facebookon több mint 30 ezer követőnk van, Instagramra később kezdtünk el tartalmat gyártani, főleg hirdetéseket, de ott is jelen vagyunk, ahogy YouTube-on is, ahová termék teszteket, gyári videókat és érdekességeket töltünk fel.

Teljesítés, alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?

Van számlázó és készletező programunk, telefonközpontunk, ami a hívásokat fogadja és irányítja a megfelelő kollégához.

Használunk fizikai szervert és felhő szolgáltatásokat is az adatok kezeléséhez, illetve a szállításhoz szükséges programokat, eszközöket. Van saját kiszállításunk a túlméretes csomagokra, egyébként a GLS-sel vagyunk szerződésben.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

A rendelések a ShopRenter-ből API-n keresztült automatikusan futnak be a számlázó és készletező programba, ahol a kollégák feldolgozzák azokat, majd elkészül a számla, ami alapján a raktár összekészíti a terméke(ke)t.

Ha szállítás is lesz, a számlával együtt készül a GLS matrica is. A folyamatok közben pedig a vásárlót tájékoztatjuk a rendelése állapotáról.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Legyen egy tűpontos üzleti tervük, kalkulációjuk legalább 2 évre előre. Ne sajnálják a költségeket egy jó webáruház alapjainak a letételére, mert azzal hosszútávon rengeteget tudnak majd megspórolni.

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki az Extremeaudio.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldje be javaslatát ide kattintva.

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
10 érv, hogy miért vásárolj magyar webshopból
10 érv, hogy miért vásárolj magyar webshopból

Mi is arra buzdítunk mindenkit, hogy tartsa be a #maradjotthon előírásokat, hogy megnyerjük a ...Elolvasom

Close