Hónap Webáruháza

2020. November Hónap Webáruháza: Yamuna.hu

4 perc olvasási idő Hónap Webáruháza_Yamuna.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

A novemberi hónap nyertese egy olyan webáruház, amely az Amsterdam design téma jellegzetességeire építkezve remekül kivitelezte a mobilra optimalizált tartalmat, amely hozzájárult a gyors és átlátható vásárlási folyamathoz, emellett pedig remek vásárlásösztönző technikákat is használ.

Cikkünkben kicsit közelebbről is megismerkedünk a győztes webáruházzal, majd bemutatjuk azokat a kreatívabbnál kreatívabb megoldásokat, amelyekkel elnyerte a Hónap Webáruháza díjat.

Gratulálunk a Yamuna.hu webáruháznak! 🎉

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webáruházatok és hol található a székhelyetek?

A kaposvári székhelyű manufaktúra története 2002-ben egy kis somogyi faluban, Somogyvámoson kezdődött.

A természet szeretete és vállalkozási kedve Kajtár Zsolt alapítót arra sarkallta, hogy a múltba visszanyúlva, régi receptek után kutatva illatos, természetes alapanyagokból szappanokat készítsen.

Ezek az illatos és habzó csodák azonnal óriási sikert arattak és receptúrájukat a mai napig használjuk. Környezetünk védelme, a természet szeretete és a szépségápolás természetes megközelítése a mai napig a legfontosabb szempontok számunkra.

Termékeink fejlesztésénél a modern bőrbarát hatóanyagok és a gyógynövények kombinációjára fektetjük a legnagyobb hangsúlyt.

Termékportfóliónk a kezdeti 5 féle szappan után napjainkra több mint 300 termékre bővült. Mára elmondhatjuk, hogy az emberi test szinte minden területére van saját gyártású szépségápolási termékünk.

Az elmúlt közel 20 év folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően mára egy XXI. századi finomkozmetikai céggé nőttünk. – avat be minket Németh Barbara, a Yamuna.hu marketingvezetője.


Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

A webshop üzemeltetésével konkrétan hárman, de mi itt a Yamunánál hiszünk a csapatszellemben, minden eredményünket az összes munkatársunk kiváló csapatmunkájának köszönhetjük. Jelenleg a cég 40 embert foglalkoztat.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Az online eladási mutatóink évről-évre jobb eredményeket mutatnak. A webáruházunk közel 30%-kal ért el több bevételt eddig idén, mint 2019-ben, és még csak most kezdődtek el a Black Friday akciók, valamint hátra van még a december, ami a karácsonyi szezon miatt erősebb szokott lenni.

Természetesen nekünk is voltak/vannak rosszabb hónapjaink a COVID-19 miatt, például a stratégiai elképzeléseinket, terveinket szinte teljesen át kellett alakítanunk.

A vírus miatt eléggé kiszámíthatatlan a helyzet, de rugalmasan kezeljük a változtatásokat, ami az egyik legnagyobb fegyverünk, így tavasszal például kézfertőtlenítőket gyártottunk arckrémek helyett. A Yamunánál mindig tudunk megfelelő választ adni a jelenkor kihívásaira.

Indulás és termékbeszerzés

Mikor és miért a Shoprentert választottátok a célok megvalósításához?

2014 júliusában indítottuk el a webáruházat a Shoprenter rendszerében. Az egyik legsokoldalúbb és legkönnyebben kezelhető rendszer, amely teret biztosít az egyedi igényeknek is.

Az admin felület könnyen kezelhető, átlátható, logikus felépítésű. A supporttól pedig bármikor bármit kérdeztünk, kértünk, mindig a rendelkezésünkre álltak és megoldották a problémáinkat, amit ezúton is nagyon köszönünk!

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok?

Rengeteg tudásanyag áll a rendelkezésre, így sosem volt nehéz dolgunk, a sablonváltásnál például a Shoprenter Akadémián biztosított anyagok nagy segítséget jelentettek. Emellett a support mindig gyors, segítőkész volt.

Milyen csomagot vásároltatok meg a Shoprentertől?

Jelenleg Gold csomagot használunk, ezzel is indultunk és nem tervezzük a váltást, hiszen minden funkció elérhető, amire szükségünk van.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől?

A blogbejegyzéseket és tudásanyagokat mindig elolvassuk, számunkra nagy segítség ahhoz, hogy folyamatosan szinten tartsuk és frissítsük a tudásunkat.

Milyen Shoprenter design témát használtok? Milyen funkcióit emelnétek ki, amivel meg vagytok elégedve?

Az Amsterdam design témát választottuk a felhasználóbarát kialakítás miatt.

A téma letisztultsága mellett rendkívül hasznos, hogy a tartalmaink mobilra optimalizáltak, hiszen sok vásárlónk mobilon keresztül látogatja a webshopot, a vásárlási folyamatunk ezáltal mobilon és desktopon is átlátható és gyors.

Váltottatok-e már design témát?

Nemrég váltottunk Amsterdam design témára, ami ahogyan az előbbiekben említettem 100%-ig mobilra optimalizált, gyorsabb a weboldal betöltési sebessége, szebbek a képeink, kevesebb a kosárelhagyó. A termékoldal elrendezése is kiváló. – magyarázza Barbara.

Hogyan szerzitek be a termékeket?

Az összes termékünket a kaposvári gyárunkban állítjuk elő, innen szállítjuk az elkészült kozmetikumokat, testápoló szereket, szappanokat a budapesti Yamuna Márkaboltunkba, viszonteladóinkhoz vagy a nagyobb multikhoz.(DM, Müller, Rossmann, Lidl, stb.)

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Az első termékeinket kisebb helyi kézműves vásárokon értékesítettük.
Amikor meglett a webshopunk, akkor a felfuttatásában a Google AdWords (ma már Google Ads) volt a segítségünkre.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A közösségi médiában a Facebook-ot és az Instagram felületét használjuk, emellett pedig hírleveleket, fizetett PPC hirdetéseket alkalmazunk, valamint organikus úton is elérjük a célközönségünket.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket és hogyan oldjátok meg a szállítást?

A cégen belül külön központot hoztunk létre a gyártásnak és a logisztikának, az egységek más-más épületben dolgoznak már évek óta, ami a COVID-19 miatt most kiemelt létfontosságú.

Minden higiéniai előírást maximálisan betartunk, gépeinket rendszeresen fertőtlenítjük, sterilizáljuk, kollégáink pedig védőfelszerelésben dolgoznak, hogy elkerüljünk mindennemű fertőzést. Minden dolgozót folyamatosan ellenőrzünk.

A szállításban az MPL PostaPont, a Pick Pack Pont, a Yamuna Márkabolt Átvevőpontja, valamint a Sprinter Futárszolgálat van segítségünkre.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?

A hírlevelek kiküldésére a Mailchimp rendszerét használjuk, a nagyobb konverzió elérésében pedig az OptiMonk popupjaira esküszünk.

Használtok még más Shoprenter alkalmazásokat az OptiMonk mellett?

Az OptiMonk mellett a Rapid Search is tervben van 2021-ben.

Ha igen, milyen értéket láttok bennük, milyen hatással vannak a webáruházra?

Az OptiMonk rendkívül jó forgalomterelő, az aktuális akcióinkat, új termékeinket ezzel promótáljuk az oldalon belül, hírlevél feliratkozókat szerzünk és a kosárelhagyókat kuponok segítségével a fizetési folyamat befejezésére ösztönözzük.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Készítsenek üzleti tervet, marketing tervet, térképezzék fel a versenytársakat és egy szűkebb réspiacot célozzanak meg, ahol jelenleg nincsen akkora verseny.

Törekedjenek arra, hogy a legjobbak legyenek abban, amit csinálnak és soha ne elégedjenek meg a 100%-kal. Készüljenek fel A, B, C, D eshetőségekre, legyenek rugalmasak és legyen bátorságuk váltani.

Marketing kapcsán pedig rengeteget teszteljenek és ismerjék meg alaposan a célközönségüket, azokon a csatornákon kommunikáljanak velük, ahol megtalálható a célközönség és kínáljanak megoldást a problémáikra.

Köszönjük szépen az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk nekik. Most pedig lássuk, mivel érdemelte ki a Yamuna.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.

2020. November Hónap Webáruháza: Yamuna.hu from ShopRenter

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Nemzetközi terjeszkedés webáruházak számára
Nyiss a nemzetközi piac felé! – Kulcsfontosságú lépések a sikeres külföldi terjeszkedéshez

Miután vállalkozásunk sikeresen működik a hazai piacon, gyakran előfordul, hogy eljátszunk a külföldre történő ...Elolvasom

Close