Esettanulmány Hónap Webáruháza

2019. Június Hónap Webáruháza: Szepsegdepo.hu

5 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3500 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely a célközönség vágyaira alapozva, mérnöki precizitással szabta testre a webáruházát.

Mindezt úgy, hogy szem előtt tartotta a többnyire nőkből álló vásárlói közönségét, akik vásárlás közben szeretnek utánajárni mindennek, és ezt mérhetetlenül élvezik is. Ezért nagy hangsúlyt fektettek a webáruház designra, a részletes termékleírásokra, videókra. Továbbá a vásárlási élményt megfűszerezve, újabb és újabb nagyszerű ötleteket valósítottak meg webáruházukban a kosárérték növelése érdekében.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a júniusi győztesnek, a Szepsegdepo.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A Szepsegdepo.hu webáruház 2018-ban indult ShopRenter Gold csomaggal. Székhelyük jelenleg Budapest közelében, Szigetszentmiklóson található, amely egyben egyik üzletüknek, irodájuknak és egy kisebb raktárnak is helyt ad.

„Webáruházunk kiemelten műkörmös alapanyagok, eszközök, kellékek, és kiegészítők forgalmazásával foglalkozik. Ezeken kívül kozmetikai alapanyagokat és termékeket is értékesítünk az oldalon.

Cégcsoportunk jelenleg 4 ShopRenteres webáruházzal rendelkezik. A szolgáltatások közül egyelőre a Shoprenter „egyedi design” szolgáltatását vettük igénybe indulás előtt. Szerettünk volna egy könnyed, „csajos” és átlátható, egyszerűen használható megjelenést kölcsönözni az oldalnak.

Közvetlenül 7 ember foglalkozik a webáruház üzemeltetésével, köztük grafikus, SEO és kreatív specialista, marketing felelős és a termékeket is jól ismerő üzletvezető és raktáros kollégák, valamint jómagam. A felmerülő szakmai kérdések megválaszolásában külső segítséget is nyújtanak többszörös bajnok szakoktatóink is.”  – mondta el nekünk Sallai Zoltán, marketing vezető.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Egy kis offline shopként indult a cég élete a szépségipari termékek területén, akkor még főleg fodrászcikkek és kiegészítők viszonteladójaként. Innen – a műköröm alapanyagok egyre nagyobb térhódításával – már egyenes út vezetett a körmök világába.

A webáruház legelső, kezdetleges verzióját még valamikor 2007-2008-ban indítottuk akkor még egy kis üzlet kiegészítéseként.

2009-ben vágtunk bele 100%-ban ebbe a területbe, amikor a Pearl Nails műköröm alapanyagok és kellékek hivatalos forgalmazójaként egy nagyobb irányváltás következett életünkben.

2 éven belül megújult webáruházunk, amely egy nagyon alapszintű, de a korábbinál komolyabb megjelenésű és működésű oldal volt. Ezt is viszonylag gyorsan kinőttük és 3 évvel később a korábbi évek tapasztalatai alapján fejlesztettünk egy új webáruházat.

Ez már sokkal fejlettebb és minden szempontból modernebb webshop volt, de az idő előrehaladtával és a vásárlói szokások változásával egyszerűen már nem tudott a webáruház lépést tartani, nem tudtuk a megfelelő szintre módosíttatni. Hosszú előkészítés és keresés után ezért döntöttünk 2018-ban a ShopRenter megoldása mellett.

Honnan szerzitek be a termékeket?

Speciális (szakmai) terület lévén és a hivatalos forgalmazói státusz miatt szinte minden termékünk importból származik, csak elenyésző részüket szerezzük be belföldi partnereinktől.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Lehet, hogy furcsán hangzik, de abból adódóan, hogy alapvetően szakmai közönségnek kínálunk termékeket, nehezebbnek tűnik a vevőszerzés. Muszáj jól célzott és szegmentált hirdetésekkel operálnunk, mert ezen a viszonylag kis piacon elég komoly verseny van, ahol nem könnyű érvényesülni.

10 év távlatából elég viccesen hangzik, de az első online vevőket gyakorlatilag tisztán offline szereztük. Az akkor még jól működő és virágzó szakmai kiállítások és vásárok erre remek alkalmat biztosítottak, illetve volt 3-4 egész komoly példányszámban megjelenő szépségipari és célzottan műkörmös magazin, melyek jól érzékelhető növekedést hoztak az online látogatók/vásárlók számát illetően is.

A körmös szakma gyakorlatilag egyetlen fókuszált, képekkel gazdagon illusztrált, szakmai anyagokat is felvonultató weboldalon koncentrálódott, így az online hirdetések elhelyezése is kézenfekvő volt (ekkor még nagyrészt PPC hirdetésekről beszéltünk). Az idő előrehaladtával és a közösségi média oldalak robbanásszerű térnyerésével természetesen a fenti modell szinte pillanatok alatt kihalt.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A ShopRenter webáruház komoly áttörést hozott a látogatók számában is, mely pontosan mérhető az oldal indulásával. Az elmúlt bő 1 év átlaga alapján havonta kb. 15-16 ezer látogatónk van, melynek 25-30%-a fizetett hirdetésekből és kb. fele közösségi médiából, direkt keresésből és külső hivatkozásokból – jellemzően mára már komoly méretű hírlevél adatbázisunkból – érkezik.

Legnagyobb örömünkre az organikus érkezések aránya folyamatosan növekszik, jelenleg 20-25%. Azon dolgozunk, hogy ez a szám tovább növekedjen, és úgy tűnik, hogy jó irányban haladunk.

Rendelésteljesítés, használt eszközök

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

A Shoprenter által biztosított szinte minden marketing eszközt használunk, továbbá aktívan feldolgozzuk a Google Analytics és Search Console adatait, valamint megelégedéssel alkalmazzuk a MailChimp hírlevélküldő rendszert és az OptiMonk intelligens popupokat.

Az áruház használatában és a megrendelések feldolgozásában komoly segítséget nyújt a ShopRenter által is ajánlott Okos-ügyvitel program, melyet az oldal használatával együtt indítottunk. Gyors és egyszerű szinkronizációt biztosít, mind a készlet és az árak, mind pedig a megrendelések feldolgozása esetén.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

A rendelések feldolgozása mindig a legnagyobb odafigyeléssel történik. Az összekészítés és többszörös ellenőrzés után gondosan csomagoljuk a tételeket, és igyekszünk azokat minél előbb eljuttatni vásárlóinkhoz.

Szakmai termékek lévén sokszor elengedhetetlen a gyors szállítás, amelyek közül az alábbi szállítási módokat kínáljuk:

  • Házhoz szállítás futárszolgálattal
  • Szállítás csomagpontra
  • Személyes átvétel központi üzletünkben

Kicsit tartottunk a csomagpontos szállítás hatékonyságától és megbízhatóságától, de a bevezetés után kifejezetten pozitívan csalódtunk, és néhány hónap után abszolút kedvelt módozat lett.

A csomagok általában 1, maximum 2 napon belül átadásra kerülnek és utánvétel esetén készpénzben vagy bankkártyával is lehet fizetni.

Webáruházunk bizonyította, hogy kiemelt, komoly terheléssel járó akciók esetén (például White Night, Black Friday) is tökéletesen és hiba nélkül helytáll. Ezen akciók keretében 24 óra leforgása alatt 1000-nél is több megrendelés érkezik az oldalra.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Induláskor lehetőleg ne a termékre építs és azt próbáld valakinek eladni, hanem először inkább keress egy réspiacot és nekik kínálj terméket! Azaz, ha még nincs terméked, de webáruház indításán gondolkozol, akkor kicsit fordítva gondolkozz.

Keress egy problémát, amire vagy még nincs, vagy csak kevés és nem túl hatékony megoldást kínál a piac. Ha megvan a probléma, esetleg egy igény, akkor keress olyan terméket, ami ezt megoldja. E köré pedig építheted az egész webáruházadat (kapcsolódó termékekkel/szolgáltatásokkal).

Sokszor tapasztaljuk, hogy a profi termékfotó alapfeltétel, de ezen felül óriási hangsúlyt kell fektetni a termékleírások elkészítésére is. Legyen minél átláthatóbb, lényegre törőbb, pontos, ugyanakkor, ha van rá mód, akkor a részleteket is fel kell tüntetni, mert van, akit ez győz meg (és persze a Google is szereti). Szerezz tesztelőket és valós véleményt a termékeidről, ezek kerüljenek fel a webshopba.

Mutasd be a termékedet használat közben is: akár fotón, de főleg videón. A leírásban és a terméknevekben használj olyan szavakat, amelyekre rákeres a célpiacod, minél több ilyen szó kerül bele, annál nagyobb az esélye, hogy előrébb kerülsz az organikus találati listában, azaz ingyen szerezhetsz érdeklődőket. A fentiek megléte sokkal több munkát kíván meg előkészítési szakaszban és napi rutin szintjén is, de az eredmények is sokkal jobbak lesznek.

Van-e olyan a dolog a webáruházatokkal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok?

Sok-sok évvel ezelőtt teljesen egyedi fejlesztésű webáruházzal indítottunk, mert a korábban látottak és tapasztaltak alapján volt egy kép róla a fejünkben, de váratlan probléma özönnel szembesültünk, amit mindig saját magunknak kellett megoldani és/vagy állandóan zaklattuk a programozót.

Szinte folyamatosan a „tűzoltással” foglalkoztunk, ami miatt sokkal kevesebb idő maradt a fejlesztésekre, mindennapi feladatokra és az oldal promótálására.

A ShopRenter ezt a problémát megoldotta – a meglévő rendszer szinte tökéletesen kiszolgálja az igényeinket, amelyhez még egy egyedi megjelenést is kértünk, így működési problémáink nincsenek, és a képernyőkön is azt látjuk, amit megálmodtunk.

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Szepsegdepo.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Csomagajánlat - Kompromisszum vagy lehetőség?
Csomagajánlat: kompromisszum vagy lehetőség?

Bizonyára mindenki emlékszik még azokra az időkre, amikor berobbant Magyarországon a telekommunikációs cégek piaca. ...Elolvasom

Close