Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3500 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely remekül kalauzolja a kategória menüben és a kategória aloldalon a vásárlót, továbbá a szűrési lehetőségei hatékonyan segítenek a termékkeresésben.
Egyedi főoldalán havi top 10 könyvajánlót tüntet fel, sőt a Tovább a havi toplistákhoz gombra kattintva, irodalom, gyermekkönyv, ismeretterjesztő könyv, művészeti kiadvány, életmód könyv kategóriában ajánl havonta könyveket. A Szerzőink rész is egyedi megoldást kapott, amit érdemes tüzetesen megnéznünk.
A termékoldalán szépen kivitelezett az árak és akciók feltüntetése, jól strukturált a könyvparaméterei és leírásai egymás mellett található. A kritikák, vélemények, interjúk, kapcsolódó termékek mind színesítik a termékoldalt.
Továbbá a termékeken kívül a tartalmak (hírek, blogcikkek, top listák, szerzők, saját kiadványok stb.) is folyamatosan frissülnek. Mindemellett mobilra optimalizált megjelenése is példaértékű.
Ezúton is szeretnénk gratulálni a júliusi győztesnek, a Scolar.hu-nak és csapatának.
Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A budapesti székhelyű Scolar.hu webáruház 2014. februárjában Silver csomaggal indult. Később Gold csomagra váltottak a „Csomagajánlat” és az „Elhagyott kosár” értesítő funkció miatt.
Valamint tervezik az API használatba vételét is, mert fejlesztéseket terveznek rendszereik integrációja – elsősorban a raktárnyilvántartás szinkronizálása – kapcsán.
“Könyvkiadóként nagyobbrészt könyveket értékesítünk, de emellett forgalmazunk hangoskönyveket, memóriajátékokat is. Portfóliónk számottevően tudományos, irodalmi és gyerekkönyvekből áll.
A Scolar Kiadót családi vállalkozásként alapítottuk, indulásként Obádovics J. Gyula: Matematika című könyvének kiadására, 1994-ben. Az elmúlt 25 évben elért dinamikus növekedésünknek köszönhetően ma már közel 1000 termék található a kínálatunkban.
Nálunk kaphatók a többi közt a népszerű Ravensburger ablakos könyvek, erős vonalat képvisel kiadónknál a skandináv irodalom, illetve foglalkozunk tudományos és ismeretterjesztő könyvekkel, életmóddal kapcsolatos kiadványokkal, és természetesen nagy hangsúlyt fektetünk a kortárs magyar irodalomra is”– mondta el nekünk Érsek Nándor ügyvezető igazgató.
Indulás és termékbeszerzés
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
Könyveket adunk ki, tehát nálunk ez egyértelmű volt. Azt viszont izgalmas volt látni, hogy a webes felhasználók érdeklődése mely könyveink felé irányul, és ez nagyban segíti kiadási politikánkat.
Honnan szerzitek be a termékeket?
Könyvkiadóként a termékeket saját magunk készítjük. A magyar és a nemzetközi könyvpiac prémium termékeit forgalmazzuk. Ha csak tehetjük, magyar nyomdákkal dolgozunk együtt.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőket?
Az első vásárlóink teljesen organikus módon találtak meg minket. Akkor még nem volt e-mail címlistánk, és eleinte hirdetéseket sem futtattunk az interneten.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
A legtöbb vásárlót a vásárlói e-mail címlistánk segítségével, hírleveleinken keresztül szerezzük.
Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?
Aktívan használjuk a közösségi médiát, és online marketing téren az egyéb lehetőségeket is próbáljuk kiaknázni, amihez egy erre szakosodott cég szolgáltatásait vesszük igénybe, elsősorban keresőoptimalizálás és hirdetéskezelés céljából.
Használt eszközök és rendelésteljesítés
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?
Webáruházunk mellett az üzleti folyamatainkat a DTrade nevű, saját fejlesztésű kereskedelmi rendszerünk támogatja. Ezeken kívül jelenleg még a MailChimp-et használjuk, az e-mail címlistánk és a hírlevelünk kezelésre.
Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?
A webes rendeléseinket magunk kezeljük és csomagoljuk, ezt azonban csak a saját fejlesztésű szoftverünknek köszönhetjük, mert a kiugróan nagy mennyiségű rendelések feldolgozását csak a DTrade rugalmassága és hatékonysága teszi lehetővé.
Ugyanakkor a megrendelések személyesen, ingyen is átvehetők a Scolar Kiadó irodájában, valamint minimális díjért már egy budapesti belvárosi és több vidéki átvevőponton is kínálunk személyes átvételi lehetőséget.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Kitartással és céltudatos munkával komoly sikereket lehet elérni. Érdemes a folyamatokat minél több szempontból automatizálni, még akkor is, ha ez kezdeti befektetést igényel, mert hosszú távon nagy megtérülést jelenthet.
Hatalmas növekedési lehetőség érhető el az online marketingeszközeinek használatával, ehhez azonban érdemes profi szakértőhöz fordulni, ahogy mi is igénybe vesszük folyamatosan a WebsiteMarketing.hu szolgáltatásait, aminek hála évről-évre sikerül elérnünk a folyamatos és dinamikus növekedést.
Van-e olyan dolog a webáruházatokkal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok?
Az induláskor leghangsúlyosabb tevékenységünk a termékek előállítása volt, amiben mindig a maximalizmusra törekedtünk mind tartalmi, mind formai értelemben a legjobb minőséget célozva. Ezt ugyan azóta is tartjuk – amit számos, különböző szakmai fórumokon elnyert díjaink is bizonyítanak –, azonban arra is rájöttünk, hogy a jó termék önmagában kevés ahhoz, hogy a közönségünk összetalálkozhasson vele, így vált egyre hangsúlyosabbá a kereskedelmi és marketing tevékenységünk.
Fontos megtalálni az összhangot a gyártás és az eladási folyamatok között, és ezt hosszú távon igazán hatékonyan kezelni csak a folyamatokat támogató integrált rendszerek beüzemelésével és hozzáértő szakértők alkalmazásával lehet.
Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Scolar.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.