Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely egyedi designjával, dinamikus és különleges megoldásaival vívta ki az elismerést. A termékoldalak és a kosár kialakítása is figyelmet érdemel, hiszen követendő példaként szolgálhat, mi mindent lehet kihozni egy ShopRenter webáruházból.
Ezúton is szeretnénk gratulálni az augusztusi győztesnek, a RoyalFarm-nak és csapatának.
Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A kiskunlacházi RoyalFarm webáruház háztáji állatok és egzotikus madarak tartásához és szaporításához szükséges eszközöket értékesít. 2017. márciusában Silver csomaggal indultak, ugyan meg vannak vele elégedve, azonban fontolgatják a Gold csomagra váltást.
“Webáruházunk üzemeltetése során fő célunk, hogy ne egy átlagos, rideg, megszokott vásárló-eladó kapcsolatot építsünk ki egymás között, hanem hogy partnerként tekintsünk egymásra.
100%-ig magyar tulajdonban lévő cégként alapelvünk, hogy az ügyfél számunkra a legértékesebb. Rugalmasan kezelünk minden felmerülő problémát, fontos számunkra, hogy vásárlóink elégedettek legyenek, és azt kapják, amire számítottak.
Több évtizedes múlttal és szakmai tapasztalattal rendelkezünk a tartástechnológia és keltetéstechnológia területén, ezen felül cégünk a Cleo (nyolcszögletű) keltetőgépek egyedüli, hivatalos márkaszervize. Természetesen a többi típusú keltetőgép alkatrész-ellátásával és szervizelésével kapcsolatban is tudunk segítséget nyújtani. “ – mondta el Petrik Kornél, a RoyalFarm ügyvezetője.
Hogyan teljesít a webáruházatok?
Évről évre növekvő tendenciát mutat a bevétel.
Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházad üzemeltetésével?
Igazából mi minimálisan foglalkozunk a RoyalFarm webshop üzemeltetésével magával a termékek beszerzésével, értékesítésével és logisztikájával foglalkozunk.
Ezért a RoyalFarm webshop üzemeltetését, karbantartását kiszerveztük a ShopMentor Kft.-nek, akiknek köszönhetjük az új designt, a kitűnő működést és a növekvő bevételt.
Indulás és termékbeszerzés
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
Budapestről vidékre költöztünk. A hely adottsága végett tudtunk háztáji szárnyasokat, állatokat tartani és ez alapján saját magunk és környezetünk igényét felmérve jött az ötlet, hogy az állattartáshoz és neveléshez szükséges eszközökre, kellékekre igény van.
Honnan szerzitek be a termékeket?
Közvetlen külföldi gyártókkal állunk kapcsolatban, akikkel kiállításokon, szakmai napokon vagy interneten ismerkedtünk meg. Termékeink 98%-a európai gyártóktól kerülnek kínálatunkba.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőiteket?
Minden kezdet nehéz, ez se volt másképpen. Mivel nem az én területem volt és nem értettem az online marketinghez, így annyit tettünk, hogy posztolgattam a Facebookon, illetve próbálkoztam a Google Ads-on, valamint más hirdetési csatornákon reklámoztuk magunkat.
De nem voltak annyira sikeresek ezek a dolgok. A családommal megéltünk belőle, de az igazi átütő siker és fejlődés 2018 év végén jött, amikor az ötleteim és elképzeléseim megvalósításához folyamatos egyeztetések alapján a ShopMentor kézbe vette a dolgokat.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
Kiemelkedően magas vásárlást hoz a Google Ads. Itt átlagban havi 160 konverzióról beszélhetünk, de szezonban ennek a számnak a dupláját vagy akár háromszorosát is tudták a kampányok hozni.
Maga a SEO is egyre jobban teljesít, több terméknél hirdetés nélkül tudhatjuk magunkat a kereső top 3 helyezésében.
Facebookon általában csak időszakos kampányok vannak indítva, ha például megyünk kiállítani vagy részt veszünk Kelet-Európa legrangosabb és egyben legnagyobb monori kisállatbörzéjén, vagy szezon elején indított akcióknál.
Fontosnak tartjuk a vásárlók és látogatók szakszerű tájékoztatását, ezért blogokat és hírleveleket készítünk, mely eszközöknek köszönhetően folyamatosan növekszik a visszatérő vásárlók száma.
Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?
Természetesen, próbáljuk kihasználni a Facebook előnyeit, fontosnak tartjuk az információ átadását, valamint azt, hogy állandóan „kapcsolatban” legyünk a leendő és meglévő vásárlóinkkal.
Ezért elég gyakran írunk Facebook posztokat, igazából elég aktívan tevékenykedünk, igyekszünk nemcsak termékeket posztolni, hanem kicsit szórakoztatni és informálni is a követőinket. De már tervben van, hogy több platform felé is nyitunk a közeljövőben.
Rendelésteljesítés, használt alkalmazások
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?
SmartsUpp, Google Analytics, Naturasoft és Számlázz.hu alkalmazásokat használjuk.
Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?
A szállítást az MPL szolgáltatással oldjuk meg. Eddig panaszunk még nem volt rá, gyorsan és megbízhatóan kerülnek a rendelések a vásárlókhoz.
Jó tanácsok
Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?
Egy professzionális webáruházhoz három dologra van szükség. Megfelelő termékkör, vevőszerző design és jól megtervezett marketingstratégia. Ezek nélkül nem érdemes belevágni semmibe.
A webáruház elkészítésével érdemes egy szakértő csapatot megbízni, mi a ShopMentor csapatát választottuk, akikkel a mai napig együtt dolgozunk.
Van-e olyan a dolog a webáruházatokkal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok?
Igazából nincs. A hibák vagy rossz döntések, megoldások mind-mind kellettek ahhoz, hogy most ott tartsunk, ahol tartunk. Ezekből tanultunk, fejlődtünk és most a „rossz” megoldások miatt tudjuk jól csinálni a dolgainkat.
Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a RoyalFarm.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.