Esettanulmány Hónap Webáruháza

2018. Szeptember Hónap Webáruháza: Poppy.hu

3 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely a termékkörhöz illeszkedő, könnyen áttekinthető, szép designnal rendelkezik. Emellett kiemelt figyelmet szentelnek a legújabb marketing trendek követésének is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a szeptemberi győztesnek, a Poppy.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A budapesti székhelyű Poppy.hu webáruház saját márkájuk, a Poppy Lingerie Hivatalos Gyártói oldala.

„Legfőbb profilunk a köntös, hálóruházat, fehérnemű, nem utolsó sorban a folyamatos fejlődés alatt álló fürdőruha, amiket magunk gyártunk, egészen a termékek megtervezésétől (gondolok itt fazonra, mintára, anyagösszetételre stb.), szabásán keresztül a csomagolásig.” – mondta el Decsi Daniella irodavezető, a webáruház üzemeltetője.

A webshop már évek óta üzemel, de 2017-ben váltottak ShopRenterre.

„Azért váltottunk ShopRenterre, mert egyértelműen ez és az általa nyújtott lehetőségek jelentik a fejlődést.  A Tokyo sablon remekül illik a termékeinkhez és sokat hozzátesz ahhoz, hogy vásárlóink figyelmét egyből megragadja az oldal. Tudjuk, milyen fontos az első benyomás, a nyitóoldal, így szeretjük, hogy első pillantásra is nagyon szép a webshop.

Mi a Gold csomag mellett döntöttünk, az általa nyújtott lehetőségeket pedig igyekszünk a lehető legjobban és legtöbb formában kihasználni.”

Mennyien foglalkoznak jelenleg a webáruház üzemeltetésével?

„Jelenleg én magam foglalkozom, de nem hagyhatom említés nélkül marketingesünket, Czeiner Dórát és grafikusunkat, Ercsényi Gábort. Ők alkotják a Profik Online (profikonline.hu) csapatát. Lelkes és profi munkájukkal nagyban segítik a webáruház fejlődését.”

Értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

„Mivel februártól vettem át a webáruházat, ezért erre a kérdésre nem igazán tudok válaszolni. Szerencsére sok a törzsvásárlónk, így nem kizárt, hogy a hűséges vevők már az új oldalra is szívesen jöttek vásárolni.”

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

„Egyértelműen a közösségi média, illetve a Google Ads hirdetések generálják a legnagyobb forgalmat. Bár már sokan nem, én hiszek a hírlevél sikerében és akár az edukációs jellegű, hosszabb hírlevél kampányokban.

A jövő szerintem a közösségi média erejében van. Főleg a mi termékkörünkben az influencerek/véleményvezérek befolyása és a népszerű modellek választása nagyon fontos marketingszempont.

Mindig igyekszünk olyan hírességet találni, aki nem csak szépségével, de természetességével és kisugárzásával tükrözi márkánk stílusát: így esett a választás a 2018-as téli kollekció esetében Nádai Anikóra, akivel nagyon szeretünk együtt dolgozni.”

Eszközök, rendelés feldolgozás és teljesítés

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

„A ShopRenter mobilalkalmazásával akkor is folyamatosan tudom figyelni a webáruházat, amikor nem tartózkodom az irodában, ezt nagyon szeretem. Nemrég álltunk át hírlevél küldéshez a MailChimpre, minket teljesen jól kiszolgál, szép, jól működő hírlevelek állíthatóak össze a segítéségével.

Novembertől szeretnénk az OptiMonkot is kipróbálni, illetve folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy jobbak és jobbak lehessünk.”

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

„A rendelések feldolgozása és összekészítése egyelőre kézzel történik, ami elég időigényes. Mivel folyamatosan növekszik a csomagszámunk, így igyekszünk ezen is fejleszteni a közeljövőben.

A délig beérkezett rendeléseket még aznap feldolgozzuk, a GLS futárszolgálatnak köszönhetően pedig akár már másnap megérkeznek a vásárlóhoz.

Hiszünk a vásárlóközpontúságban, hogy a vevő elégedettsége az első, és ennek eleget téve nemcsak a legmagasabb minőségre törekszünk, de a szállítást is a lehető leggyorsabban oldjuk meg.”

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:

  • GLS csomagpont
  • Házhozszállítás GLS futárszolgálattal

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel
  • Banki átutalás

Jó tanácsok induló webáruházaknak

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

„Kitartás! Lesznek mélypontok és hullámvölgyek, de a megfelelően befektetett energia, ráfordított idő és költségek kamatosan meg fognak térülni.

Egy jól átgondolt marketing terv, SEO beállítások pedig elengedhetetlenek, erre nagyon oda kell figyelni – nálunk ez folyamatos fejlesztés és ellenőrzés alatt áll, és nem is hiszem, hogy valaha azt fogom mondani „készen van”.

Szerintem a webáruház alapjai a termékek, amiket értékesíteni szeretnénk, így a jól megfogalmazott termékleírás, ami formailag is szép, de elsősorban tartalmas és lényegre törő, sokat tud hozzátenni áruházunk sikeréhez.”

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?

„A kategorizálást sokáig a gyártói oldalról közelítettük meg (évek szerint bontottuk a kategóriákat, kollekciók szerint lehetett böngészni), ezt azonban át kellett értékelni és a vásárló szemszögéből felépíteni a menüfát. Azóta azok a termékek is népszerűek, amelyek korábban nem értek el talán még kattintást sem.”

 

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Poppy.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
Dinamikus remarketing
Hogyan növeljük ShopRenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google Ads-ben?

Egy átlagos webáruház látogatóinak 98%-a vásárlás nélkül távozik. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból ...Elolvasom

Close