Esettanulmány Hónap Webáruháza

2019. December Hónap Webáruháza: iDrinks.hu

4 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3900 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely stílusos megjelenésével és a funkciók kihasználásával lopta be magát a szívünkbe. Emellett külön kiemelnénk termék oldalát, amin minőségi termékfotókkal, részletes termék paraméterekkel és az elmaradhatatlan előnykommunikációval találkozhatunk.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a decemberi győztesnek, az iDrinks.hu-nak!

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A budapesti székhelyű iDrinks.hu webáruház 2011 év vége, 2012 év elején indult. Most váltottak Gold csomagról Platinumra, mert a Gold csomagban rejlő lehetőségeket sikerült majdhogynem teljes mértékben kiaknázniuk, így a webáruház forgalma már megkövetelte a Platinum csomag adta VIP szervert és a kiemelt technikai támogatást.

Elsődlegesen prémium, Magyarországon nehezen, vagy kizárólag a kínálatunkban elérhető szeszes italok forgalmazása adja fő profilunkat,  de a szélesebb körű vásárlói igények kielégítése érdekében napjainkra közel 6000 féle termék található meg kínálatunkban, mely az alkoholos italok teljes palettáját lefedi” – mondta el Nagy Mihály tulajdonos.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Webáruházunk forgalma évről évre dinamikusan növekszik, emellett több elismerést/díjat kaptunk az elmúlt években, mind vásárlói, mind pedig szakmai oldalról. Ország Boltja díjak és győzelmek minden évben, Év Webshopja III. helyezés, az Év Internetes kereskedője III. helyezés, Marketing gyémánt elismerés,  vagy akár a jelenlegi Hónap webáruháza elismerés.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

A legszorosabb értelemben a webáruház közvetlen karbantartását, tartalommal, képekkel, árakkal való feltöltését, az oldal frissítését 4 ember végzi.
Viszont abban, hogy a rendelések minél hamarabb, a megjelölt határidők betartásával, épségben, a vevők megfelelő tájékoztatása mellett és teljes megelégedettségükre teljesüljenek összesen idén már megközelítőleg 30 ember munkájára volt szükség.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

A céget ketten alapítottuk egyetem mellett. Már egyetem választásnál tudtuk, hogy vállalkozni szeretnénk, de még nem tudtuk mit és folyamatosan kerestük a lehetőségeket.

Egy rokonnak segítettünk italbeszállítót keresni vendéglátó egységéhez, így kezdtük jobban beleásni magunkat az italokba és azok áraiba. Találtunk egy könnyen elérhető, kiemelten jó árakon értékesítő italnagykert, ahonnan a termékeket be tudnánk szerezni és piacelemzést követően arra jutottunk, hogy ezen a piacon nagyon kevés, igazából még ”gyerekcipőben” járó versenytárs (prémium szeszeket árusító webáruház és offline bolt) volt akkor még található.

Emellett a nagyobb hipermarketek, bolthálózatok polcairól is hiányoztak a prémium szeszes italok és úgy gondoltuk, hogy ezekre igenis lenne igény, és a nyugat európai trendek hamarosan országunkat is elérik és fejlődni fog az alkoholfogyasztási kultúra és el fog tolódni a minőségi italok irányába.  Emellett a piacelemzést követően láttuk, hogy kezdetben ugyan nagyon alacsony árrésekkel, de úgy ítéltük meg, hogy a piaci árak alatt kicsivel el tudnánk kezdeni a prémium szeszes italok értékesítését.

Fontos volt a vállalat indulásánál, hogy egyikünk sem rendelkezett kezdőtőkével, mivel sajnos a családi hátterünk ezt nem tette lehetővé. Mindenképpen olyan vállalkozási ötletekben tudtunk csak gondolkodni, amihez nem volt szükséges lényegében kezdőtőke, így kézenfekvő választásnak tűnt egy webáruház nyitása.
Az első üvegeket üvegről üvegre szereztük be.

Nem voltak készleteink, kizárólag megrendelésre szereztük be az italokat. Viszont itt fontos tényező volt, hogy mindent igyekeztünk azonnal megszerezni, hogy a vásárlói igényeket maximálisan ki tudjuk elégíteni és ne érezzék a készletezési hiányosságainkat. A működési költségeket induláskor minimális szinten kellett tartanunk, mert egyszerűen nem tudtuk volna miből finanszírozni.

Hogyan szereztétek be a termékeiteket?

Kezdetben 1-2 hazai nagykereskedésen keresztül szereztük be termékeinket, majd ahogy növekedtünk és el tudtunk kezdeni készletezni egyre több nagykertől listáztunk be termékeket.

Később, ahogy nőttek eladási számaink, elsődleges forgalmazókkal is kezdet kialakulni a jó kapcsolat, majd a következő lépés az európai piacról történő saját import volt, mely napjainkra bevételünk legnagyobb hányadát adja már, melyet az exkluzív disztribúcióink és márkaképviseletünk is kiegészít. Emellett elindítottuk nagykereskedelmi ágazatunkat is, mely szintén dinamikusan növekszik az iDrinks-nél már jól bevált ShopRenteres alapokon.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőiteket?

Mivel kezdetekben nem volt tőkénk különösebb marketing tevékenységeket folytatni, próbáltunk árral versenyezni, ennek is köszönhetően első vevőink ingyenes megjelenést biztosító ár összehasonlító oldalakról érkeztek, illetve ahogy eltelt kis idő, organikusan is.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Jelenleg online marketing csatornáinkon keresztül érkezik a legtöbb látógató és vásárló, melyre nagyon sok energiát és tőkét fektetünk napjainkban már (organikus elérés, Ads, közösségi oldalak). Emellett kiemelt figyelmet fordítunk meglévő vásárlóink megtartására.

Milyen módon használjátok a közösségi médiát?

Facebook és Instagram, melyeket elsősorban használunk. Ezeken piaci érdekességeket, termékbemutatókat, ismeretterjesztő anyagokat osztunk meg, amellett, hogy természetesen felhívjuk 1-1 különlegesebb saját forgalmazású termékre vagy egy kiemelkedő ajánlatunkra a figyelmet.

Rendelésteljesítés, használt alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?

A webáruház szívét, lelkét természetesen a ShopRenter biztosítja, emellett az oldalon való navigálást és tájékoztatást az OptiMonk segítségével oldjuk meg. Szintén a gyors kommunikáció érdekében online chaten is a vásárlók rendelkezésére állunk.

Emellett saját fejlesztésű készletkezelő rendszerrel dolgozunk, továbbá hírlevél küldő programot és webáruházzal összekötött számlázó programot használunk. Új funkcióként a keresési eredmények javítása érdekében új szolgáltatással jelentkezünk hamarosan.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan történik a szállítás?

A rendeléseket folyamatosan dolgozzuk fel. Két mintabolttal rendelkezünk, az oda érkező rendeléseket helyben dolgozzák fel a mintabolti kollégák, és amennyiben található a mintabolti készleten a termék, akár azonnal átvehető.

A kiszállítást cégünk saját futárokkal, illetve megbízott futárszolgálat segítségével végzi.  A rendelések szállítási cím, illetve rendelési nagyság/érték alapján kerülnek felosztásra a saját futárok, illetve a futárszolgálatos kézbesítés között.

Délig beérkező rendelések már akár aznap csomagolásra, feladásra vagy akár saját autóval kiszállításra kerülnek. Próbáljuk a szállítási időt a lehető legalacsonyabb szinten tartani, ezzel is a vevőink elégedettséget növelni.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Találjanak egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amellyel a piacon meglévők közül ki tudnak tűnni. Illetve fontos, hogy tanuljanak és képezzék magukat, így szerezve a sikerességhez elegendő tudást, melyre akár az Ecommerce Expo is remek terepül szolgálhat.

Van-e olyan a dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok?

Az indulásunk legelején azt hittük, hogy mindenképpen árral kell versenyeznünk és nagyon sok idő telt el, mire rájöttünk, hogy megfelelő árrés nélkül nem lehetséges megfelelően növekedni és azok a vevők, akiket csak az ár érdekel, másnap már egy másik webáruházban fognak vásárolni, hogyha 10 forinttal olcsóbb árat látnak.

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki az iDrinks.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Számlázz.hu
Számlázás az e-kereskedelemben a Számlázz.hu segítségével

14 év, 70 millió számla, több mint 160 000 ügyfél - mit nyújt a ...Elolvasom

Close