Hónap Webáruháza

2019. Október Hónap Webáruháza: Fokos21

4 perc olvasási idő ShoprRenter Hónap Webáruháza - Fokos21

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3800 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, ami egytermékes webshopként nagyon egyszerű, érhető üzenetet közvetít. Mondhatni olyan, mint az egyszer egy, és pont ebben rejlik a sikere.

Érdemes a felhasználóbarát navigációját is megfigyelni, miként irányítja a pénztárhoz a potenciális vásárlót.

Sőt egyből megragadja a figyelmet igényes bannerével, ütős termékvideójával és infógrafikájával. A bizalomépítő elemeket is bravúrosan használja, az ingyenes szállítással pedig megkoronázza a termékajánlatát.

Ezúton is szeretnénk gratulálni az októberi győztesnek, a Fokos21.hu-nak!

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A budapesti székhelyű Fokos21 egytermékes webáruház, amelyben a FOKOS21, a fokos újragondolt, modern környezetnek megfelelő alkalmazásokra kialakított verziója kapható.

“A FOKOS21 a 2018-as Magyar Formatervezési Díj keretében elismerésben részesült, idén októberben pedig elnyerte a nemzetközi BIG SEE termék design-díjat Ljubljanában.

A FOKOS21 újítása érintette az anyaghasználatot, a megmunkálást, a formát, valamint a funkcionalitást is. A legszembetűnőbb változtatás a régi idők megoldásaihoz képest az, hogy a fokos feje és nyele egyetlen acéllemezből készül.

Ez a kialakítás megszünteti a fej kilazulásának esélyét és lehetőséget kínál az extrémebb igénybevételre is. Bár a teljesítménye nehéz túlélő feladatoknál mutatja meg magát, könnyű hordozhatósága lehetővé teszi, hogy elkísérje a felhasználót a mindennapokban, akár városi környezetben is.

Az új design mellett az eszköz megőrizte a fokosok előnyeit, könnyű, gyors és agilis szerszám, amelynek használatát könnyű elsajátítani, de nehéz benne mesternek lenni!

A célom, hogy ezt a régi, mindennapos használati tárgyat, a XXI. századi környezethez igazodva megújítsam és újra széles körben ismertté tegyem.

A vízióm, hogy a fokos újra egyfajta státuszszimbólum legyen a magyar férfiak számára. Hiszek a kreativitásban és az innováció értékteremtő képességében, valamint abban, hogy a hagyományőrzés több mint a múlt egyszerű utánzása.– mesélte el nekünk elhivatottan Kádár Balázs, vállalkozó, ötletgazda.

Melyik évben indítottad a webáruházadat?

A hobbiként indult vállalkozásom 2017 októberében jött létre egy kezdő vállalkozókat támogató pályázat elnyerése után.

Szinte az alapítástól ismerem a WebShop-Experts Kft. megoldásait. 2006-ban még csak kiegészítő óra volt az e-kereskedelem a kereskedelmi főiskolán, amikor megismertem a céget, azóta már sokat változott a világ.

Én pénzügyi irányban folytattam a karrierem, de később, amikor a hobbivállalkozásomnak webáruházra lett szüksége, tudtam, hova kell fordulnom. 2016-ban kipróbáltam az Easycart megoldást, ami végül a ShopRenterben él tovább.

Milyen csomagot választottál?

Az egytermékes webáruház üzemeltetéséhez a Bronz csomagot választottam, ami annyira bevált, hogy nem is kellett csomagot váltanom. Egytermékes webáruházként a nagyobb csomagok nyújtotta fejlett termékajánlót, termékösszehasonlítót vagy upsell megoldásokat nem tudnám kihasználni, valamint a termékkategória is lekorlátoz, mert például a Facebook nem igazán engedi árulni a termékemet.

A Bronz csomag elérhető áron megadja a lehetőséget, hogy minimális időráfordítással egy profi webáruház megoldásom legyen.

Hogyan teljesít a webáruházad?

Az elvárásoknak megfelelően teljesít, nyilván a termékem különlegessége miatt nem ezres nagyságrendekben kell elképzelni a forgalmat, de elegendő nagyságrendet biztosít a nyereséges működésre az offline értékesítés nélkül is.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházad üzemeltetésével?

A webáruház üzemeltetést saját magam végzem. A vállalkozásom üzleti folyamatainak kialakításánál az alap célkitűzés a minél automatizáltabb működés, valamint ez által a lehető legjobb befektetett munkaidőre jutó eredmény elérése volt. Ez azért volt kiemelt, mert hobbivállalkozásként a szabadidőmet kell feláldoznom a működtetésre.

Ezt a bérelhető webáruház koncepciója maximálisan támogatja és szerencsére sikerült megbízható külső partnereket találni, akik az időnként felmerülő CSS szerkesztést és grafikai munkát elvégzik.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

Saját gyártású terméket értékesítek. A fokos újragondolását az amerikai tomahawk köré felépített kultusz és modernizáció adta. A tomahawk és a fokos között számos hasonlóság van és furcsa módon, mind a két eszköz az igazságszolgáltatás és béke jelképévé is vált.

A fokos általában hosszabb és kisebb fejjel rendelkezik, mint egy tomahawk, ami megnöveli a felhasználhatóságát, mert például itthon nem tiltja az erdőtörvény a viselését, tehát egy kirándulás vagy túra során nyugodtan viselhető a fokos.  

A közel ötezer éves múltra visszatekintő fokos egy baltához hasonlatos szerszám, mely munkaeszközként és fegyverként is funkcionál. A legnagyobb különbség a baltához képest, hogy a fokosnak a vágó élével átellenes oldalán található egy fok, ami szúrásra vagy zúzásra is alkalmassá teszi az eszközt.

A fokos alacsony tömegét a relatív hosszú erőkar tudja ellensúlyozni, mely a kis becsapódási felülettel bíró éllel előnyt kovácsol a harcban. A fokos hosszú története során számos ellenféllel került szembe kezdve a hoplitáktól a kataphraktokon, a középkori lovagokon és janicsárokon át a modern sorkatonákig.

Számos monda és legenda kapcsolódik a fokoshoz, fontos szerepet töltött be a párbajokon, az avatási rítusokban, esküvőkön és a mulatságokon bemutatott táncok kiegészítő eszközeként, ezért a szükségszerű használaton túlmenően egyfajta kultikus nemzeti tárggyá is vált.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőidet?

Az első vásárlóm még a webáruház készítése közben a grafikus monitorján látta meg a terméket. Kifejezetten meglepetés volt, mivel egy törékeny, huszonéves fiatal lány volt, miközben célcsoportként jellemzően harcedzettebb férfiakra számítottam.

Kezdetben főleg a Facebookon hirdettem és közben igyekeztem mérni és elemezni a vásárlók célcsoportjait, hogy a későbbiekben célzottan működhessen a marketing tevékenység. Szerencsére elég széles a vásárlókör, amely túrázókból, cserkészekből, vadászokból, harcművészekből, fegyvergyűjtőkből, airsoftosokból, rendvédelmi dolgozókból és hobbi barkácsolókból áll.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Ezt nehezen követem vissza, szerencsére sok sajtómegjelenésünk van, amely mindig hoz új látogatókat.

Használsz-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Használok (Facebook, YouTube és Pinterest), de amatőr módon, ezen a téren mindenképpen szeretnék fejlődni.

Rendelésteljesítés, használt alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruházad üzemeltetéséhez?

Google Analytics, Smartlook (hőtérkép). 

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket?

A rendeléseket reggelente dolgozom fel, a számla nyomtatással kezdek, a papír alapú számla egy „Köszönjük a vásárlást” feliratú borítékban, a vásárlói tájékoztatóval együtt kerül a FOKOS21 dobozába.

Ezután kinyomtatom a szállítási információkat tartalmazó címkét, majd a terméket egy futár fóliába csomagolom. Kizárólagosan csomagpontos átvételi lehetőséget kínálok ingyenesen, mert ezzel a legegyszerűbb a csomagfeladás és véleményem szerint az átvétel is.

Végül a becsomagolt és felcímkézett fokosokat munkába menet közben leadom az útba eső benzinkúton.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Legyen egy jól kidolgozott üzleti tervük.

 

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Fokos21.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Tapasztalatok sablon váltással kapcsolatban ProfiGazda.hu
Tapasztalatok sablon váltással kapcsolatban – ProfiGazda.hu

"Jó bornak is kell a cégér!" - tartja a mondás, ami az online világra ...Elolvasom

Close