Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 4600 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Júniusi győztesünk egy olyan webáruház lett, amely a Róma téma előnyeit kihasználva nagyon impozáns megoldást használ. Emellett külön érdeme, hogy az online és offline értékesítés szinergiájának aktív része a webáruház, hiszen felületet biztosít több egymást támogató sales eszköznek, legyen az például egy virtuális ruhapróba, roadshow rendezvény vagy vásárlást ösztönző nyereményjáték.
Azonban mielőtt megnéznénk a nyertes webáruház jobbnál jobb megoldásait a cikkünk végén lévő bemutatónkban, szeretnénk gratulálni a júniusi győztesnek, a Crystalpecs.hu-nak és ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A pécsi vállalkozás női divattal, azon belül két egymástól távolabb eső területtel foglalkozik, hiszen termékeik között széles választékban megtalálhatóak az esküvői, koszorúslány, menyecske és menyasszonyi ruhák, de mellette a bikinik is. Jelenleg hatan dolgoznak együtt és jellemzően segíti a csapatukat 1-2 gyakornok is időszakosan.
Hogyan teljesít a webáruházatok?
Alapvetően az értékesítésünk jelentős része a webshophoz kötődik mind online, mind offline, mert párhuzamosan egy üzletet is üzemeltetünk. Segítség a vásárlóknak a tájékozódásban és választásban a felület. Webshopunk dinamikusan fejlődik, az eredmények évek óta nagyságrendileg duplázódnak.
Az elmúlt néhány hónapban is nagy előnyt jelentett a kidolgozott online jelenlét, mert bár mindkét profilunkat súlyosan érintették a korlátozások, megváltozott vásárlói eredmények, de sokkal gyorsabban tudtunk újra felállni és újra indulni. Mostanra a tavalyi eredményeinket hozzuk már, sőt meghaladjuk – mondta el nekünk, Münster Edina ügyvezető.
Indulás és termékbeszerzés
Melyik évben indítottátok a ShopRenter webáruházatokat?
Saját fejlesztésű webshoppal indultunk 17 éve, aminek voltak ugyan előnyei, de nagyon lassan haladtunk az elképzelések, újítások megvalósításában. Az idő pedig pénz. Így 2016-ban váltottunk Webshop Experts rendszerére, a ShopRenter elődjére, ami egy kész rendszer, amit folyamatosan fejlesztenek.
Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok (egyéni konzultáció, ügyfélkapcsolat stb.)?
Mivel mi nem simán nyitottunk, hanem migráltunk egy webshopot, picit még bonyolultabbak voltunk. Úgy tudom, a webshop összerakása egy amatőrnek mondható kollégámnak nagyjából 2 hónapjába telt, ahol sokszor kértünk segítséget.
Volt egy elképzelés, amit igyekeztünk minden szinten megvalósítani, illetve figyeltünk azokra a lehetőségekre is, amik már le voltak fejlesztve, de mi még nem használtunk hasonlót. Az indulásnál igénybe vettünk ügyfélszolgálati, fejlesztő és a későbbiekben marketing irányú támogatást is, de a mai napig gyakran írunk felmerülő kérdéseinkkel kapcsolatban.
Milyen csomagot vásároltatok meg a ShopRentertől?
Mivel már nem indultunk és több számunkra fontos funkciót ott találtunk meg, a Gold csomagot választottuk a kezdetektől.
Milyen szolgáltatásokat vettettek igénybe a ShopRentertől (pl. ingyenes rendszeroktatást, marketing szemináriumot, keresőoptimalizálást, marketing szövegírást stb.)?
Részt vettünk ingyenes rendszeroktatáson, marketing mentorprogramban és a kolléganők a keresőoptimalizálásba is elmélyültek. Mindegyik lehetőség hasznos volt, fejlődtünk általa, hogy versenyképesebb tudással eredményesebben menedzseljük a rendszerünk.
Milyen ShopRenter design témát használtok? Milyen funkcióit emelnétek ki, amivel meg vagytok elégedve?
A Róma témát választottuk az indulásnál, amit a letisztultsága miatt választottunk. Terveztük a váltást, de ez eddig nem valósult meg.
Dolgoztatok együtt ShopRenter szakértővel pl. webáruház üzemeltetés, fejlesztés, egyedi design, termékfotózás, marketing stb. területén?
Fotósunk Seres András, akivel a kezdetek óta dolgozunk, időközben ShopRenter szakértő lett. Szeretjük a szakértelmét és gyorsaságát, a munkája webshopunkat is versenyképesebbé teszi.
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
Mivel mi egy működő divatüzlet voltunk/vagyunk, így a profil adott volt és tulajdonképpen az üzlet értékesítésének a támogatására jött létre a webshop, majd az évek során meghaladta azt. A termékkör azóta picit letisztult és leegyszerűsödött, illetve az adott területeken bővült.
Hogyan szerzitek be a termékeket?
A termékeink import termékek, több importőrrel dolgozunk együtt, illetve vannak saját importjaink a ruházat terén. Bikini terén pedig gyártókkal dolgozunk együtt, ezek sokszor 10-15-20 éves kapcsolatok.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőket?
Az induláskor is voltak már vevőink, mert már régóta működött az üzlet. De a webshoppal párhuzamosan folyamatosan tanultunk az online marketing, hirdetések, kommunikáció módszereiről, amit a mai napig folytatunk. Elsőként egy Facebook oldallal indultunk, ahol már 56.000 követőnk van, majd jöttek a hirdetések.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
Mindegyik csatorna fontos, mivel azt tudjuk, hogy egy vásárláshoz sokszor több érintés szükséges és nagyon fontos számunkra a közösség, ami körénk rendeződik. Hirdetéseink szokták leggyakrabban a vásárlókat a webshopra vinni.
Facebook oldalunk van és két tematikus saját csoportunk, Instagramon is naponta kommunikálunk, elkezdtünk kommunikálni videós formában is aktívabban. Még a vírus időszakában indult a TikTok csatornánk és most dolgozunk a Youtube-ra is izgalmas tartalmakon.
Hírlevél formában is rendszeresen kommunikálunk a vásárlóinkkal, követőinkkel. Sok munka van e mögött, de meghozza a gyümölcsét.
Teljesítés, alkalmazások
Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?
Két bolti kolléganőnk dolgozza fel a rendeléseinket és a GLS csomagszállító cég a szállító partnerünk jelenleg.
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?
Számlázó és készletkezelő programot, az Okos-Ügyvitelt a NetSofttól, a csapat teendőit Trelloban vezetjük, a jogi hátteret a Fogyasztóbarát biztosítja, jelenleg SalesAutopilotból dolgozunk, időpontfoglaláshoz a Booked4us rendszerét használjuk.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Azt hiszem, kiinduló állapotnak előny, ha megvan a „szerelem” termék, profil iránt, de mindenképpen adjanak időt önmaguknak és a webshopnak is. Sokan gondolják úgy, hogy megnyitnak egy webshopot és onnantól ömlik be a megrendelés.
Nem, ez egy tűz, amit a gyújtóstól a fákig fel kell építeni, lángra kell gyújtani és utána is folyamatosan kell hordani rá a fát. Csak akkor kezdjék el, ha erre készen állnak. 😊
Van-e olyan a dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?
Korábban azt gondoltam, minél többféle terméket értékesítünk, annál jobb lesz a forgalom, most inkább arra törekszünk, 1-2 profilban legyünk a legjobbak között.
Köszönjük az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk nekik. Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Crystalpecs.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldje be javaslatát ide kattintva.