Esettanulmány Hónap Webáruháza

2020. Június Hónap Webáruháza: Crystalpecs.hu

4 perc olvasási idő crystalpecs_honapwebaruhaza-shoprenter

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 4600 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Júniusi győztesünk egy olyan webáruház lett, amely a Róma téma előnyeit kihasználva nagyon impozáns megoldást használ.  Emellett külön érdeme, hogy az online és offline értékesítés szinergiájának aktív része a webáruház, hiszen felületet biztosít több egymást támogató sales eszköznek, legyen az például egy virtuális ruhapróba, roadshow rendezvény vagy vásárlást ösztönző nyereményjáték.

Azonban mielőtt megnéznénk a nyertes webáruház jobbnál jobb megoldásait a cikkünk végén lévő bemutatónkban, szeretnénk gratulálni a júniusi győztesnek, a Crystalpecs.hu-nak és ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A pécsi vállalkozás női divattal, azon belül két egymástól távolabb eső területtel foglalkozik, hiszen termékeik között széles választékban megtalálhatóak az esküvői, koszorúslány, menyecske és menyasszonyi ruhák, de mellette a bikinik is.  Jelenleg hatan dolgoznak együtt és jellemzően segíti a csapatukat 1-2 gyakornok is időszakosan.

crystalpecs.hu.-csapat

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Alapvetően az értékesítésünk jelentős része a webshophoz kötődik mind online, mind offline, mert párhuzamosan egy üzletet is üzemeltetünk. Segítség a vásárlóknak a tájékozódásban és választásban a felület. Webshopunk dinamikusan fejlődik, az eredmények évek óta nagyságrendileg duplázódnak.

Az elmúlt néhány hónapban is nagy előnyt jelentett a kidolgozott online jelenlét, mert bár mindkét profilunkat súlyosan érintették a korlátozások, megváltozott vásárlói eredmények, de sokkal gyorsabban tudtunk újra felállni és újra indulni. Mostanra a tavalyi eredményeinket hozzuk már, sőt meghaladjuk – mondta el nekünk, Münster Edina ügyvezető.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottátok a ShopRenter webáruházatokat?

Saját fejlesztésű webshoppal indultunk 17 éve, aminek voltak ugyan előnyei, de nagyon lassan haladtunk az elképzelések, újítások megvalósításában. Az idő pedig pénz. Így 2016-ban váltottunk Webshop Experts rendszerére, a ShopRenter elődjére, ami egy kész rendszer, amit folyamatosan fejlesztenek. 

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok (egyéni konzultáció, ügyfélkapcsolat stb.)?

Mivel mi nem simán nyitottunk, hanem migráltunk egy webshopot, picit még bonyolultabbak voltunk. Úgy tudom, a webshop összerakása egy amatőrnek mondható kollégámnak nagyjából 2 hónapjába telt, ahol sokszor kértünk segítséget.

Volt egy elképzelés, amit igyekeztünk minden szinten megvalósítani, illetve figyeltünk azokra a lehetőségekre is, amik már le voltak fejlesztve, de mi még nem használtunk hasonlót. Az indulásnál igénybe vettünk ügyfélszolgálati, fejlesztő és a későbbiekben marketing irányú támogatást is, de a mai napig gyakran írunk felmerülő kérdéseinkkel kapcsolatban.

Milyen csomagot vásároltatok meg a ShopRentertől?

Mivel már nem indultunk és több számunkra fontos funkciót ott találtunk meg, a Gold csomagot választottuk a kezdetektől.

Milyen szolgáltatásokat vettettek igénybe a ShopRentertől (pl. ingyenes rendszeroktatást, marketing szemináriumot, keresőoptimalizálást, marketing szövegírást stb.)? 

Részt vettünk ingyenes rendszeroktatáson, marketing mentorprogramban és a kolléganők a keresőoptimalizálásba is elmélyültek. Mindegyik lehetőség hasznos volt, fejlődtünk általa, hogy versenyképesebb tudással eredményesebben menedzseljük a rendszerünk.

Milyen ShopRenter design témát használtok? Milyen funkcióit emelnétek ki, amivel meg vagytok elégedve?

A Róma témát választottuk az indulásnál, amit a letisztultsága miatt választottunk. Terveztük a váltást, de ez eddig nem valósult meg.

Dolgoztatok együtt ShopRenter szakértővel pl. webáruház üzemeltetés, fejlesztés, egyedi design, termékfotózás, marketing stb. területén?

Fotósunk Seres András, akivel a kezdetek óta dolgozunk, időközben ShopRenter szakértő lett. Szeretjük a szakértelmét és gyorsaságát, a munkája webshopunkat is versenyképesebbé teszi.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Mivel mi egy működő divatüzlet voltunk/vagyunk, így a profil adott volt és tulajdonképpen az üzlet értékesítésének a támogatására jött létre a webshop, majd az évek során meghaladta azt. A termékkör azóta picit letisztult és leegyszerűsödött, illetve az adott területeken bővült.

Hogyan szerzitek be a termékeket?

A termékeink import termékek, több importőrrel dolgozunk együtt, illetve vannak saját importjaink a ruházat terén. Bikini terén pedig gyártókkal dolgozunk együtt, ezek sokszor 10-15-20 éves kapcsolatok.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Az induláskor is voltak már vevőink, mert már régóta működött az üzlet. De a webshoppal párhuzamosan folyamatosan tanultunk az online marketing, hirdetések, kommunikáció módszereiről, amit a mai napig folytatunk. Elsőként egy Facebook oldallal indultunk, ahol már 56.000 követőnk van, majd jöttek a hirdetések.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Mindegyik csatorna fontos, mivel azt tudjuk, hogy egy vásárláshoz sokszor több érintés szükséges és nagyon fontos számunkra a közösség, ami körénk rendeződik.  Hirdetéseink szokták leggyakrabban a vásárlókat a webshopra vinni.

Facebook oldalunk van és két tematikus saját csoportunk, Instagramon is naponta kommunikálunk, elkezdtünk kommunikálni videós formában is aktívabban. Még a vírus időszakában indult a TikTok csatornánk és most dolgozunk a Youtube-ra is izgalmas tartalmakon.

Hírlevél formában is rendszeresen kommunikálunk a vásárlóinkkal, követőinkkel. Sok munka van e mögött, de meghozza a gyümölcsét.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

Két bolti kolléganőnk dolgozza fel a rendeléseinket és a GLS csomagszállító cég a szállító partnerünk jelenleg.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez? 

Számlázó és készletkezelő programot, az Okos-Ügyvitelt a NetSofttól, a csapat teendőit Trelloban vezetjük, a jogi hátteret a Fogyasztóbarát biztosítja, jelenleg SalesAutopilotból dolgozunk, időpontfoglaláshoz a Booked4us rendszerét használjuk.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Azt hiszem, kiinduló állapotnak előny, ha megvan a „szerelem” termék, profil iránt, de mindenképpen adjanak időt önmaguknak és a webshopnak is. Sokan gondolják úgy, hogy megnyitnak egy webshopot és onnantól ömlik be a megrendelés.

Nem, ez egy tűz, amit a gyújtóstól a fákig fel kell építeni, lángra kell gyújtani és utána is folyamatosan kell hordani rá a fát. Csak akkor kezdjék el, ha erre készen állnak. 😊

Van-e olyan a dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?

Korábban azt gondoltam, minél többféle terméket értékesítünk, annál jobb lesz a forgalom, most inkább arra törekszünk, 1-2 profilban legyünk a legjobbak között.

 

Köszönjük az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk nekik. Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Crystalpecs.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldje be javaslatát ide kattintva.

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
Koronavírus hatásai egy e-kereskedő szemén keresztül - Interjú Ádám Attilával
Koronavírus hatásai egy e-kereskedő szemén keresztül – Interjú Ádám Attilával

A koronavírus következményei minden e-kereskedőre hatással voltak. Az elmúlt időszakban jó pár webáruház kénytelen ...Elolvasom

Close