2019. Május Hónap Webáruháza: Colo.hu

2019. Május Hónap Webáruháza: Colo.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3500 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely a natúr kozmetikumok széles tárházában remekül kategorizálja a termékeit. Lássuk be, ez nem egyszerű feladat, azonban nem lehetetlen. Az átláthatóság jegyében a főoldalon lévő szűrők az igényeknek megfelelően kalauzolják a vásárlót.

Iskolapéldaként említhető a webáruház designja is, hiszen megjelenése, külleme teljes összhangban van a Colo termékekkel és mondanivalójukkal.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a májusi győztesnek, a Colo.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A vecsési székhelyű Colo.hu webáruház 2014-ben indult ShopRenter Silver csomagban.  Azonban a 2 fővel működő webáruház hamarosan szeretne Gold csomagra váltani, hogy az oldaluk ne csak magyarul legyen elérhető.

„Saját tervezésű natúr kozmetikumokat gyártunk és forgalmazunk. Termékpalettánkat úgy alakítjuk ki, hogy termékeinkből felépíthető legyen a tudatos bőrápolás napi rutinja, melyet az érzékeny bőrűek is kompromisszumok nélkül használhatnak.

Termékeinkben megtalálhatóak a legújabb bioaktív növényi kivonatok, vitaminok, bio növényi olajok. Mellőzzük a vegyszereket és természetesen a pálmaolajat is, mert fontos számunkra a környezetünk. Ezenkívül elsőként és egyedüliként a piacon személyre szabott arckrémeket is készítünk, mert tudjuk, hogy nincs két egyforma arcbőr, ahogy nincs két egyforma ujjlenyomat sem.”  -mondta el Bartha Csilla, ügyvezető tulajdonos.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

Nőként mindig is érdekelt a szépségápolás, egészséges életmód, az aromaterápia és természetesen a gyógynövények is. Hobbiként kezdődött, szerelem lett belőle, majd ebből fejlődött ki egy tudatos tervezés után a COLO márkánk.  Márkanevünk latin eredetű; a colo jelentése ápol, gondoz. 🙂

Honnan szerzitek be a termékeket?

Termékeink teljes mértékben saját fejlesztésűek.  Vegyésszel, kozmetikussal és bőrgyógyásszal dolgozunk együtt, hogy praktikus, hatékony és vegyszermentes megoldásokat adhassunk a modern kor bőrproblémáira.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Az első vásárlók a baráti körből jöttek, jó hírét keltették a termékeinknek, így a szájhagyománynak is nagy szerepe volt.

Emellett a kezdetektől fogva tudatosan építjük a hírlevél-feliratkozói listánkat. Egyedi tartalmakat gyártunk a blogunkra, és ezekről hírlevelet küldünk. Használunk feliratkozó landing-page-et.

Ezek mellett a SEO és Ads hirdetések is fontos elemek voltak a vevőszerzésben.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Az értékesítésben a személyes terméktapasztalat fontos szerepet játszik. Termékeinket nagyon szeretik a vásárlóink, így aki egyszer kipróbálta őket, visszatér hozzánk és törzsvásárlónk lesz. Emellett az organikus keresés, illetve a social média által jönnek a látogatóink.

Eszközök és rendelés teljesítés

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

Fontos, hogy naprakész adatokat és elemzéseket kapjunk, ezért ehhez analitikai programokat használunk. A vásárlókkal történő kommunikációt a hírlevél küldő-, illetve marketing automatizálási szoftverek könnyítik meg. Ezenkívül a napi munkánk során számlázó szoftvert használunk.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

Három céggel oldjuk meg a szállítást. Négy szállítási mód elégíti ki a vásárlói igényeket, ezek a Foxpost automaták, a Pick Pack Pont átvevőpontjai, a GLS pontok és a GLS házhozszállítása.

A webáruházban a következő fizetési módok érhetők el:

  • Bankkártyás vásárlás Simple-lel
  • Banki átutalás
  • Utánvétel

Jó tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Úgy gondolom, az első legfontosabb lépés, hogy ismerjük meg a piacot és dolgozzuk ki a rövid és a hosszú távú stratégiánkat. Ezekhez a következő alapvető kérdéseket kell feltennünk:

  • A termékünk életképes?
  • Egyedi a piacon?
  • Meglévő problémára úgy tud megoldást nyújtani a vásárlónak, mint eddig senki más?

A második legfontosabb dolog, ha webáruházat szeretnénk üzemeltetni, tudnunk kell, hogy az e-commerce egy külön szakma. Emiatt érdemes megfelelő szakmai tudással felvértezni magunkat ahhoz, hogy el tudjunk indulni és hogy értsük, mit kell csinálnunk.

A harmadik tanácsom pedig, hogy legyen profi a vevőszolgálat. Hiába jó a termékünk, a vásárlói élményt a vevőszolgálat pillanatok alatt lenullázhatja.

Van-e olyan dolog webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?

Mint minden az életben, így egy webáruház élete is a folyamatos megújulásról szól.  Folyamatos finomhangolást, frissítést és megújulást kell biztosítanunk a vásárlóknak, többek között a jobb vásárlói élmény miatt. Ami 2-3 évvel ezelőtt jó volt, az mára már elavulttá válhatott, nem eléggé modern. Ezekre figyelni kell, nekünk is! 

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Colo.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.