Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3900 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, ami követendő példaként szolgálhat többek között a profin felépített termékoldal struktúráját tekintve. Továbbá a webshop designja is magasan kiemelkedik az elektronikai termékeket forgalmazó webshopok közül.
Külön érdeme, hogy a Black Friday idején egyedi landolóval erősítette kampányát, amit a cikkünk végén lévő bemutatóban is látható.
Szeretnénk gratulálni a novemberi győztesnek, a BitzWolf.shop-nak és bemutatjuk közelebbről a webáruházat.
A webáruházról
A 2018 tavaszán induló, debreceni székhelyű BlitzWolf.shop egy olyan webáruház, amely szórakoztató elektronikai cikkek (vezeték nélküli fülhallgató, USB töltő- és adatkábel, selfie bot, stb.) értékesítésével foglalkozik, ezen belül pedig elsősorban a BlitzWolf márkával.
“A választás azért esett erre a gyártóra, mert rengeteg teszt és vásárlói vélemény igazolta, hogy minőségi termékeket készítenek. Más márkák termékei is megtalálhatók a webáruházban, ilyen például Xiaomi és Baseus, de ezek inkább csak színesítik, mint meghatározzák a kínálatot.” – mondta el Kovács Sándor, a webshop tulajdonosa.
Milyen szolgáltatásokat vásároltál meg a ShopRentertől?
A ShopRenter havidíjas SEO szolgáltatására fizettem elő, amit nagyszerű eszköznek tartok, hiszen a segítségével sikerült jelentősen megnövelnem a webáruház forgalmát és a látogatók 50-60%-át ma már az organikus csatorna hozza. Erre igyekszek minőségi cikkekkel és termékleírásokkal rásegíteni.
Úgy gondolom, hogy egy feltörekvő webáruház számára a keresőoptimalizáció kötelező marketing eszköz, hiszen a pénz és idő, amit ráfordítok, hosszú távon kamatostul megtérül. Ez egy jó befektetés. Ráadásul az induláskor nem volt sok tőkém, ezért kézenfekvő megoldásnak tűnt, hogy az időmből fektessek be minél többet a webáruház felvirágoztatásába, és a SEO erre remek lehetőséget adott.
Váltottál-e csomagot és ha igen, akkor miért? Miben segíti a munkádat az a funkció, ami a csomagváltásra ösztönzött?
Nem váltottam csomagot. Kezdettől fogva tudtam, hogy minél több folyamatot kell automatizálnom, hogy a mindennapi teendők ne nőjenek a fejemre (a webáruházat teljes munkaidős állás mellett indítottam el).
Elhagyott kosár e-mailek, számlázás, logisztika, minél kevesebb dolog fut át az én kezemen, annál kisebb a manuális hibalehetőségek száma és annál több időm jut a webáruház növekedésének beindítására. Számomra ez így volt a legegyszerűbb, és erre szerintem csak a Gold csomag nyújt lehetőséget.
Nagy segítségemre volt még a Sablon fájl szerkesztő funkció is, amivel egy teljesen egyedi arculatot adhattam a boltomnak. Az igazat megvallva, ennek is megvannak az árnyoldalai, hiszen így nem kapok meg minden új ShopRenteres fejlesztést, csak a kód frissítése után, amit viszont nekem kell elintéznem. Valamit valamiért.
Hogyan teljesít a webáruházad?
A webáruházat nulláról indítottam, viszonylag kevés tőkével. Szerencsére a bevétel hamar növekedésnek indult, a 2018-as év eredményeit például már most sikerült többszörösen felülmúlni. A havi pár tucat rendelésből 2019-re már több száz lett.
Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházad üzemeltetésével?
Jelenleg egyedül foglalkozom aktívan a webáruház üzemeltetésével, de már odáig jutottam, hogy az automatizálás ellenére sem tartható sokáig ez az állapot. ☹
Indulás és termékbeszerzés
Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?
Olyan termékeket keresek, amelyek izgalmasak lehetnek a látogatóim számára és még nem árasztották el a piacot. Nagyon fontos, hogy legyen egy jó nagykereskedő, akitől jó áron tudom beszerezni a terméket és megbízhatok benne.
Honnan szerzed be a termékeidet?
A termékek nagy része Kínából érkezik, de egy magyar nagykereskedővel is együttműködök. Izgalmasnak tűnik a Webshippy új dropshipping szolgáltatása is. A webáruház elindításakor nagy hasznomra vált volna ez az opció, hiszen a készlet problémáim egy csapásra megoldódtak volna.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szerezted meg az első vevőidet?
Az első vevők a Google találati listájáról és az Árukeresőből érkeztek. Már szinte az első pillanatoktól igyekeztem olyan blogokkal és videósokkal is együttműködni, akik a termékkör iránt érdeklődő látogatókat tudnak irányítani a webáruházamba. Ennek persze megvannak a maga buktatói, de több nagyobb sikeremet is ennek a stratégiának köszönhetem.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
Egyértelműen az organikus forgalom hozza a legtöbb látogatót szinte már a kezdetek óta. Ezt az árukereső és referral forgalom (nem közösségi hálózatokhoz tartozó webhelyekről érkező forgalom) követi.
A vásárlások terén nem ennyire egyértelmű a helyzet, hiszen az Árukeresőből érkező látogatók konverziója jóval magasabb, ami egy igen értékes csatornává teszi. Az eMagon is fent vannak a termékek, de a többi csatornához hasonlóan (árgép, social, referral) ez is csak a torta egy aprócska szeletét adja.
Használsz-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?
Az áruház fent van Facebookon és Instagramon is. A vásárlásokat persze nem innen várom, de brand építésre (legyen szó a BlitzWolf.shop webáruházról vagy magáról a BlitzWolf márkáról) és a figyelem fenntartására kiváló eszköz mindkét csatorna.
Főleg termékképeket posztolok, a posztokkal pedig a termékoldalak felé terelem a látogatókat. A webáruházban jobban megismerhetik a BlitzWolf termékeket, így akkor is jól járok, ha nem vásárolnak semmit, mert a márkaismertséget növelem.
Rendelésteljesítés, használt alkalmazások
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruházad üzemeltetéséhez?
Az egyik titkos fegyverem a Webshippy. A teljes logisztikát ők viszik, így a csomagolással, futár rendeléssel nekem semmi dolgom nincs. Ráadásul többféle szállítási módot is biztosítanak, amiket csak be kell állítanom a ShopRenteres áruházamban és már indulhat is a kiszállítás. Részemről ez szinte egyáltalán nem igényel munkát. Nélkülük már rég a kardomba dőltem volna.
A másik állandó „társam” a Barion, ami a bankkártyás fizetést biztosítja a webáruházban. Azért választottam őket, mert kedvező a jutalék mértéke, illetve könnyen és gyorsan lehetett integrálni a ShopRenteres áruházba.
Az indulás óta több más eszközzel is kísérleteztem, több-kevesebb sikerrel. Ilyen volt például a Google Ads és Google Shopping. Ezekre még nem igazán sikerült ráéreznem. Az Analytics-et viszont napi rendszerességgel megnyitom, imádom az adatokat bújni.
A hírlevelezéshez a MailChimpet használom. A feliratkozókat OptiMonk popupokkal gyűjtöm. Időnként hőtérképes elemzést is végzek az oldalon, hogy fel tudjam tárni az áruház hibáit (Hotjar, Smartlook).
A ShopRenter alkalmazások közül a Rapid Search-öt is használom, ami gyorsabbá és kényelmesebbé teszi a webáruházban történő keresést. Bár nincs sok termékem (kevesebb mint 100), de így is érzem az alkalmazás pozitív hatásait, és ezek az előnyök csak még szembeötlőbbek lesznek, ahogy szélesedik a termékpalettám.
Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?
A webáruház össze van kötve a Webshippy rendszerével. Minden utánvétes és sikeres bankkártyás fizetés automatikusan átkerül hozzájuk. Ők másnap már csomagolják is a termékeket és 2 munkanapon belül kiszállítják a címzettnek. A Webshippy-nél elérhető összes szállítási lehetőséget elérhetővé tettem az áruházban, hogy a vevők ki tudják választani a számukra legkényelmesebb opciót.
Ahhoz, hogy a Webshippy logisztikai rendszere kezelni tudja a készletemet, először egy vonalkóddal ellátott címkét kell ragasztanom minden dobozra. Ez a vonalkód lesz a termék elsődleges azonosítója.
A termékeket ezután elküldöm a Webshippy budapesti logisztikai központjába, ahol így már könnyen össze tudják állítani a csomagokat. Megkeresik a rendelésben szereplő terméket, becsomagolják, felcímkézik és már mehet is a vevőnek.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Ne halogassák az indulást! Amint megvan a termékkör, ami megfelelőnek tűnik, izzítsák be a rakétákat és teljes lendülettel vessék bele magukat az online értékesítésbe. A vért és a verejtéket így sem lehet megspórolni, de még ha el is bukik az áruház, a megszerzett tudással és az addig kiépített folyamatokkal jobb helyzetben lesznek, mintha ezt az időt a tökéletes lehetőségre várakozva töltötték volna.
Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?
Az első és legfontosabb, hogy kevesebbet kellett volna ülnöm a döntésen, hogy elinduljak-e a webáruházzal vagy sem. Sajnos a halogatás azzal járt, hogy egy konkurens webáruház előttem indult el ugyanezzel a termékkörrel. Körülbelül egy hónapon múlt a dolog.
Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a BlitzWolf.shop a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.