PPC

Hogyan kerülje el a leggyakoribb Google Ads baklövéseket 2020-ban?

7 perc olvasási idő Hogyan kerülje el a leggyakoribb Google Ads baklövéseket 2020-ban?

Noha egy jól kezelt Google Ads-fiók nagy mennyiségű és értékes forgalmat képes generálni webáruházába, mégis egy hiba elég ahhoz, hogy hirdetési költségeit elpazarolja.

Megfelelő ellenőrzés és optimalizálás nélkül Google Ads-fiókja gyorsan rémálommá válhat, ezzel kockáztatva marketing célú befektetéseit.

Legújabb cikkünkben egy olyan haladó szintű útmutatót ismertetünk, amely bemutatja a leggyakoribb Google Ads beállítási hibákat, amelyek végső soron rosszul teljesítő PPC kampányokat eredményeznek.

1. hiba: Nem a megfelelő célközönségnek hirdet

Az egyik leggyakoribb Google Ads beállítási hiba, amikor nem a megfelelő közönséget célozza meg a kampányok beállításakor. Gondolja át és pontosan határozza meg a célcsoport vásárlási szokásait, valamint az érdeklődési köreit.

Általános hibák még a célzás során:

  • Nem használják a földrajzi célzást
  • Nem alkalmazzák a nemek szerinti célzást
  • Rossz eszköz típusú célzást alkalmaznak
  • Nem megfelelően végrehajtott egyéni célzást használnak

2. hiba: Együtt futnak a keresési és a Display hálózat hirdetései

Kerülje el, hogy a Display- és a keresési hálózat hirdetései egyidejűleg fussanak, hiszen ez negatívan fogja befolyásolni a kampányok optimalizálását és elemzését. A kampányokat kézi beállítással tudja elválasztani egymástól, mivel alapértelmezés szerint mindkettő be van állítva.

Display- és a keresési hálózat

3. hiba: Kampányok duplikálása

A kampányok duplikálása még nem jelent olyan nagy problémát és akár elkészítheti a kampány másolatát intelligens kampányként. Azonban ilyen esetben nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a smart kampányoknak a jobb teljesítmény érdekében korábbi adatokra van szüksége. Tehát ez az utóbbi kampány nem úgy fog teljesíteni, mint a korábban beállított kampány. Ha nincs korábbi adat, akkor az eredmények sajnos nem az elvárások szerint fognak alakulni.

4. hiba: Nem ismeri a büdzsét

A büdzsé pazarlás elkerülése érdekében kövesse az alábbi útmutatásokat:

  • A Display kampányok beállításakor ne válassza a “nyitott költség” opciót.
  • Mindig ellenőrizze, hogy a költség beállításánál szerepel-e tizedes vessző. Ha nem a megfelelő helyre rakja a tizedes vesszőt, akkor ez a hiba sokba kerülhet Önnek.
  • Nagyon fontos a költségvetés megfelelő tervezése. Szorozza meg a napi költségkeretet 30,4-el (napok száma), azért hogy egy hónapra vonatkozóan világos költségvetési terve legyen.
  • A költségkeretet szabályozó szkriptek alkalmazása segít az automatizálásában. Azonban előfordulhat, hogy az automatikus költségkeret-szkript használata során problémák adódnak, amely negatívan hathat a Display kampányok eredményességére.

5. hiba: Költségek felosztása több kampányban

Ha még nem ismeri a Google Ads-et, akkor azt javasoljuk, hogy csak egy kampánnyal kezdjen. Ha Ön egy fiókban több kampányt állít be, akkor a költségkeretet a kampányok között feloszthatja. Ha azonban a kampányban sok hirdetéscsoport és hirdetés található, akkor a költségkeret túlságosan szétoszlik a hirdetéscsoportok között.

Tegyük fel például, hogy napi 5.000 forintot különített el a Google hirdetésekre öt kampányban, és egyenlő elosztásban 1.000 Ft jut minden egyes kampányra. Ennek a beállításnak azonban van egy hátránya. Mégpedig az, ha az egyik kampányban több népszerű kulcsszó is van, mint a másikban, akkor az előbbi ugyanannyi költséget fog elhasználni, mint az utóbbi kampány. Ennek elkerülésére érdemes alacsonyabb ajánlatot beállítani, hogy egész nap futhasson a több kulcsszót tartalmazó kampány.

Beállíthat egy megosztott költségkeretet is, amely minden kampányát egy kampány költségvetésével kezeli, így elkerülheti a napi költési limit túllépését.

6. hiba: Elmarad a negatív kulcsszavak hozzáadása

Ha nem ad hozzá negatív kulcsszavakat a kampányához, akkor valószínűleg irreleváns kulcsszókattintásokra fog költeni. A negatív kulcsszavak kizárásával megakadályozhatja, hogy hirdetései megjelenjenek irreleváns kereséseknél. A hirdetések elkészítése előtt érdemes használni a kulcsszavak elemzésére a Google kulcsszótervezőjét, vagy az Ubersuggest online eszközt.

Kulcsszavak

Ezekkel az eszközökkel megvizsgálhatja a releváns kulcsszavakat, illetve kizáró kulcsszólistát is készíthet.

7. hiba: Nincs konverziómérés

A kampány teljesítményének mérésére fontos alkalmazni a konverziómérést. Ha indított egy kampányt női farmerekre és emellett a férfi farmerekre is, akkor nehéz megmondani, hogy melyik kampány, hogyan teljesít. Kivéve, hacsak nem állította be a kampányra a konverziós célokat.

Ha a hirdetés célja az, hogy növelje egy alkalmazás letöltési számát, akkor a hirdetés szövegét, a landing oldalt és a cselekvésre ösztönzést (CTA) úgy kell testre szabnia, hogy az optimalizálva legyen az adott konverziós célra.

A Google Ads-ben a konverziókövetés segítségével nyomon követheti az értékesítést, a lead generálást, az alkalmazástelepítéseket, valamint a telefonhívásokat is. A célt szem előtt tartva optimalizálhatja a hirdetéseket a konverziók számának maximalizálása érdekében.

8. hiba: A kulcsszavak nincsenek szegmentálva több hirdetési csoportra

Ha túl sok általános egyezésű kulcsszót ad hozzá egy hirdetéscsoporthoz és nem külön csoportokat állít fel, akkor ez a minőségi mutató romlásához vezethet, valamint a releváns hirdetések sem fognak megjelenni.

Ha például különböző termékeket szeretne értékesíteni mind a férfiak, mind pedig a nők számára, akkor hozzon létre külön hirdetési csoportokat. Tehát külön kezelje őket.

Minden hirdetési csoportnak tartalmaznia kell a releváns kulcsszavak listáját, amelyek a csoport összes hirdetésére vonatkoznak. Ez növeli a hirdetések relevanciáját, és az általános minőségi mutatót.

9. hiba: Nincs létrehozva hirdetéscsoport a márkája számára

Feltétlenül hozzon létre egy hirdetéscsoportot, amely tartalmazza a brand kulcsszavait. Ha nem így tesz, akkor a versenytársak hirdetései az Ön hirdetései elé kerülhetnek a találati listán.

10. hiba: Nem használja a hirdetési ütemezést

A hirdetésütemezés figyelmen kívül hagyása az egyik legnagyobb hiba. Képzelje csak el, hogy van egy olyan üzlete, amely 9-től 18-ig tart nyitva, de a potenciális célközönség csak 11 és 14 között aktív.

Ekkor érdemes úgy beállítania a hirdetéseit, hogy csak 11 és 14 óra között jelenjenek meg, így a költségkerete is hosszabb ideig fog kitartani. Ezzel nem csak a költségeket tudja majd optimalizálni, de még a kampányai is jobb konverziókat fognak szállítani vállalkozásának.

11. hiba: Minden hirdetéscsoporthoz csak egy hirdetési változat tartozik

Az egyes hirdetések több változatának létrehozásával növelheti annak esélyét, hogy Öntől fognak vásárolni, vagy az Ön szolgáltatásait veszik igénybe az interneten keresztül. Ha legalább 3 hirdetési szöveget készít el, és teljesen kitölti a rendelkezésre álló területet a hirdetések létrehozásakor, akkor megnő az esélye a sikerre.

Hirdetési szöveg

Folyamatosan A/B tesztelje az egyes hirdetések szövegeit, mindig legyen cselekvésre ösztönzés a hirdetésekben, például “Vásároljon online“. Ennek eredményeképpen kiszűrheti a gyengébben teljesítő variációkat, és újakat hozhat létre helyettük.

12. hiba: A hirdetés nem releváns landing oldalra visz

Google Ads hirdetése csak megnyitja a kaput a potenciális ügyfelek előtt és ösztönzi a felhasználót arra, hogy az Ön érkezési oldalára kattintson. A még jobb felhasználói élmény érdekében gondoskodnia kell arról, hogy a látogatók akadálymentesen tudjanak navigálni a nyitóoldal felületén.

Ha a hirdetésben szereplő szöveggel ellentétes dolgokkal találják szembe magukat, akkor az internetes felhasználók azonnal bezárják az oldalt, és valószínűleg soha nem térnek vissza oda.

Szánjon időt arra, hogy ellenőrizze a landing oldal funkcióit, a grafikai elemeket, valamint a vásárlási útvonalat annak megerősítésére, hogy az Ön webáruháza, vagy weboldala relevánsan kapcsolódik a hirdetéshez, kulcsszavaihoz és a közönség érdeklődéséhez.

13. hiba: Figyelmen kívül hagyja a kulcsszó egyezés típusokat

A kulcsszó egyezés típusok nagy mennyiségű forgalmat irányítanak a webhelyére, különösen akkor, ha az általános egyezés szerinti kulcsszavakra hirdet, amely az alapértelmezett választás a Google Ads-ben. Ezzel a beállítással azonban az a baj, hogy így rengeteg olyan keresésre is megjelenik a hirdetése, ami nem releváns az Ön számára.

Ezt az egyik leggyakoribb Google Ads beállítási hibát könnyen kiküszöbölheti, mégpedig úgy, hogy az egyezési típusok kombinációit használja, beleértve a pontos egyezés és a kifejezés egyezés típusokat. Ezzel a beállítással biztosíthatja a közönség elérése és a kulcsszó relevanciája közötti egyensúly fenntartását.

14. hiba: A Google hirdetési javaslatait figyelmen kívül hagyja

A hirdetők azért is hamar felhasználják a költségkeretüket, mert nem veszik figyelembe a Google javaslatait. Ha például webshopja női ruhákat árusít és a Google új releváns long-tail kucsszavakat ajánl fel ehhez a kampányához, akkor érdemes kielemeznie ezeket a kulcsszavakat, majd tesztelnie a hirdetéseiben.

Optimalizálási pontszám

Gyakori hiba az is, hogy a PPC-s nem állít be adaptív hirdetéseket, pedig ezekre általában magasabb CTR-t lehet elérni, és a Google is fel szokta ajánlani a javaslataiban.

Végső soron nem garantált, hogy a Google minden javaslata 100%-ban növelni fogja a konverziókat. Ezért ne fogadjon el minden ajánlást azonnal, inkább előtte mérlegelje és fontolja meg ezeket a javaslatokat.

15. hiba: Nem a megfelelő ajánlattételi stratégiát alkalmazza

Az AI vagyis a mesterséges intelligencia korában csábító dolog, hogy a Google elvégzi Ön helyett a munkát. Ennek ellenére az intelligens licitálás még nem forrta ki teljesen magát. A hirdetések indításakor kísérletezzen a kézi licitálással, hogy megértse a dolgokat.

Az automatikus ajánlattétel nagy időmegtakarítást jelenthet, de érdemes odafigyelnie erre a stratégiára annak érdekében, hogy pozitív eredményeket érjen el.

Mindkét esetben gondosan elemezze az adatokat és a hirdetések eredményeit a módosítások elvégzése közben. Az adatok elemzésével folyamatosan okosabb döntéseket hozhat, és eredményesebb lehet már rövidebb távon is.

+1 hiba: A kombinált közönséget nem megfelelően használja

A kombinált közönség beállításával szűkítheti az elérhető célközönségét. Ennek az lesz az eredménye, hogy hirdetései kisebb közönséget fognak elérni, főleg azokra koncentrálva, akik magasabb vásárlási szándékkal bírnak.

Például egy pizzéria tulajdonosa kombinált célközönséget hozhat létre olyan emberek megcélzására, akik szeretik az olasz ételeket és aktívan fast food ételeket keresnek.

Ennek a hirdetési stratégiának az alkalmazásával nemcsak költségmegtakarítást, hanem a kombinált célközönség használatával sokkal jobb ROI-t is elérhet.

Konklúzió

Miután átolvasta és értelmezte ezeket a leggyakoribb Google Ads beállítási hibákat, azt gondolhatná, hogy most már PPC guruvá vált. Ám a valóság sokkal árnyaltabb, hiszen szinte lehetetlen mindent megismerni a Google Ads-ben, annyira gyorsan változik a felület, hogy még a szakembereknek is nehéz ezzel lépést tartaniuk.

A legnagyobb hiba talán az, ha a hirdetők nem tanulnak ezekből a kis hibákból. A tesztelés, a monitorozás és az adatok elemzésének következetes megközelítésével gyorsan felépítheti tapasztalatait és ismereteit, amelyek segítenek tökéletesíteni a közönség célzását és a kampányok optimalizálását.

A szerzőről:

Berta Gergő
Berta Gergő
Ügyvezető –  Maximum Business
Mi online eladásokkal, online vállalkozások építésével foglalkozunk jutalékos és fix+jutalékos rendszerben. Komplex online marketing ügynökségként a PPC kampányoktól kezdve, a ShopRenter webáruházak web- és dizájn fejlesztésen át, a Közösségi Média oldalak felépítésével foglalkozunk. Több mint 400 webshop, köztük 3 Év Webshopja Díjat nyert és 6 Díjnyertes webáruházzal, 130 profitábilis hirdetési kampánnyal és 250 pozitív írásos ügyfélvisszajelzéssel rendelkezünk. Nálunk egy cél van a munkánk során: eladásokat és ezzel pénzt termeljünk az ügyfeleknek!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
A koronavírus eddigi és várható hatásai a magyar e-kereskedelemre (4000 webáruház adatai alapján)
A koronavírus eddigi és várható hatásai a magyar e-kereskedelemre (4000 webáruház adatai alapján)

Az elmúlt időszakban ellentmondásos hírek és vélemények érkeztek arról, hogy vajon milyen hatással lehet ...Elolvasom

Close