Esettanulmány

Esettanulmány a Yogabazaar.hu webáruházzal

4 perc olvasási idő

Az e-kereskedelem nem mindenki számára a pandémia alatt hozta meg az áttörő sikert, hiába a hatalmas növekedés és fejlődés ezen a területen. Míg új webáruház tulajdonosként a korlátozások enyhítése adja a legnagyobb kihívást, addig a több éve üzemelő, tapasztaltabb webáruház tulajdonosok más nehézségekkel néztek szembe az elmúlt években.

Gondolhatjuk, hogy egy már jól működő webáruház életében nincsenek új lehetőségek, elértük, hogy visszatérő vásárlóink legyenek, folyamatosan hozza az online bolt a bevételt, de ahogyan az e-kereskedelem állandóan változik, úgy a webáruházunknak is lépést kell ezzel tartania.

Nem érdemes belefásulni, hiszen a legnagyobb luxus ebben az iparágban, ha nem fogadjuk el a változásokat és nem vezetünk be újításokat.

A Yogabazaar.hu webshop egy percre sem dőlt hátra, ami meg is hozta nekik a várt eredményt.

A webáruházról

Kata és Zoltán, a Yogabazaar.hu webáruház tulajdonosai 8 évvel ezelőtt indították el webshopjukat a Shoprenterrel, azzal a céllal, hogy minőségi jógaeszközöket forgalmazzanak jógagyakorlóknak, jógaoktatóknak és jógastúdióknak egyaránt.

Az évek alatt piacvezetővé váltak és számos dolog történt velük, többek között személyes átvételi pontot nyitottak, több díjat is nyertek az Ország Boltja versenyen, új csapattagokkal bővültek és még sorolhatnánk. Nézzük meg, hogyan látják ők a webáruház üzemeltetés mindennapjait.

Mikor és miért vágtatok bele a webáruház üzemeltetésbe?

2013-ban indultunk el a Yoga Bazaar-ral, mert jógaoktatóként éreztük az erősödő igényt a jógához kapcsolódó termékek iránt. Ezt szerettük volna a jóga elveihez hű módon kielégíteni, azaz olyan termékeket kínálni, amelyek szem előtt tartják az ésszerűség és a praktikum szempontjait.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit adtok el?

A jógikus életmódhoz meglepően sokféle termék kötődik, először közvetlenül csak a jógaászanák gyakorlásához szükséges eszközökkel foglalkoztunk, mint pl. jógamatracok, meditációs párnák, hevederek, majd fokozatosan bővítettük a termékkört az ehhez az életmódhoz kapcsolódó kiegészítőkkel, mint pl. füstölők, esszenciális illóolajok, dekorációs kellékek, kulacsok és legutóbb vegán táplálékkiegészítőkkel.

Rendelések feldolgozása és teljesítés

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

Jelenleg a Tharanis-t használjuk, amit év elején vezettünk be, pont a megnövekedett forgalom miatt.

Hányan dolgoztok a webáruház üzemeltetésén?

4 közvetlen munkatárs dolgozik nálunk, és az online marketinget külsős partnerrel oldjuk meg.

Mennyire automatizált a webáruház?

Bár egyre nagyobb fokú automatizáltságra törekszünk, de jelenleg csak részfolyamatok (rendelésfeldolgozás, termékbeszerzés, számlázás,) azok amik többé-kevésbé automatizálva vannak.

Melyik a legnépszerűbb szállítási mód a webshopban?

A COVID jelentősen befolyásolta ezt, míg 2019-ben a házhozszállítás és a személyes átvétel szinte fej-fej mellett volt, addig idén, 2021-ben a házhozszállítás már a rendeléseink 75%-át teszik ki. Nálunk nincs kiszervezve a logisztika, mert ahhoz méretben és számosságban is túl sokféle termékünk van, hogy ez megérje. A legnehezebb rész a szállítási folyamatban az, hogy kinőttük a jelenlegi belvárosi helyünket, így most épp a helybővítés előtti megfeszült állapotban vagyunk.

A fizikai bolt mellett mekkora energiát fordítotok a webáruházra? Melyik visz el nagyobb erőforrást?

Az átvevőhelyünk nem klasszikus bolt, ezt inkább személyes átvételi lehetőségként kezeljük – persze azért itt van lehetőségük a vevőknek körbenézni, felpróbálni a ruhákat, stb. Tehát nem kezeljük elkülönítve a fizikai boltot és a webáruházat. Ez az egyik versenyelőnyünk is, vagyis hogy a webáruházban elérhető termékeink 90-95%-a árumozgatás nélkül szinte azonnal elérhető és csomagolható.

Ugyanarról a raktárkészletből dolgoztok az átvételi pont és a webshop esetében is?

Igen, ugyanarról dolgozunk, ha valaki a boltban vásárol, az ő rendelése is végigfut a webáruház rendszerén.

Az indulás óta hány fővel növekedett az alkalmazottak száma?

2 plusz munkatárs érkezett az évek során, és igen, a fizikai bolt is indokolja több munkatárs jelenlétét, mert az érkező vevők kiszolgálásában szükség van rájuk – de a webáruház folyamataihoz is kellett a csapatbővítés.

Növekedés

Milyen kihívásokkal néztetek szembe a webshop növekedése során?

A növekedéshez kapcsolódóan a készletkezelés volt az, ami kapcsán jó néhány rendszert végig néztünk az évek során, míg végül az egyik leginkább webáruházakra optimalizált megoldás, a Tharanis mellett döntöttünk. A bevezetés által úgy érezzük, ismét elhárult egy akadály a továbbfejlődésünk előtt.

Hogyan tudjátok kihasználni a Shoprenteres funkciókat? Mi az, amit elengedhetetlennek éreztek a webshop üzemeltetése során?

A Shoprenter Gold csomagjának funkcióinak közel 90%-át használjuk és nem igazán tudnánk kiemelni olyat, amit szívesen nélkülöznénk. Talán a sokféle integrációs lehetőség az, amely a legfontosabb érv volt a választáskor… 🙂

2013 óta üzemeltettek Shoprenteres webáruházat, mivel dobjátok fel az üzemeltetést, hogy ne váljon unalmassá a hétköznapokban?

A listában található elemek közül jó néhányat megvalósítottunk az arculatváltástól és a törzsvásárlói programtól kezdve a területi- és termékpaletta bővítésen át a nagykereskedelmi tevékenységig. Az évek során a blog részt kezdtük el egyre intenzívebben használni, az utóbbi időben videós tartalmakkal kiegészítve. Na annak a készítése, mivel munkatársaink igazán kreatívak és sokszínűek, nem kevés vidám percet tud okozni.

Mi az a legfontosabb dolog, amit az elmúlt 8 évben megtanultatok a webáruház üzemeltetése során?

A készletkezelés kezdetben nem tűnt annyira nagy jelentőségűnek. Elégnek tartottuk a Shoprenterben lévő raktárkészlet funkciót. Most már a Tharanis révén részletes készletadataink vannak, és ez forradalmi változás a webshopunk életében.

Mi az, amit máshogy csinálnátok, ha újrakezdhetnétek?

A ERP rendszert (integrált készlet- és rendeléskezelés+számlázás+riporting) hamarabb vezetnénk be.

Milyen terveitek vannak a jövőben a webáruházzal? Terveztek nyitni nagyobb mértékben a külföldi piac felé?

Korábban teljesítettünk külföldi rendeléseket, de nagyon sok volt arányában a problémás rendelés. Ezért jelenleg felfüggesztettük egyelőre a külföldi szállítást, később tervben van, hogy újra, immár tervezettebb módon átlépjük Magyarország határait, de csak országonként, lépésről lépésre.

Köszönjük a válaszokat a a Yogabazaar.hu-nak és további sikereket kívánunk!

Te is szeretnéd a legtöbbet kihozni webáruházadból és piacvezetővé válnál? Foglalj hatékonyságnövelő konzultációt szakértőinkhez!

Webshop optimalizálás konzultáció

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webáruház indítás költsége az első évben
Egy nulláról indított webáruház költségei az első évben

Ha korlátozottak az anyagi erőforrásaink, akkor bizony alaposan végig kell gondolnunk, hogy mire költjük ...Elolvasom

Close