Bevételnövelés Webáruház indítás

27 tipp az első vásárlók megszerzéséhez

7 perc olvasási idő 27 tipp
 az első vásárlók megszerzéséhez

Egy vállalkozás indulásakor a legelső vevők megszerzése mindig az egyik legnehezebb (ha nem a legnehezebb) feladat. Betörni egy új piacra, felépíteni egy friss márkanevet, megmutatni az embereknek, hogy miben tudunk mi számukra többet nyújtani olykor nehézséget jelenthet. A legfontosabb, hogy bizalmat tudjunk kelteni a potenciális vásárlókban.

Ezért is gondoltuk úgy, hogy elkészítjük ezt a listát, amely a most induló webáruházaknak segít könnyebben rátalálni a legelső vevőkre. Ugyanakkor a cikk azoknak is hasznos lehet, akik már túl vannak az első vevőszerző kampányokon, és szeretnének további ötleteket kapni.

Mielőtt belevágnánk, két fontos dolgot szeretnénk megjegyezni.

Az egyik, hogy a vevőszerzésben nincs csodaszer, amit alkalmazva biztos a siker. Csak különféle praktikák, taktikák vannak, amelyek piactól függően eltérő mértékben működhetnek és fontos, hogy az elért eredményeket mindig vegyük figyelembe és ezek alapján változtassunk a stratégiánkon. Még a legjobb módszerek esetében is, csak az elért személyek 10-20 százaléka fog kedvezően reagálni. Ez teljesen normális, szóval ne szegje kedvünket, ha ilyen arányokat produkálunk.

A másik, hogy a vevőkkel való érintkezéskor mindig legyünk tisztelettudóak, ugyanakkor azt is vegyük figyelembe, hogy senki sem szereti a formaságokat, így az ajánlatainkat próbáljuk meg személyre szabni. Minél inkább éreztetjük a potenciális jelöltekkel, hogy számunkra különlegesek, annál inkább nő az esélye, hogy pozitívan reagálnak majd a megkeresésünkre.

Facebook/Instagram

1. Nézzünk körül a barátainknál!

Ha most indítjuk webáruházunkat, az ismerőseink lesznek a legelső potenciális vásárlóink, hiszen ők már ismernek minket és megbíznak bennünk. Nézzünk körül Facebookos ismerőseink közül, hátha valaki beleesik célpiacunkba. Az ismerősök abban is segíthetnek, hogy megosztásokkal több emberhez is eljussunk.

2. Keressünk rajongói oldalakat!

Ma már szinte mindennek van rajongói oldala vagy csoportja, amit csak el tudunk képzelni. Keressük meg ezen oldalak/csoportok adminjait, és kérjük meg őket, hogy posztoljanak rólunk valamit vagy osszanak meg egy általunk elkészített tartalmat A Facebook csoportoknak általában jobb lesz az elérése, így hatékonyabbak, mint az üzleti oldalak.

Ez a módszer sokszor olcsóbb lesz, mint a Facebookon való hirdetés, még ha fizetünk is az oldal/csoport tulajdonosának ezért. Nincs más dolgunk, mint rákattintani az „Üzenet” gombra az adott rajongói/csoport oldalon.

3. Hirdessünk a Facebookon!

Ha úgy gondoljuk, hogy valóban ismerjük a célpiacunk demográfiai adatait és érdeklődési körüket, kezdjük el használni a Facebook hirdetéseket.

Ezek a hirdetések különféle landoló oldalakra vezessék a látogatót (hírlevél feliratkozásnak, kiemelt terméknek, vagy egy akciónak készített különálló aloldal). Ezzel könnyen felkelthetjük a célpiacunk érdeklődését.

4. Vegyük fel a kapcsolatot influencerekkel!

Akik majd saját márkánkat, termékeinket promotálják megbízás alapján. Ha a megfelelő influencert választjuk, akkor pozitív hatással lesz célközönségünk vásárlási döntésére az ő véleménye. Az  influencer marketingről és arról, hogy miként vágjunk bele, részletesebben itt olvashatunk.

E-mail

5. Küldjünk e-mailt ismerőseinknek!

Itt most nem egy kör e-mailre gondolunk. Meglévő ismerőseinket próbáljuk meg ennél azért célzottabban elérni. Főleg azokat, akikről tudjuk, hogy valamilyen módon kapcsolódnak az iparágunkhoz.

6. Indítsunk saját hírlevelet!

Csak úgy, mint a sikeres SEO, egy hírlevél lista felépítése is több időt vesz igénybe, nem megy sec perc alatt. Viszont egy, csak erre a célra létrehozott landoló oldal ezen sokat lendíthet. A listánkon lévő feliratkozókat aztán már sokkal könnyebben konvertálhatjuk vásárlóvá.

7. Kérjünk helyet magunknak más hírlevelében!

Beszéljünk nagyobb hírlevél listák tulajdonosaival, hogy említsenek meg minket egyik hírlevelükben. Ha érdekli őket az, amit csinálunk, ezt a lehetőséget sokszor ingyen vagy minimális összegért megkapjuk. Csak annyi a dolgunk, hogy megtaláljuk ezeket az embereket.

Blog

8. Írjunk blogbejegyzést a termékeinkről vagy a szolgáltatásainkról!

Egy blog segítségével olcsón és hatékonyan kommunikálhatunk potenciális vásárlóink felé. Ha például kozmetikai termékeket árulunk, írhatunk egy bejegyzést, ahol bemutatjuk a legújabb smink kollekciót, vagy megoszthatunk pár oktatóvideót.

Lesznek olvasók, akik ezek után még a webáruházunkat is felkeresik. Ehhez persze célszerű a bejegyzések végén cselekvésre buzdítani.

A rendszeres blogbejegyzések nem csak a látogatók számára fontosak. A rendszeresen frissülő szöveges tartalmakat a Google nagyon pozitívan értékeli, így a keresőoptimalizálás területén is fejlődhetünk. Ez jobb helyezéseket jelenthet a Google találati listáján, amely több látogatót és ezáltal több bevételt von maga után.

9. Linkeljük be a blogunkat beszélgetésekbe a megfelelő kategóriákban!

A fórumok és Facebook beszélgetések ideális terepei ennek. Előtte mindig győződjünk meg róla, hogy csak olyan helyeken csináljuk ezt, ahol a bejegyzésünk témába vág, és az adminok vagy moderátorok jó szemmel nézik  ezt a tevékenységünket. Ha jó érzékkel csináljuk, kapunk majd pár érdeklődő hozzászólást.

10. Frissítsük a „Rólunk” oldalt!

Ezen az oldalon ne csak egy rövid bemutatkozás és az elérhetőségünk legyen. Írjuk le részletesen, kik vagyunk, és mit csinálunk. Blogunk legelkötelezettebb olvasói valószínűleg megnézik ezt az oldalt is.

Egy webáruház esetében fontos a látogatók bizalmának elnyerése. Egy megfelelően megírt rólunk oldal sokat segíthet ebben.

11. Készítsünk egy gyűjtő oldalt!

Soha nem árt, ha létrehozzunk egy olyan aloldalt blogunkon, ami összegyűjti és rendszerezi a blogunkon található információkat, így a látogatók könnyen navigálhatnak a témák között. Ezzel egyfajta mézes bödönt nyújtunk a látogatóknak, ami felkelti majd a potenciális vásárlók figyelmét.

(Megjegyzés:  ha szeretnél további hasznos tippeket kapni webáruházad elindításához, vegyél részt Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén, az Ecommerce Expo-n!)

Meglévő ügyfélbázis (még ha kicsi is)

12. Kínáljunk vásárlói ajánlói programot!

Mindenekelőtt persze szükségünk van egy jó termékre, amit vevőink bátran ajánlhatnak tovább. Ha ez megvan, kérjük meg a meglévő vásárlóinkat, hogy segítsenek nekünk több látogatót szerezni. Valószínűleg ők tudják, hol keressenek hozzájuk hasonló embereket (Facebook, e-mail barátoknak), és egy kis ösztönzővel könnyen el is érhetjük, hogy segítsenek nekünk.

Például vannak olyan alkalmazások, melyek segítségével beállíthatunk a vásárlónak valamilyen kedvezményt, ha megosztja a kosara tartalmát a Facebookon vagy a Twitteren. Ez egyrészt ösztönzi a látogatót, hogy a kedvezmény fejében befejezze az adott vásárlást, másrészt segít nekünk több embert elérni a közösségi hálózatokon. Ezek a megosztások azt jelzik a többi ember számára, hogy más is vásárolt nálunk és így nagyobb bizalommal térnek majd be áruházunkba.

13. Kérdezzük meg vásárlóinkat e-mailen keresztül!

Különösen a kezdeti időkben, rendszeresen beszélnünk kell a vásárlóinkhoz (visszajelzés kérése, új funkciókról való értesítések), és folyamatosan frissíteni a vásárlói adatbázist. A kapcsolatfelvétel során ne féljünk megkérni a vásárlóinkat, hogy ajánljanak bennünket.

Fórumok, mikroközösségek

14. Csatlakozzunk beszélgetésekhez

Sokféle közösség van a weben, és nemcsak a Facebookon, de olyan helyeken is, amelyekről nem is tudjuk, hogy létezik, amíg mélyebbre nem ásunk.

Mikor rátalálunk egyre, keressünk olyan hozzászólásokat, amelyek kapcsolatban vannak a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal, és csatlakozva ezekhez a beszélgetésekhez, tanuljunk ezekből. Mi magunk is indíthatunk beszélgetéseket, hogy lássuk, kik azok, akiket egy adott téma érdekel.

15. Vegyük fel a kapcsolatot a moderátorokkal

Ha ezek az oldalak valódi közösségek (nemcsak mondjuk egy céges fórum), akkor a moderátorok gyakran a legelkötelezettebb, legszenvedélyesebb emberek lesznek az adott téma iránt.

Moderátorként több időt töltenek az adott fórumon, mint bárki más, így értékes betekintést nyújthatnak a saját tapasztalataikon túl is. Vegyük fel velük a kapcsolatot, és tanuljunk tőlük.

Egy céges fórum esetén, óvatosabban közeledjünk attól függően, hogy az adott vállalat versenytársunk vagy csak a célpiacunk ugyanaz.

16. Kérjük meg a moderátorokat, hogy posztoljanak rólunk vagy hirdessenek minket

A legtöbb fórum inkább egyfajta szenvedély projekt, mint komoly bevételeket termelő oldal. Ezért valószínűleg könnyen elérhetjük, hogy a moderátorok egy kis díjazásért cserébe megemlítsenek, vagy hirdessenek minket. Minden bizonnyal kívül-belül ismerik az adott oldalt, így jobb eséllyel érhetjük el a maximális hallgatóságot.

Google keresőmarketing

17. Hozzunk létre egy landoló oldalra mutató Ads hirdetést!

Egy hatékony módszer arra, hogy felépítsünk egy kezdeti felhasználói adatbázist, ha létrehozzunk egy Ads kampányt, ami egy hírlevél feliratkozási landoló oldalra mutat. Persze az sem mindegy, hogy mit adunk a hírlevél feliratkozásért cserébe, ugyanis magáért a hírlevélért csak nagyon kevesen fogják megadni nekünk adatainkat.

Tény, hogy ilyenkor komoly összegeket is kifizethetünk azért, hogy sok embert érjünk el, de ennek eredményeként lesz egy nagy hírlevél listánk és innentől kezdve szinte ingyen érjük majd el potenciális vásárlóinkat.

18. Figyeljünk oda a SEO-ra!

Mi lehet jobb, mint egy tökéletes Ads kampány? Az, ha kulcsszavainkra organikusan is elől vagyunk a keresőkben.

Az organikus forrásból érkező látogatók értékesebbek mint azok, akik egy hirdetésre kattintanak. Általában elmondható, hogy ezek a látogatók konkrét problémával vagy vásárlási szándékkal keresnek a Google-ben. Az ilyen látogatókat sokkal egyszerűbben tudjuk vásárlásra ösztönözni.

A megfelelő keresőoptimalizálás hosszútávon a legjobban megtérülő marketing eszköz.

A keresőoptimalizálás persze sok időt vesz igénybe, de a megfelelő alapokat már az első naptól kezdve elsajátíthatjuk, köszönhetően a szakértői blogoknak.

19. Hozzunk létre Google Shopping hirdetést!

A Google Shopping hirdetési forma évek óta tarol a külföldi piacokon a webáruházak körében mérettől és hirdetési büdzsétől függetlenül. 2019. nyarától már Magyarországon is elérhető.

Népszerűségét egyedülálló hatékonyságának köszönheti, azonban ennél a kampánytípusnál különösen fontos a megfelelő gyakorlati, elméleti és technikai tudás elsajátítása.

A hirdetések létrehozásához itt találunk útmutatót.

Versenytársak

20. Nézzünk körül versenytársaink közösségi oldalain!

Ahogy az ókori mondás tartja: „Ha Rómában vagy, tégy úgy, ahogy a rómaiak.” Sanszos, hogy versenytársaink már találtak néhány olyan helyet, ahol potenciális vásárlókat találunk.

Ezért lájkoljuk Facebook oldalukat, kövessük a cégeket és kulcsfontosságú alkalmazottaikat a Twitteren és Instagramon, és nézzük meg, miket posztolnak. Ezekből aztán mi is könnyen meríthetünk ötleteket. Nagyon fontos, hogy ne másoljuk le ezeket a tartalmakat.

21. Használjunk kutatási eszközöket!

Például olyan elemző eszközöket, mint a MixRank, amely megmutatja nekünk a versenytársaink által futatott hirdetéseket, vagy a Spyfu, amely többek között a várható hirdetési költéseket és a fizetett kulcsszavakat is kijelzi. Ezekből saját hirdetéseinkhez is kaphatunk pár tippet.

Abban az esetben ha nincs időnk erre, akkor ki is szervezhetjük főbb versenytársaink elemzését.

22. Keressünk egy termékkel vagy szolgáltatással elégedetlen embereket!

Nem tudunk minden vásárlót boldoggá tenni, de a jó hír az, hogy a versenytársaink sem. Így mindig lesznek új vásárlóink, ha olyan emberek után kutatunk, akik versenytársainkban már csalódtak.

Keressünk vásárlói panaszokat, rossz értékeléseket, és vegyük fel a kapcsolatot velük, hogy megpróbálva a legjobbat nyújtani nekik, vásárlóinkká váljanak.

23. Vásároljunk más webáruházakban!

Szeretnénk webáruházat indítani? Vásároljunk termékeket a versenytársainktól vagy más webshopokból. Tanuljunk el néhány hasznos trükköt tőlük, és kerüljük el az általuk elkövetett hibákat.

Így könnyen beleláthatunk az ügyfélszolgálatuk működésébe, szállítási és visszaküldési feltételeikbe. Ezután sokkal könnyebb lesz a saját működési tervünket megalkotni.

YouTube

24. Beszéljünk YouTube csatorna tulajdonosokkal!

A Youtube-on szinte minden kategóriában találhatunk videókat. Keressünk olyan csatornákat, amelyek a piacunkkal kapcsolatosak, és nézzük meg, hogy azok mennyi embert érnek el.

Majd lépjünk kapcsolatba a csatorna tulajdonosokkal, és kérjünk tőlük egy interjút. Egy ilyen találkozásból sokat tanulhatunk.

25. Kérjük meg őket a promócióra!

Ha a csatornatulajdonosnak tetszik az, amit csinálunk, jó eséllyel elérhetjük, hogy beszéljen rólunk az egyik videójában, vagy akár még vendégszereplők is lehetünk.

Persze ezt lehet, nem teszik meg ingyen, de ha az adott csatorna pontosan a célcsoportunknak szól, akkor valószínűleg megéri az erőfeszítés.

26. Indítsuk el a saját csatornánkat!

Ha úgy gondoljuk, hogy a videó egy remek eszköz a célpiacunkkal való kommunikációban, akkor egy saját Youtube csatorna alkalmas lehet erre. Ennek beindítása kezdetben nehéz feladat, de hosszabb távon könnyen megtérülhet, ha sikerül felépítenünk egy kellő számú hallgatóságot.

27. Hirdessünk a YouTube-on!

Már itt is sokkal célzottabban hirdethetünk, mint korábban. Ráadásul csak akkor kell fizetnünk a hirdetésért, ha az emberek végig is nézik a videót (nem ugorják át).

A Youtube reklám egy erős eszköz lehet arra, hogy kommunikáljunk a célközönségünkkel, ezért megéri vele kísérletezni, ráadásul márkaépítésre is nagyon jól használható.

(Megjegyzés:  ha szeretne további hasznos tippeket kapni webáruháza elindításához, vegyen részt Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényén, az Ecommerce Expo-n!)

Végszó

Reméljük, ezzel a listával sikerült pár ötletet adni, és megmutatni, hogy merre érdemes elindulni az első vásárlók megtalálásában.

A fenti tippek közül néhány megvalósításáért fizetnünk kell, de azt is láthatjuk, hogy már az induláskor is milyen sok alternatívája lehet a fizetős ügyfélszerzésnek.

Persze a lista még ennél is hosszabb lehet. Ezért, ha hallottál vagy alkalmaztál egy olyan módszert, amellyel valaki megszerezheti első vásárlóit és nem írtunk róla akkor kérlek oszd meg velünk!

Amennyiben a fenti 27 tippen túl szeretnéd a közelgő ünnepi időszakból is kihozni a legtöbbet, akkor ajánljuk figyelmedbe az Ünnepi Felkészítő Kézikönyvünket, amely ingyenesen letölthető ide kattintva.

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni. Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
business model
Üzleti modellek az interneten és az e-kereskedelemben

Az üzleti modell a vállalkozások legfontosabb alapeleme. Az internetes cégeket – köztük a webshopokat ...Elolvasom

Close