Blog

2017. Szeptember Hónap Webáruháza: Ekszeraruhaz.hu
Írta: Kukoly Dávid - 2017. szeptember 28. csütörtök

Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy, a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A győztes több mint 2500 webshop közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely a minőségi termékeit minőségi webáruház marketing tevékenységgel értékesíti, miközben az üzemeltetők arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy a termékkörhöz méltó dizájnt alakítsanak ki.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a szeptemberi győztesnek, az ÉKbolt ékszeráruháznak (www.ekszeraruhaz.hu) és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A szegedi Ékbolt ékszeraruház.hu különleges, borostyánnal és más féldrágakövekkel díszitett ezüstékszerek értékesítésével foglalkozik. A webáruházat 2017 májusában indították el ShopRenter Gold csomagban, ajándék Marketing Útmutatóval.

Előtte részt vettek még az Ecommerce Expon is, hogy előzetesen tájékozódjanak a témában. Az indulás után pedig megvásárolták a ShopRenter SEO Silver csomagját, hogy a keresőkben is mielőbb elindulhassanak felfelé a találati listán.

Az Ékbolt ékszeráruház sikeréhez a fentiek mellett az is hozzájárul, hogy évek óta számos kapcsolódó területen folyamatosan képzik magukat.

Ékbolt Ékszeráruház csapata

Az Ékbolt Ékszeráruház csapata

Indulás és termék beszerzés

Balogh Orsolya tulajdonos elmondása szerint adott volt, hogy mit szeretnének az interneten értékesíteni, mivel a szülei is ékszerekkel foglalkoznak. Az online alapokat együtt tették le, ők mostanra a beszerzésben és logisztikában nyújtanak nagy segítséget.

A termékeket javarészt külföldről szerzik. Orsi munkáját egy ügyes grafikus, egy lelkes fotós és egy profi PPC szakember segíti, stratégiai kérdésekben pedig egy kommunikációs szakember, vőlegénye támogatja.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Első vevőik hírlevélből érkeztek, amely listát még a régi fizikai üzlet vásárlói alkották. Ez a bolt mára már nem üzemel.

„A hírlevél még mindig egy nagyon jól működő forrás, mert erős a listánk, fontosak a törzsvásárlók is." Az Ékbolt hűségpont rendszerének keretében a szerzett pontokat a webshopban le lehet vásárolni, ezeket a vevőket pedig a legkönnyebben hírlevélen keresztül érik el.

Induláskor az első 50 vásárló év végéig állandó 10% kedvezményt és ajándékot kapott. Ez nagyban segítette a törzsvásárlók megszerzését.

Jelenleg az Adwords a legerősebb vevőszerző csatornájuk.

A Facebookon is hirdetnek, ezt kezdetben maguk oldották meg, azonban most már külső szakértőre bízzák, és elmondásuk szerint jót tett a hatékonyságnak.

Rendelés feldolgozás és teljesítés

A látogatók vásárlóvá konvertálásában az OptiMonk segít a webáruháznak. Hírlevél küldéshez a Mailchimpet használják, amellyel nagyon elégedettek.

A termékadatbázist jelenleg Excelben tartják nyilván, de egyszer majd szeretnék megtanulni valamilyen CRM rendszer használatát, mert érzik, hogy van hova fejlődniük ezen a téren.

A rendeléseket saját maguk dolgozzák fel, a szállítást pedig futárcéggel oldják meg.

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:

  • Házhozszállítás MPL futárszolgálattal
  • MPL Csomagautomata
  • Coop és Mol átvételi pontok
  • PostaPontok

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel készpénzzel vagy bankkártyával
  • Banki előre utalás
  • Fizetés online bankkártyával vagy Barion egyenlegről

Jó tanács az induló webáruházaknak

Mint minden Hónap Webáruháza győztest, őket is megkérdeztük, hogy mi a legfőbb tanácsuk egy újonnan induló webáruháznak:

„Nagyon alapos tervezéssel, stratégiaalkotással rengeteg felesleges kiadástól menthetjük meg magunkat. Nem az az első lépés, hogy a ShopRentert választjuk, hanem sokkal korábban elkezdődik a folyamat. De leginkább folyamatos önfejlesztéssel tehetjük a legtöbbet vállalkozásunkért, így webáruhazunkért is.”

Emellett Orsi megemlítette, örül, hogy tagja lehet a ShopRenteres Facebook csoportnak, mert fontosnak tartja, hogy ne riválisokat lássanak egymásban a webáruház üzemeltetők, hanem olyan hasonszőrű vállalkozókat, akik kölcsönösen segítik egymást az internetes céljaik megvalósításában. Erre jó példa lehet az a kezdeményezés, hogy a tagok akár egymás webáruházából is vásárolhatnának karácsonyra.

Végül megkérdeztük azt is, hogy van-e olyan dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálna, de korábban még jónak gondolta:

"Másképp nem csinálnék semmit, mert úgy gondolom, minden tapasztalat hasznos és előrevivő. A megfelelő kollegák és kivitelezők kiválasztását kiemelten fontosnak tartom, talán ebben már alaposabb lennék most, mint a kezdetekkor."

A webáruháza bemutatása

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Ekszeraruhaz.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon