Trendek Webáruház indítás

Az 5 legfontosabb ok, amiért most érdemes webáruházat indítani

5 perc olvasási idő

Az elmúlt évek e-kereskedelmi sikertörténeteit nézve, azt hiszem, kevés olyan vállalkozó szellemű ember van, akinek ne fordult volna meg a fejében egy webáruház elindítása. Sokan közülük belevágtak, még többen lehetnek viszont azok, akiknél ez megmaradt az ötletek szintjén. Pedig, ha megnézzük az e-kereskedelemre vonatkozó növekedési kilátásokat, még ők sem késtek el.

Sőt, bizonyos szempontból soha nem volt jobb alkalom arra, hogy belekezdjünk egy webáruház üzemeltetésébe. Ehhez itt van 5 nyomós érv, ami segíthet megadni a kezdő lökést.

1. Szárnyaló e-kereskedelem

Mikor kiválasztjuk az üzleti modellünket, fontos képben lennünk a trendekkel, hogy tudjuk, mire számíthatunk a közeljövőben. A hazai e-kereskedelmi forgalom 2015-ben 17 százalékkal nőtt 319 milliárd forintra. Ha visszább tekintünk, kijelenthetjük, hogy az elmúlt 5 évben megduplázódott, míg 10 éves távlatot nézve megtízszereződött a szektor árbevétele.

A hazai online kiskereskedelmi forgalom alakulása (2001-2015)

Ráadásul az előjelzések azt mutatják, hogy a kétszámjegyű növekedés középtávon még biztosan fennmarad. Így ha új vállalkozást szeretnénk alapítani, vagy csak ki akarjuk terjeszteni a meglévőt, az e-kereskedelmi modell választása egy jó üzleti döntésnek ígérkezik.

2. Sose volt még ilyen egyszerű belevágni

A 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül.

Ma már a bérlős webáruház rendszereknek köszönhetően programozói tudás nélkül, gyakorlatilag pillanatok alatt elindítható egy webáruház akár teljesen egyedül is. Erre az egyik legjobb példa, ha létrehozunk egy próbaboltot a ShopRenterben. Amikor elkészül a bolt és belépünk az admin felületre, a következő képernyő fogad:

ShopRenter admin felület

Az egyszerű felhasználói felületen rengeteg információs pontot találunk, amelyekre támaszkodhatunk, ha segítségre lenne szükségünk:

  1. Rendszer ismertető túra
  2. Ügyfélszolgálat telefonszáma
  3. Segítség menüpont
  4. Ingyenes élő rendszeroktatás
  5. Ingyenes Skype konzultáció
  6. Beállítási készültségi szintjelző (megmutatja, hol járunk a folyamatban, és még mi a teendő)
  7. 15 perces webáruház beállítási útmutató

Ráadásul ezek a bérlős rendszerek nemcsak az informatikai hátteret adják havi pár ezer forintos bérlési díjért, de széles választékát nyújtják az előre elkészített design sablonoknak, többféle fizetési lehetőséget biztosítanak, és egyszerű pénztármegoldásokat alkalmaznak.

Emellett napjainkban rengeteg marketing-, weboldal optimalizálási-, és eladást mérő eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítenek az üzemeltetésben. Ezek az eszközök az évek során nemcsak sokkal jobbak lettek (és várhatóan még jobbak lesznek), de óriási verseny alakult ki ezen a piacon. Így amellett, hogy nagyobb lett a választék, ezek jó része minimális összegért vagy ingyenesen érhető el.

Két nagyon hasznos gyűjtést találunk az ingyenes eszközökről ITT és ITT.

Ma már nem kell bankot robbantani, ha valaki webáruházat szeretne indítani és ehhez automatizált értékesíti rendszerre, ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverre vagy keresőoptimalizálási eszközre van szüksége.

3. Bárki számára elérhető tudás és partnerek

Aki 10 évvel ezelőtt webáruházat nyitott, jórészt a sötétben tapogatózott, és sokszor a saját kárán volt kénytelen megtanulni a megfelelő e-kereskedelmi praktikákat. Persze túlzás lenne azt állítani, hogy manapság a webáruház indítás és üzemeltetés olyan könnyű, mint az egyszer egy, de közel sem kell csak a saját tudásunkra hagyatkozni.

Rengeteg hasznos tudásanyag érhető el már magyarul is. Mindehhez elég csak a megfelelő szavakat beírni a keresőbe, de egyre több szakmai konferencia is foglalkozik az e-kereskedelem témakörével.

Ugyanakkor van a webáruház indításnak egy olyan aspektusa, amiről viszonylag ritkán esik szó. Bár webáruházat üzemeltethetünk egyedül is, de kétségkívül szükségünk lesz partnerekre. Milyen módokon fizethet a vásárló? Hogyan jut hozzá a megrendeléséhez? Ezekre a kérdésekre is választ kell adnunk, mielőtt elindítjuk boltunkat.

Szerencsére, mint ahogy az online marketing eszközök, a fizetési szolgáltatók és a logisztikai cégek száma is megszaporodott az utóbbi néhány évben, és a versenyhelyzet miatt egyre alacsonyabb árakkal dolgoznak, ami ugyancsak sokat segíthet egy induló webáruháznak.

Ráadásul az évente megrendezésre kerülő hazai e-kereskedelmi expon már személyesen is találkozhatunk az iparág fontos szereplőivel, ami további segítséget jelent a webáruház tulajdonosoknak.

Ecommerce Expo 2016

4. Online vásárlás népszerűségének további növekedése

Az elmúlt években folyamatosan nőtt itthon az internetes vásárlás népszerűsége. Az Eurostat felmérése szerint 2010-ben még csak a 16-74 éves korosztály 18%-a vásárolt valamit az interneten, ez a szám 2015-ben a duplájára nőtt (36%). De ha arra gondolunk, hogy az EU 28 tagállamának átlaga 53% (a legmagasabb Nagy-Brittaniában 81%), akkor bőven van még növekedési potenciál a szektorban.

A fenti számok fényében nincs okunk azt feltételezni, hogy az elkövetkező években fogyasztói oldalról ne kapcsolódnának be egyre többen az e-kereskedelembe. Ennek okai többek között az online vásárlás iránti egyre nagyobb bizalomban, az internet hozzáférés kiszélesedésében és a mobileszközök tömeges elterjedésében keresendő.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a potenciális vásárlók száma is folyamatosan növekszik, tovább növelve azt a körülbelül 3,7 milliós tábort, akik már most is vásárolnak online.

5. Kiforrott, de még olcsó ügyfélszerző csatornák

Van egy jó ötletünk vagy termékünk, amiről tudjuk, hogy az emberek szeretni fogják, de nem vagyunk benne biztosak, hogy elérjük majd a potenciális vevőket? Ma már ez is sokkal könnyebb, mint azt elsőre gondolnánk. Az interneten bárki hozzáférhet azokhoz a marketing csatornákhoz, amelyekkel szinte lézerpontosan elérheti célpiacát a különböző platformokon.

Ezeken a csatornákon bemutathatjuk termékünket, megoszthatjuk történetünket, megismerhetjük látogatóink preferenciáit, így könnyedén kapcsolatot teremthetünk a célközönségünkkel. Az oldalunkat elhagyó vagy elhagyni készülő látogatókat megszólíthatjuk a különböző remarketing eszközökkel, így konvertálva őket vásárlóvá.

Más szóval kiforrott ügyfélszerző csatornák egész tárháza áll rendelkezésünkre, amelyekkel egyrészt kitalálhatjuk, mire vágynak a vásárlók. Másrészt különböző marketing üzenetekkel meg is szólíthatjuk őket.

Online hirdetési csatornák

Ezeknek a csatornának egy része ingyenes, de a fizetős lehetőségek (pl. Facebook vagy AdWords hirdetések) is még relatíve olcsónak számítanak a nyugat-európai árakhoz viszonyítva. Saját tapasztalatból mondom, hogy itthon egy kattintásért még mindig körülbelül tized annyit kell fizetni, mint nyugaton.

Viszont az elkövetkező években a nyugati-európai trendeket figyelve drágulás várható, így ebből a viszonylagos olcsóságból a most induló webáruházak még profitálhatnak, míg a később belépőknek már komolyabb hirdetési összegekkel kell majd számolniuk.

Így annak – aki fontolgatja a webáruház indítást, de eddig még valami oknál fogva kivárt – azt tanácsolom, hogy ideje a tettek mezejére lépni. A fenti tények ismeretében ugyanis nyugodtan elmondható, hogy ennél kevés jobb alkalom lesz rá.

 

Ha szeretne többet tudni a webáruház indításról és választ kapni olyan kérdésekre, mint például:

  • Mennyi munkával és pénzzel jár egy webáruház működtetése hosszú távon?
  • Mik a trendek jelenleg hazánkban, mi várható a következő években?
  • Mit lehet és mit nem lehet eladni egy webáruház segítségével?
  • Milyen fizetési és szállítási módok működnek ma Magyarországon?
  • Milyen jogi kötelezettségeknek kell megfelelni?
  • Mitől fog a webáruház ténylegesen „működni”, azaz pénzt termelni?
  • Hogyan induljunk el ezzel az egésszel, hol kezdjünk neki?

Akkor jöjjön el ingyenes szemináriumunkra.

Hogyan Indítsunk Webáruházat szeminárium

 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Heti újdonságaink: folyamatos frissítés bevezetése, integrációk, 503-as oldal szerkeszthetősége

Ahogy azt a ShopRenter felhasználói az elmúlt években megszokhatták, negyedévente előálltunk egy nagyobb fejlesztéscsomaggal, ...Elolvasom

Close