Blog

Átlátható webáruház-elemzés és adatvezérelt döntéshozatal a Conversific segítségével


A weboldal-tulajdonosok mintegy kétharmada, 65,6%-uk használ valamilyen elemző szoftvert weboldaluk teljesítményének megfigyelésére, mérésére – derül ki a W3Tech  kutatásából. Ma már számos analitikai megoldás közül választhatunk, azonban a weboldalak döntő többsége továbbra is a Google Analytics-et preferálja - csakúgy, mint a ShopRenter-es webáruházak nagy része is. 
 
A Google Analytics és más hasonló elemző szoftverek segítségével rengeteg adatot kinyerhetünk webáruházunk teljesítményét illetően. Részletes betekintést nyerhetünk abba, hogy kik látogatják a weboldalunkat, milyen forrásból érkeznek, miként viselkednek a weboldalunkon, stb. Sőt, a webáruházban lebonyolított tranzakciókról is gyűjthetünk adatokat. 

A probléma

A legsikeresebb webáruház-tulajdonosok azonban tudják, hogy az adatgyűjtés és a monitorozás valójában csak fél siker. Ők támogatják azt a - manapság általánosnak mondható - nézetet, miszerint az adatoknak a stratégiai döntéshozatal központi elemének kell lennie. (A szaknyelv ezt a megközelítést nevezi „adatvezérelt döntéshozatalnak”, avagy: „data-driven decision making”.)
 
Ahhoz azonban, hogy az összegyűjtött adatokat megérthessük és a gyakorlatban is felhasználhassuk, nemcsak széleskörű analitikai tudásra, hanem sok esetben többéves e-kereskedelmi tapasztalatra is szükség van. Átfogó, mély szakmai ismeret szükséges ahhoz, hogy a „nyers” adatokból használható információt, majd ebből megalapozott üzleti döntéseket hozzunk.
  
Még a legtapasztaltabb webáruház tulajdonosok is sok-sok pénzt, időt és energiát ölnek abba, hogy a kinyert adatok között meglássák az összefüggéseket, és azok alapján megtegyék azt a lépést, amivel előbbre vihetik vállalkozásukat.

A megoldás

Ezen probléma megoldására kezdtünk el fejleszteni közel egy évvel ezelőtt egy új, átfogó döntéstámogató rendszert kifejezetten webáruházak számára - ennek a rendszernek a neve Conversific. Ez a projektünk mostanra ért el abba a stádiumba, hogy élesben is használható és kipróbálható - bár még vélhetően hiányoságokkal.  A Conversific célja, hogy a nyers analitikai adatokat összesítve leegyszerűsítse a döntéshozatalt, és megmutassa, mit kell tennünk ahhoz, hogy növelhessük webáruházunk bevételeit. 
 
conversific-fekvo.png 
Örömmel jelentjük be, hogy mostantól minden ShopRenter-es webáruházban elérhető a Conversific béta verziója, így a nyílt bétatesztelés alatt minden webáruház-tulajdonos ingyenesen használhatja a szoftver nyújtotta e-kereskedelmi jelentéseket és tippeket.
 
Nézzük is meg, hogyan lehet több bevételre szert tenni a Conversific segítségével! 

Mire használható a Conversific?

A belépést követően, egyetlen kattintás nélkül átfogó képet kaphatunk webáruházunk teljesítményéről és a javítandó területekről. Rögtön a kezdőképernyőn olyan főbb statisztikai adatokat és bevételi mérőszámokat láthatunk, mint: 

 
  • heti bevétel és százalékos változás az előző héthez képest
  • heti látogatások százalékos változása az előző héthez képest
  • heti e-kereskedelmi konverziós ráta és százalékos változás az előző héthez képest
  • heti rendelések darabszáma és százalékos változás az előző héthez képest
  • heti átlagos kosárérték és százalékos változás az előző héthez képest
  • az elmúlt hét TOP termékei
  • az elmúlt hét TOP marketing csatornái
  • az elmúlt hét TOP vásárlói
 
conversific-dashboard-1200.jpg
 

 
 
Videó a beállítás lépéseiről:
 
screencast-cover.jpg
 
 
(Ahogy a fenti videó is mutatja, a Conversific beállítására a Beállítások > Integrációk > Egyéb > Conversific menüpontban van lehetőség. A regisztrációt követően itt lehet bejelentkezni: Belépés a Conversific fiókjába)
 
 
 
 
 
 
Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon