Blog

A webáruház indítás 5 kulcsterülete
Írta: Szabó László - 2016. december 07. szerda

a-webaruhaz-inditas-5-kulcsterulete-v3.jpg

Az e-kereskedelmi forgalom a tavalyi évben 16%-kal növekedett, és jövőre sem jósolnak kisebb növekedést a szakértők. Nem csoda, hogy egyre többen indítanak webáruházat. A gond azonban az, hogy csak egy kis százalékuk lesz sikeres. Cikkünkben összeszedtünk 5 olyan területet, amelyekre jobban odafigyelve, növelhető egy webáruház életben maradási esélye. 
 
Ezek röviden a következők:
 
  1. Mérjük fel a lehetőségeinket, tervezzünk és tűzzünk ki reális célokat!
  2. Olyan terméket válasszunk, amelynek van piaca!
  3. Tanuljunk meg online eladni!
  4. Priorizáljunk: Válasszunk ki egy forgalomforrást és összpontosítsuk erre az erőforrásokat!
  5. Mérsékeljük a kezdeti költségeket!

Mérjük fel a lehetőségeinket, tervezzünk és tűzzünk ki reális célokat!

Unalomig ismételt jó tanács, de a többség az indulás izgalmában és a felkészültség hiánya miatt könnyen kihagyja ezt a lépést. Pedig a siker vagy a sikertelenség már a tervezőasztalon eldőlhet. Gondoljuk át, hogy milyen erőforrások állnak rendelkezésünkre, és melyek azok, amelyek szükségesek, de sajnos nem rendelkezünk velük. Az előbbieket igyekezzünk a lehető leghatékonyabban felhasználni, utóbbiakat pedig helyettesíteni. Ezek mentén már könnyebb lesz tervezni és célokat is kitűzni.

Olyan terméket válasszunk, amelynek van piaca!

Egy webáruház sikerében rengeteg tényező játszik szerepet, de talán semmi sem olyan fontos, mint hogy milyen piacnak árul. Hiszen egy dolgot kivéve minden lecserélhető. Ez pedig a piac. Ne akarjunk napozó ágyat bérbe adni a Titanicon. Csináljunk kulcsszó kutatást, nézzük meg, hogy vannak-e aktív blogok és versenytársak a piacunkon. (A közhiedelemmel ellentétben ez egy jó jel.)

Tanuljunk meg online eladni!

Online nincs lehetőségünk szemtől szemben beszélni a vevőinkkel. Ez egy speciális értékesítési környezet, amelynek megvannak a maga szabályai. Függetlenül attól, hogy ingyenes vagy fizetős csatornákat használunk, a látogatók megszerzésének költsége egyre növekszik. Ezért meg kell tanulni a lehető legtöbbet kihozni az egységnyi forgalomból. Olvassunk szakmai blogokat és könyveket.

Priorizáljunk: válasszunk ki egy forgalomforrást, és összpontosítsuk erre az erőforrásokat!

A több online marketing csatorna több erőforrást igényel, ezért nem érdemes egyből űrhajót építeni. Ráadásul minden csatorna egyedi szabályokkal rendelkezik. Mondhatni 1-1 különálló szakma. Kezdjünk kicsiben 1 forgalomforrással, majd, ha már ebben profik vagyunk, tanuljunk ki egy újabbat. Mindig van egy nagyon jól működő csatorna, találjuk meg, és összpontosítsunk erre az egyre az első időszakban.

Mérsékeljük a kezdeti költségeket, és költsünk többet online marketingre!

Említettem, hogy nem űrhajót akarunk építeni, és a legtöbb esetben nincs is rá szükség, mert szükségtelenül drága lenne. A kezdeti időszakban az egyik legfontosabb, hogy minél több erőforrást tudjunk átcsoportosítani a webáruház online marketingjére. Miért? Egy webáruház forgalom nélkül olyan, mint a sivatag közepén könyves boltot nyitni. El kell érnünk, hogy visszatérő vásárlóink legyenek, ez pedig nem fog menni ingyen.


Végszó: Valószínűleg tudja/tapasztalta, hogy egy webáruház elindítása sok kihívással jár. Azonban, ha erre az 5 pontra kiemelt figyelmet fordít, jelentősen növelheti a siker esélyét. Remélem hamarosan az Ön webáruházáról olvashatok a Hónap Webáruháza sorozatunk egyik részében.


Kérdése vagy véleménye van a fentiekkel kapcsolatban? Máshogy látja? Nem az a fontos, hogy igazam legyen, hanem, hogy hasznos információt kapjon. Kérem, ne habozzon megírni véleményét a hozzászólások között.
 
Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon