Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás Webshop üzemeltetés

A Gold csomag előnyei – Csomagválasztás a Shoprenterben – 3. rész

8 perc olvasási idő Shoprenter Gold csomag előnyei

Cikksorozatunk előző két részében bemutattuk azokat a funkciókat, amiket mindenképp ajánlott beállítanunk, ha a Bronze vagy a Silver csomag mellett tettük le a voksunkat.

Abban egyetérthetünk, hogy mindkét csomagban szuper funkciókat találhatunk, amelyek hozzásegítenek az értékesítési céljaink eléréséhez. Ugyanakkor ezek a funkciók igazán a Gold csomagban teljesedhetnek ki, hiszen ez az a csomag, amely már bővelkedik olyan beállítási lehetőségekben is, amelyekkel növelhetjük a visszatérő, hűséges vásárlóink számát és az átlagos kosárértékünket.

Ha a funkciókat megfelelően használjuk, abszolút megéri a Gold csomagban üzemeltetni webáruházunkat, mivel bőven visszahozzák majd az elégedett vásárlóink a bérlési költség árát.

Nézzünk is meg 10 nagyon fontos Gold funkciót és azok előnyeit, amelyekkel exponenciálisan megnövelhetjük webáruházunk hatékonyságát:

1. Automatizmusok – Elhagyott kosár értesítő a kosárelhagyók visszacsábítására

Rendkívül bosszantó az, amikor szembesülünk vele, hogy mennyien táncolnak vissza a vásárlástól az utolsó pillanatban.

Hiszen felépítettünk mindent annak érdekében, hogy a látogatónk gördülékenyen végig tudjon menni a vásárlási folyamaton. Ennek eredményeként szépen veszi az akadályokat, minden aloldalon teljesül a kívánt konverziós cél, majd az utolsó pillanatban, a pénztár oldalon dönt úgy, hogy mégsem kell neki a termékünk.

Ezt a problémát mások is felismerték már és szerencsére a Shoprenterben is sok olyan funkció van, amivel csökkenthetjük a kosárelhagyók számát és ezáltal növelhetjük a bevételi mutatóinkat.

kosarelhagyok-megmentese-shoprenter

A Marketing/Automatikus események menüpontba belépve nagy számban hozhatunk létre különféle automatikus üzeneteket ahhoz mérten, hogy milyen cselekvést végzett el a látogatónk.

Shoprenter admin Automatizmusok menü

Például kosárelhagyás esetén be tudunk állítani egy Elhagyott kosár értesítőt. Akár kosárértéktől függően más tartalmú üzenetekkel próbálhatjuk meg ösztönözni a látogatót vásárlásának befejezésére.

  • Alacsonyabb értékű vásárlás esetén: Ajánlott csak egy kedves üzenetet, amelyben érdeklődünk, hogy milyen okból változtatták meg a döntésüket az utolsó pillanatban.
  • Nagyobb értékű vásárlás esetén: Célszerű felajánlani valamilyen kedvezményt is a vásárlás befejezésének ösztönzésére, ami meghatározott ideig használható fel, ezzel is erősítve a sürgősség érzetüket.

A kosárérték mellett persze még számos feltételt beállíthatunk az automatizmusunknak attól függően, hogy mennyire szeretnénk szegmentálni a vásárlóinkat.

Olvass többet az Automatizmusok működéséről és beállításáról itt.

2. Automatizmusok – Dinamikus vevőcsoport áthelyezés a hűséges vásárlókért

A Marketing/Automatikus események menün belül maradva szintén egy nagyon hasznos funkció a Dinamikus vevőcsoport áthelyezés lehetősége.

A vevőcsoportokról már a korábbi Bronze csomag funkcióit tárgyaló cikkünkben részletesen beszéltünk, ezt ötvözve a Dinamikus vevőcsoport áthelyezés funkcióval pedig egy igazán bámulatos vásárlás ösztönző funkció születhet.

Könnyedén meghatározhatunk különféle vásárlási szinteket, amelyekbe manuális munka nélkül automatikusan átkerülnek a regisztrált vásárlók az előre meghatározott feltétel teljesülése esetén, például:

  • Rendelések értéke
  • Rendelések száma

Miután a vevő automatikusan átkerül az új vevőcsoportba, azzal párhuzamosan az ott megadott magasabb mértékű kedvezményre is jogosult lesz.

Ezzel ösztönözhetjük meglévő vevőinket a regisztrációra és az újbóli megrendelések leadására.

marketing-automatizmusok-shoprenter

Az Aranyshop.hu rá is kontráz erre és a vevőcsoportokkal járó kedvezményeket társítja a hűségpont rendszerrel is, mindezt rendkívül átlátható és igényes formában tálalja, ahogy azt a termékkör megköveteli.

3. Automatizmusok – Sikertelen online fizetés értesítő a vásárlók megmentésére

A Gold csomagon belüli automatizmusok között van még egy, amellyel mindamellett, hogy rendkívül sok időt spórolhatsz, még potenciális vásárlókat is megmenthetsz. Ez a Sikertelen online fizetés esetére beállítható e-mail küldés.

Szintén a Marketing/Automatikus események menün belül maradtunk, ahol hozzáadhatjuk és testreszabhatjuk a Sikertelen online fizetés értesítőt.

Shoprenter admin Sikertelen bankkártyás fizetés értesítő

Az automatizmus lényege, hogy a rendszer figyelmeztető e-mailt küld azoknak a vásárlóknak, akiknek nem sikerült bankkártyás fizetést végrehajtaniuk a webáruházban. Az e-mail érkezhet:

  • azonnal 
  • vagy később, előre meghatározott idő elteltét követően.

Ne feledjük, nagyon sok minden történhet egy rendelés leadása során, ami miatt meghiúsul az online fizetés, például:

  • a vásárló nem találja a kártyát, 
  • nincs a kártyáján akkor éppen elegendő összeg 
  • vagy a bankkártyát kibocsátó bank szünetelteti a szolgáltatását.

Tipp: Ilyenkor a legjobb, hogyha azonnal és 1 napot követően is felhívjuk a vásárló figyelmét arra, hogy a teljesítés sikertelen volt, hogy újra leadhassa a rendelését.

Az Automatizmusokról itt olvashatsz bővebben.

4. Hűségpontok – A visszatérő vásárlókért

A Dinamikus vevőcsoport áthelyezésekhez hasonlóan a Marketing/Hűségpont rendszer menüben elérhető Gold funkció is a regisztrált felhasználók számára kedvező.

A funkció segítségével a teljesített rendelések után pontokat szerezhetnek a vásárlóink, ezeket a pontokat pedig beválthatják a következő vásárlásaik során.

Így tulajdonképpen a vásárlásaikkal valamennyit vissza is kaphatnak a termékek árából, amit aztán a következő rendelésükhöz használhatnak fel. Ezáltal a hűségpont rendszer egy remek “visszatérő vásárló generátor” lehet, főleg ha női célközönségről van szó. 🙂

A nagy népszerűségnek örvendő Floret illatműhely sem bízta a véletlenre. Külön információs oldalon hívja fel a vásárlók figyelmét a regisztráció előnyeire.

pontgyujtes-husegpont-shoprenter-gold

Tudj meg többet a Hűségpont rendszerünkről itt.

5. Különleges ajánlatok – A kosárérték növeléséhez

Eddig olyan funkciókat mutattunk be, amelyek a visszatérő vásárlók gyarapításához segítette hozzá a boltunkat. Ebben a pontban egy olyan beállítási lehetőségről szeretnénk szót ejteni, ami hasznos társunk lehet a kosárérték növelésében és a különböző promóciók hatékonyabbá tételében, ez pedig nem más, mint a Marketing/Különleges ajánlatok funkciónk.

Shoprenter Admin Különleges ajánlatok

Mindenki szereti a jó vételeket, szeretjük azt gondolni és megnyugtatni magunkat, hogy azzal, hogy nagyobb összegű pénzt költöttünk el valamire, tulajdonképpen még spóroltunk is.

Ezt a gondolatot használja ki a Különleges ajánlatok funkció, amellyel például “kettőt fizet hármat vihet” típusú akciókat tudunk beállítani.

Hasonló, mint a kiegészítő termékek funkciónk, annyi különbséggel, hogy itt nem teljes áron veszi meg a vásárló a plusz termékeket, hanem a legolcsóbb termékből százalékos kedvezményt tudunk nyújtani. Ez az érték pedig lehet akár 100% is.

Példa: Vegyünk például egy áruházat, ami matracokat árul. A cél az, hogy a nagyobb értékű matracot vigye el a vásárló, de ha vesz mellé egy paplan szettet kvázi ajándékba kaphat egy matracvédőt is a kettőt fizet, hármat vihet típusú akciónk keretében.

Alapjában véve a vásárlónk valószínűleg csak egy matracot vett volna (vagy még talán azt sem), de az ajánlatunk hatására elérhetjük azt, hogy növeljen a vásárlása értékén és egyébként is tőlünk vásároljon, mivel jobban megéri neki nálunk, mint más áruházakban.

Olvass részletesebben a Különleges ajánlatokról itt.

6. Csomagajánlatok – A kosárérték növeléséhez

A Különleges ajánlatok funkciója mellett van még egy olyan előnyös Gold csomag funkció, ami szintén hatékonyan járul hozzá a kosárérték növeléséhez.

Ez a Marketing/Csomagajánlat menüben elérhető, amely lehetővé teszi több termék együttes megvásárlását, mindezt kedvezményes áron. 

Shoprenter Admin Csomagajánlatok menü

A csomagajánlatokkal könnyedén meggyőzhetjük vásárlóinkat arról, hogy olyan termékeket is megvegyenek, amiket eredetileg talán nem is terveztek. Így a vevő is jól jár, hiszen kedvezményesen juthat hozzá a termékekhez. Ha a csomagajánlat révén a vevő akár már csak 1.000 Ft-tal olcsóbban tudja megrendelni a termékeket már akkor megéri neki.

Kereskedői oldalról pedig remek taktika arra, hogy akár a kevésbé vonzó termékek értékesítését is fellendítsük.

A csomagajánlatok az év bármelyik szakaszában hatékonyan növelhetik a kosárértéket, viszont különleges alkalmakkor és ünnepnapokon (például Karácsony, Valentin-nap, stb) még inkább kapósak lehetnek. 🙂

Yamuna Webshop Csomagajánlat

Olvass bővebben a csomagkészítő modulról itt.

7. Professzionális szűrési rendszer – A magasabb konverzióért

Minél hamarabb találja meg a vevő azt a terméket, amelyre vágyik, annál nagyobb a valószínűsége, hogy vásárolni is fog. Ha nálad hiába keresgél több ezer termék között, és nem találja meg rögtön az igényeinek megfelelő terméket, akkor tovább fog állni. Attól a konkurenciától fog nagy eséllyel vásárolni, ahol minimális keresgélés után rögtön a szeme elé kerül a webshopban az áhított termék.

Ezt a problémát orvosolja a Gold csomagban elérhető Professzionális szűrési rendszer, amit a Termékek/Szűrő beállítások menüpontban találsz.

Shoprenter Admin Szűrőrendszer

Az általad előre megadott paraméterek által a rendszer automatikusan szűrhetővé teszi a termékeid listáját, így biztosítva, hogy a lehető legmegfelelőbb terméket jelenítsük meg a vásárlónak.

A Professzionális szűrési rendszer előnyei:

  • Leegyszerűsíti a vevők számára a termékek közötti választást
  • Növeli az oldal hatékonyságát és konverzióját
  • Termékkörönként különböző szűrőket lehet beállítani
  • A beállított szűrőket több formátumban is meg lehet jeleníteni(csúszkás vagy checkbox-os)
  • Egyszerre több érték is kiválasztható (multi-select)

Remekül alkalmazza a szűrési lehetőségeket például a Reflexshop, hogy vásárlóik a lehető leggyorsabban találják meg a számukra ideális játékokat:

Reflexshop webáruház termék szűrési rendszere

8. Webáruház klónozás – Az önálló életre kelt “gyerekboltért”

Használd ki maximálisan az üzletedben rejlő lehetőségeket jelenlegi webshopod lemásolásával.

Webáruházad (szülő) klónozásával mondhatni létrehozod a webáruházadnak egy másolatát (gyerek), amely önálló életet élhet. A gyerekbolthoz rendelhetünk

  • egyedi designt,
  • egyedi domaint,
  • és saját vevőkört is.

Miért jó gyerekboltot létrehozni?

  1. Megteremthetjük saját magunk konkurenciáját, hisz az a legideálisabb, ha mi vagyunk a piacon az elsők és a másodikak is.
  2. Átadhatjuk gyerekboltunkat egy partnernek, aki jutalék ellenében értékesítheti termékkínálatunkat.

A Gold csomag előnyeként a szülő és a gyerek áruházak közötti termék- és kategóriakör szinkronizáció automatikusan megtörténik.

Tudj meg többet a Klón áruházak beállításáról itt.

9. Shoprenter API – Külsős rendszerekkel való integrálódáshoz

Egy webáruház üzemeltetése során számos külső szoftver igénybevételére is szükség lesz. Bár a Shoprenter széles körben biztosít pár kattintással telepíthető alkalmazásokat és különféle integrációkat is, mégis akadhatnak olyan külsős rendszerek, amelyekhez külön kell integrálni Shoprenteres webáruházadat.

Ilyenek rendszerek lehetnek például az

  • ügyviteli rendszerek,
  • CRM-ek,
  • számlázók,
  • készletkezelő rendszerek,
  • marketing szoftverek,
  • vagy akár más webáruházak.

Ezekkel könnyedén integrálhatod webáruházadat a Gold csomagban megtalálható Shoprenter API-nak köszönhetően.

Az integrációnak köszönhetően automatizált módon pár másodperc alatt átkerülhetnek webshopodból az adatok a kívánt szoftverbe.

10. Affiliate rendszer – Még több bevétel ajánlásokból

Napjainkban egyre népszerűbb technikává válik online berkek között is, hogy úgynevezett véleményvezérekkel szerzünk látogatókat és vásárlókat a boltunkba. 

Itt nem feltétlenül kell rögtön a legnagyobb rajongótáborral rendelkező közéleti személyiségekre gondolnunk, hiszen szép számmal találunk olyan bloggereket, akik témában relevánsak a termékkörünket illetően és közösségi média posztjaikkal számunkra elegendő ember tömegeket érhetnek el.

A hozott hírlevél feliratkozókért vagy vásárlókért cserébe megegyezhetünk velük egyfajta jutalék rendszerben is, amihez a Gold csomag egy nagyszerű funkciót tartogat számunkra. Ez pedig nem más, mint a Marketing/Affiliate menüpontban megtalálható beállítások összessége.

Shoprenter Admin Affiliate rendszer

A funkció ugyanis – ha a partnerünk használja a számára létrehozott egyedi affiliate eszközt – képes beazonosítani, hogy honnan jött a vásárlónk vagy feliratkozónk, ezáltal pedig pontosan annak a hirdetőnknek fogja jóváírni a jutalékot, aki által létrejött az elérni kívánt cél.

Az Affiliate rendszerről részletesebben itt olvashatsz.

Affiliate rendszer egyéb felhasználási módja

Amennyiben úgy érezzük, hogy ez a fajta marketing eszköz még távol áll tőlünk, akkor sem kell lemondanunk erről a funkcióról, hiszen hasonló feltételekkel alkalmazhatjuk akár a regisztrált felhasználóink között is.

Létrehozhatunk például egy ajánló rendszert is a vásárlóinknak, amely során az azonnali kedvezményekért nem lesz más dolgunk, mint tovább ajánlani X ismerősüknek a webáruházunkat és ezekből az ajánlásokból feliratkozókat vagy vásárlókat szerezni nekünk.

Hasonló eszközökkel operál például a hatalmas népszerűségnek örvendő, kézműves alkotók termékeit értékesítő Etsy.com.

Érdemes az Affiliate rendszerünket kommunikálni is a vásárlók felé. Ezt Shoprenteres áruházunkban is egyszerűen megléphetjük, amennyiben létrehozunk egy egyedi szöveges tartalmat a Tartalom/Szöveges menüpontok menübe lépve.

Shoprenter Admin Szöveges menüpontok

+1. Alkalmazások – Webáruházad teljesítményének maximalizálására

A Shoprenterben elérhető Alkalmazásoknak köszönhető pár kattintással telepíthetsz olyan szoftvereket, amelyekkel hatékonyabban működtetheted webshopodat, így még jobban a bevétel növelésére fókuszálhatsz.

Alkalmazásaink között a webáruház üzemeltetés különböző területeihez találhatsz megfelelő szolgáltatásokat:

  • marketing
  • logisztika
  • számlázás
  • készletkezelés
  • jogi teendők
  • adatelemzés
  • stb.

Bár ezeket korlátlan számban lehet telepíteni bármelyik Shoprenteres csomagban, mégis úgy éreztük, hogy nem zárhatjuk le a Gold csomag előnyeit bemutató listát anélkül, hogy ne ejtettünk volna pár szót ezekről a fantasztikus lehetőségekről is.

Összefoglalás

Bízunk benne, hogy Shoprenter csomagok előnyeit bemutató cikksorozatunk minden felhasználónk számára egy átfogó képet ad az elérhető funkciókról, továbbá segítséget nyújt az áruházad eredményesebbé tételéhez.

Ha szeretnéd, hogy az áruházat egy konzultáció keretében is átnéznénk és további, személyre szabott segítséget nyújtanánk a webáruházad hatékonyságának növeléséhez foglalj hozzánk időpontot az alábbi linken.

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni. Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
7 szempont egy működő webshop megvásárlásához
7 szempont egy működő webshop megvásárlásához

Ezt a cikket azért írom, mert sokan vannak, akik már régóta el akarnak indítani ...Elolvasom

Close