Blog

Írta: admin - 2012. május 23. szerda

A ShopRenter rendszerének legújabb frissítésében az új, főleg ügyfeleink által igényelt nagyobb fejlesztés mellett a már korábban is a rendszer részét képező funkciók is kibővültek. A pontos lista a következő:

1. Űrlapszerkesztő

release_form.jpg

Egy webáruházban az egyik legnagyobb problémát a visszajelzések hiánya okozza. Nagyon kevés információ jut vissza a vásárlótól az áruház tulajdonosához, fenntartójához – már azon túl, hogy van-e vásárlás az üzletben, vagy sem.

Az információ pedig pénz, minél többet tudnunk a vásárlókról, annál hatékonyabban tudjuk áruházunkat az igényeikre szabni. Az egyik legegyszerűbb, és legjobb megoldás az űrlapok készítése, amellyel pontosan azt kérdezzük meg az ügyfeleiktől, amire kíváncsiak vagyunk.

Ebben segít az Űrlapkészítő alkalmazás, melynek segítségével tetszőlegesen hozhatunk létre bármilyen űrlapot. Elkészítése nagyon egyszerű, csak a megfelelő űrlap elemeket kell összeállítanunk, megadnunk a szövegeket, és máris kész.

Egy, a termékoldal, illetve kategóriaoldal szerkesztőhöz hasonló interaktív alkalmazás segítségével egyszerűen, mindenféle programozási ismeret nélkül is tetszőlegesen hosszú, teljesen egyedi űrlapok állíthatóak össze. Az űrlapokban található összes megoldást - például egy, vagy többválasztós listák, szöveges mezők, stb. - tartalmazza a rendszer, így mindenféle kérdésre válasz kapható. 

Az elkészült űrlapot minden szövegszerkesztési funkcióval ellátott szövegmezőbe be lehet illeszteni a fejlécben található gomb segítségével. Az űrlapot kitöltve, és a „Küldés” gombra kattintva az űrlap tartalmát e-mail-ben a megadott e-mail címekre küldi el.

  • Beállítási lehetőségek:  Tartalom > Űrlapok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagban.

 

2. Termék ajánlatkérés

ajanlatkeres.jpg

A ShopRenter rendszerében a termékek kötelezően kellett, hogy rendelkezzenek árral. De mi történik akkor, ha az ár nem fix, állandó érték, hanem megegyezésen, más külső – általában offline – feltételektől függ?

Erre kínálunk megoldást azzal, hogy a termékszerkesztés során az ár megadás előtt kiválaszthatjuk, hogy van-e ára a terméknek, vagy sem, vagy a termékre ajánlatot lehet kérni.

Amennyiben szeretnénk árat adni a terméknek, és ezt is állítjuk be a terméknél, úgy minden az eddig is megszokott módon működik. Ha nem szeretnénk árat adni, az is megtehető, ekkor nem kell megadni ezt az értéket, viszont a termék nem lesz kosárba rakható, csak mint katalógustermék fog megjelenni a boltban.

Amennyiben ajánlatkérést állítunk be, úgy a terméket nem lehet kosárba rakni, hanem a felugró űrlapon keresztül a vásárló ajánlatot kérhet a termékre. Az űrlapon a név, emailcím és telefonszámon kívül az ajánlat szövegét lehet megadni; a kitöltött űrlapot a rendszer e-mailben továbbítja.

Segítségével teljesen egyedi megállapodások köthetőek, nem kötelező árat megadni. Ez a funkció termékenként állítható be, azaz segítségével a boltban mindenféle változatot egyszerre használhatjuk.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt adminisztráció > Termékek > Adatok fül > "Rendelhető termék" beállítási lehetőség
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint PartnerBolt csomagban.

 

3. Nyomtatható termékoldal

1337690643_document-print.png

A termékoldal összefoglal minden információt, amely a termékről csak fellelhető; alkalmanként ez elég sok olvasnivalót jelenthet. Sokan nem szeretnek monitoron, képernyőn olvasni, ezen kívül sok más olyan helyzet adódik nap, mint nap, amikor hasznos volna, ha a termékek adatlapját ki lehetne nyomtatni.

Ezen túl ez a ShopRenter rendszerében is megvalósítható. A fejlesztés során a termékkép alatti közösségi megosztások közé bekerült egy nyomtató ikon, melyre kattintva az adott termékoldalról azonnal egy nyomtatási képet kapunk. Innen egy kattintással nyomtathatjuk magát a direkt nyomtatásra szánt termékoldalt. Az oldalon minden, a termékoldalon megjelenő információ megtalálható lesz.

További előnye a rendszernek, hogy semmilyen beállítást nem igényel, így a használata a lehető legegyszerűbb.Ennek jegyében átalakítottuk a szállítási módok kezelését két fontos szempontból.


  • Beállítási lehetőségek:  nincsenek
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

4. Kiemelt gyártók modul

markaink.jpgA termék rendszerezés két legfontosabb alapját a kategóriák, és a gyártók jelentik; utóbbi elég fontos, főleg a márkára érzékeny vásárlók körében. Amennyiben boltunk olyan termékeket árul, amelyeknél nagy jelentőséggel bír a márka, a gyártó, akkor ezen modul segítségével jobban hangsúlyozhatjuk azokat.

Mindez számtalan előnnyel bír: azon vásárlók esetében, amelyek nem feltétlenül a kategóriák rendszerében gondolkoznak, a márkák alapján egyből leszűkíthetik a termékkört az őket érdeklő márkára. Mindemellett hatékonyan lehet bizonyos márkákat kiemelni a többi közül, hatékonyabban ajánlva őket.

Azokat a gyártókat, amelyeket manuálisan mi adunk meg, folyamatosan megjelenik valamelyik pozícióban, azaz mindig látható. Minden, a modulban gyártó neve linkként működik egy olyan listaoldalra, amely csak az adott gyártó termékeit jeleníti meg. Ezen az oldalon is elérhető a szűrési rendszer, azaz a megadott gyártó termékeit a termékek tulajdonságaira tovább lehet szűkíteni.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint Partnerbolt csomagokban.

5. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket mindig fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Az áruház nyelvi repertoárja most a spanyol nyelvvel bővült
  • Szállítási mód kiválasztásának oldalán a kupon megadás mező most már kikapcsolható az admin felületen, amennyiben valaki nem használ kupont
  • A Sprinter futárszolgálatnál mostantól nemcsak a webes, hanem a telepíthető verzióhoz való rendelés export is használható
  • A mobilra optimalizált oldalakon mostmár a valuta- és nyelvváltás is megjelenik
  • Szállítási módoknál már nem csak súly, illetve kosárérték, alapján adhatóak meg a szállítási értékek, hanem a kettő kombinációjában, azaz egyszerre súly és kosárérték szerint is
  • Gyártóknál leírás hozzáadása, amely a gyártó termékeinek listaoldalán jelenik meg
  • Beállítható a minimális vásárlási értékhatár, az ennél kisebb kosárértékre nem indítható el a pénztárfolyamat
  • Szöveges tartalmakban lehetőség van termékkártyákat megjeleníteni a szöveg végén, ezt Tartalom > Szöveges tartalmak menüpontban, a szöveges tartalom szerkesztési oldalának alján lehet megadni

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

   

2012. április 03. kedd

A legújabb frissítés során egyaránt kerültek be a rendszerbe új működési lehetőségek, de sok már meglévő pont is bővült. Az egyik legjellemzőbb bővítés a különböző összekötéseket oldotta meg a rendszerben:

1. Szállítási mód összekötése vevőcsoportokkal, fizetési módokkal

shipping.png

A hozzánk beérkező igények közül a legtöbb a szállítási és fizetési módokkal, illetve a vásárlói csoportokkal kapcsolatosan érkezik hozzánk. A legfontosabb igény az, hogy a fenti hármat tetszőlegesen lehessen egymáshoz kötni.

Ennek jegyében átalakítottuk a szállítási módok kezelését két fontos szempontból.

Egyrészt megadható mostantól, hogy az adott szállítási módot mely vásárlói csoportok láthatják. Mivel a vásárláshoz vagy be kell jelentkezni – ahol a vásárlónak már lesz vásárlói csoportja – vagy regisztráció nélküli vásárolunk – ahol pedig az alapértelmezettet kapja meg – ezért mindig lesz egy vásárlói csoport.

Ennek segítségével készíthetünk olyan szállítási módokat, amelyek csak bizonyos – esetleg zárt – vásárlói csoportoknak elérhető. Ez a funkció így a bolt fenntartás hatékony eszköze lehet.

A másik, szállítási módokra vonatkozó fejlesztéssel lehetővé tettük, hogy minden szállítási módnál megadható legyen, hogy az adott mód választása után milyen fizetési módokat jelenítsen meg a rendszer. Így szabályozható, hogy például házhozszállításkor csak banki átutalás, vagy bankkártyás fizetés legyen, más, amúgy a boltban létező fizetési mód, ne.

Ez a beállítás szállítási módonként egyénileg állítható be, azaz nekünk megfelelő rendszer alakítható ki, csak az igényeink és a fantáziánk szab határt.
A fenti két fejlesztés egymásba ágyazható, azaz az adott vásárlói csoporthoz tartozó szállítási módoknál megadhatom, hogy milyen fizetési módok legyenek választhatóak. Ezzel a kétszintű feltétellel szinte minden boltvezetési, rendeléskezelési igényt ki lehet elégíteni.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási módok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

2. Beléptető és hirdetőoldal

advert.pngEz a funkció több működési móddal is bír. Alapvetően annyit csinál, hogy az áruház oldala elé egy felugró tartalmat helyez, amelyben az általunk megadott tartalom jelenik meg.

Ezen tartalom felhasználása többféleképpen történhet:

Reklámoldal: Ekkor a megadott tartalmat a főoldalon megjelenítve egy nagyon hatékony reklámfelületet kapunk, hiszen amíg a felhasználó ki nem kapcsolja, addig az oldal tartalmát sem látja.

Hirdetőoldal: Amennyiben olyan termékekkel foglalkozunk, amelyet csak pl. 18 éven felüliek vásárolhatnak, akkor beléptessük. Ez azt jelenti, hogy az oldal tartalmát csak akkor tekinthesse meg a látogató, ha a felugró tartalomban leírt feltételeket elfogadja. Az elfogadás, és az elutasítás két gomb segítségével történik. Elfogadáskor a vásárló az oldalra kerül, elutasításkor egy általunk megadott linkre. Ebben a beállításban a két gomb szövege is megadható.

18as.jpgMindkét esetben a megadható tartalom tetszőleges, azaz lehet szöveg, kép, video, bármi. Az is beállítható, hogy milyen gyakorisággal jelenjen meg az ablak egy adott látogatónak.

Mind a kettő minden esetben az első bolti oldalon jelenik meg. Azaz nem feltétlenül a főoldalon, hanem amennyiben linkről érkezett valaki, akkor azon, ahova a link mutatott.  Beléptető oldalként csakis így működhet a rendszer, hiszen nem csak a főoldalra, hanem linken keresztül bármilyen oldalt elérhetünk azonnal. 

Az egyedileg megadható tartalom segítségével a rendszerben bármilyen beléptetés megvalósítható.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Beléptetés és hirdetés fül
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint PartnerBolt csomagban.

 

3. Kategóriaoldal rendezés beállítások és vevő csoportok szerinti láthatóság

categories.png

Egy webáruházban az egyik legfontosabb tartalom a termékoldal mellett a kategóriaoldal. Nagyon fontos választássegítő jelleggel bír. Segítségével a vásárlót hatékonyan terelhetjük az adott irányba.

A kategóriaoldal alapbeállításait ezért bővítettük ki három fontos lehetőséggel:

Egyrészt egy új rendezési sorrend jelent meg, ez pedig a gyártó neve szerinti szűrés. Ha a kategóriaoldalt ez alapján rendezzük, akkor a termékek gyártójának neve szerinti ABC, sorrendben jelennek meg. Mivel egy gyártóhoz több termék is tartozhat, a gyártón belül a termékek egymáshoz képest a terméknév alapján kerülnek sorba rendezésre.

Másrészt beállítható, hogy mi legyen a kategóriaoldalakon az alapértelmezett rendezés. Eddig minden esetben „Alapértelmezett” volt, azonban ez átállítható a Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások menüpont Működés fülén. Ezentúl a lehetőségek közül mi adhatjuk meg, hogy egy új kategóriaoldalra kerülve a termékek milyen módon legyenek rendezve.

Harmadrészt minden kategóriánál a kategória szerkesztésénél megadható, hogy mely vásárlói csoportok láthassák. Ez fontos, hiszen előfordulhatnak olyan kategóriák, amelyeket csak bizonyos vevők számára szeretnénk elérhetővé tenni.

  • Beállítási lehetőségek:  Bolt adminisztráció > Kategóriák > Kategóriaszerkesztő oldal Adatok fül
  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások menüpont Működés fül
  • Segítség (kategóriához): ShopRenter Akadémia
  • Segítség (rendezéshez): ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

4.Kisebb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket mindig fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Ha egy terméknek nincs képe, akkor egy stilizált fényképezőgép jelent meg a helyén. Ez a „nincs kép” kép lecserélhető az adminban a Beállítások ->Általános beállítások -> Működés fülön.
  • A fejlécnél található kereséshez tartozó kategóriaválasztó legördülő menü az adminban ki-be kapcsolható (Beállítások ->Általános beállítások -> Működés fül).
  • A beszerzési lista exportba bekerültek az árak, a gyártó, és hogy melyik rendelésekhez tartozik az adott termék
  • A gyártók szűrése modul működésében lehetőség van listát megjeleníteni. Ez minden gyártót kilistáz, a gyártókra kattintva azonnal a hozzá tartozó termékek jelennek meg az adott kategóriában.
  • A fájl menedzserben mostantól .ico kiterjesztésű fájlok is feltölthetőek, illetve megadhatóak faviconként.
  • Az Árgép és Árukereső exportokhoz egy globális garanciaidőt is meg lehet mostantól adni.
  • A termék és kategóriaoldalak fejlécében elhelyezett szerkesztési ikon segítségével az adott kategória, vagy termékoldalt egy kattintással szerkeszthetjük, amennyiben be vagyunk lépve az adminfelületen.
  • A termékexportokat optimalizáltuk és aktualizáltuk.
  • A modulok telepítésekor azonnal annak beállítási oldalára kerülünk, így nem kell annyit kattintani a beállításhoz.
  • A kategóriaoldalak SEO-ját tovább optimalizáltuk, a lapozásnál „prev url” és „next url” részek is belekerülnek, illetve a canonical tag is.
  • Az admin felületen a legördülő menük, és különböző választóelemek egy újfajta motorral mennek, amely lehetővé teszi, a felhasználóbarátabb kezelést. Például egy legördülő menüben lehet keresni, ha több mint 10 választható érték van.
  • A kívánságlista már hosszú távon megőrzi a tartalmát, nincs „lejárati ideje”.
  • Kategória oldalon a gyártó modulban csak azok a gyártók jelennek meg, amelyeknek vannak termékeik az adott kategóriában.
  • Globális robots meta tag beállíthatóság (SEO&Analatika beállításoknál). Amennyiben még nem éles a boltja, és nem szeretné, ha a Google beindexelné, akkor állítsa ’noindex,nofollow’-ra. A bolt indulásakor azonban ne felejtse el visszaállítani ’index,follow’-ra.

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

   

2012. február 22. szerda

Az év elején szerzett lendületet igyekszünk megtartani és új, hasznos fejlesztésekkel, módosításokkal láttuk el a ShopRenter rendszerét. Ahogy mindig, most is sok mindennel bővült:

1. Kategória ajánló modul

ajanlott.pngA ShopRenter rendszerében nagyon sok olyan modul található, amely termékek ajánlására szolgál: kiemelt, top, akciós termékeket. Sokszor előfordul, hogy nem csak pár termékre, hanem egész kategóriákra szeretnénk felhívni a látogatóink figyelmét.

Erre szolgál az új Kategóriaajánló modul. Segítségével a főoldalon megjeleníthetünk bármennyi kategóriát, bármilyen sorrendben. Az ok ezerféle lehet: akár az egész kategória termékei akciósak, akár új kategóriát adtunk a rendszerhez, és azt szeretnénk jobban hangsúlyozni, netán csak ízelítőt szeretnénk adni az alkategóriákból. Sőt, kevés kategóriával rendelkezők megpróbálkozhatnak a főoldali kategóriák elhelyezésével is.

A modul használata egyszerű; meg kell adnunk a megjelenítendő kategóriákat, beállítani a kinézetet, azaz hogy mennyi kategória jelenjen meg soronként, és hogy mekkorák legyenek a kategória képei.

Mivel bármilyen kategória megadható, kiválóan alkalmas arra, hogy a kívánt termékkörhöz gyorsított elérést adjunk. Mivel az alkategóriák nem mindig láthatóak – hacsak nem úgy állítottuk be a kategóriafát – ezért a felhasználók több lépésen keresztül találják meg azt. Ezzel a módszerrel azonban az általunk kívánt kategóriákat egy kattintással elérik.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása > Kategóriaajánló
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagban.

 

2. Átvevőpontok kezelése

atvevo.pngTöbb boltja van, és mindegyiknél átveheti a vásárló a rendelését? Több átvevőhelyet tud biztosítani, esetleg minden megyét képes lefedni?

A vásárlók nagy részének okoz problémát, hogy hogyan jusson a rendeléséhez. A házhozszállításhoz otthon kell maradni, a személyes átvétel gyakran csak egy helyen oldható meg, amihez viszont sokat kell utazni.

E kettő közé illeszkedik az új, átvevőpontokat kezelő szállítási módunk. Ennek segítségével megadható több átvételi pont lehetőség. Ha az Ön termékeit az országban több helyen is át lehet venni, azt vásárlók nagyra értékelik, hiszen ha közelben találnak ilyen helyet, akkor egyszerűen és kényelmesen bármikor hozzá juthatnak a megrendeléseikhez.

A modulban beállítható tetszőleges számú átvevőpont, mindegyikhez két leírás tartozik, így mindenki a saját oldalához igazíthatja a megjelenő szövegeket. A rendelés során, amennyiben ezt a szállítási módot választja a látogató, akkor egy legördülő menü jelenik meg, amelyből kiválaszthatja a neki legmegfelelőbb átvételi pontot.

Az így megadott adatok megjelennek mind a rendelési adatok között, mind a kiküldött levelekben.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási módok > Átvételi pontok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint Partnerbolt Standard és Prémium csomagokban.

3. Termék, kategória, gyártó szinkronizáció letiltása a Partnerboltokban

partnerbolt_szinkronizacio.png.png

Az ehavi fejlesztéseink keretében egy, már sokak által jelzett igényt is sikerült megvalósítanunk. Az automatikus szinkrozniálásból mostantól a viszonteladók ki tudják szűrni azokat a termékeket, kategóriákat és gyártókat, melyeket nem szeretnének a webáruházakban forgalmazni. 

   

  • Beállítási lehetőségek:  Bolt Adminisztráció > Termékek > Adatok fül > Központilag frissíthető mező
  • Beállítási lehetőségek:  Bolt Adminisztráció > Kategóriák > Adatok fül > Központilag frissíthető mező
  • Beállítási lehetőségek:  Bolt Adminisztráció > Gyártók > Központilag frissíthető mező
  • Elérhető: Partnerbolt Standard és Prémium csomagokban.

 

4. A tulajdonosokat segítő kényelmi funkciók

 Ment és szerkeszt gomb bevezetése

mentes_es_szerkesztes.png.png

Jelentős könnyebbséget adhat a webáruházakat üzemeltetők számára, ha a módosításokat menet közben is el tudják menteni, s egy-egy mentést követően nem szükséges újra betölteni az adminisztrációs felületet.  Így szeretnénk minimálisra csökkenteni annak lehetőségét, hogy a szerkesztés közben időtúllépés miatt módosítások vesszenek el.

 

Termékszerkesztő "gyors gomb" termek_szerkeszto.png

Másik funkciónk segítségével pedig már közvetlenül a webáruház termékoldaláról elérhetőek az adott termék beállítási lehetőségei. Abban az esetben ugyanis, ha mi a böngészőnkben be vagyunk az Adminisztrációs felületre jelentkezve, a webáruház termékoldalain megjelenik egy szerkesztés gomb, melyre kattintva az adott termék szerkesztési nézetét fogjuk látni az Admin felületen. Ezáltal egyszerűbben ki tudjuk választani a szerkeszteni kívánt terméket.

5.Kisebb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fejlesztések mellett a rendszer számos területén eszközöltünk nagyobb módosításokat is. Ezek nem önálló modulok, vagy funkciók, hanem az áruház számos pontján található funkciók továbbcsiszolása vagy bővítése.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • A robots.txt bekerült a boltokba. A tartalma illeszkedik az automatikus SEO-hoz, így a lehető legoptimálisabb a boltoknak.
  • A CIB-es bankkártyás fizetés most már Euróban is lehetséges, emellett a banki oldal is több nyelven érhető el.
  • Beállítható, hogy ha a termékből nincs raktáron, akkor nem lehet kosárba sem tenni a terméket.
  • Ha meg van adva cégnév, akkor nem kerül be a normál név a számlázási címbe.
  • A termék tulajdonság értékei a rendelés szállítólevélen is megjelennek.
  • A pénztárfolyamatban a cím módosítás részt kényelmesebbé tettük.
  • A bolt adminleírása megújult, mind a felületében, mind az admin felületen található Segítség linkekben.
  • Facebook kategóriafán átalakításokat végeztünk, hogy kényelmesebb, hatékonyabb legyen.
  • Footer copyright szöveg az adminon állítható.
  • Termék xls-ben most már 0 Ft-os termékek is felvihetők.
  • A gyártó szerinti szűrés a többi szűrőhöz került át, így egyben kezelhető.

 

Néhány hiba is javításra került:

  • Ha a favicon fájlnevében szóköz volt, nem jelenítette meg azt.
  • Ha bármilyen fájlnév "+" jelet tartalmazott, akkor nem tudta kezelni a Fájl menedzser.
  • Új, és xls-ben felvitt termékek mentésekor elmentett dátumait javítottuk.

 

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

 

 

2012. január 24. kedd

Két héttel ezelőtt jelentettük be az új fejlesztéseket a ShopRenter és a PartnerBolt rendszerében. Most újabb hírekkel jelentkezünk, bemutatunk pár új funkciót.

1. Modul termékkártya testreszabása

termekkartya.pngA rendszerben eddig is szerkeszthetőek voltak a kategóriaoldalon, és a termékoldalon szereplő termékadatok. A következő lépés a főoldali, illetve a bal és jobb pozícióban található termékkártyák testreszabása, mely mostantól elérhető a ShopRenterben.

Ugyanúgy működik, mint a kategória és termékoldal esetében: az admin felületen a középen látható elrendezést a kívánt formára kell hozni, mely utána a bolt oldalán is megjelenik.

A már korábban használt módon lehet az információkat tartalmazó címkéket a termékkártyára vonszolni, vagy éppen eltűntetni róla. Így mostantól minden termékmegjelenés, legyen az keresési-, kategória oldalon, legyen bármilyen pozícióban, jelenítse meg bármely modul, csak olyan adatok jelennek meg, amelyeket Ön akar!

Természetesen célszerűbb, ha a termékekről mindenhol ugyanazok az információk jelennek meg. A modulok termékkártyáinak megadása minden modult érint, (és csak azokat,) de ajánlatos a kategóriaoldalon megjelenő termékkártyák megjelenéséhez hasonlatossá tenni.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modul-termékkártya szerkesztő
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter illetve PartnerBolt csomagban.

 

2. Vásárlói csoportoknak százalékos kedvezmény

vasarloi.pngKorábbi ígéretünket szeretnénk ezzel a fejlesztéssel valóra váltani. Terveink szerint több hangsúlyt kapnak idén a vásárlói csoportok, hogy a vevőket különböző szinten, többféle szinten lehessen kezelni.

Ennek jegyében készült el a vásárlói csoportok árkedvezmény rendszere. A működése egyszerű: minden vásárlói csoporthoz egyéni százalékos kedvezmény adható meg. Ha az adott csoportba tartozó vásárló bejelentkezik, akkor a termékek árait rögtön a kedvezményes áron látja.

Sőt, a modul több más kedvezménnyel is együtt működik: minden akciós árral, mennyiségi kedvezménnyel, egyéb árváltozással is! Így a kiemelt ügyfeleket igencsak elkényeztethetjük, ami hamar a kedvenc vevőink szívébe találhat.

Az ügyes vásárlói csoport kezeléssel együtt nagyon egyszerűen lehet egyéni árazást biztosítani az ügyfeleknek.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Vevő csoportok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.

 

3. Beépíthető chat-ek

chat.png

A chatszolgáltatás bármely bolt forgalmát képes nagyban megnövelni. A legtöbb webáruház igencsak személytelen, hiszen emberrel nem találkozik, nem kommunikál a vásárló. Ezért is fontos minden olyan lehetőség, amely megadja ugyanazt a személyes törődést, kapcsolatot, amilyet egy offline boltban is megkapnánk. A chatfunkció tökéletesen alkalmas erre akkor is, ha nem tudunk egész nap a párbeszédablak előtt ülni. Bár a Google fiók, és annak minden alkalmazása, ide értve a Google Talkot, nagyon hasznos, gondoltunk azokra, akik nem tudják, vagy nem akarják a boltjukban használni.

A bőséges online beszélgetős alkalmazásokból a népszerűbbeket a Google Talk mellé beépítettük, így most már összesen 4 lehetséges chat alkalmazás közül választhatunk. Az Ingyenhívó , a Chat4Support és a ChatHelp mindegyike direkt a látogatókkal való kapcsolatfelvételre lett kitalálva, így összetettebb, mint az egyszerű Google Talk. Mind a három új chat alkalmazás magyar nyelvű, így természetesen hazai segítég nyújtás is jár a szolgáltatáshoz. Ebből a listából mindenki talál az igényeinek megfelelőt.

A beüzemelése a ShopRenter rendszerébe nagyon egyszerű, csak a kapott kódot kell a szövegmezőkbe másolni, és már kész is. A használata előtt regisztrálnunk kell a kiválasztott cégnél; a szolgáltatások nem ingyenesek, de megtalálható közöttük az egyszeri, és a havi bérléses konstrukcióval rendelkező is. 

  • Beállítási lehetőségek: Beállítás > Megjelenés > Modulok beállítása, Chat modulok
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

4. Grando termékmegosztó oldallal való integráció

grando.pngFolytatjuk a termékmegosztó oldalak felé való bővítést is. Most a Grando nevű termék megosztó oldallal való automatikus integráció készült el. A Grando Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő vásárlói oldala, a többi termékmegosztó oldaltól különbözően itt a megrendelés nem az Ön boltján történik konkrétan, hanem a Grando-én.

Akárcsak a többi integrációnál, a regisztrációt követően a Grando oldalán a beállítási oldalon található export url-t kell csak megadni, a többit automatikusan intézi a rendszer.

Mint a legtöbb megosztó oldalnak, a Grando-nak is vannak egyéni igényei. Jelen esetben ez a Garancia megadását jelenti. Ezt egy legördülő menüben adhatjuk meg, a rendszer ekkor minden termékhez ezt a garanciaidőt rendeli. Emellett természetesen minden mást a szokásos módon tud - pl. Analytics követőkód, raktárkészlet beállítások, stb.

  • Beállítási lehetőségek: Marketing funkciók > Automatikus termék megosztás
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagokban

 

A következő frissítésben is igyekszünk a szokásos színvonalon, sok új fejlesztéssel, működési móddal kényelmesebbé, élvezetessebbé tenni önöknek a boltvezetést.

 

2012. január 11. szerda

Az elmúlt hetekben is aktívan foglalkoztunk azzal, hogy a ShopRenter egyre jobb legyen, íme az eredmények:

1. Mobilra optimalizált webáruház

1. Mobilra miért?

mobil.jpgAz internet minden tartalma ma már a mobil eszközökön is elérhető. Ez remek lehetőség arra, hogy a webáruházunk bárhol - és valóban bárhol - elérhető legyen. Mivel lassan minden ember rendelkezik böngészésre alkalmas telefonnal, adódik a lehetőség, hogy őket is el lehessen érni az áruház tartalmaival. A felhasználásra már nagyon sok külföldi trend létezik: sokan vásárolnak úgy, hogy az árakat a neten is megnézik, összehasonlítják azokat a boltban találttal, vagy nyaraláskor gondolják úgy, hogy rendelni szeretnének.

Mindegyik trendben egy közös vonás van:az áruház tartalmát egy mindig magunkkal hordott eszközön bármelyik pillanatban elérhetjük. Íme néhány beszédes számadat:

  • 2011 végén Magyarországon már elérte a 1,5 milliót az okostelefon használók száma
  • 2011-ben már a mobiltelefon vásárlók 80%-a okostelefont vásárolt
  • Már 2010 ünnepi szezonjában is Magyarországon az össz e-kereskedelmi forgalom 1,5 százaléka érkezett mobiltelefonról - és ez a szám vélhetően évről évre gyorsan növekszik
  • Az okostelefon használók 86%-a használja a telefonját vásárlás előkészítésre, bár közülük még csak 12% az, aki rendszeresen a telefonján keresztül vásárol


2. Mobilra optimalizált

Az okostelefonok és táblagépek elterjedésével együtt új megoldások is készültek arra, hogy a monitornál kisebb kijelzőkön hogyan lehet a webes tartalmakat megjeleníteni. Mobilra készített megjelenés hiányában a böngészők ugyanúgy jelenítik meg a weboldalakat mint egy monitoron. Egy kis kijelzőn ez igazi kínszenvedés. Mintha egy nagy egészből egy kis részletet látnánk egyben. 

A mobilra optimalizált weboldal esetén nem a hagyományos oldal jelenik meg, hanem a tartalom az adott mobil eszköz képernyőjére szabva. Hangsúlyosabb lesz a fejléc, egy hasábos az elrendezés, stb. Sok olyan webes megoldás is van, ami mobil eszközökön nem jeleníthető meg (gondoljunk a flash alkalmazásokra pl. iPhone esetében).

3. ShopRenter mobileszközökön

mobil.jpgMindezt mi fontos trendnek tartjuk, így elkészítettük a ShopRenter mobilra optimalizált változatát. Azaz bárki, aki megtekinti az ön weboldalát bármilyen mobil eszközön, egy tökéletesen megjelenő és működő webáruházat fog látni.

Mobilon tallózva a webáruházat, nemcsak a kategóriák és a termékek, hanem a szöveges és egyéb tartalmak, sőt a vásárlás is kifogástalanul jelenik meg és használható.

A beállítások automatikusak, hiszen a megjelenéshez minden adat a rendelkezésre áll. A beállítások csak a megjelenést és a szöveges tartalmak testre szabását érintik:

  • Főoldali üdvözlőszöveg megadása
  • Szöveges tartalmak megjelenése mobilon
  • Mobil megjelenés színvilágának módosítása

Mivel a mobil áruház csak megjelenésében tér el a hagyományos változattól, ezért semmilyen más felületre nincs szükség. A mobil áruház használatához természetesen szükség van egy böngészőre az adott mobileszközön (pl. Opera Mini, Firefox Mobil, stb.)

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Marketing funkciók > Mobil áruház
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.

 

2. Súlytól függő szállítási díjak kezelése

1326189375_package.pngA szállítási módok eddig is teljesen személyre szabhatóak voltak a ShopRenter rendszerében, azonban a szállítási költségek meghatározása eddig csak a kosár értéke alapján voltak megadhatóak.
Sok olyan szállítási cég van azonban, amely a szállítás díjait a csomag súlya alapján számolja (például a DPD). Az ilyen cégekkel való hatékony együttműködés jegyében készült el az a fejlesztés, amely segítségével kosárérték helyett súly alapján adható meg a szállítás költsége.

Minden szállítási mód szerkesztésénél mostantól megadható, hogy a táblázat, amelyben a szállítás díjait adhatjuk meg, súlyt, vagy kosárértéket tartalmaz. Ez csak annyit jelent, hogy a táblázatba a minimum és maximum oszlopokba érték helyett súlyt – de ugyanúgy számokat – kell megadni, a szállítási díj oszlop működése változatlan.

Mivel korábban pontosan ezzel a rendszerrel történt az ingyenes házhozszállítás beállítása is, ezért amennyiben súlytól függő árakat adunk meg, a rendszer külön lehetőséget ad az ingyenes szállítási határ beállításához.

Ezzel párhuzamosan megnőtt a termék szerkesztőoldalán található „Súly” mező fontossága, hiszen innen veszi a rendszer az értékeket. A könnyebb kezelésért természetesen ez az érték is exportálható, importálható.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Általános beállítások > Szállítási módok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.

 

3. Termék opciók xls export és import lehetősége

1326189461_icons.pngA típus és tulajdonság rendszer kiépítése mellett a korábban használt termékopciókat sem szeretnénk elhanyagolni, hiszen számos olyan megoldás van, amelyben hatékonyabban használható. Emellett büszkék vagyunk a ShopRenter rendszerében található termék export és import funkciókra, kiemelten arra, hogy gyakorlatilag bármilyen termékadat külön-külön le- és feltölthető.

Ebből a felsorolásból eddig hiányzott az opciók kezelése. Mostantól azonban ennek semmilyen akadálya nincs, azaz tetszőlegesen exportálható illetve importálható valamennyi opció. Minden opciót egy oszlopban tárolunk, ami kicsit bonyolultabbá teszi a kezelést, valójában azonban átlátható, kis gyakorlás után mindenkinek gyorsan és hatékonyan fog menni.

  • Beállítási lehetőségek: Bolt adminisztráció > Export/import > Termékek xls exportja, és Termékek xls importja
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

4. Legújabb termékek modul fejlesztések

legujabb.pngEgy termék összes tulajdonsága mellett ugyanekkora szerephez jut az is, hogy mennyire új. Boltunkban a legújabb termékek hangsúlyozása fontos lehet, hiszen elegendő csak arra gondolni, hogy a visszatérő, de az új vásárlók is gyakran csak az újdonságokra fogékonyak.

A legújabb termékek modult ezért jelentősen átalakítottuk. A modulban megjelenő termékek lehetnek manuálisan megadottak, vagy akár automatikus. Ez utóbbi esetben a rendszer adott időpontnál nem régebbi termékeket éppúgy meg tud jeleníteni, mint csak az utolsó pár darabot.

Fontos változás még a működés alapja. Korábban a rendszerben való létrehozás döntötte el azt, hogy legújabb-e, vagy sem. Mostantól a terméknél is szerkeszthető „Mióta kapható” mezőben szereplő dátum alapján dől el mindez, így mi magunk adhatjuk meg a termék bekerülésének idejét. Ezzel jelentősen megnöveltük a testreszabhatóságot, hiszen a termékek dátumának, és a modul működésének megadásával többféleképpen tudjuk új termékeinket megjeleníteni – ahogyan csak szeretnénk.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása, Legújabb termékek modul
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

5. Kisebb módosítások, javítások

1323943455_preferences-system.pngTovább folytatjuk a ShopRenter rendszerének csiszolását, mely eredményeként most is nagyon sok javítás és módosítás készült el. Ezek egy része már meglévő funkciókat bővít ki, mások kisebb hibákat javít.

 

 

A módosítások és javítások pontos listája a következő:

  • Az árszűrő modul már jól kezeli, ha a terméknek akciós ára van
  • A szállítási módnál már nem kell felső határt meghatározni
  • A „tetszőleges érték” típusú tulajdonság is lehet változatképző paraméter
  • Az akciós és a kiemelt termékeknél az automatikus véletlenszerű listázás helyett lehet manuális listát is megadni
  • A termékek címkéit is lehet xls-ben importálni és exportálni
  • Modulokban sem jelenik már meg a kosárba rakás ha az árak megjelenése le van tiltva

A következő újdonság értesítőnkben egy olyan egyedülálló újdonságot fogunk bemutatni, mely még nincs Magyarországon, és mely ugyanakkor rendkívüli előnyhöz fog juttatni minden ShopRenter felhasználót!

2011. december 15. csütörtök

Az elmúlt hetekben is aktívan foglalkoztunk azzal, hogy a ShopRenter egyre jobb legyen, íme az eredmények:

1. Időzíthető hírlevelek (autoresponder)

1323943522_26-mail.pngA funkció segítségével a hírlevelek kiküldési ideje többféle feltétel szerint időzíthető. A beállítások között a kiküldés percre pontos dátumát, vagy a feliratkozáshoz képest eltelt napot, illetve órát lehet megadni.

A rendszer ezután automatikusan a feltételnek megfelelő időpontban kezdi a levelek kiküldését. Megjegyeznénk, hogy sok levél esetén a kiküldés szakaszosan történik, így előfordulhat, pár perc eltéréssel küldi ki ezeket az utolsó leveleket.

Ezzel előreidőzített, automatizált kampányok, vagy feliratkozóknak szánt, többlépcsős ajánlattételi, vagy tanácsadó jellegű e-mail kampány is készíthető.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Marketing funkciók > Hírlevél küldők > Hírlevelek
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold csomagokban, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

2. Horvát nyelv

1323943480_croatia.pngTerveink szerint folytatjuk a ShopRenter európai nyelveken való elérhetőségét. Kiemelt szerepet kapnak azok a nyelvek, amelyeket velünk szomszédos országokban használnak. Ennek jegyében készült el a ShopRenter horvát nyelvű fordítása is.

A nyelv a többihez hasonlóan telepíthető, majd használható. Mint minden nyelvnél, telepítés után meg kell adnunk minden szöveges információt az oldalon horvátul is.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Nyelv beállítások többnyelvűség, illetve Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Nyelv fül egynyelvűség esetén
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver (egynyelvű), illetve Gold csomagban (többnyelvű), illetve PartnerBolt Standard (egynyelvű) és PartnerBolt Prémium (többnyelvű) csomagban.

3. 301-es átirányítás import fejlesztések

1323943653_interact.pngA 301-es átirányítások nagyon hasznosak, ha a régi boltunkból átállunk az újra. Azonban egy áruházban alkalmanként nemcsak 5-10, hanem nagyságrendekkel több olyan url is lehet, amely elég jó előnyt szerzett már a keresőoptimalizálás versenyében. Ezeket egyenként nagyon nehezen lehet csak megadni. Hogy ezt egyszerűbbé tegyük, a 301-es átirányításokhoz import funkciót fejlesztettünk, mely egy egyszerű elrendezésű .csv fájlt dolgoz fel. Ezt a táblázatot gyorsan és egyszerűen lehet ki- és feltölteni.

Ez a funkció már egy ideje megtalálható a rendszerben, azonban mi újra elővettük, és néhány szerkezeti átalakítást végeztünk benne, hogy minél hatékonyabban, és hibamentesen működjön.

A pontos szerkezet, mintafájl az admin felület oldalán letölthető.

A másik, fontos fejlesztés a szabályokat összevonó, ún. wildcardok használata. Amennyiben nagyon sok url-t kellene átirányítani, úgy akár még táblázatban megadni is hosszú, és problémás lehet. A wildcardok használatával egy sorban kezelni lehet minden olyan url-t, amely csak pár karakterben, vagy kis részletben tér el egymástól. Az elv a szabályszerűségeken alapul, azaz, hogy az url-ek valamilyen szabályok alapján épülnek fel. A wildcardok pontos működését a ShopRenter Akadémia ide vonatkozó bejegyzésében taglaljuk.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > 301-es átirányítások
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

4. Nagyított termékkép méretének testreszabása

1323943574_kview.pngEgy webáruház legfontosabb része a képi megjelenés. Ez árul el legtöbbet a termékről, ez alapján tudjuk beazonosítani azt. A ShopRenter rendszerét a ma standardnak számító 1024×768-as felbontásra optimalizáltuk, ebből eredt a termékkép nagyított változatának mérete, amely 500×500 képpont volt.

Sok kérés érkezett ügyfeleinktől arra vonatkozóan, hogy ne ekkora legyen a maximális méret, hanem ennél nagyobb, vagy néhány esetben kisebb. Ezt a kérést teljesítettük is, ennek eredménye az a fejlesztés, ahol beállítható, hogy a nagyított képek mekkora felbontással rendelkezzenek.

A beállításnak vannak korlátai, ez pontosan azt jelenti, hogy a legfelső határ 1000 képpont szélességben, illetve 800 képpont magasságban. Ez alatt nincsen korlátozva, hogy mekkora képet jelentetünk meg, a pontos értéket a képeink alapján állíthatjuk be.

Fontos tudnunk, hogy nem kell pontos méretarányt megadni, mivel a ShopRenter rendszere sosem torzítja az arányokat, helyette fehér részekkel tölti ki a maradék helyeket. Szintén jó tanács, hogy a böngészők eltárolják a weboldalak legtöbb elemét – köztük pont a nagyon nagyméretű nagyított képeket is - így a változtatások nem feltétlenül fognak azonnal látszódni. Kis idő kell, míg a böngészők is törlik ezeket a fájlokat. Ha nem akarunk várni, akkor a ctrl+F5 billentyűkombinációval lekérhetjük oldalt úgy, hogy az már az új, nagyított képeket is töltse le.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Képek fül
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

5. Kisebb módosítások, javítások

1323943455_preferences-system.pngEzeken felül nagyon sok apró módosítást eszközöltünk, amelyek már meglévő funkciók működését befolyásolták. Ezek egy része olyan módosítás, amely egy már létező funkció működését módosítja. Pár, régóta nem használt dolgot kivettünk a rendszerből, és újakkal helyettesítettünk.

Egy ilyen bonyolult rendszerben sajnos óthatatlanul is előfordulhatnak kisebb hibák, melyeket folyamatosan javítunk. Ez a folyamat is jól mutatja, hogy sokat fogalkozunk a ShopRenter rendszerével. 

A módosítások és javítások pontos listája a következő:

  • A rendszer nem megfelelően jelenítette meg a termékváltozatokat a kosárban.
  • A hírlevél kezelő rendszerben amennyiben a küldésnél hiba történt, a rendszer hibakódot adott vissza. Ez nehezen értelmezhető volt, helyette kiírja szövegesen a hiba okát.
  • A rendeléseknél a DPD-nél is feltölthető exportban pontosításokat, apróbb javításokat eszközöltünk.
  • A beépített Google Sitemap szolgáltatást átszabtuk, és kijavítottuk.
  • Az admin felületen, különböző nyelveknél néhány szöveg nem lett lefordítva, ezeket pótoltuk.
  • A rendelések megtekintésénél a termékek listájában szereplő törlésgombra kattintva nem volt megerősítés kérés. Ezt pótoltuk, hogy kizárjuk a véletlen törlést.
  • A rendszer rosszul küldött ki a rendelésről automatikus e-maileket.
  • A szülő-gyerek, illetve tulajdonság-típus viszonyban összetett eseteknél előfordultak olyan hibák, melytől a termék nem jelent meg az oldalon. Ezeket javítottuk.
  • A böngészők fejlődésével az oldal speciális működéseit biztosító javascript motort frissítettük, az ehhez tartozó funkciókkal együtt.
  • A rendszerben mindenhol a név mezőknél már 2 karakter hosszú adat is megadható.
  • A termékopcióknak külön raktárkészletezése volt korábban, amely azonban nem volt összekötve a termék raktárkészletével. A szülő-gyerek viszony megjelenésével ez a funkció értelmetlenné vált, így kivettük az opciók raktárkezelését.
  • Az elhagyott kosarak mostantól szűrhetőek a rendelések listájánál, az "Elhagyott kosár" értéket választva. Ekkor az elhagyott kosarak minden értéke megjelenik.
  • A termékmegosztó exportoknál be lehet állítani, hogy csak az aktív kategóriák termékeit exportálja.
  • A termék szerkesztésénél mostmár látható a fejlécben, hogy mely terméket szerkesztjük.
  • A rendelési emailben a megrendelt termékek tulajdonságai is láthatóak.
  • A termék címkék boltbeli megjelenése néhány helyen rosszul működött, ezt javítottuk.

A következő újdonság értesítőnkben egy olyan egyedülálló újdonságot fogunk bemutatni, mely még nincs Magyarországon, és mely ugyanakkor rendkívüli előnyhöz fog juttatni minden ShopRenter felhasználót!

Írta: Zajdó Csaba - 2011. november 09. szerda

Az október igen tevékeny hónap volt a számunkra, így nagyon sok finomítást és fejlesztést a most felkerült frissítésbe is. Az újdonságok nagy része most minden csomagban megtalálható, hiszen azokat a funkciókat bővítettük ki, amelyeket a rendszer legfontosabbjai között tartunk számon. A ShopRenter rendszerébe a következő újítások találhatóak meg:

1. Ármegjelenítés

TulajdonságokAz árak megjelenítése az egyik legfontosabb része egy webáruháznak. Minden bolttulajdonos egyedileg, a saját elképzelései szerint szeretné az árait kommunikálni a vásárlói felé. Ennek a beállítási lehetőségét szeretnénk biztosítani mostantól minden ügyfelünk számára.

Az eddig is létező ármegjelenítési beállítások mellett - árak elrejtése, illetve bruttó / nettó árak mutatása - új ármegjelenítések váltak elérhetővé a termékoldalon.

Így lehetőség nyílik arra, hogy a termékoldalon az ár mind nettóban illetve bruttóban jelenjen meg, különböző további kiírásokkal, úgy mint: +ÁFA szöveg, mindkét ár megjelenítése, akciós ár esetében a kedvezmény százalékos, vagy számszerű mértéke. Ezzel az általunk választott módon jelenik meg mindig az ár.

A beállítása egyszerű, hisz a korábban használt funkciók továbbra is működnek, a termékoldalon kívül ezek segítségével szabályozhatjuk az ármegjelenést, míg az új funkciókkal ténylegesen az ár kerül a középpontba a termékoldalon. 

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások Árak fül
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden csomagban.


2. Mozgó termékajánló modul

Budapest sablon családA ShopRenter rendszerében nagyon sok olyan modul van, amely termékeket jelenít meg valamely információjuk alapján. Sok termék esetén azonban nagyon átláthatatlan lesz a lista, ha pedig sok a termék, de kevés a hely, akkor csak a véletlenszerű megjelenítésben, vagy a pontos megadásban lehetett megoldást találni.

Az új mozgó termékajánló modul segítségével olyan egyedi terméklista állítható össze, amelynek mindegy, hogy mennyi termék van benne; megjelenéskor ugyanis pozíciótól függően oldalra, vagy fel-le mozogni kezd a lista, az így látható végtelenített szalagon minden termék megjelenik. Mivel mozog a tekintetet automatikusan magára vonja, tökéletesen alkalmas a figyelem felkeltésére.

A mozgás iránya főoldali pozícióban balról jobbra, vagy jobbról balra történhet, oldalsó pozíciókban pedig fentről le, illetve fordítva. Ha a modul a lista végére ér, akkor kezdődik előről, azaz folyamatosan mutatja az Ön által választott termékeket.

Tökéletes választás pl főoldalra, hogy az általunk kiemelni kívánt termékeket a betérő látogatóknak bemutassuk.

 

 

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modulok
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagokban.

   

 3. További kisebb változtatások

  • Bannerkezelő módosítása: A bannereket feltölteni most már nemcsak a saját gépről való kitallózással lehet, hanem a szerverre már korábban feltöltött fájlok közötti böngészéssel is ki lehet választani.
  • Kategória automatikus képe (thumb) a legelső termékről: Amennyiben egy kategóriához nincs beállítva kép, akkor a legelső képpel rendelkező terméknek a képét fogja megjeleníteni kategória oldalon a további kategóriáknál.
  • Keresési lehetőség a leírások szerkesztésénél: Most már nem kell átnézni az összes nyelvi fájlt egy adott szöveget keresve ha szeretnénk valamit módosítani. A keresővel ki lehet listázni azokat a szövegket ahol a keresett elem megtalálható.
    • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Szövegek szerkesztése. 
  • Pathway Facebook webáruházba: Mostantól a Facebook-os webáruházban is megjelenik a Pathway ha egy aloldalon tartózkodunk.

4. További javítások

  • A szöveges tartalmak esetén most már meg lehet adni a Meta / Title elemeket úgy, hogy azok ne a Globális beállításokkal együtt jelenjenek meg, hanem csak önállóan. Amennyiben viszont nincs megadva a szöveges tartalomhoz ilyen elem akkor a korábbikhoz képest mostantól a szöveges tartalom Title eleme jelenik meg a Keywordsben és a Descriptionben is.
  • A Sablonok szerkesztésénél a testreszabás részben javítottuk a problémát, így most már hozzá lehet adni új képeket is az adott sablonhoz.

  Amennyiben kérdése, észrevétele van az elkészült fejlesztési csomagunkkal kapcsolatban kérjen írjon nekünk!

Írta: Zajdó Csaba - 2011. október 13. csütörtök

A termékváltozat, típus és tulajdonság kezelés után tovább fejlesztjük a ShopRenter rendszerét, amelyet 

1. Kívánságlista modul

TulajdonságokElőfordulhat, hogy a látogató nem tudja azonnal megvenni a termékeket, de megtetszett neki. Ilyenkor hasznos, ha ezeket egy külön listára tudja gyűjteni, ahonnan bármikor elérheti, és később megveheti.

Pontosan ezt a célt szolgálja a Kívánságlista modul, de természetesen sok aprósággal egészítettük ki.

A kedvenc termékeket egy külön listára gyűjtheti a látogató, amelyből bármikor egy kattintással a kosárba is teheti az adott terméket, vagy akár mindegyiket. A listában szereplő termékekhez saját megjegyzést is lehet írni, valamint az egész listát emailben megoszthatjuk ismerőseinkkel, ezáltal ideálisan használható fel a közelgő karácsonyi ajándékozásra. 

  • Beállítási lehetőségek: Marketing funkciók > Kívánságlista
  • Modul elhelyezése: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold csomaggal rendelkező ügyfeleinknek. A PartnerBolt rendszerében minden csomagban elérhető.


2. Budapest sabloncsalád

Budapest sablon családÚj sabloncsaláddal szeretnénk azok dolgát egyszerűsíteni, akik nem találtak igazán magukhoz illőt az eddigi népes választékban. A Budapest sabloncsalád, a többi sabloncsaládhoz hasonlóan több színben érhető el.

A sablon főleg a nagy fejlécet igénylőknek, és a pasztel színek kedvelőinek lehet a kedvence. Mint minden modul természetesen ez is módosítható, a fejléckép is külön cserélhető.

 

 

   

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Sablonok kiválasztása
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban.



3. Román nyelv

Román nyelvMint ígértük, folyamatosan bővítjük a boltokban használható nyelvek listáját. A korábban megadott angol és német nyelv után a környező országokban beszéltek felé fordult a figyelmünk. Ennek jegyében készítettük el a bolt román nyelvű fordítását.

A nyelv használata semmiben nem különbözik az összes többiétől és természetesen együtt használható azokkal.

 

 

 

 

  • Megtalálható: Beállítások > Bolt beállítások > Nyelvek
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: A ShopRenter Gold és PartnerBolt Prémium csomagokban.


4. Méretezhető listaválaszó

Méretezhető listaválasztóEzzel az apró kis fejlesztéssel szeretnénk a listakezeléseket egyszerűsíteni. Az adminisztrációs felületen azok a listák, amelyekben checkbox található, nehezen voltak kezelhetőek, mert kis területen kellett sok adatot megjeleníteni.

Ezen átláthatatlan listák most már átméretezhetőek. Így például egy kategórialista széthúzható kényelmesen nagyra, nem kell egyszerre csak 5 sort látnunk, ha több kategóriánk van.

Ez a funkciót csak az újabb böngészk támogatják, mint az IE 8 és 9, Firefox 3, 4, 5, 6, 7, Google Chrome és Safar. Általánosságban elmondható, hogy minden, 1 évnél nem régebbi böngészőben működik.

     

  • Megtalálható: ShopRenter admin felület
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.



Írta: Zajdó Csaba - 2011. szeptember 07. szerda

A ShopRenter rendszere hosszú fejlesztés után egy nagyobb mérföldkőhöz érkezett. Ennek oka a rendszer eddigi legnagyobb fejlesztésének elkészülése, mely a terméktulajdonság- és típuskezelést, valamint a szűrési rendszert tartalmazza.

1. Tulajdonság és terméktípus kezelés

TulajdonságokA ShopRenter eddig is lehetővé tette, hogy Ön bármilyen terméket felkínálhasson eladásra. A legtöbb terméknek azonban vannak olyan egyedi tulajdonságai, melyeket érdemes lenne nem csak "ömlesztve" megjeleníteni a Leírás fülön, hanem kiemeltek kellene megjelentetni, vagy ezek alapján a termékeket hatékonyabban keresni. 

Ezt a lehetőséget teremtettük meg az Önök számára. A ShopRenterben mostantól lehetőség nyílik a fontos tulajdonságok egyedi meghatározására és megadására. Így megadhatóak azok a fontos paraméterek, amelyeket a vásárlók leginkább keresik, ami alapján a terméket kiválasztják.

A működése egyszerű logikát követ: a rendszerben bármilyen termék egyedi tulajdonsága létrehozható, pl. a színe, vagy mérete.

Tetszőleges számú ilyen tulajdonság adható meg, melyek akár termékkörönként különbözőek lehetnek (pl. egy cipőnél van értelme a szín tulajdonságnak, egy könyvnél nem feltétlenül). Ezek a tulajdonságok csoportosíthatóak termék típusokra - így nem kell termékenként egyedileg meghatározni, hogy milyen tulajdonságok legyenek nála megadhatóak, csak a termék típust kell megadni, és így vele együtt a termékhez rendelődnek az adott terméktípushoz beállított terméktulajdonságok is. Így pl. egy cipő terméktípusnak lesz, színe, mérete, esetleg még anyaga.

Ennek előnye, hogy különböző termékkörökhöz külön terméktípus készíthető, így minden termék csak a rá jellemző tulajdonságokkal fog rendelkezni.

Mindezeknek több féle felhasználása is lehetséges; többek között lehetőség van a kiemelt tulajdonságok termékoldalon való kiemelt megjelenítésére, valamint az egy csoportba tartozó - azaz egymástól csak tulajdonságértékekben, (mint pl: színben, vagy méretben) különböző - termékek összekötésére.
  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Termék beállítások
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold csomaggal rendelkező ügyfeleinknek. A PartnerBoltos ügyfeleknek még nem elérhető, mert az automatikus szinkronizációjuk még további fejlesztést igényel. 

2. Termék változatok kezelése

SzűrésAz áruházak többségében találhatóak olyan termékek, amelyekből nem csak egy, hanem többféle változat létezik. Eddig ezek a termékek csak külön-külön voltak megjeleníthetőek; a tulajdonságok kezelésének megjelenésével mostantól ezek a termékek egyben jeleníthetőek meg.

Így a vásárló csak egy terméket lát a kategória oldalon és csak magán a termék oldalon tud a változatok közül választani. Így például egy ruhadarab esetén kiválaszthatja annak színét és méretét. Ezzel megvalósulhat, hogy a vásárló direkt neki való terméket tehet a kosarába, megvan a választási lehetősége.

A kezelése egyszerű, hiszen minden változat egy-egy önálló termék (emiatt tetszőleges árral, képpel, raktárkészlettel, stb.-vel rendelkezhhet), az egyediségeket a tulajdonságok megadásával érhetjük el. Mivel a termékek egy csoportba tartoznak, és egymástól ezen tulajdonságok konkrét értékeikben térnek el, ezért könnyen összefoghatóak, és jeleníthetőek meg. Minden termékváltozat-csoport esetén van egy szabadon választott termék (ő fog megjelenni a termék listázó oldalakon), a csoportba tartozó összes többi terméket a termékoldalon található választási lehetőségeken keresztül lehet elérni. Ez tipikusan legördülő menükkel, vagy választható képekkel jelenik meg, azaz a vásárló méretet, színt, más egyéb értéket választ a termékének. A konkrét értékek megadásával kiválasztható a tényleges termék, és a kosárba már a vásárolni kívánt változat kerül be.

Az ilyen "termékváltozat csoportokban" minden termék önálló termék is, így annak raktárkészlete, és minden más tulajdonságai egyénileg is megadhatóak. Ezzel akár változatonként is külön adatok adhatóak meg, sőt egyedileg is keresőoptimalizálható.

  • Beállítási lehetőségek: Bolt adminisztráció > Termékek
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold csomaggal rendelkező ügyfeleinknek. A PartnerBoltos ügyfeleknek még nem elérhető, mert az automatikus szinkronizációjuk még további fejlesztést igényel.

3. Szűrési rendszer

SzűrésA vevők nem egyformán gondolkodnak, ezért célszerű minél több féle logika mentén elősegíteni számukra a keresett termékek megtalálását. Az egyedi termék tulajdonságok lehetővé teszik, hogy a termékeket ezen tulajdonságai alapján lehessen szűrni; azaz kiválasztani az összes lehetőség közül, hogy melyiket szeretné a vásárló megtekinteni és megvenni. Mindenkinek más igényei vannak más értékeket tartanak fontosnak, ezért szerencsés, ha a vevő le tudja szűkíteni az adott terméklistát az általa fontosnak tartott paraméterek alapján.

Ezzel a szűrési rendszerrel nagyon hatékony választás segítő eszköz adható a látogatók kezébe, hiszen a fent írt lehetőségeket meg tudják valósítani. 

Akár kategóriánként is különböző szűrők adhatóak meg függően attól, hogy az adott kategóriában milyen tudajdonságokkal rendelkeznek a termékek. Az így beállított szűrő lehet csúszkás, vagy checkbox-os.

A legnagyobb rendszerekben is különlegesség számba megy, hogy nem csak, hogy egyszere több tulajdonság szerint is lehet szűkíteni, de egyszerre egy tulajdonságon belül több értékre is (multi-select)! A szűrés automatikusan történik, és később tovább finomítható, vagy állítható. Arról is előzetes információt kap a vásárló, hogy az adott szűrés után hány termék lesz található a terméklistában.


  • Megtalálható: Beállítások > Termék beállítások > Szűrő rendszer
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Gold csomagos ügyfeleink számára. A PartnerBoltos ügyfeleknek még nem elérhető, mert az automatikus szinkronizációjuk még további fejlesztést igényel.


Írta: Zajdó Csaba - 2011. szeptember 07. szerda

A mai napon számos újabb funkcióval bővítettük ki a bolt működését:

1. PickPackPont

PickPackPontA PickPackPont az egyik legnépszerűbb magyar szállítási módok egyike. Előnye, hogy nem kell a vásárlónak elutazni a bolt telephelyére, sem raktárába, de nem is kell otthon várni a futárt a kiszállítás miatt.

A PickPackPont lényege, hogy a vásárló az otthona környékén kiválasztott pontokban veheti át az oda szállított csomagot, így nincs helyhez és időhöz kötve, akkor veszi át, amikor neki a legjobban megfelel.

A szállítási módok közül most már kiválasztható a PickPackPont is, mint szállítási mód. Lehetőség van a boltban kifizetni az átvett árut, így ennek megfelelően egy fizetési mód is bekerült a rendszerbe.

A szállítási helyek listája naprakész, azaz nem fordulhat elő, hogy olyan helyre rendeli meg az ügyfél a szállítást, amely már nem fogad csomagokat.

A múlt heti fejlesztést követve a Futárszolgálatok exportjában a PickPackPont-nak megfelelő megrendeléslista is exportálható, ezzel is könnyítve a rendelések továbbítását a futárcégek felé.

A PickPackPont szállítási mód használatához egyénileg kell szerződést kötniük a PickPackPont-al.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt Beállítások > Általános beállítások > Fizetési és Szállítási módok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden csomagban 

2. Termékexport raktár és Analytics követés

TermékmegosztásA termékmegosztó oldalak összekötését finomítottuk tovább.

Egyrészt beállítható, hogy azok a termékek is megjelenjenek az oldalon, amelyek nincsenek raktáron. Így sokkal nagyobb igénykört tudnak kiszolgálni.

Másrészt lehetőség nyílik arra, hogy a termékmegosztó oldalnak küldött adatokban a termék hivatkozásához a rendszer hozzárendelje-e az egyéni Google Analytics kódot is. Ez azért előnyös, mert így az Analytics fiókban pontosan nyomon követhető, hogy az adott terméket a termékmegosztó oldalról érték-e el a látogatók, vagy sem.

 

  • Megtalálható: Marketing funkciók > Automatikus termék megosztás
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagokban.


3. Letölthető termékek

shopping.pngA letölthető, digitális tartalmak eladása mostantól lehetségessé vált a ShopRenter rendszerében. A fejlesztés segítségével bármilyen letölthető termék megadható a boltban, melyeket termékekhez lehet rendelni. Így képek, e-könyvek, vagy más digitális termékek is eladhatóak a boltokban.

Ez az átfogó fejlesztés magába foglalja a letöltések kezelését, a termékekhez való hozzárendelését, valamint a rendelésekkel való összekötését.Ez utóbbi biztosítja, hogy a rendszer kezelje a csak letölthető termékek kosárkezelését, és a termékek letölthetőségét fizetés után.

A biztonság is fontos szerepet kapott a fejlesztéskor: a vásárlók csak akkor férnek hozzá a letöltésekhez, amennyiben a rendelés adott rendelési állapotra kerül. Ezen kívül külső beavatkozással - direkt url-ből - nem érhető el egyetlen letölthető termék sem.


  • Megtalálható: Bolt adminsztráció > Letölthető termékek
  • Beállítás: Beállítások > Bolt Beállítás > Általános Beállítás > Működés fül
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden boltban elérhető

4. FTP hozzáférés

ftplogo.jpgTöbb ügyfél kívánsága volt a bolthoz FTP kapcsolódást kapni. A fejlesztés immár elkészült, így semmi akadálya, hogy a bolt könyvtárát már nem csak a Fájl menedzserrel, hanem FTP-vel érjék el.

Segítségével sokkal gyorsabban, akár egyszerre, önállóan tölthető fel bármennyi termékkép, fájl, banner, illetve a terméktörlések, módosítások is kényelmesebbé válnak.

Az FTP-t nem automatikusan, hanem egyedi igénylés alapján áll módunkban engedélyezni a boltok számára. Az igénylést az adminisztrációs felületen található oldalon lehet leadni, és beérkezési sorrendben kapják meg ügyfeleink a személyre szabott hozzáférést.

Az FTP használatához szükség lesz egy FTP kezelő programra a számítógépen, a pontos beállításokat a ShopRenter Akadémián olvashatják el.

  • Megtalálható: Bolt adminsztráció > Rendelések
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden boltban elérhető




5. Google Sitemap 

ftplogo.jpgBár már egy ideje elérhető ez a funkció úgy gondoljuk, hogy érdemes megemlíteni az újdonságoknál.

Ugyanis a Google számára beküldhető oldaltérkép új helyre került az adminisztrációs felületen, mégpedig a SEO & Analitika beállítások részbe. Azon belül is a Webmester Eszközök fülre.

A Google Sitemap használatához mindenképpen szükséges egy Google Webmester Eszközök fiók, mivel itt lehet az oldaltérképet beküldeni. Maga a Sitemap használata pedig azért is nagyon ajánlott, mert segítségével a Google gyorsabban térképezi fel a webáruház aloldalait, mely egy webáruháznál kiemelten fontos. Hiszen naponta kerülnek ki és be termékek az adatbázisba, s ezzel egyidejüleg a termékoldalak elérhetősége is módosul, mivel új aloldalak jönnek létre vagy szűnnek meg.

A Sitemap használatához csupán engedélyezni kell az oldaltérképet az adminisztrációs felületen, majd az ezután megjelenő URL-t kell bemásolni a Webmester Eszközök megfelelő részébe.

  • Megtalálható: Beállítások > SEO & Analitika beállítások > Google Webmestereszközök fül
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden boltban elérhető


Első Előző 6 7 8 9 10 Következő Utolsó

Találatok 81 - 90 / 97
Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon