Blog

2014. október 27. hétfő

Szeretné, ha a boltjából tudna másolatot készíteni, és ezt a klón webáruházat utána nem kellene külön menedzselni, de automatikusan frissülne az eredeti webáruházból? Ha igen, akkor most jó hírünk van, ez mostantól kezdve a ShopRenterben is elérhető!

ShopRenter Klón áruházak  
Tovább...
Írta: Ádám Renáta - 2014. október 15. szerda

Örömmel jelentjük, hogy több száz munkaóra és rengeteg előkészítés után Magyarországon egyedülálló módon CDN került a ShopRenteres webáruházaink mögé. Ezáltal a ShopRenteres webáruházait a világon bárhonnan (!) hasonló sebességgel élvezhetik a vevők, mint Ön idehaza.

Mi az a CDN?

A CDN (Content Delivery Network) gyakorlatilag egy olyan megoldás, mely lehetővé teszi, hogy a magyarországi vevők egy magyarországi szerverről kapják az adatokat, az amerikai vevők egy amerikai szerverről, az ausztrál vevők egy ausztrál szerverről – mindenki onnan, ami számára a legközelebb van, és ezáltal a leggyorsabb.

CDN
Tovább...
Írta: Fekete Márton - 2014. október 08. szerda

Bemutatjuk legújabb sablonunkat, mely a London fantázianevet kapta, s amely már 100%-ban reszponzív, így mobiltelefonokon, tableteken vagy nagy felbontású eszközökön is tökéletesen illeszkedik a képernyő méretéhez.

London sablon

Tovább...
2014. szeptember 19. péntek

Aki egy kicsit is jártas a keresőoptimalizálás témakörében már tudhatja, hogy folyamatosan változnak azok az irányelvek, amelyekre figyelni kell, hogy a Google "szeresse", és megfelelő helyezésekkel jutalmazza a webáruházunkat.

Mi várható 2015-ben a keresőoptimalizálásban?

Évről évre, de akár hónapról hónapra is jelenhetnek meg újabb algoritmus frissítések, amelyek új kihívások elé állítják mind a webáruházak tulajdonosait, mind pedig a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereket. Cikkünkben igyekeztünk összeszedni azokat a szempontokat, amikre 2015-ben érdemes lesz figyelni. 

Tovább...
Írta: Zajdó Csaba - 2014. szeptember 17. szerda

Alig telt el egy hónap az előző frissítés óta, máris jó hírekkel tudunk szolgálni ügyfeleinknek, hiszen újabb nagyszerű funkciókkal gazdagodott a ShopRenter.

Reméljük, hogy mindenki talál majd magának az újdonságok között olyat, mellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeresebbé tételéhez.

Tovább...
Írta: Zajdó Csaba - 2014. augusztus 19. kedd

A nyári szabadságok után újabb nagyszerű funkciókkal szeretnénk meglepni ügyfeleinket, melyek között találhatóak marketinges jellegű, illetve az admin felület kezelhetőségét segítő funkciók is.

Reméljük, hogy mindenki talál majd az újdonságok között olyat magának, amellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeresebbé tételéhez.

Tovább...
Írta: Zajdó Csaba - 2014. július 15. kedd

Mi is az a landoló oldal?

A landoló oldalaknak nevezzük azokat az oldalakat, amelyekre a látogatók valamilyen külső forrásból (például e-mailből, keresőből, vagy egyéb helyről) érkeznek.

Szigorúan véve ezek alapján egy webáruházban gyakorlatilag bármi lehet landoló oldal. Maga a főoldal, egy tetszőleges kategória- vagy termékoldal, akár egy szöveges tartalom is. A lényeg, hogy rendelkezzen saját, egyedi URL-el, hogy a látogatókat oda lehessen közvetlenül irányítani.

A landoló oldal kifejezést legtöbbször a marketingesek emlegetik, hiszen számukra van óriási jelentősége, hogy egy-egy hirdetésre ha rákattint a látogató, milyen oldalra, vagy másképp fogalmazva, milyen landoló oldalra kerül.

A hatékonyságot nézve egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy például egy terméket ábrázoló bannerre kattintva a webáruház főoldalára, egy kategóriaoldalra, vagy magára a termékoldalra érkezünk. 

SŐT! Az ajánlatainknak létrehozhatunk egyedi landoló oldalakat is.

Tovább...
2014. június 05. csütörtök

Egy webáruházban a szakértői blog üzemeltetésének számos előnye van. Habár időt és energiát kell fordítani az üzemeltetésükre, hosszú távon ez a befektetett munka biztosan megtérül.

Kitűnő eszköz nagyobb közösség építésére, plusz minden egyes új bejegyzés témát szolgáltatat ahhoz, hogy különböző közösségi média felületeken megosszuk őket (vagy hírlevelet küldjünk), ráadásul a keresőoptimalizálási haszna is jelentős. 

A blog kialakításánál azonban fontos, hogy magán a webáruházon belül, azaz azonos domain alatt működtessük. Erre azért van szükség, mert így tudják keresőoptimalizálási hatásukat kifejteni a bejegyzések, illetve így sokkal hatékonyabban tudjuk a webáruházba, illetve a termékek felé terelni a látogatókat (a példákat a Gyöngyvásár webáruházból vettük).

Tovább...
Írta: Zajdó Csaba - 2014. május 20. kedd

Bő egy hónappal az előző frissítési csomagunk után szeretnénk újabb funkciókkal megörvendeztetni ügyfeleinket. 

Reméljük, hogy az alábbi újdonságok között mindenki talál majd magának olyat, mellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeresebbé tételéhez.

Automatikus verzióváltásFONTOS: Az alábbi változtatások nem igényelnek nagyobb beavatkozást a webáruházak működésében, így ezeket mindenki automatikusan megkapja (természetesen a választott csomagnak megfelelően).

Tehát a jelenlegi frissítésnél nincs szükség a manuális verzióváltásra.

A fontos információk után pedig íme a legújabb funkciók és fejlesztések listája:

  

1. Csomagkészítő modul


Mely az utóbbi időszak talán egyik leginkább várt fejlesztése. Ugyanis sok ügyfelünk egybehangzó kérése volt, hogy szeretnének egy olyan modult, melyben csomagokat lehet létrehozni a webáruház termékeiből. Lehetővé téve ezzel a felhasználóknak a termékek együttes megvásárlását kedvezményes áron anélkül, hogy ahhoz az adminisztrációs felületen új terméket keljen létrehozni erre a célra.

Csomagajánlat

A modul kapcsán annyit mindenképpen meg kell említenünk, hogy maga a csomagajánlat csak az adott csomagban szereplő termékeknél fog megjelenni. Emellett pár fontos szabály, melyet a modul készítése során meg kellett alkotnunk:

1. Kosárban lévő termékek maximális száma: 25
2. A rendszerben lévő csomagok maximális száma: 100
3. Kosárba helyezhető csomagok maximális száma: 5
4. Egy csomagba tehető termékek minimális száma: 2
5. Egy termék maximálisan hány csomagban szerepelhet: 3
6. A terméknek lennie kell raktáron 

Bízunk benne, hogy ezek a feltételek nem okoznak majd gondot ügyfeleinknek, és kihasználják a csomagkészítő nyújtotta lehetőségeket.

  • Beállítási lehetőség: 
    Marketing > Csomagajánlat
    Beállítások > Megjelenés > Termékoldal szerkesztő
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: 2014.07.16-ig minden ShopRenter csomagban elérhető, később azonban kizárólag a ShopRenter Gold illetve Partnerbolt Prémium csomagban lesz megtalálható.

2. Mennyiségi árkedvezmény

Szintén sok ügyfelünk szeretett volna mennyiségi kedvezményeket biztosítani látogatóinak, melyre mostantól mindenkinek lehetősége nyílik.

A funkció célja, hogy termékenként lehessen megadni darabszámhoz kapcsolódó kedvezmény szinteket. Ezzel is lehet ösztönözni a vásárlókat a nagyobb mennyiségű vásárlásra.

Az új funkcióhoz nem hoztunk létre külön menüpontot, hanem termékenként az Akciós fülön bővítettük a beállítási lehetőségeket a mennyiségi kedvezményekkel.

Mennyiségi kedvezmény
  • Beállítási lehetőség:
    Bolt > Termék > Akciók
    Beállítások > Megjelenés > Termékoldal szerkesztő
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

 3. Robotok elleni védelem

images.jpg

Aki használ valamilyen űrlapot a weboldalán/webáruházában, az biztosan szembesült már vele, hogy időről időre robotok áldozata lesz, "akik" sokszor igen nagy számban szemetelik tele az egyes formokat feleslegesen.

Erre az egyik legjellemzőbb példa, hogy feliratkoznak a hírlevélre, amit igen nehéz kivédeni, és igen sok kellemetlenséggel jár. De említhetnénk akár a megrendelések leadását is.

Lehetséges megoldást jelenthet egy Captcha beépítése az oldalakba, amikor is egy képen látható szöveget kell beírnunk egy szövegmezőbe (ezzel is jelezve, hogy nem robotok vagyunk).

Ez azonban kevésbé elegáns megoldás egy pénztár oldalon, ráadásul egy-egy bonyolultabb szöveg még azt a veszélyt is magában hordozhatja, hogy pont azért áll el valaki a megrendeléstől, mert nem boldogult a Captcha-n szereplő szöveg megadásával.

A soron következő frissítésünk tartalmaz egy olyan fejlesztést is, amely a webáruház tulajdonosok számára észrevétlen lesz, ám szerintünk rendkívül hasznos.

Bekerült ugyanis egy olyan fejlett Captcha (Honeypot) a ShopRenterbe, mely a felhasználók számára láthatatlan (így nem csúfítja el az oldalakat), ám megóvja a webáruházakat a robotok általi kitöltéstől.

Ez az említett Honeypot Captcha a regisztrációs oldalra, a hírlevél feliratkozó és termékvéleményező űrlaphoz, illetve a pénztár oldalra is bekerült. 

  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

4. Kaméleon sablon 

Bemutatjuk következő reszponzív sablonunkat is, melynek neve Kaméleon lett. A sabloncsalád 14 különböző változatban érhető el, melyek elnevezése nem a korábbi szín alapú logikát követi, hanem minden változat egyedi fantázianevet kapott.

A sablon legfőbb jellemzője a háttér, amelyhez egy fix képet lehet beállítani úgy, hogy az a modulok között is látszik.

Emellett újdonságként hat, hogy itt már a mobil nézet is változott (a teljes reszponzivitás miatt). Így megérheti kikapcsolni a mobil webshop beállítást, és úgy megtekinteni a sablont mobil eszközről (talán úgy többek tetszését is elnyeri az új design).

Éppen ezért szerintünk érdemes megnézni az alternatívákat!

Azért, hogy ügyfeleink is megtekinthessék új sablonunk tulajdonságait létrehoztunk egy demo webáruházat, mely a Kaméleon sablonra épül. A bolt ide kattintva tekinthető meg.

Kaméleon sabloncsalád
Kaméleon sabloncsalád - mobil

De íme még pár további egyediség a sablon kapcsán:

1. Footer pozíció a láblécmenü fölött. Elhelyezhető modulok: Utoljára nézett termékek, Linkfelhő modul, Egyedi HTML modul 1-10.

2. Footer alatti pozíció a láblécmenü alatt. Elhelyezhető modulok: Hírlevél modul, Linkfelhő modul, Egyedi HTML modul 1-10.

3. A logó alatt elhelyezhető egy második szöveg, "Szlogen" a szövegek szerkesztésénél adható meg. Ha nincs rá szükség, úgy ez a mező maradhat üresen.

4. A fejlécben helyezhetőek el a nyelvváltó és pénznemváltó modulok, máshol nem.

5. Kategóriaoldalon list-grid nézetváltó gombok:
  • csak függőleges elrendezésű termékkártyák esetén jelenik meg,
  • nem állíthatóak a vízszintes elrendezésben az elemek
  • a függőleges elrendezésnél nem jelenik meg a rövid leírás
  • cookie-ban jegyezzük meg, melyik nézet lett korábban kiválasztva

6. A sablonban sok CSS3 és egyéb funkció van, ami csak IE9-től működik. (:last-child, :nth-child, :not, rgba colors)

7. Sablonban használt betűtípusok:

  • Ikonok megjelenítése: FontAwesome, így nem képként kell kivágni az ikonokat, ezért könnyebb formázni, színezni és méretezni őket, részletek: http://fontawesome.io
  • Ikonok megjelenítése: Sosa, például a kosárba gomb, részletek: http://tenbytwenty.com/?xxxx_posts=sosa  
  • Alap betűtípus: Google WebFonts - Open Sans 
  • Egyéb betűtípus: Google WebFonts - Russo One

8. A sablon teljes mértékben reszponzív és fluid is, vagyis mindig alkalmazkodik a képernyő méretéhez.

  • A sablonban a következő kijelző méret határoknál történnek bizonyos változások: 640px, 800px, 1024px, 1280px, 1600px
  • A legnagyobb honlap mérete: 1470px, ez a belső tartalom részt jelenti.
  • 800px alatt a szerkezet másképp jelenik meg, itt a menük átalakulnak, balról a termékek, jobbról a menüpontok hozhatóak elő.
  • 800px alatt a fejlécből a nyelvváltó és a pénznemváltó átkerül a láblécbe.
  • 800px alatt a kosár és a kereső csak egy-egy ikonos link marad, ami a kosár oldalra, vagy a kereső oldalra mutat.
  • 800px alatt az aloldalakon a bal oldali oszlop a tartalom alá kerül és nem látszódnak benne a termék modulok.
  • 640px alatt a Facebook commentek nem jelennek meg termék oldalon.

9. A termékkártyákban, a kategória ajánlóban és a kiemelt kategóriákban szereplő termékek képeire egy speciális hover effekt került. Amikor a kurzor fölé kerül a képen egy nagyítás jelentkezik (a módosításához haladó Sitebuilder ismeret szükséges). A legoptimálisabb hatást akkor érhetjük el, ha a termékképek egységes méretben és arányban kerülnek feltöltésre és ez a méretarány van megadva a bolt beállítások képek részében is.

10. Az oldal tetejére link nem a láblécben van, hanem a honlap mellett jelenik meg, ha lentebb görgettünk. Mobil esetén nem látszódik.

11. A sabloncsalád specialitása, hogy a body háttérképe fixre van állítva és 1920x1080 px méretű. Ezt a képet a sablon képeknél le lehet cserélni, vagy egyedi css-ből felüldefiniálni. Tehát a sablon képe az Önök igényeihez alkalmazkodik, ezért lett a neve Kaméleon.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Sablon kiválasztás
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

5. ÁRUmagazin termékmegosztó integráció

Árumagazin

Az árumagazin.hu, ahogy a nevéből talán sejteni lehet egy ár-összehasonlító és termék-értékelő portál. Összegyűjti és összehasonlítja az oldalra regisztrált webáruházak termékeit, kínálatait, így a vásárló gyorsan informálódhat az általa keresett termékek áráról, tulajdonságairól.

Éppen ezért optimális kiinduló pontként szolgálhat az internetes vásárláshoz, hiszen itt egy helyen több áruház kínálatát is megtekintheti a leendő vásárló.

Az integrációnk a többi ár-összehasonlító modulunkhoz hasonló beállításokkal rendelkezik, és az adminisztrációs felületen is ugyanott érhető el. 

  • Beállítási lehetőségek:  Marketing > Automatikus termékmegosztás
  • Segítség és tippek: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamit Partnerbolt Prémium csomagban.

  

6. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket is fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Szállítási módok esetén külön kedvezmény biztosítása.

    Mostantól beállíthatjuk azt, hogy a vásárló a szállítási módok kiválasztásánál ne csak költségekkel szembesüljön, hanem bizonyos opciók esetén lehetősége nyíljon további kedvezményre is. Ezt a gyakorlatban úgy kell elképzelnünk, hogy amennyiben a vásárló nem kér kiszállítást, akkor egy bizonyos értékhatár felett negatív szállítási költséget tudunk megadni, s ezáltal kedvezmény tudunk biztosítani a felhasználóknak. 

    Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási módok
  • A szöveges tartalmak publikálásakor mostantól automatikusan történik a dátum megadása, tehát minden bejegyzés dátumozva lesz (amit természetesen felül lehet írni).
  • Többnyelvű oldalak esetén a dátum formátuma automatikusan változik az adott nyelvnek megfelelően (Németországban ugyanis jellemzően a nap/hó/év változatot használják).
  • Mobil nézetben mostantól megjeleníthető a főoldali bannerkép is.
    Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Mobil áruház > Testreszabás fül
  • Egyedi tulajdonságoknál az érték előtt illetve után megjelenő szöveg fordíthatóságára is van lehetőség.

 

Reméljük, az új funkciók elnyerték tetszését! Amennyiben kérdése, észrevétele van az új funkciókkal kapcsolatban, kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Írta: Zajdó Csaba - 2014. március 31. hétfő

Közel másfél hónappal az előző frissítési csomagunk után szeretnénk újabb funkciókkal megörvendeztetni ügyfeleinket. 

Reméljük, hogy az alábbi újdonságok között mindenki talál majd magának olyat, mellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeresebbé tételéhez.

Manuális verzióváltásFONTOS: Mivel a legújabb változtatások nagyobb beavatkozással járnak a webáruházak működésében, így ezt a fejlesztést manuálisan kell majd beállítani a képen látható gomb segítségével. 

A manuális frissítésre 7 napot biztosítunk ügyfeleinknek.

Amennyiben a frissítés ez idő alatt nem történik meg, úgy a rendszer 2014. április 10-én automatikusan átáll majd az új verzióra.

Emellett még azt is meg kell jegyeznünk, hogy a próbaidőszakkal rendelkező, illetve a Partnerboltot használó webáruházak automatikusan megkapják majd az új funkciókat az említett 7 napot követően.

A fontos információk után íme a legújabb funkciók, fejlesztések listája:

 

1. OptiMonk integráció

OptiMonk

Rögtön az elején egy nagyon hasznos szoftvert szeretnénk ügyfeleink figyelmébe ajánlani: az OptiMonk-ot.

Az OptiMonk egy olyan intelligens popup technológia, mely még nyugaton, illetve az USA-ban is csak most kezdi meghódítani a weboldalakat / webáruházakat. Ami pedig külön jó hír, hogy ez egy magyar szoftver!

Az OptiMonk hátterében az a webáruházakat érintő szomorú statisztika áll, mely szerint egy átlagos webáruházban a látogatók maximum 1-2%-a vásárol, míg a maradék 98% anélkül hagyja el az oldalt, hogy ott bármit is csinált volna (például feliratkozik a hírlevélre).

Az OptiMonk segít az előbb említett 98%-ból még néhány látogatót megmenteni úgy, hogy a távozásuk előtt egy utolsó ajánlatot jelenít meg nekik, s ezáltal ösztönzi őket a hírlevélre történő feliratkozásra. Ha pedig valaki feliratkozott a hírlevélre, attól kezdve már csak rajtunk áll, hogy miként "generálunk" belőle vásárlót.

Ez azért is említésre méltó, hiszen ezeket a látogatókat eddig egyáltalán nem, vagy csak nagyon nehezen tudtuk utólag elérni.  

Egy normál főoldali hírlevél feliratkozó űrlaphoz képest pedig átlagosan 3-4-szer teljesít jobban az eddigi eredmények alapján.

Ráadásul a felugró ablak sem zavarja a látogatókat, hiszen az csak akkor jelenik meg, amikor már amúgy is elhagyni készülnek az oldalunkat. De az is szabályozható, hogy mely oldalt elhagyva jelenítsen meg egy ajánlatot a látogatóknak a szoftver.

További információ az OptiMonk-kal kapcsolatban az alábbi linken érhető el: www.optimonk.hu

A frissítésnek köszönhetően pedig az OptiMonk rendszere által összegyűjtött hírlevél feliratkozókat lehet mostantól automatikusan továbbítani a ShopRenter-es webáruházba.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Integrációk > Egyéb > OptiMonk
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver és Gold, valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

2. Egyedileg testreszabható, lenyíló kategória menü

Sok ügyfelünk egybehangzó kérése volt, hogy szeretnék a kategória menüt a jelenleginél jobban testreszabni, ott egyedi tartalmat megjeleníteni.

A legújabb frissítésünk többek között ezt is lehetővé teszi.

A kategóriák szerkesztésnél mostantól be lehet állítani, hogy engedélyezzük-e a lenyíló tartalmakat, illetve azokat testre is lehet szabni. Tehát az egyedi ajánlat megjelenítését vagy a több hasábos elrendezést is meg lehet valósítani ezáltal, ráadásul mindezt úgy, hogy kategóriánként egyedi legyen a lenyíló menü.

Egyedi lenyíló menüEgyedi lenyíló menü

Ehhez természetesen szükség lesz némi alapfokú HTML ismeretre is, ha valaki egy kicsit bonyolultabb megoldást szeretne.

Fontos még megemlítenünk, hogy a lenyíló tartalom megjelenítése csak vízszintes lenyíló kategóriamenü megjelenésekor lehetséges.

  • Beállítási lehetőségek:
    Bolt > Kategóriák > ... kategória szerkesztése ... > Lenyíló tartalom fül
    Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása > Kategória menü modul
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

3. Export / Import módosítások

Export-import átalakítások

Az Export / Import funkciónk jelentős beavatkozáson esett át. Mivel ez több menüpontot is érint, illetve ezeket a funkciókat sok ügyfelünk is használja, így ezeket a változtatásokat szeretnénk külön is kiemelni. A módosítás 3 részből tevődik össze:


  1. XLS Export előre mentett opciók szerint

    Amennyiben mindig ugyanazokat a standard XLS adatokat szeretnénk exportálni, akkor fárasztó állandóan bekattintani ugyanazokat a mezőket, amelyekre szükségünk van. A fejlesztéssel megoldható, hogy a legutóbbi XLS export paramétereivel történjen a következő export.

    Tehát ha megnyitjuk az XLS Exportot, akkor csak be kell pipálni az "Előző export paraméterek használata" checkbox-ot, és a rendszer máris visszatölti az előző exportálásnál használt beállításunkat.
  2. Szorzóval védett opció az Export és Import funkciókba

    Az XLS Export és XLS Import funkciónk korábban nem tartalmazta a szorzóval védett opció értékét. Ezt a hiányosságot a frissítéssel pótoltuk.
  3. Meta Title adat az Export és Import funkciókba

    Mostantól a Meta Title adatokat is ki lehet exportálni, és vissza is lehet tölteni a webáruházba az import funkciók segítségével. 
  • Beállítási lehetőségek:
    Bolt > Export/Import > Termék XLS Export
    Bolt > Export/Import > Termék XLS Import
    Bolt > Export/Import > Külső XLS/CSV Import
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

4. Automatizmusok 2.0 - Webhooks

Webhook

Nem is olyan régen hoztuk létre az "Automatizmusok" menüpontunkat, melynek segítségével automatikus e-mail üzeneteket lehet bizonyos eseményekhez (például rendelés feladás, rendelés állapotváltás) társítani, vagy akár vevőt áthelyezni egy másik vevőcsoportba.

 

Ezeket a funkciókat a legnagyobb örömünkre igencsak sokan kezdték el használni, ezért úgy gondoltuk, hogy egy kicsit nagyobb hangsúlyt fektetünk erre a beállításra a frissítés kapcsán.

Éppen ezért a korábbi 2 kiváltható eseményt (e-mail küldés és vevőcsoport áthelyezés) még kiegészítettük egy harmadik opcióval, melynek neve: Webhook lett.

Magát a Webhook kifejezést magyarra fordítani nehéz lenne (nem is igazán van magyar megfelelője), de alapvetően annyit érdemes tudni róla, hogy az eljárás segítségével adatokat tudunk továbbítani egy URL-re, melyet egy külső program ezt követően fel tud dolgozni.

Ez azért lehet nagyon hasznos egy webáruház számára, mert így akár automatizáltan tud adatokat továbbítani egy külső szoftvernek (hasonlóan mint például az API segítségével), melyet az feldolgozhat. A továbbított adatok alatt pedig szinte bármilyen adatra gondolhatunk, így például:

  • rendelési adatok: ár, megrendelt termékek, azonosító, cikkszám stb.
  • a megrendelő adatai: neve, címe, telefonszáma stb.
  • szállítási és számlázási adatok.

Mire lehet használni?

Alapvetően nagyon sokféle felhasználási módja lehetséges, de példaként itt mondjuk az ERP rendszerek felé történő valós kommunikációt vagy akár az SMS küldést tudjuk megemlíteni.

Utóbbi esetén például megadhatjuk az SMS küldő szoftvernek a kívánt adatokat a webhook segítségével, s ezáltal értesíthetjük a vevőt a rendelés státuszának változásairól (termék elküldve).

Mivel erre a funkcióra vonatkozóan több kérés is érkezett, ezért itt ajánlanánk is pár szolgáltatót, akiket érdemes lehet megkeresni:

Nekünk tehát csak a kívánt URL-nek küldendő adatokat kell beállítanunk, illetve azokat a feltételeket meghatároznunk, amikor a kívánt webhook végrehajtódjon.

  • Beállítási lehetőségek:  Marketing > Automatizmusok
  • Segítség és tippek: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Kizárólag a ShopRenter Gold valamit Partnerbolt Prémium csomagban.

 

5. Adószám elkérése

NAV

Az ügyviteli és számlázó rendszereket is használó ügyfeleink kérése volt, hogy szerették volna ha a regisztrációkor, illetve vásárláskor a felhasználók adószámát is el tudják kérni. 

Ezt a kérést teljesítettük az alábbi fejlesztéssel, mely szabadon állítható (ki és bekapcsolható).

Az adószámot a következő integrációknál lehet használni:

  • Tharanis
  • ClearAdmin
  • Kulcs-Soft
  • Számlázz.hu
  • Symbol 

Amennyiben engedélyezzük a beállítást, úgy egy plusz input mező jelenik meg a regisztráció és a pénztár folyamat során.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt beállítások > Kosár, pénztár és vevő beállítások > Vevői beállítások fül
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

6. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket is fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Az előző frissítés során létrehozott új raktárállapotok kapcsán nagyon sok visszajelzést kaptunk, hogy ezeket jó lenne kombinálni a várható szállítási idővel is.

    Ezeknek a kéréseknek eleget téve mostantól külön beállíthatjuk a várható szállítási időt az összes raktárkészlet állapothoz.

    Beállítási lehetőség:
    Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási idő
    Beállítások > Termék beállítások > Működési beállítások
  • Az automatizmusok funkcióhoz kapcsolódóan kibővítettük a választható feltételek listáját a szállítási és fizetési móddal is.
  • A regisztrációnál és a pénztár oldalon az adatok megadásánál egy fejlesztésnek köszönhetően, ha mostantól valaki beírja az irányítószámát, úgy a rendszer automatikusan kitölti a város mezőt is, ezáltal az adatok megadása egy fokkal egyszerűbbé válik.
  • Mobil nézetben mostantól megjeleníthető a telefonszám a fejlécben vagy a láblécben, vagy akár mindkettőben is.

    Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Mobil áruház > Testreszabás fül
  • Az Árgéphez tartozó feed-nél most már a szállítási díj is átadásra kerül.
  • A Google-féle oldaltérképbe korábban olyan URL-ek is bekerülhettek, melyek egy külső weboldalra mutattak. A frissítésnek köszönhetően a Google Sitemap már nem fog külső hivatkozásokat tartalmazni.
  • Termék és kategória oldalak esetén a Meta leírás mezőbe mostantól meg lehet adni a [SHORT_DESC] értéket is, így automatikusan ki lehet tölteni a Meta Descriptiont az adott termék vagy kategória rövid leírásával.
  • A rendelés állapotváltó levelekről mostantól a bolt is másolatot kap. Így levélben is értesülünk arról, ha egy rendelés biztosan ki lett fizetve bankkártyával.
  • Innentől beállítható, hogy szűrés esetén az összes gyerektermék megjelenjen a listázó oldalon, ez megtehető a Megjelenítési beállításokban.
  • Végül, de nem utolsó sorban a szöveges tartalmakra mutató szöveges menüpontokból is lehet mostantól többszintű menüt létrehozni.

 

Reméljük, az új funkciók elnyerték tetszését! Amennyiben kérdése, észrevétele van az új funkciókkal kapcsolatban, kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

 

Első Előző 7 8 9 10 11 Következő Utolsó

Találatok 81 - 90 / 121
Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon