Blog

2013. január 14. hétfő

Egy áruház üzemeltetése során a grafikai elemek – bannerek, logók, képi elemek – elkészítése nem egyszerű. Ennek oka az, hogy a szép és esztétikus grafikához sok ismeret kell, ellenkező esetben az elkészült képek inkább elriasztják a vásárlókat oldalunkról.

 

Tovább...
2012. december 04. kedd

Az év vége közeledtével igyekeztünk még pár újdonsággal meglepni ügyfeleinket. Az év utolsó frissítése olyan funkciókat is tartalmaz, amelyekre ez idáig is nagy igény mutatkozott:


Tovább...
2012. november 13. kedd

Az októberi frissítés után két nagyobb fejlesztés készült el, ezek a következők: 

1. Termékösszehasonlító modul

compare.png

Egy webáruházban nagyon sok funkció szolgál arra, hogy a termékek nagy számát egy kis, legtöbbször pár elemes listára csökkentsük. Ezekben a listákban szerepelnek azok a termékek, amelyek a főbb paraméterek, vagy a legfontosabb szempontok szerint megfelelnek a vásárlóknak.

Gyakran előfordul az az eset is, hogy az így kapott listából képtelenek kiválasztani az az egyet, amelyet meg is szeretnének rendelni.

Ebben segít a Termék összehasonlítás. Használatakor a kiválasztott termékek tulajdonságait egy táblázatban láthatjuk, így gyorsan összehasonlítható minden megadott adat. Mivel így minden adatot egyszerre látunk, jobban megmutatkoznak a termékek közötti különbségek, akár az egészen kicsik is.

Az összehasonlítás a ShopRenter egy másik részére, a tulajdonság és típus rendszerre támaszkodik, lévén az összehasonlítás az itt megadott tulajdonságokra, illetve a termékekhez rendelt értékeikre vonatkozik. Minél több tulajdonság van megadva, annál több adat látható az összehasonlításnál is.



  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modul beállítások menüpontban Termék összehasonlító modul szerkesztése. A termék összehasonlításba való rakásához a termékkártyát is szerkeszteni kell, ezt a Beállítások > Megjelenés > Kategóriaoldal szerkesztő menüpontban tehetjük meg.
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagokban.

 

2. Ajándék a vásárláshoz

presenticon.pngA vásárlást jutalmazó lehetőségek közül az egyik legdirektebb az az eset, amikor a rendeléshez egy plusz terméket adunk – ajándékba. Általában ez az ajándék ugyanolyan termék az áruházban, mint ami amúgy is a kosárban van.

Ilyenkor természetesen a plusz termékért a vásárló nem fizet. Minthogy ingyen van, szinte mindenki örül neki.

A ShopRenter rendszerében beüzemelésre került Ajándék a vásárláshoz funkció működtetése során beállítható, hogy milyen feltétel, vagy feltételek mellett járjon egy adott vásárlói csoport tagjainak a vásárláshoz ajándék.  Ez lehet kosárösszeg, vagy bizonyos termékek megvásárlása, ezeket akár kombinálhatjuk is.

A feltételben nem csak egy, hanem több ajándék termék is megadható, ekkor a vásárláskor a vásárló eldöntheti, hogy melyiket kéri a választékból.

Mivel a rendszerben bármennyi feltétel megadható, ezért akár vásárlói csoportonként teljesen különböző ajándékok is adhatóak – vagy csak egy csoportnak. Annak sincs akadálya, hogy egy rendelés egyszerre több feltételnek is eleget tegyen. Ebben az esetben minden egyes feltételnél a megadott ajándékok egy listába kerülnek, és ezekből választhat a vásárló. A lehetőségek száma óriási.

Az ajándék 0 Ft-os – vagy más valutás – termékként kerül a kosárba, így mindenhova ez az adat kerül továbbításra.

Ez a funkció nagyon jól használható más marketing eszközökkel együtt.



  • Beállítási lehetőségek:  Marketing funkciók > Ajándék a vásárláshoz
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver és Gold, valamint Partnerbolt Prémium csomagokban.

3. Automatikus súgószövegek

helptooltip.jpgEgy áruházban sokféle termék szerepelhet a kategóriákban. Ezek között nagyon gyakran technológiai, vagy csak szakmai szemmel látható különbségek vannak. A termékek leírásaiban szövegeiben éppen ezért bekerülhetnek olyan szavak, kifejezések, amelyek a vájtfülű, hozzáértő, vagy esetleg utánaolvasó látogató számára érthetőek, a nagy többség azonban nem tudja pontosan, hogy mi is az a funkció, technológia, szakkifejezés.

A túl bonyolult, szakmai hozzáértést igénylő kifejezések sok potenciális vevőt is elriaszthatnak, vagy egy egyébként megérdemelten jó termék eladását akadályozhatja meg, mivel a vásárló nem is tudja, hogy a sokszor fantázianevekkel elnevezett képességek és funkciók pontosan mennyire is jók.

Ezen segít az automatikus súgószöveg a ShopRenter-ben és a Partnerboltban. Ennek segítségével a boltban megadható bármilyen kifejezés, kulcsszó, illetve a hozzá tartozó magyarázó szöveg.

Az automatikus súgószöveg a termék rövid, és hosszú leírásában, valamint a paraméterek között magától megkeresi ezeket a kifejezéseket, és kiemeli őket a szövegből. A látogató a kifejezésen tartva az egeret, megjelenik a hozzá tartozó leírás. Így csak ha valaki a részletekre, magyarázatra kíváncsi megtekintheti, mégsem kell terjengősen - és mások számára esetleg feleslegesen - a szövegben leírni semmit.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Automatikus súgó
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver és Gold, valamint Partnerbolt Prémium csomagokban.

4. Tulajdonság szűrőmodul középre helyezése

szurokep.pngA ShopRenter egyik legjobb és legsokoldalúbb funkciója a szűrő modul, amelyet - sokak kérésének eleget téve - középre helyezhetővé tettünk. Ezt eddig csak egyedi kérésre, és fejlesztés gyanánt tudtuk a partnereink számára biztosítani, most azonban lehetőség van pár kattintással elérni mindezt.

A szűrő így már nem csak a jobb- vagy a baloldalon képes megjelenni, hanem a középső részben, minden listaoldalon (pl. kategóriaoldal, keresés találati oldala, stb.).

Fontos tudni, hogy ez a beállítás nem minden sablonban érhető el. Mivel ezen fejlesztés a sablon módsítását igényli, ezért a különböző sabloncsaládokat sorban átalakítva mindenkihez elér ez a funkció is. Jelenleg az új Royal, és a régebbi Classic sabloncsaládban érhető el ez a beállítás, de tervezzük a többi család átalakítását is, hogy a középre helyezés megtörténhessen.

A középre helyezés előnye, hogy a a szűrő nem oldalt látszik, hanem a terméklista felett, annak részeként. Így több vevőnek kényelmesebb a kezelése.

Az oldalra helyezett szűrővel ellentétben itt a modul mérete is beállítható, az adott szűrő magassága, illetve az oszlopok száma egyénileg adható meg.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden szűrővel rendelkező, Classic vagy Royal sablont használó áruházban.

Reméljük, hogy ezek is elnyerik tetszésüket!
2012. október 26. péntek

A ShopRenter rendszerébe az ősszel nagyon sok nagyobb, a rendszer működését komolyan befolyásoló, meghatározó fejlesztés kerül. Ezek nagy része a nyári fejlesztési hullám eredményeként kerültek rendszerünkbe. A funkciók:

1. Hűségpont rendszer

loyality.png

A hűségpont rendszer segítségével a vásárlásokért ajándékpontokat – hűségpontokat – adhatunk a vásárlóinknak, melyet ők a következő – vagy bármely későbbi – vásárláskor beválthatnak.

Ez tulajdonképpen egyfajta virtuális, csak a boltban elkölthető fizetőeszköz, hiszen a segítségével a vásárló többféleképpen felhasználhatja pontjait – csökkentheti a következő rendeléskor fizetendő összeget, kifizetheti vele a szállítás költségét. A pontos lehetőségeket mi magunk állíthatjuk be, illetve dönthetjük el.

A hűségpont rendszer nagyon rugalmas, hiszen mindenkinek különböző igényei vannak.
Eldönthetjük, hogy miért jár pont, pl. csak adott termékek után fix mennyiségű, vagy minden elköltött 10 – vagy 100, vagy 1000, stb. – forintért automatikusan járjon 1-1 pont, esetleg a szállítási, vagy fizetési módok után. A hűségpont használatát vásárlói csoportonként is korlátozhatjuk, azaz megadhatjuk, hogy csak bizonyos vásárlók használhassák ezt a rendszert.

A pontok felhasználása is széles körben szabható testre. Megadható, hogy az így megkapott pontokat a vásárlók milyen módokon költhetik el, illetve, hogy 1 pont hány forintot ér. A rendszer képes kezelni ezen felül a hűségpontok felhasználási idejét. Ez azt jelenti, hogy megadható egy lejárati idő, amelyet, ha az adott hűségpont túllép, a rendszer automatikusan levonja az összes pontok közül.

A hűségpont rendszer mindig pontos visszajelzést ad az adminisztrátornak a pontok állásáról csakúgy, mint a vásárlóknak. Ha olyan eset fordul elő, hogy a kiosztott pontokat felül kell bírálni, át kell írni, akkor erre is lehetőség van az admin felületen található módosítási lehetőségekkel.



  • Beállítási lehetőségek:  Marketing funkciók > Hűségpont rendszer
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagban.

 

2.PayU fizetési mód

payu.png

A bankkártyás fizetés az online vásárlás egyik legjobb megoldása. Akár online tartalmat, vagy szállítandó termékeket rendelünk, a bankkártyás fizetéssel jelentősen lerövidíthető a rendelés átfutási ideje.

A ShopRenter Gold csomagjában eddig is elérhetőek voltak magyar bankok bankkártyás fizetési módjai, azonban egyre nagyobb igény lett ügyfeleink körében egy nemzetközileg is elfogadott, általános online bankkártyás fizetési rendszer. Számukra készítettük el a PayU rendszerével való integrációt, és reméljük, hogy minden ügyfelünk hasznát látja majd.

A rendszer az eddigi online fizetési módokhoz hasonlóan működik: A megrendelés véglegesítésével a vásárló átkerül a PayU oldalára, ahol a tranzakciót elindíthatja. Ennek végeredményétől függően kerül vissza a webáruház megfelelő oldalára.

A PayU rendszere nemzetközi szinten kezel online átutalásokat, és minden ügyfelének saját felhasználói fiókot ad a tranzakciók és egyéb beállítások megadásához, kezeléséhez. A ShopRenterrel való integráció során nem csak a szokásos fizetési mód adatokat, hanem az olyan, csak PayU-ban létező megoldások is beállíthatóak, mint az automatikus megerősítés, vagy a szállítókód kezelése.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok, PayU fizetési mód szerkesztések
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver Gold és Partnerbolt prémium csomagokban.

 

3. Speciális paraméter alapú kereső

kereso.pngEgy webáruház legfontosabb feladata, hogy a vásárlók minél hamarabb megtalálják a számukra legmegfelelőbb terméket. Mivel a vásárlók keresési szokásai, illetve termékigényei nagyon változóak, nem elégedhetünk meg egy megoldással.

A ShopRenterben eddig is megtalálható típus és tulajdonságrendszerre épülve, egy új funkciót készítettünk el, amelynek segítségével a vásárló egyből képes szűrni az áruház teljes tartalmát egy adott tulajdonságra vonatkozóan.

Így amennyiben egy vásárló az üzletünkben csak egy konkrét színű terméket keres, vagy csak egy adott cipőméretre kíváncsi, akkor ezen modul segítségével bárhol, bármikor  megteheti ezt.

Mint minden modul, tetszőlegesen elhelyezhető az oldalon, és megadhatóak benne azok a tulajdonságok, amelyre a vásárló szűrhet. A szűréshez elegendő összeválogatni a kívánt tulajdonságok konkrét értékeit, majd a Szűrés gombra kattintani. Az eredménylista minden olyan terméket tartalmazni fog, amely a feltételeknek megfelel. Így a vevő csak azokat a termékeket látja alig néhány lépés segítségével, amelyek neki megfelelnek. Innen a konkrét megvásárolandó termék kiválasztása már több funkcióval is megtörténhet.



  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítás, Speciális kereső modul
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold, valamint Partnerbolt Prémium csomagokban.


4. Marketing Mérnök integráció

marketingmernok.pngA Marketing Mérnök segítségével sokféle marketingkampány valósítható meg, számtalan feltétel szerint. A ShopRenterrel való integráció eredményeképpen az áruházunkban adataikat meghagyók, – legyenek akár regisztráltak, akár feliratkozók, - illetve a termékek és a rendelések is bekerülhetnek a Marketing Mérnök rendszerébe.

Az így feltöltött adatok segítségével olyan kampányokat, marketingstratégiát alakíthatunk ki, amelyek az áruházban történt eladásokat, és a vásárlási szokásokat is figyelembe veszi.

A rendszerrel való integráció során a hírlevél feliratkozók, a regisztrált vásárlók mellett a termékek, és a rendelések – legyenek akár regisztráltan, akár regisztrálatlanul leadva – kerülnek a rendszerbe. Ezek az adatok természetesen a Marketing Mérnökben lévő más adatok közé kerülnek, így az információk akár több helyről is érkezhetnek.



  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Integrációk > Marketing mérnök integrácó
  • Segítség: ShopRenter Akadémia és Beállítási útmutató
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint Partnerbolt Prémium csomagokban.

5. Új sabloncsalád: royal

royal.pngA ShopRenter rendszerében eddig is számos sabloncsalád több színváltozata közül választhattunk. Ezek a sablonok eddig kivétel nélkül három oszlopos elrendezésűek voltak, azaz mind jobb-, mind baloldali részekkel is rendelkeztek.

A rendszer motorjának fejlesztésével elérhetővé vált a kéthasábos sablonok működtetése is; ennek első példája a Royal sabloncsalád. A család minden sablonja kétoszlopos elrendezésű, ami baloldali és középső pozíciókat jelent.

A sabloncsalád a többitől eltérő jellegzetességekkel is bír: fejlécben megjelenő kosár, teljes oldalszélességű banner, egyoszlopos főoldal.

A család 9 színben érhető el (kék, szürkéskék, sárga, narancs, pink, lila, vörös, citrom és zöld)

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Megjelenés > Sablon kiválasztás
  • Elérhető: Minden ShopRenter, és Partnerbolt csomagban.


6. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket mindig fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Termékmegosztó oldalakon a kibocsájtott termékek listáját most már mind kategória mind gyártó szerint – akár egyszerre mindkettő – lehet szűkíteni.
  • A vásárlók kezelésénél mostantól akár személyre szabottan is adhatunk állandó ingyenes szállítási lehetőséget. Ennek segítségével a vásárló minden szállítási mód esetén ingyenes házhozszállításra jogosult.
  • A Kapcsolat szöveges menüpontban mostantól egy szerkeszthető tartalom is helyet kapott, amelyen az adatokat mi adhatjuk meg.
  • Minden kuponnak ezentúl lehetőség van minimum rendelési értéket beállítani. Ennél kisebb kosárérték alatt a kupont a rendszer nem fogadja el.
  • Az XLS import és export mostantól a termékek bruttó árát, Matrica hozzárendelését, és a SEO urlt is képes feldolgozni.
  • A SEO beállításoknál az automatikus keresőoptimalizálási beállítások újabb lehetőségekkel bővültek, illetve megadható mostmár egyedi beállítás is mindegyik esetben.
  • A Top termékek modulban lehetőség van arra, hogy a modulban mindig csak az aktuális kategóriából jelenít meg terméket. Így minden kategóriában más és más lesz a Top termékek modul tartalma.
  • A szállítólevélen a rendelés különböző összegei most már nettósítva is, tételesen is megjeleníthetőek.
  • A szöveges menüpontok közé egy új link is bekerült, ez az akciós termékek listájára mutató linket helyez el a fejlécben, az Információk modulban, esetleg a láblécben.

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

2012. augusztus 10. péntek

A nyári meleg, és hőség sem tántorít el bennünket attól, hogy a ShopRenter rendszerét folyamatosan karbantartsuk, sőt mitöbb, frissítsük.

A legutóbbi frissítés óta számos problémát oldottunk meg, és merőben új funkciókkal is bővült bérlős rendszerünk:

1. Termékoldali változatlista

productlist.png

Amennyiben egy termékből sokféle változatunk van, és ezeket szülő-gyerek viszonyba rendezzük, akkor minden változat külön termékoldalt kap. Bizonyos esetekben ez nem a legjobb megoldás, hiszen így a változatokat csak további kattintásokkal, új oldalak megnyitásával tekinthetjük meg.

Szintén hasonló a probléma, amikor a változatok nem sok adatban térnek el egymástól – például saját cikkszámuk, raktárkészletük, színük és méretük van – így felesleges lenne mindannyi termékoldalt létrehozni.

Ennek egy megoldása lehet az, hogy a változatokat egy listában jelenítjük meg a szülő oldalán, azaz a termék úgy jelenik meg a vásárlók felé, mint egy termék! Megjelenésében így nagyon hasonlít a termék opciókhoz.

Ekkor egy táblázat jelenik meg a termékoldalon, amelyben minden sor egy változatot jelent. A táblázat oszlopaiban az egyedi értékek jelennek meg, mint az ár, szín, méret, stb. Minden sor egyedi kosárba rakás gombot kap, így kattintásonként más és más változat vásárolható meg.

A ShopRenterben beállítható, hogy a szülő-gyerek viszonyú termékkörök az eddigi hagyományos, vagy az új, táblázatos elrendezésben jelenjenek meg.

Sőt, a táblázatban megjelenő oszlopok is megadhatóak, hogy milyen adatok, milyen sorrendben kövessék egymást. Így ha csak a paramétereket, és az árakat akarjuk megjelentetni, akkor ez a beállítás is megoldható.



  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Termék beállítások > Termék típusok megjelenítése
  • Segítség: ShopRenter Akadémia

 

2. MailMaster integráció

mm-logo-vilagos.jpg

A MailMaster Magyarország egyik leghatékonyabb online hírlevélkezelő rendszere. Egyszerre több címlistát, és azon belül több csoportot is képes kezelni, azaz mindenféle hírlevéllel kapcsolatos igényt képes kielégíteni.

Maga a MailMaster rendszere elég jó integrációs képességekkel bír, amelyek segítségével jól összeköthető bármely rendszerrel.

Azoknak, akik mind a ShopRentert, mind a MailMastert használják, most elkészítettük a két rendszer összekötését. Segítségével minden ShopRenteres hírlevél feliratkozással kapcsolatos esemény a MailMasterben is megjelenik.

Ennek segítségével a hírlevélre fel- illetve leiratkozók egyaránt fel- és leiratkozásra kerülnek a MailMaster rendszerében is. Sőt, minden, a ShopRenterben történő, a feliratkozókkal kapcsolatos módosítás a MailMaster rendszerében is jelentkezik, így akár a felhasználó maga, akár mi módosítunk, törlünk, hozunk létre új feliratkozást, az egy az egyben látszik a másik rendszerben is. Természetesen ez a funkció a feliratkozók xls, vagy csv importra is vonatkozik.

A most elkészült fejlesztés a feliratkozók kezelését foglalja magában. Az integrációhoz szükséges, hogy a MailMaster is fel legyen készítve a hírlevél feliratkozók fogadására, azonban ez nem bonyolult beállítás; a felhasználni kívánt hírlevél csoport listáját és feliratkozási űrlapját kell elkészíteni.



  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Integrációk > Mailmaster
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető:  ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagban.

 

3. Termékekhez matricák megjelenítése

termekmatrica.png

A termékekre sokféleképpen hívhatjuk fel a figyelmet. Vannak olyan megoldások, amelyek direkt egy listába gyűjtik az adott kritériumnak megfelelő termékeket – ilyenek az akciós, vagy új termékek – míg mások vizuálisan emelik ki a termékeket a többiek közül. Ez utóbbinak egy tipikus példája a matricák használata.

Egy matrica számtalan – vagy inkább végtelen féle – formában megjelenhet. Nézhet ki úgy, mint egy szalag, vagy pecsét, vagy egy egyszerű sarokelem. Hogy pontosan mit is jelez, az is tetszőleges lehet: A termék 20%-al olcsóbb, vagy egyszerűen csak akciós, új, vagy bármi amit csak szeretnénk.

A ShopRenter rendszerében mindez mostantól megvalósítható. Nemcsak egy, de egy egész rendszernyi matrica adható meg, és mindegyik – vagy csak a kiválasztottak – hozzárendelhető termékekhez.

Első lépésként a matricákat kell meghatároznunk, majd ezeket a termék szerkesztésénél a termékhez tudjuk rendelni. Az így történt hozzárendelés azt fogja jelenteni, hogy a terméklista oldalakon – a kategória, gyártó, stb. oldalakon, ahol termékek jelennek meg, az adott matrica megjelenik a megfelelő termék kártyáján. Ezzel akár minden terméknek különböző matricái lehetnek.

Bár a rendszerben ötféle matrica ötféle színben már feltöltésre került, bármikor használható saját matrica is.



  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Termék beállítások > Matricák, a termékekhez való hozzárendelés a termék szerkesztői oldalán, a Matricák fülön történik
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban. 

4. Vevők importálása

userimport.pngÚj bolt indításakor az egyik legfontosabb teendőnk, hogy minél hamarabb minél több vásárlónk legyen. Amennyiben azonban már van korábbi boltunk, a vásárlóink már megvannak, csupán a ShopRenter rendszerébe kell tudni feltölteni őket.

Ezért készítettük el a felhasználók importját a rendszerben. Ennek segítségével egy adott formátumú xls-en, vagy xlsx-en keresztül felvihető bármennyi vásárló. Mivel a feltöltés adott formátumú, ezért a feltöltés előtt mindenképpen az adatokat erre az alakra kell hozni. Bár ez bizonyos fokú munkával jár, azonban az az előnye, hogy nincs semmilyen más rendszerhez kötve. Teljesen mindegy, hogy a felhasználók exportját adatbázisból, vagy valamilyen rendszer exportálási funkciójával kapjuk meg.

Ez az importálási funkció felkészült arra is, hogy akár több, egymástól különböző bolt vásárlóit is áthozza, hiszen az importnál kiválasztható, hogy felülírja-e a már ott lévő adatokat, címeket, vagy sem, illetve hogy csak az aktuális import adatai legyenek végül a vásárlók listájában. Így mindenki a saját igényei szerint töltheti fel ügyfelei listáját.

  • Beállítási lehetőségek:  Bolt adminisztráció > Vevők > Import gomb
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint Partnerbolt csomagokban.

 

5. Sablon színek beállíthatósága

1344496653_paint.pngA ShopRenter sablonjai eddig is szabadon módosíthatóak voltak, azonban a nem képi design elemeket csak akkor tudtuk átalakítani, amennyiben értettünk a CSS-hez. A CSS-ben tárolt adatok egy része színezés, amelyek a szövegre, blokkokra, különféle elemekre vonatkozott.

Hogy ne kelljen továbbra is "kódolnunk", elkészítettük a sablon színeienk beállítási oldalát. Ennek segítségével egyszerű és látványos módon tudjuk boltunk színeit megváltoztatni. Csak rá kell kattintanunk a módosítani kívánt színkockára, és a már más helyen is látott színválasztó jelenik meg. A színkockák mellett megjelenik a színek hex értéke is, így könnyen egyeztethetőek különböző elemek színei; de azoknak is segítség, akiktől ez nem áll távol.

Vannak olyan elemek, amelyekhez nemcsak egy szín, hanem színátmenet is tartozhat, ilyenkor az "Új szín hozzáadása gomb"-ra kattintva adható meg annyi szín, amennyit szeretnénk. Ilyenkor az átmenet a megadott színek között fog történni.

A változások, akár a CSS-ben, vagy a képekben történő módosítás esetén a Mentés gombra kattintva kerül véglegesítésre. 

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Megjelenés > Sablon testreszabás
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint Partnerbolt csomagokban.

 

6. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket mindig fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • A termékértékelések mostantól beállíthatóak automatikus elfogadásra is, azaz azonnal, bármilyen további művelet nélkül megjelenik az oldalon
  • Megadható a rendszerben mostantól termékenként, hogy mi a hozzá tartozó kiszerelési egység (db, nm, csomag, stb.) Továbbá szintén mostantól beállítható, hogy ezek az egységek megjelenjenek-e a rendelések adatainál (Fiókban történő rendelés megtekintésénél, rendelés visszaigazoló emailnél, stb.)
  • Az admin felületen a termékszerkesztésnél megadható mostantól a termék bruttó ára is. A rendszer ekkor automatikusan kiszámolja a nettó árat is
  • A rendelések listájában, illetve a rendelések megtekintésénél a rendelési dátum mellett az óra és perc adatok is megjelennek
  • A gyártók, kategóriák és termékek szerkesztésénél, a meta leírás és kulcsszavak mellett mostantól a meta név és az oldalra való robots metatag viselkedése is beállítható
  • Termék, illetve kategória módosítás esetén amennyiben a hozzá tartozó oldalak url-je megváltozik – mert pl. más nevet kaptak, stb. – a rendszer automatikusan a régi és az új URL között egy 301-es átirányítást készít. Amennyiben kategóriáról van szó, természetesen minden hozzá tartozó termék url-jében is követhető lesz a változás
Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

   

Írta: admin - 2012. május 23. szerda

A ShopRenter rendszerének legújabb frissítésében az új, főleg ügyfeleink által igényelt nagyobb fejlesztés mellett a már korábban is a rendszer részét képező funkciók is kibővültek. A pontos lista a következő:

1. Űrlapszerkesztő

release_form.jpg

Egy webáruházban az egyik legnagyobb problémát a visszajelzések hiánya okozza. Nagyon kevés információ jut vissza a vásárlótól az áruház tulajdonosához, fenntartójához – már azon túl, hogy van-e vásárlás az üzletben, vagy sem.

Az információ pedig pénz, minél többet tudnunk a vásárlókról, annál hatékonyabban tudjuk áruházunkat az igényeikre szabni. Az egyik legegyszerűbb, és legjobb megoldás az űrlapok készítése, amellyel pontosan azt kérdezzük meg az ügyfeleiktől, amire kíváncsiak vagyunk.

Ebben segít az Űrlapkészítő alkalmazás, melynek segítségével tetszőlegesen hozhatunk létre bármilyen űrlapot. Elkészítése nagyon egyszerű, csak a megfelelő űrlap elemeket kell összeállítanunk, megadnunk a szövegeket, és máris kész.

Egy, a termékoldal, illetve kategóriaoldal szerkesztőhöz hasonló interaktív alkalmazás segítségével egyszerűen, mindenféle programozási ismeret nélkül is tetszőlegesen hosszú, teljesen egyedi űrlapok állíthatóak össze. Az űrlapokban található összes megoldást - például egy, vagy többválasztós listák, szöveges mezők, stb. - tartalmazza a rendszer, így mindenféle kérdésre válasz kapható. 

Az elkészült űrlapot minden szövegszerkesztési funkcióval ellátott szövegmezőbe be lehet illeszteni a fejlécben található gomb segítségével. Az űrlapot kitöltve, és a „Küldés” gombra kattintva az űrlap tartalmát e-mail-ben a megadott e-mail címekre küldi el.

  • Beállítási lehetőségek:  Tartalom > Űrlapok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagban.

 

2. Termék ajánlatkérés

ajanlatkeres.jpg

A ShopRenter rendszerében a termékek kötelezően kellett, hogy rendelkezzenek árral. De mi történik akkor, ha az ár nem fix, állandó érték, hanem megegyezésen, más külső – általában offline – feltételektől függ?

Erre kínálunk megoldást azzal, hogy a termékszerkesztés során az ár megadás előtt kiválaszthatjuk, hogy van-e ára a terméknek, vagy sem, vagy a termékre ajánlatot lehet kérni.

Amennyiben szeretnénk árat adni a terméknek, és ezt is állítjuk be a terméknél, úgy minden az eddig is megszokott módon működik. Ha nem szeretnénk árat adni, az is megtehető, ekkor nem kell megadni ezt az értéket, viszont a termék nem lesz kosárba rakható, csak mint katalógustermék fog megjelenni a boltban.

Amennyiben ajánlatkérést állítunk be, úgy a terméket nem lehet kosárba rakni, hanem a felugró űrlapon keresztül a vásárló ajánlatot kérhet a termékre. Az űrlapon a név, emailcím és telefonszámon kívül az ajánlat szövegét lehet megadni; a kitöltött űrlapot a rendszer e-mailben továbbítja.

Segítségével teljesen egyedi megállapodások köthetőek, nem kötelező árat megadni. Ez a funkció termékenként állítható be, azaz segítségével a boltban mindenféle változatot egyszerre használhatjuk.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt adminisztráció > Termékek > Adatok fül > "Rendelhető termék" beállítási lehetőség
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint PartnerBolt csomagban.

 

3. Nyomtatható termékoldal

1337690643_document-print.png

A termékoldal összefoglal minden információt, amely a termékről csak fellelhető; alkalmanként ez elég sok olvasnivalót jelenthet. Sokan nem szeretnek monitoron, képernyőn olvasni, ezen kívül sok más olyan helyzet adódik nap, mint nap, amikor hasznos volna, ha a termékek adatlapját ki lehetne nyomtatni.

Ezen túl ez a ShopRenter rendszerében is megvalósítható. A fejlesztés során a termékkép alatti közösségi megosztások közé bekerült egy nyomtató ikon, melyre kattintva az adott termékoldalról azonnal egy nyomtatási képet kapunk. Innen egy kattintással nyomtathatjuk magát a direkt nyomtatásra szánt termékoldalt. Az oldalon minden, a termékoldalon megjelenő információ megtalálható lesz.

További előnye a rendszernek, hogy semmilyen beállítást nem igényel, így a használata a lehető legegyszerűbb.Ennek jegyében átalakítottuk a szállítási módok kezelését két fontos szempontból.


  • Beállítási lehetőségek:  nincsenek
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

4. Kiemelt gyártók modul

markaink.jpgA termék rendszerezés két legfontosabb alapját a kategóriák, és a gyártók jelentik; utóbbi elég fontos, főleg a márkára érzékeny vásárlók körében. Amennyiben boltunk olyan termékeket árul, amelyeknél nagy jelentőséggel bír a márka, a gyártó, akkor ezen modul segítségével jobban hangsúlyozhatjuk azokat.

Mindez számtalan előnnyel bír: azon vásárlók esetében, amelyek nem feltétlenül a kategóriák rendszerében gondolkoznak, a márkák alapján egyből leszűkíthetik a termékkört az őket érdeklő márkára. Mindemellett hatékonyan lehet bizonyos márkákat kiemelni a többi közül, hatékonyabban ajánlva őket.

Azokat a gyártókat, amelyeket manuálisan mi adunk meg, folyamatosan megjelenik valamelyik pozícióban, azaz mindig látható. Minden, a modulban gyártó neve linkként működik egy olyan listaoldalra, amely csak az adott gyártó termékeit jeleníti meg. Ezen az oldalon is elérhető a szűrési rendszer, azaz a megadott gyártó termékeit a termékek tulajdonságaira tovább lehet szűkíteni.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint Partnerbolt csomagokban.

5. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket mindig fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Az áruház nyelvi repertoárja most a spanyol nyelvvel bővült
  • Szállítási mód kiválasztásának oldalán a kupon megadás mező most már kikapcsolható az admin felületen, amennyiben valaki nem használ kupont
  • A Sprinter futárszolgálatnál mostantól nemcsak a webes, hanem a telepíthető verzióhoz való rendelés export is használható
  • A mobilra optimalizált oldalakon mostmár a valuta- és nyelvváltás is megjelenik
  • Szállítási módoknál már nem csak súly, illetve kosárérték, alapján adhatóak meg a szállítási értékek, hanem a kettő kombinációjában, azaz egyszerre súly és kosárérték szerint is
  • Gyártóknál leírás hozzáadása, amely a gyártó termékeinek listaoldalán jelenik meg
  • Beállítható a minimális vásárlási értékhatár, az ennél kisebb kosárértékre nem indítható el a pénztárfolyamat
  • Szöveges tartalmakban lehetőség van termékkártyákat megjeleníteni a szöveg végén, ezt Tartalom > Szöveges tartalmak menüpontban, a szöveges tartalom szerkesztési oldalának alján lehet megadni

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

   

2012. április 03. kedd

A legújabb frissítés során egyaránt kerültek be a rendszerbe új működési lehetőségek, de sok már meglévő pont is bővült. Az egyik legjellemzőbb bővítés a különböző összekötéseket oldotta meg a rendszerben:

1. Szállítási mód összekötése vevőcsoportokkal, fizetési módokkal

shipping.png

A hozzánk beérkező igények közül a legtöbb a szállítási és fizetési módokkal, illetve a vásárlói csoportokkal kapcsolatosan érkezik hozzánk. A legfontosabb igény az, hogy a fenti hármat tetszőlegesen lehessen egymáshoz kötni.

Ennek jegyében átalakítottuk a szállítási módok kezelését két fontos szempontból.

Egyrészt megadható mostantól, hogy az adott szállítási módot mely vásárlói csoportok láthatják. Mivel a vásárláshoz vagy be kell jelentkezni – ahol a vásárlónak már lesz vásárlói csoportja – vagy regisztráció nélküli vásárolunk – ahol pedig az alapértelmezettet kapja meg – ezért mindig lesz egy vásárlói csoport.

Ennek segítségével készíthetünk olyan szállítási módokat, amelyek csak bizonyos – esetleg zárt – vásárlói csoportoknak elérhető. Ez a funkció így a bolt fenntartás hatékony eszköze lehet.

A másik, szállítási módokra vonatkozó fejlesztéssel lehetővé tettük, hogy minden szállítási módnál megadható legyen, hogy az adott mód választása után milyen fizetési módokat jelenítsen meg a rendszer. Így szabályozható, hogy például házhozszállításkor csak banki átutalás, vagy bankkártyás fizetés legyen, más, amúgy a boltban létező fizetési mód, ne.

Ez a beállítás szállítási módonként egyénileg állítható be, azaz nekünk megfelelő rendszer alakítható ki, csak az igényeink és a fantáziánk szab határt.
A fenti két fejlesztés egymásba ágyazható, azaz az adott vásárlói csoporthoz tartozó szállítási módoknál megadhatom, hogy milyen fizetési módok legyenek választhatóak. Ezzel a kétszintű feltétellel szinte minden boltvezetési, rendeléskezelési igényt ki lehet elégíteni.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási módok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

2. Beléptető és hirdetőoldal

advert.pngEz a funkció több működési móddal is bír. Alapvetően annyit csinál, hogy az áruház oldala elé egy felugró tartalmat helyez, amelyben az általunk megadott tartalom jelenik meg.

Ezen tartalom felhasználása többféleképpen történhet:

Reklámoldal: Ekkor a megadott tartalmat a főoldalon megjelenítve egy nagyon hatékony reklámfelületet kapunk, hiszen amíg a felhasználó ki nem kapcsolja, addig az oldal tartalmát sem látja.

Hirdetőoldal: Amennyiben olyan termékekkel foglalkozunk, amelyet csak pl. 18 éven felüliek vásárolhatnak, akkor beléptessük. Ez azt jelenti, hogy az oldal tartalmát csak akkor tekinthesse meg a látogató, ha a felugró tartalomban leírt feltételeket elfogadja. Az elfogadás, és az elutasítás két gomb segítségével történik. Elfogadáskor a vásárló az oldalra kerül, elutasításkor egy általunk megadott linkre. Ebben a beállításban a két gomb szövege is megadható.

18as.jpgMindkét esetben a megadható tartalom tetszőleges, azaz lehet szöveg, kép, video, bármi. Az is beállítható, hogy milyen gyakorisággal jelenjen meg az ablak egy adott látogatónak.

Mind a kettő minden esetben az első bolti oldalon jelenik meg. Azaz nem feltétlenül a főoldalon, hanem amennyiben linkről érkezett valaki, akkor azon, ahova a link mutatott.  Beléptető oldalként csakis így működhet a rendszer, hiszen nem csak a főoldalra, hanem linken keresztül bármilyen oldalt elérhetünk azonnal. 

Az egyedileg megadható tartalom segítségével a rendszerben bármilyen beléptetés megvalósítható.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Beléptetés és hirdetés fül
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter valamint PartnerBolt csomagban.

 

3. Kategóriaoldal rendezés beállítások és vevő csoportok szerinti láthatóság

categories.png

Egy webáruházban az egyik legfontosabb tartalom a termékoldal mellett a kategóriaoldal. Nagyon fontos választássegítő jelleggel bír. Segítségével a vásárlót hatékonyan terelhetjük az adott irányba.

A kategóriaoldal alapbeállításait ezért bővítettük ki három fontos lehetőséggel:

Egyrészt egy új rendezési sorrend jelent meg, ez pedig a gyártó neve szerinti szűrés. Ha a kategóriaoldalt ez alapján rendezzük, akkor a termékek gyártójának neve szerinti ABC, sorrendben jelennek meg. Mivel egy gyártóhoz több termék is tartozhat, a gyártón belül a termékek egymáshoz képest a terméknév alapján kerülnek sorba rendezésre.

Másrészt beállítható, hogy mi legyen a kategóriaoldalakon az alapértelmezett rendezés. Eddig minden esetben „Alapértelmezett” volt, azonban ez átállítható a Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások menüpont Működés fülén. Ezentúl a lehetőségek közül mi adhatjuk meg, hogy egy új kategóriaoldalra kerülve a termékek milyen módon legyenek rendezve.

Harmadrészt minden kategóriánál a kategória szerkesztésénél megadható, hogy mely vásárlói csoportok láthassák. Ez fontos, hiszen előfordulhatnak olyan kategóriák, amelyeket csak bizonyos vevők számára szeretnénk elérhetővé tenni.

  • Beállítási lehetőségek:  Bolt adminisztráció > Kategóriák > Kategóriaszerkesztő oldal Adatok fül
  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások menüpont Működés fül
  • Segítség (kategóriához): ShopRenter Akadémia
  • Segítség (rendezéshez): ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

 

4.Kisebb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Önök kezébe, hanem a már meglévőket mindig fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Ha egy terméknek nincs képe, akkor egy stilizált fényképezőgép jelent meg a helyén. Ez a „nincs kép” kép lecserélhető az adminban a Beállítások ->Általános beállítások -> Működés fülön.
  • A fejlécnél található kereséshez tartozó kategóriaválasztó legördülő menü az adminban ki-be kapcsolható (Beállítások ->Általános beállítások -> Működés fül).
  • A beszerzési lista exportba bekerültek az árak, a gyártó, és hogy melyik rendelésekhez tartozik az adott termék
  • A gyártók szűrése modul működésében lehetőség van listát megjeleníteni. Ez minden gyártót kilistáz, a gyártókra kattintva azonnal a hozzá tartozó termékek jelennek meg az adott kategóriában.
  • A fájl menedzserben mostantól .ico kiterjesztésű fájlok is feltölthetőek, illetve megadhatóak faviconként.
  • Az Árgép és Árukereső exportokhoz egy globális garanciaidőt is meg lehet mostantól adni.
  • A termék és kategóriaoldalak fejlécében elhelyezett szerkesztési ikon segítségével az adott kategória, vagy termékoldalt egy kattintással szerkeszthetjük, amennyiben be vagyunk lépve az adminfelületen.
  • A termékexportokat optimalizáltuk és aktualizáltuk.
  • A modulok telepítésekor azonnal annak beállítási oldalára kerülünk, így nem kell annyit kattintani a beállításhoz.
  • A kategóriaoldalak SEO-ját tovább optimalizáltuk, a lapozásnál „prev url” és „next url” részek is belekerülnek, illetve a canonical tag is.
  • Az admin felületen a legördülő menük, és különböző választóelemek egy újfajta motorral mennek, amely lehetővé teszi, a felhasználóbarátabb kezelést. Például egy legördülő menüben lehet keresni, ha több mint 10 választható érték van.
  • A kívánságlista már hosszú távon megőrzi a tartalmát, nincs „lejárati ideje”.
  • Kategória oldalon a gyártó modulban csak azok a gyártók jelennek meg, amelyeknek vannak termékeik az adott kategóriában.
  • Globális robots meta tag beállíthatóság (SEO&Analatika beállításoknál). Amennyiben még nem éles a boltja, és nem szeretné, ha a Google beindexelné, akkor állítsa ’noindex,nofollow’-ra. A bolt indulásakor azonban ne felejtse el visszaállítani ’index,follow’-ra.

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

   

2012. február 22. szerda

Az év elején szerzett lendületet igyekszünk megtartani és új, hasznos fejlesztésekkel, módosításokkal láttuk el a ShopRenter rendszerét. Ahogy mindig, most is sok mindennel bővült:

1. Kategória ajánló modul

ajanlott.pngA ShopRenter rendszerében nagyon sok olyan modul található, amely termékek ajánlására szolgál: kiemelt, top, akciós termékeket. Sokszor előfordul, hogy nem csak pár termékre, hanem egész kategóriákra szeretnénk felhívni a látogatóink figyelmét.

Erre szolgál az új Kategóriaajánló modul. Segítségével a főoldalon megjeleníthetünk bármennyi kategóriát, bármilyen sorrendben. Az ok ezerféle lehet: akár az egész kategória termékei akciósak, akár új kategóriát adtunk a rendszerhez, és azt szeretnénk jobban hangsúlyozni, netán csak ízelítőt szeretnénk adni az alkategóriákból. Sőt, kevés kategóriával rendelkezők megpróbálkozhatnak a főoldali kategóriák elhelyezésével is.

A modul használata egyszerű; meg kell adnunk a megjelenítendő kategóriákat, beállítani a kinézetet, azaz hogy mennyi kategória jelenjen meg soronként, és hogy mekkorák legyenek a kategória képei.

Mivel bármilyen kategória megadható, kiválóan alkalmas arra, hogy a kívánt termékkörhöz gyorsított elérést adjunk. Mivel az alkategóriák nem mindig láthatóak – hacsak nem úgy állítottuk be a kategóriafát – ezért a felhasználók több lépésen keresztül találják meg azt. Ezzel a módszerrel azonban az általunk kívánt kategóriákat egy kattintással elérik.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása > Kategóriaajánló
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagban.

 

2. Átvevőpontok kezelése

atvevo.pngTöbb boltja van, és mindegyiknél átveheti a vásárló a rendelését? Több átvevőhelyet tud biztosítani, esetleg minden megyét képes lefedni?

A vásárlók nagy részének okoz problémát, hogy hogyan jusson a rendeléséhez. A házhozszállításhoz otthon kell maradni, a személyes átvétel gyakran csak egy helyen oldható meg, amihez viszont sokat kell utazni.

E kettő közé illeszkedik az új, átvevőpontokat kezelő szállítási módunk. Ennek segítségével megadható több átvételi pont lehetőség. Ha az Ön termékeit az országban több helyen is át lehet venni, azt vásárlók nagyra értékelik, hiszen ha közelben találnak ilyen helyet, akkor egyszerűen és kényelmesen bármikor hozzá juthatnak a megrendeléseikhez.

A modulban beállítható tetszőleges számú átvevőpont, mindegyikhez két leírás tartozik, így mindenki a saját oldalához igazíthatja a megjelenő szövegeket. A rendelés során, amennyiben ezt a szállítási módot választja a látogató, akkor egy legördülő menü jelenik meg, amelyből kiválaszthatja a neki legmegfelelőbb átvételi pontot.

Az így megadott adatok megjelennek mind a rendelési adatok között, mind a kiküldött levelekben.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Szállítási módok > Átvételi pontok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint Partnerbolt Standard és Prémium csomagokban.

3. Termék, kategória, gyártó szinkronizáció letiltása a Partnerboltokban

partnerbolt_szinkronizacio.png.png

Az ehavi fejlesztéseink keretében egy, már sokak által jelzett igényt is sikerült megvalósítanunk. Az automatikus szinkrozniálásból mostantól a viszonteladók ki tudják szűrni azokat a termékeket, kategóriákat és gyártókat, melyeket nem szeretnének a webáruházakban forgalmazni. 

   

  • Beállítási lehetőségek:  Bolt Adminisztráció > Termékek > Adatok fül > Központilag frissíthető mező
  • Beállítási lehetőségek:  Bolt Adminisztráció > Kategóriák > Adatok fül > Központilag frissíthető mező
  • Beállítási lehetőségek:  Bolt Adminisztráció > Gyártók > Központilag frissíthető mező
  • Elérhető: Partnerbolt Standard és Prémium csomagokban.

 

4. A tulajdonosokat segítő kényelmi funkciók

 Ment és szerkeszt gomb bevezetése

mentes_es_szerkesztes.png.png

Jelentős könnyebbséget adhat a webáruházakat üzemeltetők számára, ha a módosításokat menet közben is el tudják menteni, s egy-egy mentést követően nem szükséges újra betölteni az adminisztrációs felületet.  Így szeretnénk minimálisra csökkenteni annak lehetőségét, hogy a szerkesztés közben időtúllépés miatt módosítások vesszenek el.

 

Termékszerkesztő "gyors gomb" termek_szerkeszto.png

Másik funkciónk segítségével pedig már közvetlenül a webáruház termékoldaláról elérhetőek az adott termék beállítási lehetőségei. Abban az esetben ugyanis, ha mi a böngészőnkben be vagyunk az Adminisztrációs felületre jelentkezve, a webáruház termékoldalain megjelenik egy szerkesztés gomb, melyre kattintva az adott termék szerkesztési nézetét fogjuk látni az Admin felületen. Ezáltal egyszerűbben ki tudjuk választani a szerkeszteni kívánt terméket.

5.Kisebb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fejlesztések mellett a rendszer számos területén eszközöltünk nagyobb módosításokat is. Ezek nem önálló modulok, vagy funkciók, hanem az áruház számos pontján található funkciók továbbcsiszolása vagy bővítése.

Az ilyen módosítások, finomítások ötleteinek egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • A robots.txt bekerült a boltokba. A tartalma illeszkedik az automatikus SEO-hoz, így a lehető legoptimálisabb a boltoknak.
  • A CIB-es bankkártyás fizetés most már Euróban is lehetséges, emellett a banki oldal is több nyelven érhető el.
  • Beállítható, hogy ha a termékből nincs raktáron, akkor nem lehet kosárba sem tenni a terméket.
  • Ha meg van adva cégnév, akkor nem kerül be a normál név a számlázási címbe.
  • A termék tulajdonság értékei a rendelés szállítólevélen is megjelennek.
  • A pénztárfolyamatban a cím módosítás részt kényelmesebbé tettük.
  • A bolt adminleírása megújult, mind a felületében, mind az admin felületen található Segítség linkekben.
  • Facebook kategóriafán átalakításokat végeztünk, hogy kényelmesebb, hatékonyabb legyen.
  • Footer copyright szöveg az adminon állítható.
  • Termék xls-ben most már 0 Ft-os termékek is felvihetők.
  • A gyártó szerinti szűrés a többi szűrőhöz került át, így egyben kezelhető.

 

Néhány hiba is javításra került:

  • Ha a favicon fájlnevében szóköz volt, nem jelenítette meg azt.
  • Ha bármilyen fájlnév "+" jelet tartalmazott, akkor nem tudta kezelni a Fájl menedzser.
  • Új, és xls-ben felvitt termékek mentésekor elmentett dátumait javítottuk.

 

Reméljük hasznukra és megelégedettségükre szolgálnak a fenti módosítások. A következő frissítés is hamarosan érkezik, addig is sikeres üzletvezetést kíván a ShopRenter csapata!

 

 

2012. január 24. kedd

Két héttel ezelőtt jelentettük be az új fejlesztéseket a ShopRenter és a PartnerBolt rendszerében. Most újabb hírekkel jelentkezünk, bemutatunk pár új funkciót.

1. Modul termékkártya testreszabása

termekkartya.pngA rendszerben eddig is szerkeszthetőek voltak a kategóriaoldalon, és a termékoldalon szereplő termékadatok. A következő lépés a főoldali, illetve a bal és jobb pozícióban található termékkártyák testreszabása, mely mostantól elérhető a ShopRenterben.

Ugyanúgy működik, mint a kategória és termékoldal esetében: az admin felületen a középen látható elrendezést a kívánt formára kell hozni, mely utána a bolt oldalán is megjelenik.

A már korábban használt módon lehet az információkat tartalmazó címkéket a termékkártyára vonszolni, vagy éppen eltűntetni róla. Így mostantól minden termékmegjelenés, legyen az keresési-, kategória oldalon, legyen bármilyen pozícióban, jelenítse meg bármely modul, csak olyan adatok jelennek meg, amelyeket Ön akar!

Természetesen célszerűbb, ha a termékekről mindenhol ugyanazok az információk jelennek meg. A modulok termékkártyáinak megadása minden modult érint, (és csak azokat,) de ajánlatos a kategóriaoldalon megjelenő termékkártyák megjelenéséhez hasonlatossá tenni.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modul-termékkártya szerkesztő
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter illetve PartnerBolt csomagban.

 

2. Vásárlói csoportoknak százalékos kedvezmény

vasarloi.pngKorábbi ígéretünket szeretnénk ezzel a fejlesztéssel valóra váltani. Terveink szerint több hangsúlyt kapnak idén a vásárlói csoportok, hogy a vevőket különböző szinten, többféle szinten lehessen kezelni.

Ennek jegyében készült el a vásárlói csoportok árkedvezmény rendszere. A működése egyszerű: minden vásárlói csoporthoz egyéni százalékos kedvezmény adható meg. Ha az adott csoportba tartozó vásárló bejelentkezik, akkor a termékek árait rögtön a kedvezményes áron látja.

Sőt, a modul több más kedvezménnyel is együtt működik: minden akciós árral, mennyiségi kedvezménnyel, egyéb árváltozással is! Így a kiemelt ügyfeleket igencsak elkényeztethetjük, ami hamar a kedvenc vevőink szívébe találhat.

Az ügyes vásárlói csoport kezeléssel együtt nagyon egyszerűen lehet egyéni árazást biztosítani az ügyfeleknek.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Bolt beállítások > Vevő csoportok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.

 

3. Beépíthető chat-ek

chat.png

A chatszolgáltatás bármely bolt forgalmát képes nagyban megnövelni. A legtöbb webáruház igencsak személytelen, hiszen emberrel nem találkozik, nem kommunikál a vásárló. Ezért is fontos minden olyan lehetőség, amely megadja ugyanazt a személyes törődést, kapcsolatot, amilyet egy offline boltban is megkapnánk. A chatfunkció tökéletesen alkalmas erre akkor is, ha nem tudunk egész nap a párbeszédablak előtt ülni. Bár a Google fiók, és annak minden alkalmazása, ide értve a Google Talkot, nagyon hasznos, gondoltunk azokra, akik nem tudják, vagy nem akarják a boltjukban használni.

A bőséges online beszélgetős alkalmazásokból a népszerűbbeket a Google Talk mellé beépítettük, így most már összesen 4 lehetséges chat alkalmazás közül választhatunk. Az Ingyenhívó , a Chat4Support és a ChatHelp mindegyike direkt a látogatókkal való kapcsolatfelvételre lett kitalálva, így összetettebb, mint az egyszerű Google Talk. Mind a három új chat alkalmazás magyar nyelvű, így természetesen hazai segítég nyújtás is jár a szolgáltatáshoz. Ebből a listából mindenki talál az igényeinek megfelelőt.

A beüzemelése a ShopRenter rendszerébe nagyon egyszerű, csak a kapott kódot kell a szövegmezőkbe másolni, és már kész is. A használata előtt regisztrálnunk kell a kiválasztott cégnél; a szolgáltatások nem ingyenesek, de megtalálható közöttük az egyszeri, és a havi bérléses konstrukcióval rendelkező is. 

  • Beállítási lehetőségek: Beállítás > Megjelenés > Modulok beállítása, Chat modulok
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

4. Grando termékmegosztó oldallal való integráció

grando.pngFolytatjuk a termékmegosztó oldalak felé való bővítést is. Most a Grando nevű termék megosztó oldallal való automatikus integráció készült el. A Grando Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő vásárlói oldala, a többi termékmegosztó oldaltól különbözően itt a megrendelés nem az Ön boltján történik konkrétan, hanem a Grando-én.

Akárcsak a többi integrációnál, a regisztrációt követően a Grando oldalán a beállítási oldalon található export url-t kell csak megadni, a többit automatikusan intézi a rendszer.

Mint a legtöbb megosztó oldalnak, a Grando-nak is vannak egyéni igényei. Jelen esetben ez a Garancia megadását jelenti. Ezt egy legördülő menüben adhatjuk meg, a rendszer ekkor minden termékhez ezt a garanciaidőt rendeli. Emellett természetesen minden mást a szokásos módon tud - pl. Analytics követőkód, raktárkészlet beállítások, stb.

  • Beállítási lehetőségek: Marketing funkciók > Automatikus termék megosztás
  • Elérhető: ShopRenter Silver és Gold, valamint PartnerBolt Prémium csomagokban

 

A következő frissítésben is igyekszünk a szokásos színvonalon, sok új fejlesztéssel, működési móddal kényelmesebbé, élvezetessebbé tenni önöknek a boltvezetést.

 

2012. január 11. szerda

Az elmúlt hetekben is aktívan foglalkoztunk azzal, hogy a ShopRenter egyre jobb legyen, íme az eredmények:

1. Mobilra optimalizált webáruház

1. Mobilra miért?

mobil.jpgAz internet minden tartalma ma már a mobil eszközökön is elérhető. Ez remek lehetőség arra, hogy a webáruházunk bárhol - és valóban bárhol - elérhető legyen. Mivel lassan minden ember rendelkezik böngészésre alkalmas telefonnal, adódik a lehetőség, hogy őket is el lehessen érni az áruház tartalmaival. A felhasználásra már nagyon sok külföldi trend létezik: sokan vásárolnak úgy, hogy az árakat a neten is megnézik, összehasonlítják azokat a boltban találttal, vagy nyaraláskor gondolják úgy, hogy rendelni szeretnének.

Mindegyik trendben egy közös vonás van:az áruház tartalmát egy mindig magunkkal hordott eszközön bármelyik pillanatban elérhetjük. Íme néhány beszédes számadat:

  • 2011 végén Magyarországon már elérte a 1,5 milliót az okostelefon használók száma
  • 2011-ben már a mobiltelefon vásárlók 80%-a okostelefont vásárolt
  • Már 2010 ünnepi szezonjában is Magyarországon az össz e-kereskedelmi forgalom 1,5 százaléka érkezett mobiltelefonról - és ez a szám vélhetően évről évre gyorsan növekszik
  • Az okostelefon használók 86%-a használja a telefonját vásárlás előkészítésre, bár közülük még csak 12% az, aki rendszeresen a telefonján keresztül vásárol


2. Mobilra optimalizált

Az okostelefonok és táblagépek elterjedésével együtt új megoldások is készültek arra, hogy a monitornál kisebb kijelzőkön hogyan lehet a webes tartalmakat megjeleníteni. Mobilra készített megjelenés hiányában a böngészők ugyanúgy jelenítik meg a weboldalakat mint egy monitoron. Egy kis kijelzőn ez igazi kínszenvedés. Mintha egy nagy egészből egy kis részletet látnánk egyben. 

A mobilra optimalizált weboldal esetén nem a hagyományos oldal jelenik meg, hanem a tartalom az adott mobil eszköz képernyőjére szabva. Hangsúlyosabb lesz a fejléc, egy hasábos az elrendezés, stb. Sok olyan webes megoldás is van, ami mobil eszközökön nem jeleníthető meg (gondoljunk a flash alkalmazásokra pl. iPhone esetében).

3. ShopRenter mobileszközökön

mobil.jpgMindezt mi fontos trendnek tartjuk, így elkészítettük a ShopRenter mobilra optimalizált változatát. Azaz bárki, aki megtekinti az ön weboldalát bármilyen mobil eszközön, egy tökéletesen megjelenő és működő webáruházat fog látni.

Mobilon tallózva a webáruházat, nemcsak a kategóriák és a termékek, hanem a szöveges és egyéb tartalmak, sőt a vásárlás is kifogástalanul jelenik meg és használható.

A beállítások automatikusak, hiszen a megjelenéshez minden adat a rendelkezésre áll. A beállítások csak a megjelenést és a szöveges tartalmak testre szabását érintik:

  • Főoldali üdvözlőszöveg megadása
  • Szöveges tartalmak megjelenése mobilon
  • Mobil megjelenés színvilágának módosítása

Mivel a mobil áruház csak megjelenésében tér el a hagyományos változattól, ezért semmilyen más felületre nincs szükség. A mobil áruház használatához természetesen szükség van egy böngészőre az adott mobileszközön (pl. Opera Mini, Firefox Mobil, stb.)

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Marketing funkciók > Mobil áruház
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.

 

2. Súlytól függő szállítási díjak kezelése

1326189375_package.pngA szállítási módok eddig is teljesen személyre szabhatóak voltak a ShopRenter rendszerében, azonban a szállítási költségek meghatározása eddig csak a kosár értéke alapján voltak megadhatóak.
Sok olyan szállítási cég van azonban, amely a szállítás díjait a csomag súlya alapján számolja (például a DPD). Az ilyen cégekkel való hatékony együttműködés jegyében készült el az a fejlesztés, amely segítségével kosárérték helyett súly alapján adható meg a szállítás költsége.

Minden szállítási mód szerkesztésénél mostantól megadható, hogy a táblázat, amelyben a szállítás díjait adhatjuk meg, súlyt, vagy kosárértéket tartalmaz. Ez csak annyit jelent, hogy a táblázatba a minimum és maximum oszlopokba érték helyett súlyt – de ugyanúgy számokat – kell megadni, a szállítási díj oszlop működése változatlan.

Mivel korábban pontosan ezzel a rendszerrel történt az ingyenes házhozszállítás beállítása is, ezért amennyiben súlytól függő árakat adunk meg, a rendszer külön lehetőséget ad az ingyenes szállítási határ beállításához.

Ezzel párhuzamosan megnőtt a termék szerkesztőoldalán található „Súly” mező fontossága, hiszen innen veszi a rendszer az értékeket. A könnyebb kezelésért természetesen ez az érték is exportálható, importálható.

  • Beállítási lehetőségek:  Beállítások > Általános beállítások > Szállítási módok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban.

 

3. Termék opciók xls export és import lehetősége

1326189461_icons.pngA típus és tulajdonság rendszer kiépítése mellett a korábban használt termékopciókat sem szeretnénk elhanyagolni, hiszen számos olyan megoldás van, amelyben hatékonyabban használható. Emellett büszkék vagyunk a ShopRenter rendszerében található termék export és import funkciókra, kiemelten arra, hogy gyakorlatilag bármilyen termékadat külön-külön le- és feltölthető.

Ebből a felsorolásból eddig hiányzott az opciók kezelése. Mostantól azonban ennek semmilyen akadálya nincs, azaz tetszőlegesen exportálható illetve importálható valamennyi opció. Minden opciót egy oszlopban tárolunk, ami kicsit bonyolultabbá teszi a kezelést, valójában azonban átlátható, kis gyakorlás után mindenkinek gyorsan és hatékonyan fog menni.

  • Beállítási lehetőségek: Bolt adminisztráció > Export/import > Termékek xls exportja, és Termékek xls importja
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

4. Legújabb termékek modul fejlesztések

legujabb.pngEgy termék összes tulajdonsága mellett ugyanekkora szerephez jut az is, hogy mennyire új. Boltunkban a legújabb termékek hangsúlyozása fontos lehet, hiszen elegendő csak arra gondolni, hogy a visszatérő, de az új vásárlók is gyakran csak az újdonságokra fogékonyak.

A legújabb termékek modult ezért jelentősen átalakítottuk. A modulban megjelenő termékek lehetnek manuálisan megadottak, vagy akár automatikus. Ez utóbbi esetben a rendszer adott időpontnál nem régebbi termékeket éppúgy meg tud jeleníteni, mint csak az utolsó pár darabot.

Fontos változás még a működés alapja. Korábban a rendszerben való létrehozás döntötte el azt, hogy legújabb-e, vagy sem. Mostantól a terméknél is szerkeszthető „Mióta kapható” mezőben szereplő dátum alapján dől el mindez, így mi magunk adhatjuk meg a termék bekerülésének idejét. Ezzel jelentősen megnöveltük a testreszabhatóságot, hiszen a termékek dátumának, és a modul működésének megadásával többféleképpen tudjuk új termékeinket megjeleníteni – ahogyan csak szeretnénk.

  • Beállítási lehetőségek: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása, Legújabb termékek modul
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

5. Kisebb módosítások, javítások

1323943455_preferences-system.pngTovább folytatjuk a ShopRenter rendszerének csiszolását, mely eredményeként most is nagyon sok javítás és módosítás készült el. Ezek egy része már meglévő funkciókat bővít ki, mások kisebb hibákat javít.

 

 

A módosítások és javítások pontos listája a következő:

  • Az árszűrő modul már jól kezeli, ha a terméknek akciós ára van
  • A szállítási módnál már nem kell felső határt meghatározni
  • A „tetszőleges érték” típusú tulajdonság is lehet változatképző paraméter
  • Az akciós és a kiemelt termékeknél az automatikus véletlenszerű listázás helyett lehet manuális listát is megadni
  • A termékek címkéit is lehet xls-ben importálni és exportálni
  • Modulokban sem jelenik már meg a kosárba rakás ha az árak megjelenése le van tiltva

A következő újdonság értesítőnkben egy olyan egyedülálló újdonságot fogunk bemutatni, mely még nincs Magyarországon, és mely ugyanakkor rendkívüli előnyhöz fog juttatni minden ShopRenter felhasználót!

Első Előző 7 8 9 10 11 Következő Utolsó

Találatok 81 - 90 / 102
Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon