[ESETTANULMÁNY] 66.000 rendelés a keresőkből, mindössze 3 év alatt

[ESETTANULMÁNY] 66.000 rendelés a keresőkből, mindössze 3 év alatt

Szeretjük a sikertörténeteket és megemeljük kalapunkat azon ügyfeleink előtt, akik tervezetten és előrelátóan igazgatják vállalkozásukat és nem félnek kipróbálni újabb és újabb eszközöket a céljaik eléréséhez.

Az e-kereskedelem rohamléptékben változik. Amiről 10-12 éve még azt gondoltuk, hogy nem érdemes pénzt és időt belefektetni, mára már sok esetben bebizonyította magáról, hogy több száz milliós, sőt akár milliárdos üzleti lehetőség.

Ez ugyanúgy igaz a webáruházakra és összességében az e-kereskedelmi eszközök használatára is. Nem túlzás azt állítani, hogy: az a vállalkozás, ami ma nem jelenik meg online berkek között is, óriási lehetőségektől fosztja meg magát.

Ezt a lehetőséget látta meg 2007-ben Nagy Gábor is, a Szerszamkell.hu áruház tulajdonosa. A webáruház nevéből is adódóan minőségi és kedvelt műszaki cikkekkel szolgálja ki a vásárlókat már lassan 11 éve.

Ez idő alatt számos nehézséggel kellett megküzdeniük, ennek ellenére szép számmal könyvelhettek el sikerélményeket is, egy dologban a sok közül azonban végig töretlenül hittek: a sikereik egyik alappillére az volt, hogy felismerték a keresőoptimalizálás fontosságát és kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy megfeleljenek a Google elvárásainak.

Ebbe a munkába csöppentünk bele 2015 tavaszán és azóta is közösen dolgozunk az áruház optimalizálásán. Mindenképp szeretnénk statisztikákkal is alátámasztani a keresőoptimalizálás hatékonyságát is, de mielőtt mélyebben kielemeznénk a projektet, ismerjük meg Gábort és a Szerszamkell.hu sikertörténetét.

A webáruház bemutatása

Az érdi székhelyű, offline üzlettel is rendelkező áruház 2007-ben indult, akkor még egyedi fejlesztésű áruházzal. A ShopRenter még nem bérlős megoldásába 2010-ben “igazoltak át” egy hacker támadást követően. Majd 2015-ben váltottak a mostani bérlős megoldásunkra.

Az indulást követően megvásárolták az akkori SEO silver csomagunkat, majd a jó eredményekre és a folyamatos növekedésre tekintettel ezt a csomagot felváltották az akkori SEO Gold csomagra. Az utóbbi években pedig, az egyedi igényeikhez mérten, személyre szabott csomagösszeállítással veszik igénybe a SEO havi díjas szolgáltatásunkat.

A fő termékkörünk – ahogy a webáruház neve is tükrözi- a szerszámok: kézi, illetve ipari méretű barkácsgépek, elektromos szerszámok. Mai napig ez a fő vonal, amit képviselünk, de többek között akár higiéniai termékek is elérhetőek, kerti medencéktől a műfenyőig rengeteg olyan dolog is megtalálható nálunk, ami a barkácsáruház profilba még belefér. Jelenleg 900 millión áll a mutató, de év végére számítunk az 1 milliárd forint feletti árbevétel realizálására. – osztotta meg velünk Nagy Gábor, aki szívesen mesélt nekünk a kezdetekről és a webáruház üzemeltetés során szerzett tapasztalatairól is.

Indulás és termék beszerzés

Azt tapasztaljuk, hogy sok vállalkozónak gondot jelent a megfelelő termékkör kiválasztása. Gáborék, ha úgy tetszik ebben a kérdésben előnnyel indultak, hiszen a már létező fizikai bolt miatt a termékkör adott volt.

Hogyan, honnan szerezted be a termékeidet?

Vannak saját importos termékeink, illetve a brand-es termékeket a magyarországi hivatalos importőrtől vásároljuk meg és értékesítjük tovább.

Miért vágtál bele a webáruház üzemeltetésbe?

Az, hogy valaki webáruházat üzemeltet, tulajdonképpen az indulás idejében nem volt annyira egyértelmű, mint ma, amikor webes jelenlét nélkül egy cég már csak nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem tud jelen lenni a piacon hosszú távon.

Régebben nehezebb volt online felületen elérni az embereket, nem volt akkora potenciál az online értékesítésben, mint ma. Ezért elsősorban nem is haszonszerzés céljából indítottam a webáruházam.

Akkoriban úgy gondoltam, hogy jó dolog, ha a weben elérhető egy felület, amit böngészve az ügyfeleim értesülhetnek az áruházamban kapható készlet állapotáról, egy kvázi katalógus formájában. Ilyen módon az ügyfeleimnek sokkal egyszerűbbé tehettem magát a vásárlási folyamatot.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőket?

2007-ben a webáruházak és a keresőoptimalizálás is még gyerekcipőben járt. Főleg árumegosztókon keresztül találtak meg minket a vevőink, de egy minimális SEO-t is használtunk már akkor, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljünk a Google listáján, s ezáltal meg is érkeztek az első organikus látogatóink.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Elsősorban az organikus találatokból érkeznek vásárlóink, a többi csatorna (árumegosztók, hírlevelek, social media jelenlét) összesen generálnak annyi látogatót és akár vásárlót, mint az organikus találatokból érkezők.

Mi volt a legnagyobb bukkanó a webáruház életében? Hogy tudtad áthidalni?

Az első webshopunkat, amit még nem a Webshop Experts csapata üzemeltetett, egy hacker támadás érte és ezáltal az adatbázisunk körülbelül kétharmada megsemmisült. Ebből kifolyólag sajnos 3-4 hónapig nem tudtunk webáruházat üzemeltetni.

Ekkor döntöttünk úgy, hogy szeretnénk egy profi csapatot megbízni ezzel a munkával egy biztonságos rendszer kereteiben.

Így találtunk rá a ShopRenter elődjére, ami még nem egy bérlős megoldás volt (Megj.: A ShopRenter jelenlegi formájában 2011-ben indult útnak, ezt megelőzően a cég egyedi fejlesztésű áruházakat készített, amire külön szolgáltatásként havi díjas supportot vállalt).

Nem volt könnyű, de ezáltal sikerült újult erővel elindulnunk immár egy biztosabb hátteret biztosítva a webáruháznak.

Rendelés feldolgozás és teljesítés

A webáruház jelenleg 16 embernek jelent fix megélhetési forrást. A mindennapi teendőket pedig egy minden igényt kiszolgáló vállalatirányítási rendszer segítségével könnyítik meg.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

Van egy komplex vállalatirányítási rendszerünk, amely segítségével minden operatív munkát el tudunk végezni.

Megérkezik a webes felületről a rendelés a rendszerbe és innen minden további folyamat – számlázás, kiszállítás nyomonkövetése, beszerzés, ügyfélkapcsolat kezelés, raktárkészlet nyilvántartás – a rendszer segítségével történik.

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?

Maga a rendelés feldolgozás az előbb említett rendszerben zajlik. A szállítással futárcégeket bízunk meg, de nagyon ritka esetben van, hogy saját autóval viszünk ki egy-egy terméket.

Tanácsok

Mit tanácsolsz a újonnan induló webáruházaknak?

Jelenleg azt látom, hogy sokkal magasabb a belépési küszöb, mint régen. Habár könnyű magát az értékesítési felületet létrehozni egy ShopRenteres bolt formájában, majd feltölteni a termékeket, ez magában nem elég a sikerhez.

Rengeteg munkát és pénzt igényel a marketing, amiből hosszútávon a legjobban konvertáló és legtöbb látogatót a keresőoptimalizálás hozza.

Más marketing eszközök, mint például a Google Adwords csak addig optimális, ameddig fizeted. Ezzel szemben egy jól optimalizált weboldal termékköre akár egy éven keresztül is stabilan foglal el jó helyet a Google keresési listáján és ezáltal folyamatosan látogatók érkeznek az oldalra.

Amit tanácsolnék az mindenképpen az, hogy SEO szempontból legyen minden precízen beállítva – meta algoritmusok, leírások – a webáruház felületén, illetve hogy minden termék- és kategória oldalon szerepeljen egy komoly szöveges tartalom.

Úgy gondolom egy induló webáruháznak, habár ez egy lassabban megtérülő befektetés, mindenféleképpen érdemes a keresőoptimalizálással tervezni.

Nem azt mondom, hogy nem fontos más eszközöket is használni, de a SEO mellett például az Adwords egy elég drága megoldás, ráadásul hosszútávon sokkal stabilabban van jelen az ember a piacon egy a látogatói számára profin optimalizált felület segítségével. Ezáltal a keresőoptimalizálás egy jobban megtérülő, hatásosabb eszköz.

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad? Ha igen, mi az?

Nincs ilyen dolog. Mi nagyjából mindig odafigyeltünk rá, hogy kövessük a piaci trendeket és naprakészek legyünk mind technikailag, mind pedig kinézetre.

Utoljára 2018. januárjában frissült az arculatunk, amit szintén a ShopRenter csapata készített el nekünk és ami úgy gondolom, hogy teljesen megfelel a jelenlegi trendeknek.

Fontosnak tartom, hogy 2-3 évente váltson arculatot egy webshop, mivel ennyi idő alatt szinte biztos, hogy változnak ezek a trendek.

A webáruház keresőoptimalizálása

A három év közös munkája alatt a Szerszamkell.hu több mint 4 millió munkamenettel büszkélkedhet és termékeikkel majd 66 ezer vásárlónak tették könnyebbé és boldogabbá az életét.

szerszamkell.hu ügyfélszerzési csatornák áttekintése

A marketing csatornák közül messze kiemelkedik az organikus találatokból érkezők száma, hiszen a látogatók több, mint 40 százaléka innen érkezik, valamint a tranzakciók és a bevétel 38%-a is a keresőknek köszönhető.

legnépszerűbb látogatószerzési csatornák

 

A közös munka első évét meggyőző eredményekkel zártuk. Nem is csoda, hogy Gáborban kétség sem merült fel azt illetően, hogy folytassák-e velünk az együttműködést.

szerszamkell.hu SEO eredmények

A munkamenetek száma 83%-kal emelkedett, míg a tranzakciók száma majd 2 és félszeresére nőtt, így az első év végén 142% bevételnövekedést ért el a webáruház csak az organikus keresésekből.

Ez a növekvő tendencia az évek során tovább folytatódott.

A látogatószám 2016-hoz képest a 2017-es évben megkétszereződött, 2018-ra pedig további 50%-os növekedést mutatott a konverziós arányokat szinte megtartva.

szerszamkell.hu SEO eredmények

A fenti ábrán jól látható (két egymást követő, azonos időszak eredményeit vizsgálva), hogyan nőtt a tranzakciók száma illetve a bevétel mértéke majd kétszeresére mindössze egyetlen év alatt.

De hogy ne csak a számok beszéljenek, szerettük volna megtudni Gábor véleményét a velünk történő közös munkáról is.

Milyen csomagra fizettél elő?

Havi díjas SEO Silver csomaggal indultunk, majd a Gold csomagra fizettünk elő, és most több, mint egy éve egyedi csomaggal fut a keresőoptimalizálás a boltunkra.

A csomag indulása után mikor kezdtek érkezni az első organikus látogatók?

Körülbelül 3-5 hónap múlva volt észrevehető szignifikáns emelkedés a látogatók számában. Innentől kezdve pedig folyamatosan nőtt a látogatók és a vásárlók száma.

Mennyire voltál megelégedve a segítséggel?

Sosem volt vele problémám, mindig minden segítséget megkaptam, amire szükségem volt.

Mennyire kaptál szakszerű válaszokat?

Abszolút mindig szakszerű választ kaptam. Ha felvetettem valamit változtatással kapcsolatban, akár igen, akár nemleges választ kaptam, azok mindig teljesen szakszerűen voltak alátámasztva, mindig sikerült megtalálni azt a megoldást, ami számomra a legmegfelelőbb.

Mit tapasztaltál a folyamat befejezése után?

A Silver csomag sikeressége és a termékkörünk bővülése miatt váltottunk nagyobb csomagra, majd ezt követően egyre jobbak voltak a helyezéseink és egyre több vásárló érkezett a webáruház felületére, ezzel egyre több profitot realizálva az áruháznak.

Mennyi energiát fordítasz a helyezések megtartására és milyen eredménnyel?

Elég sok energiát fordítunk erre, számunkra nagyon fontos az organikus jelenlét. A tőletek igényelt csomag mellett egy belső kollégánk is foglalkozik minőségi szöveges tartalom írásával. Folyamatosan figyeljük az eredményeket és ha visszaesést tapasztalunk, egyből hozzátok fordulunk szakszerű segítségért.

Összegzés

A megbeszélések során mindig hangsúlyozzuk az ügyfeleinknek, hogy a keresőoptimalizálás nem egy egzakt tudomány, folyamatosan változik. Az áruházakkal való munka pedig tulajdonképpen folyamatos tesztelés és az eredményekre történő gyors reagálás.

Gábor ezt nagyon jól átlátta az évek során és minden felmerülő kérdésben maximálisan a partnerünk volt. A mi munkánk mellett pontosan ez az, amire a másik oldalról nekünk is szükségünk van. Így a cél és a benne lévő munka is 100%-ban közös.

Vannak olyan rangsorolási faktorok illetve tényezők, amik évek óta tartják magukat és kiemelt szerepet szánunk ezeknek mi is, mert úgy látjuk, hogy ezek azok, amik reális időn belül jó eredményeket hozhatnak az áruházaknak.

Ezért is kerülnek a csomagokba szöveges tartalmak, illetve különítünk el forrást a linkmarketing tevékenység számára is.

A 3 év során fokozatosan szövegeztük fel a Szerszamkell.hu legfontosabb kategória oldalait és töltöttük fel a blogot szakértői cikkekkel. Mindezt azért, hogy segítsünk a keresőknek könnyebben meghatározni azt, hogy miről szól egy aloldal, mi az a kulcsszó, amire mindenképp listázzon minket.

A blog cikkek készítésével pedig két legyet ütünk egy csapásra.

Egyrészt segítünk kiépíteni az áruháznak egy szakértői státuszt, ezzel is növelve a vásárlók számát.

Másrészt a longtail kulcsszavak használatával könnyedén csípünk meg Top 5-ös helyezéseket, ezáltal minőségi érdeklődőket érhetünk el, akik több időt töltenek el az áruházunkban.

A felhasználói élmény és ezek a mutatói pedig szintén rangsorolási faktorok, optimalizálásukkal tovább javíthatjuk az áruházunk általános megítélését és helyezéseit a keresők találati oldalain.

Szerencsére ezzel a Szerszámkell csapata is maximálisan egyetért, így arra is különítenek el erőforrást, hogy a mi munkánk mellett egy szakértő kolléga is cikkekkel lássa el a blogot.

Emellett foglalkozik még azzal is, hogy a kiemelt termékek hosszú leírását teljesen egyedire formálja és így fokozatosan hagyják el a gyártóktól kapott – egyébként duplikációkat okozó – termékleírásokat.

szerszamkell.hu design

A saját elvégzett munkánk mellett szeretnénk azt is megemlíteni, hogy a sikerekhez hozzájárult Gábor azon szemlélete is, hogy az arculat és a webáruház megjelenése mindig igazodjon az aktuális trendekhez és böngészési szokásokhoz. Hiszen hiába viszünk minőségi látogatókat az áruházba, ha a felület – amely fogadja őket – nem felhasználó barát.

Az áruház jelenlegi megjelenése pedig tökéletesen helyt áll ezen a fronton is. Az átlátható és SEO szempontoknak is megfelelő kategória fa iskolapélda lehet minden több tízezer termékkel rendelkező áruháznak.

ShopRenteres webáruháza van és szeretné kiaknázni a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket? Tekintse meg SEO csomagjainkat és hozzunk létre közösen egy sok bevételt termelő, sikeres értékesítési felületet!

 

A szerzőről:

 Miskolczi-Barna Dorina
Miskolczi-Barna Dorina
SEO szakértő – ShopRenter.hu
Dorina ügyfélsiker menedzserből lett évek munkájával a ShopRenter SEO divíziójának vezetője. Tehát pontosan tudja, hogy milyen problémákkal kell megküzdeniük a kezdő webáruház tulajdonosoknak. Több piacvezető és Ország Boltja díjas webshopot juttatott már a Google találati lista elejére.