Webáruház menedzselés

5 biztos jel, hogy ideje lecserélni webáruházunkat

7 perc olvasási idő 5 biztos jel, hogy ideje lecserélni a webáruházunkat

Ha webáruház indításra adjuk a fejünket, ma már számos alternatíva áll rendelkezésünkre. 

Napjainkban is egyre többen és többen döntenek az online értékesítés mellett, és ebből következik, hogy a kezdő e-kereskedők számának növekedésével párhuzamosan emelkedik a webáruház szolgáltatók száma is.

Jelenleg az alábbi lehetőségek közül választhatunk, amelyek segítenek a célunk elérésében, ám az oda vezető úton más-más akadályokkal szembesülhetünk:

  1. Saját fejlesztésű webáruház motorok
  2. Hagyományos webáruház motorok
  3. Bérelhető webáruház motorok

Ezek a szolgáltatók különböző problémákra kínálnak megoldást, ám mielőtt letesszük a voksunkat valamelyik rendszer mellett, nem árt, ha alaposan megvizsgáljuk, mit nyújthat számunkra az adott szolgáltató.

Miután meghoztuk a döntést, rendszertől függően fejlesztői segítséggel vagy annak hiányában kiválasztottuk a sablont, beállítottuk az alapfunkciókat, gondoskodtunk a marketingről és elindítottuk a webáruházunkat.

Megérkeznek az első vevők a webáruházunkba, építkezünk, de a várva várt nagy bumm mégsem akar jönni. Vajon mi lehet a gond?

Kezdő webshop tulajdonosként kevés tapasztalattal a hátunk mögött sajnos megeshet, hogy rossz döntés esetén azzal szembesülünk, hogy a fejlesztés nehézkes, a funkciók nem frissülnek automatikusan vagy fejlesztői segítség nélkül szinte lehetetlen a frissítés.

Emellett az is előfordulhat, hogy nem kapjuk meg a megfelelő technikai támogatást, az alkalmazások és a különböző funkciók elavulttá válhatnak, és a legrosszabb esetben a teljes webáruházunk is összeomolhat, hogy csak néhány problémát említsünk.

Úgy érzed, hogy a webáruházad jelenleg is küzd ezekkel a problémákkal? Van rá megoldás!

Ha egy stabil lábakon álló, önfejlődő webáruház boldog tulajdonosa szeretnél lenni, amely nemcsak automatizáltan működik, de több bevételt is termel, akkor a legjobb helyen jársz!

Segítünk webáruházad átköltöztetésében és az átállás után sem engedjük el a kezedet!

Cikkünkben 5 olyan tényezőt vizsgálunk meg, amelyek megléte során érdemes mérlegelnünk, hogy webáruházunkat átköltöztessük másik rendszerbe.

  1. Rendszerszintű problémák
  2. Ügyfélkapcsolat
  3. Támogatás hiánya
  4. Elégedetlen vásárlók
  5. Nem hoz elég hasznot

Rendszerszintű problémák

Tárhely

Az első terület, amivel meggyűlhet a későbbiekben a bajunk, ha az általunk használt webáruház rendszer nem biztosít megfelelő tárhelyet, és más szolgáltatónál kell azt bérelnünk. 

Ebben az esetben máris két veszélyforrással szembesülhetünk, hiszen gyenge tárhely használata az oldalunk lassúságát eredményezheti, míg egy jól működő tárhely nagyon költséges lehet. Az, hogy a tárhely beállítása nem oldható meg fejlesztői segítség nélkül, már csak hab a tortán. 

Ebből a szempontból a bérelhető webáruház rendszerek jó választásnak minősülnek, hiszen a rendszer nem a saját tárhelyünkön üzemel, így megspórolhatjuk a szerverbérlés vagy üzemeltetés költségeit is.

A Shoprenternél biztosítjuk a tárhelyet a webáruházaink részére, így sem megvásárolnod, sem bajlódnod nem kell külön az üzemeltetéssel.

Funkciók

Már önmagában egy intő jelként szolgálhat, ha a funkciók nem frissülnek automatikusan, ám az egyik legárulkodóbb, ha a számunkra nélkülözhetetlen funkciók egyszerűen hiányoznak a rendszerből, és sokszor hetekig vagy hónapokig kell várnunk, hogy a szolgáltató lefejlesszen valamit. 

Ha az alapvető funkciókkal nincs gond, szembesülhetünk azzal a problémával is, hogy fejlesztői segítség nélkül szinte lehetetlen új funkciókkal bővíteni webshopunkat, és azzal még nem is számoltunk, hogy a fejlesztés magas költségekkel járhat.

Előfordulhat olyan eset is, amikor folyamatosan érkeznek webáruházunkba újabb és újabb frissítések, és akkor is jelen vannak, ha nem vesszük őket igénybe, így rendszer működésének lassúságát eredményezhetik, vagy ami még rosszabb, teljes rendszerleállást is okozhatnak.

Azért, hogy az új frissítések ne okozzanak gondot, zökkenőmentes telepítésük szintén szakértői tudást igényel.

A Shoprenternél folyamatosan frissítjük a rendszert, a fejlesztések automatikusak, külön fejlesztői, support vagy licensz díj nélkül kerülnek be a webáruházba, amely így önfejlődő és mindig naprakész lesz.

Nehéz integrálni más szoftverekkel

Minden webáruház tulajdonosnak az a vágya, hogy webshopja hatékonyan és jövedelmezően működjön, így a cél érdekében különböző szoftvereket is igénybe vesznek a webáruház üzemeltetésénél.

Igen ám, de sajnos nem minden webáruház rendszerben működik megfelelően a külsős szoftver integrálása, vagy ami rosszabb, nincs is rá lehetőség.

Ilyen esetben érdemes mérlegelnünk a döntést illetően, hiszen ez akadályozhatja a webáruházunkat a további fejlődésben, növekedésben.

Alacsony fokú biztonság

Mondanunk sem kell, hogy a webáruházunk biztonsága egy igazán sarkalatos pontnak számít. Egy nyílt forráskóddal rendelkező webshop folyamatosan támadásnak van kitéve (főként ha a frissítések nem automatikusak), így hackerek által közkedvelt célpontnak számít. 

Egy támadás esetén a vevőink adatai is veszélybe kerülhetnek, ami rendkívül kellemetlen helyzetet eredményezhet pl. egy bankkártyás fizetés esetén, ha pénzt csalnak ki a vásárlóinktól.


Ügyfélkapcsolat

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy egy professzionális működő webáruház rendszernél alapvetően “elvárás” a megfelelő ügyfélkapcsolat működtetése.

Amikor egy felhasználó az ügyfélkapcsolathoz fordul, a legfontosabb célja, hogy minél hamarabb megoldást kapjon a problémájára. Ha napokat, sőt heteket kell eltöltened várakozással, hogy választ kapj a kérdésedre (nem forgalmas időszakhoz viszonyítunk), akkor valami nem működik megfelelően.

Amennyiben nem az eléréssel van baj, ám azt tapasztalod, hogy a kérdéseidre nem kapsz egyértelmű választ vagy segítséget, sőt olyan is előfordult már, hogy inkább azt szerették volna bebizonyítani, hogy a probléma a Te hibádból következett be, akkor érdemes elgondolkodnod a váltáson.

A Shoprenternél kiemelt figyelmet fordítunk az ügyfeleinkre, ügyfélkapcsolatunk e-mailben, telefonon és chaten is elérhető, emellett pedig hétvégi ügyfélkapcsolatot is működtetünk, így biztos lehetsz benne, hogy azonnali segítséget kapsz.


Támogatás hiánya

A funkcióknál már részletesen kifejtettük, hogy mit okozhat, ha egy webáruház rendszernél nincsenek folyamatosan fejlesztések, ebből adódik, hogy a rendszer elavult, nem korszerűsített, így a webshopunk növekedését sem fogja támogatni.

Ha nehézséget okoz számunkra eligazodni a webáruházunk admin felületén, és a legegyszerűbb beállítás is problémás, az ugyanúgy hatással lehet az üzemeltetésre is.

Ha nem áll közvetlen technikai támogatás a felhasználók részére, vagy itt is azt tapasztaljuk, hogy napok és hetek múlva reagálnak egy adott problémára, akkor a webshopunk továbbra is hiányt fog szenvedni a sikerekben.

Nem minden webáruház rendszer támogatja kiemelten az ügyfeleit, és fektet arra hangsúlyt, hogy ne csak a pénzedet költsd el náluk, de a webshopod és Te magad is fejlődhess hosszú távon. 

Használsz alkalmazásokat, tudsz integrálni más szoftvereket a webáruházadba a növekedés érdekében? Biztosítanak-e marketing eszközöket a vevőszerzésre? Értékesíthetsz-e különböző csatornákon? Érdemes elgondolkodnod, hogy milyen plusz támogatást, szolgáltatást nyújt az adott rendszer, amivel hatékonyabbá teheted a webshopodat.

A Shoprenter rendszere egy olyan ökoszisztémára épül, amelyben a legelső lépésektől egészen a piacvezető webáruházig végigvezetünk az úton, és maximális támogatást nyújtunk számodra.

A hazai webáruház rendszer piacán a legnagyobb fejlesztői csapat készíti az automatikus rendszerfrissítéseket, naprakész, friss funkcionalitással vértezzük fel a Shoprenter rendszerét, optimalizáltan a magyar online piaci igényekhez és trendekhez.

Szakértőinkkel ingyenesen konzultálhatsz az elindulás és üzemeltetés folyamatairól, részt vehetsz ingyenes oktatásainkon, ahol átfogó elméleti és gyakorlati tudást kapsz, emellett pedig videós segédlettel kiegészített részletes dokumentációk sora található a Shoprenter Akadémia oldalán a webáruház beállításokról.

A vevőid megszerzésében különböző beépített marketing eszközök, képzések és szolgáltatások állnak a rendelkezésedre.

A webáruházad növekedésében és automatizálásában számos szoftver és alkalmazás segíthet, a Shoprenter szakértő partnerei pedig szolgáltatásaikkal támogatnak a webáruházad felfuttatásában.

Elégedetlen vásárlók

Mi sem lehet nagyobb horderejű visszajelzés, mint egy negatív vásárlói vélemény. 

Ha a webáruházad felépítése nem elég felhasználóbarát, nehéz benne eligazodni, a potenciális vásárlóid nem találnak egy funkciót vagy éppenséggel hiányolnak valamit, és ezt még a tudomásodra is hozzák, akkor biztos, hogy elérkezett az ideje a váltásnak. 

Egy rosszul felépített webáruház a bevételeidet is csökkentheti, hiszen a pozitív vásárlói élmény hiányában a látogatók a webshopod helyett a konkurens webshopban költik el a pénzüket. Ez a tényező alacsony konverziót eredményezhet, amely pedig a bevételünk stagnálásához vagy csökkenéséhez vezethet.


Nem hoz elég hasznot

Úgy érzed állandó szélmalomharcot vívsz, és nem térül meg a befektetett összeg és energia?

Amikor még gyerekcipőben jár a webshopunk, szembesülhetünk azzal a tényezővel, hogy több a kiadás és kevesebb a bevétel, de ha már haladó webáruház tulajdonosként sem növekszik a profit, akkor érdemes megvizsgálnunk, hogy mi lehet a probléma forrása.

A fentebb összefoglaltakban már többször említettük, hogy mennyire költséges, ha saját fejlesztésű webáruház rendszert működtetünk, hiszen lényegében bármilyen fejlesztés, változtatás esetén súlyos összegeket fizethetünk ki a fejlesztőknek. Minél egyedibb elképzeléseink vannak a webáruházunkat illetően, annál zsebbenyúlósabb az elképzelés.

Előfordulhat, hogy az olyan alapvető funkcióért is fizetni kell, mint például a sablon használat. Amennyiben a tárhelyet nem tudja biztosítani a szolgáltató, az szintén plusz költséget róhat ránk, azonban ezen nem érdemes spórolnunk, ahogyan ezt már kifejtettük az előzőekben.

Plusz kiadást jelenthet számunkra a termékeink feltöltésének folyamata is,a termékképek legyártása és az egyedi tartalmak megírása, kiváltképp ha sok száz vagy ezer termékből álló portfólióval rendelkezünk.

És akkor még nem említettük a különböző szoftverek és integrációk használatának költségeit, amellyel növelhetjük webshopunk hatékonyságát. 

Amennyiben leülünk és alaposan átgondoljuk, kiszámítjuk a webshopunkba befektetett költségeket, könnyen szembesülhetünk azzal, hogy a webáruházunk nem profitábilis, így nem jutunk egyről a kettőre.

A bérelhető webáruház rendszerek esetén, amilyen a Shoprenter is, kiszámítható havi díjakkal kalkulálhatunk, ahol nincsenek egyéb rejtett költségek.

Az adott havidíjért cserébe kézhez kapjuk a webtárhely szolgáltatást, a fejlesztést és mindazokat a funkciókat, amelyeket általánosságban egy webáruház megkövetel.

Keresőoptimalizálási hiányosságok

A keresőoptimalizálás egy kétélű fegyver a marketing eszközök között, lehet nagyon jól, de nagyon rosszul is alkalmazni. Egyedi fejlesztés esetén gyakran bízzák ezt a részt is a webfejlesztőre, aki viszont nem a SEO területére specializálódott szakember, így akár az alapszintű SEO beállítások is rosszul lehetnek kalibrálva.

Másrészt, ha a továbbiakban igényünk lesz ezen szolgáltatásra, bizony rengeteg munkájába kerül majd az adott szakembernek helyrehozni a hibákat és elvégezni a megfelelő beállításokat, melyeket sokszor csak a fejlesztővel karöltve tud kivitelezni, így nagyban megnőhetnek a költségek.

Ezzel szemben egy bérelhető webáruház rendszer választása esetén az ott dolgozó szakértő munkatárs felkészültebb a trendeket illetően és ennek megfelelően a legnagyobb szakértelemmel segíti a fejlesztő csapatokat, hogy lekövessék a Google frissítéseket és a rendszer mindig naprakész legyen a keresőoptimalizálás területén.

Ennek eredményeként nagyobb eséllyel kerülhetsz jobb pozícióba a találati listákon az egyedi fejlesztésű versenytársakkal szemben.

Összegzés

A sikertelenségnek számos oka lehet, ám ha a fentebb említett tényezőket tapasztalod a webáruházadban, akkor érdemes mérlegelned, hogy megfelelő-e számodra a jelenlegi rendszer és minden területen támogatja-e a webshopod növekedését?

Ha a válaszod egy őszinte “nem”, és úgy érzed elégedetlen vagy a webáruházad teljesítményével, akkor válaszd a Shoprenter webáruház költöztetés szolgáltatását, hogy Neked is egy biztos alapokon álló, magasan konvertáló webáruházad legyen!

A szerzőről:

Mezei Zsanett ShopRenter.hu
Mezei Zsanett
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Zsani az elmúlt 5 évben több mint 1000 webshop útját egyengette konzultációival. Ismeri a terméktrendeket és pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell keresztülmennie a névválasztástól egészen az első vevők megszerzéséig.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hónap Webáruháza_Yamuna.hu
2020. November Hónap Webáruháza: Yamuna.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close