Blog

5 bevételnövelő tipp induló webáruházaknak
Írta: Szávai Norbert - 2016. november 15. kedd
Minden e-kereskedő szeretné növelni webáruháza bevételét, de egy induló webáruháznak ez bizony létkérdés. A többség azonban ilyenkor vagy áremelésben vagy több marketing költésben gondolkodik, és elfelejtkezik az egyik legjobb, egy igazán költséghatékony megoldásról, a webshop konverziós rátájának növeléséről.

Azaz, hogy adott számú látogatóból a korábbinál többet hozzanak ki. Vagy úgyis mondhatnánk, többen és többet költsenek a korábbinál.

Emellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy ezt a célt nemcsak közvetlenül a fő konverziós ráta növelésével lehet elérni, de az úgynevezett mikro-konverziók (termékoldali átkattintás, kosárba rakás stb.) számának emelésével is.

5 bevételnövelő tipp induló webáruházaknak

Ebben a bejegyzésben 5 olyan konverzióoptimalizáló tippet mutatunk, amellyel javíthatjuk a webáruházunk hatékonyságát úgy, hogy az közben nem kerül semmivel se többe. Ráadásul viszonylag gyorsan, pár perc alatt beállíthatók.

1. Turbózzuk fel a „Kosárba rakás” gombunkat

Nézzünk szembe a tényekkel, szimplán a „Kosárba rakás” gomb színének megváltoztatása nem feltétlenül eredményez csodákat. Viszont, ha az egész gomb minőségén változtatunk, az már egy jelentős javuláshoz eredményezhet. Hogy mit értünk ez alatt?

Fontos, hogy a látogatóinknak soha ne kelljen árgus szemmel keresniük, hogy megtaláljanak valamit a webáruházunkban. Igaz ez a kosárba rakás gombra is, amelynek ki kell tűnnie a környezetéből. Ilyen szempontból a gomb mérete és elhelyezése például fontosabb, mint a színe.

Hüvelyujj szabályként annyit mondhatunk, hogy a kosárhoz adás gombunk legyen élénk színű, nagy és feltűnő, amit mindig a látványvonal felett helyezünk el. Soha ne csak egy szöveges link legyen ott.

Ha szeretnénk a maximumot kihozni a gombunkból, érdemes elolvasni ezt a cikket, amelyben 16 tippet találunk, hogyan tegyük hatékonyabbá ezt a fontos elemet a webáruházunkban.

Az Okosjatek.hu remek munkát végez egy olyan „Kosárba rakás” gombbal, amely még a webáruházra jellemző (és a termékkörből fakadó) színkavalkád ellenére is eléggé hangsúlyos a termékoldalon.

 

Kosárba rakás gomb

 

Illetve itt egy szép külföldi példa a Walmart.com-tól:

 

Walmart

 

Szinte alig észrevehetők az “Add to List” és “Add to Registry,” gombok, mert közel sem annyira hangsúlyosak, mint az „Add to Cart”. Ez nem véletlen, a Walmart-nak természetesen az elsődleges konverzió, azaz a vásárlás számít, hogy kattintsunk rá a narancssárga gombra és vegyük meg a terméket.

(Megjegyzés: A ShopRenter Elegant 2.0, Modern 2.0, Classic 2.0 és Róma sablonoknál lehetőségünk van a kosár ikonok cseréjére is. Ezt a Beállítások> Megjelenés> Sablon testreszabás oldalon, a Sablon színek fülön lehet megtenni. Részletek itt.)

2. Adjunk hozzá Instagram feed-et

Az Instagram egy rendkívül hasznos csatorna, hogy a potenciális vásárlók felfedezzék maguknak a termékeinket. Ráadásul a különféle alkalmazásoknak köszönhetően ma már számos lehetőségünk van arra, hogy egy Instagram feed-et ágyazunk weboldalunkba. Így már a webáruházunkban is inspirálhatjuk a követőinket gyönyörű fotókkal, és bemutathatjuk a termékeinket a mindennapi használat során.

Egy Instagram feed tökéletes arra, hogy saját vásárlóink által készített tartalmakat jelenítsünk meg a webáruházunkban, amely egyre nagyobb szerepet kezd játszani az Y generáció (1980 és 1999 között született emberek) vásárlási szokásaiban. Egy kutatásban az Y generáció tagjainak 84 százaléka állította azt, hogy a felhasználók által létrehozott tartalmak hatással vannak a vásárlói döntésre. 

Az INSTUSH nevű alkalmazás segítségével könnyen beágyazhatjuk oldalunkba bármelyik Instagram gallériánkat, mint ahogy a Brightwhite.hu is teszi:

 

Brightwhite galléria

 

Ha van rá büdzsénk, fizetős alkalmazásokat használva (Foursixty, Like2Have.it, Soldsie, Springbot, SocialPhotos) olyan képeket is beágyazhatunk, amelyeken nemcsak termékeink jelennek meg, de közvetlenül be is linkelhetjük őket a termékoldalakra.

Egy példa az MVMT-től:

 

MVMT Instagram feed

 

Ha pedig rákattintunk az egyik képre, akkor a kosárba is tudjuk tenni a rajta található terméket:

 

MVMT

 

Láthatjuk, hogy milyen újszerű módja ez annak, hogy a látogatóknak bemutassuk az új termékeket, ráadásul egy vizuálisan megnyerőbb módon. A fentebb említett szolgáltatásokat emellett arra is használhatjuk, hogy értékes, magas konverzióval rendelkező látogatókat szerezzünk az Instagram-ról.

3. Tegyük ki a kirakatba a szállítási költséget, a szállítási időt és a készletszintet

A legrosszabb dolog, amit csinálhatunk, ha félrevezetjük a vásárlóinkat. Mások sajnos megteszik, és emiatt a látogatók 28 százaléka el is hagyja a kosarat, mert váratlan szállítási költséggel találkozik.

Nem szabad félnünk attól, hogy a látogatók már a pénztár előtt megismerik a várható szállítási időt és készletszintet. Ha megfelelően kommunikáljuk a termékeink értékét, a vásárlóink nem fogják bánni, hogy fizetniük kell a szállításért vagy egy kicsit tovább kell várniuk a termékre, mert az még nincs raktáron.

Ha ShopRenteres webáruházunk van, beállíthatjuk, hogy a látogatók értesítést kérhessenek, amikor egy termék újra raktáron van. Amennyiben engedélyezve van a funkció, akkor a nulla raktárkészletű terméknél megjelenik egy “Értesítést kérek” gomb. Ezt a Beállítások> Bolt beállítások> Kosár, Pénztár és Vevő beállítások menüpontban kapcsolhatjuk be.

Ilyenkor a webáruházban a gombra kattintva egy felugró ablak jelenik meg, ahol a látogató megadhatja az e-mail címét és azt a mennyiséget, amely szám elérése esetén szeretne értesítést kapni. A cím megadása után megjelenik egy köszönő ablak is.

 

Értesítés kérése

 

4. Készítsünk egy átfogó Kapcsolat oldalt

Ha a vásárlók szeretnének kapcsolatba lépni velünk, akkor gondoskodjunk róla, hogy ezt a lehető legegyszerűbben megtehessék. A látogatók 44 százaléka fogja elhagyni a webáruházat, ha nincs valamilyen elérhetőség vagy telefonszám az oldalunkon.

Amikor a vásárlók nem oszthatják meg a gondolataikat, érzéseiket – függetlenül attól, hogy azok pozitívak vagy negatívak – az rendkívül frusztráló számukra. Ezért egy jó Kapcsolat oldalnak tartalmaznia kell az összes módot, ahogyan a vevők kapcsolatba léphetnek velünk, amikor valami kérdésük vagy panaszuk van.

Nézzük meg, mik azok az elemek, amiket egy hatékony Kapcsolat oldalnak tartalmaznia kellene:

  • email cím vagy kapcsolati űrlap
  • fizikai elérhetőségünk (boltcím, iroda vagy átvételi pont), mellette egy térképpel és iránymutatásokkal, megközelíthetőségi lehetőségekkel
  • nyitvatartási idő
  • linkek a közösségi média profiljainkra
  • telefonszám (esetleg online chat)

Az Értéksziget webáruház makulátlanul teljesíti a fentieket:

 

Értéksziget Kapcsolat oldal

 

5. Küldjünk kosárelhagyási értesítőt

Sajnos előfordul, hogy a vásárló megtölti a kosarat termékekkel, aztán elhagyja a webáruházat úgy, hogy nem áll szándékában visszatérni. Egy felmérés szerint például a fogyasztók 89%-a hagyott is már el kosarat életében legalább egyszer.

A kosár elhagyásának számos tényezője van, csak a legismertebbek:

  • Szállítási költségek (nem jól kommunikált, túl magas stb.)
  • Összehasonlító vásárlás
  • Kötelező regisztráció
  • Kételkedés
  • Bizonytalanság
  • Oldalsebesség gondok

Az elhagyott kosár megmentésére az egyik legjobb eszköz az elhagyott kosár értesítő, ami egy esély arra, hogy emlékeztessük a látogatókat azokra a termékekre, amelyek iránt korábban már érdeklődést mutattak (kosarukba tették). Ezzel egy kis lökést adunk nekik, hogy visszatérjenek a webáruházunkba és befejezzék a vásárlást. 

Az elhagyott kosár értesítő e-maileket könnyen be lehet állítani a ShopRenterben is a Marketing> Automatizmusok menüpontban. Azt is beállíthatjuk, hogy hány órával vagy nappal később küldjön a rendszer emailt, miután a vásárló elhagyja a kosarat. Az automatikus e-mailekben ráadásul kuponkódot is elhelyezhetünk, még inkább ösztönözve a felhasználókat a vásárlás befejezésére (de ezzel azért bánjunk óvatosan, nehogy hozzászoktassuk a vásárlóinkat, hogy ily módon kedvezményhez juthatnak).

Segítségképpen pedig egy minta változat is be van állítva, amelyet csak testre kell szabni, hogy passzoljon a rólunk kialakult márkaképhez és hangnemhez.

Ezt az értesítőt követheti egy-két email is abban az esetben, ha a felhasználó még mindig nem fejezte be a vásárlást. Ne feledjük el azt se, hogy az elhagyott kosár értesítő is egy email, amelynek a hatékonyságát ugyanúgy ajánlott tesztelni, mint a hírlevelekét.  Így könnyen optimalizálhatjuk emailjeink tartalmát a magasabb konverzió érdekében.

A tapasztalatok alapján az elhagyott kosár értesítő akár 30%-kal is növelheti az eladásokat (itt egy esettanulmány, ahol az elhagyott kosarak 29 százalékát sikerült visszaszerezni), így mindenképpen érdemes ilyet használni a webáruházunkban.

 

Kérdése vagy véleménye van a fentiekkel kapcsolatban? Ön is ismer konverziónövelő trükköket? Kérjük, ne habozzon megírni azt a hozzászólások között!
Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon