Blog

5+1 funkció, amit érdemes kihasználni Silver csomagban - Csomagválasztás a ShopRenterben 2. rész
Írta: Barna Dorina - 2018. március 27. kedd

5+1 funkció, amit érdemes kihasználni Silver csomagban - Csomagválasztás a ShopRenterben 2. rész

Előző cikkünkben végig vettük, hogy mik azok a szempontok, amikre mindenképp figyeljünk csomagválasztás előtt.

Emellett pedig megnéztünk 6 olyan Bronze csomagos funkciót, amit vétek lenne nem kihasználni ShopRenteres áruházunkban.

Ezek a funkciók természetesen elérhetőek a nagyobb csomagokban is, így, ha még nem tették fussák át az előző cikkünket és ellenőrizzék, hogy ezek a funkciók beállításra kerültek-e.

Amennyiben a válasz igen, tovább is haladhatunk a következő csomagra, tehát a Silver csomagos kiemelt funkcióinkra.

Ez a csomagunk akár megkaphatná az arany középút titulust is, hiszen itt már rengeteg marketing és választást segítő beállítást találhatunk.

Emellett pedig kinyílhat előttünk a világ az ügyeink hatékonyabb menedzselését illetően, hiszen a Silver csomagban elérhető Beállítások> Integrációk menüpontban számos külső rendszerrel is összeköthetjük a boltunkat.

Nézzük is meg, hogy milyen funkciók állnak a rendelkezésünkre, hogy sikeresebbé tegyük webáruházunkat.

1. Termékváltozatok megjelenítése

Amennyiben jellemzően olyan termékeket fogunk árulni a boltunkban, amelyek nagyjából megegyeznek egymással, de bizonyos tulajdonságaik miatt mégiscsak eltérnek, emiatt pedig szükségünk van arra, hogy a termékeket külön raktár készlettel kezeljük, érdemes átfutnunk a szülő-gyerek viszony beállításait.

Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Tegyük fel, hogy van egy táskánk, ami elérhető több méretben, színben vagy akár anyagban is. Ezek mind külön termékek, de mégis kapcsolódnak egymáshoz.

A szülő-gyerek viszonyos beállításokkal elérhetjük azt, hogy a különböző változatok megjelenjenek a termék oldalon a termék kép mellett és például ikonos, szöveges vagy legördülő választó segítségével tudják vásárlóink kiválasztani és megtekinteni a további termék változatainkat.

Termékváltozatok megjelenítése

Ezzel egy sokkal átláthatóbb és felhasználóbarátabb környezetet alakíthatunk ki a boltunkban.

Ráadásul használhatjuk a kialakított típus-tulajdonság rendszerünket egy termék szűrő modul megjelenítésére is.

Ez a modul már csak Gold csomagban elérhető, de a szűrési rendszer alapjait képező beállítások már Silver csomagban is megtalálhatóak.

Ennek ellenére, még akkor is ha Silver csomagban indulunk, érdemes előrelátónak lennünk és ezeket az alapbeállításokat elvégeznünk, már a termékek feltöltése során.

Így, ha a későbbiekben magasabb csomagra váltunk, már csak egyszerűen be kell kapcsolnunk a termék szűrőt és eldöntenünk, hogy milyen szűrő dobozokat szeretnénk megjeleníteni az egyes kategóriákban.

A típus-tulajdonság rendszer, illetve a szülő-gyerek viszony beállításairól bővebben ebben az Akadémia bejegyzésünkben  olvashat.

2. Termék megosztó feedek és dinamikus remarketing hirdetések

Ahogy a cikk elején említettem, a Silver csomagunk bővelkedik marketing funkciókban, amiket érdemes kihasználni.

A webáruház kialakítása mellett, egy másik soha el nem hanyagolható feladatunk a vállalkozásunk marketingjének menedzselése. Át kell gondolnunk, hogy milyen eszközökkel szeretnénk látogatókat terelni az áruházunkba és ezek az eszközök megfelelnek-e a céljainknak. Sikeresen el tudjuk-e érni az ideális vásárlóinkat ezekkel az eszközökkel.

Erre több lehetőségünk is van, ezek közül kettőt emelnék most ki:

  • Árumegosztó (árösszehasonlító) oldalakon való megjelenés

A kattintás alapú hirdetések csoportjába sorolható eszköz. Termékeinket egyszerűen átszinkronizálhatjuk olyan népszerű termék megosztó oldalakra, mint például az Árukereső, az Árgép vagy a Vatera.

Ezeken az oldalakon vagy a termékeinkre való kattintás után fizetünk, vagy pedig az értékesítést követően számolnak fel egy egyedileg, termék csoportokhoz meghatározott értékesítési jutalékot. Miért jó ez nekünk?

Egyrészt egyszerre több felületen megjelenünk, több embert érhetünk el az ajánlatunkkal.

Másrészt, bár az innen érkező látogatók és vásárlók jellemzően árérzékenyek, de egy megfelelően kidolgozott vásárlási és ügyfélkezelési folyamattal elérhetjük, hogy az innen érkező vásárlóink később is visszatérjenek a boltunkba és akár nagyobb értékben is vásároljanak.

A funkciót a Marketing> Automatikus termék megosztás menüben érhetjük el.

  • Dinamikus remarketing hirdetések

Magyarországon a webáruházak átlagos vásárlási konverziója 1-2% körül mozog. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból átlagosan összesen 1-2 ember fog vásárolni tőlünk.

A többi 98 érdeklődőt viszont hiába értük el, hiába fizettünk akár súlyos összegeket azért, hogy betérjenek a boltunkba, nem sikerült eredményt elérni náluk és jó eséllyel másodpercekkel azután, hogy elhagyták az áruházunkat, már nem is fognak emlékezni rá, hogy hol jártak.

Ez a verzió abban az esetben állhat fenn, ha semmilyen formában nem gondoskodunk a látogatóink utókövetéséről és későbbi eléréséről.

Pedig nagyon jó lehetőségeink vannak erre. Például elérhetjük őket ajánlatainkkal, ha “rávesszük” őket, hogy feliratkozzanak a hírlevél listánkra.

Ugyanakkor megjeleníthetünk számukra remarketing hirdetéseket a Google Display hálózatát vagy a Facebook hirdetési lehetőségeit használva.

Dinamikus remarketing hirdetések

Ezt ráadásul még hatékonyabbá tehetjük azzal, ha pontosan azokat a termékeket jelenítjük meg a hirdetésekben az érdeklődőink számára, amelyeket korábban megtekintettek az áruházunkban. A dinamikus remarketing hirdetések pedig pontosan ezt hivatottak megvalósítani.

Egy AdWords követőkód vagy Facebook képpont elhelyezésével ugyanis felcímkézhetjük a látogatóinkat, ennek köszönhetően pedig a lehető legrelevánsabb ajánlatokat tudjuk majd megjeleníteni nekik jóval azután is, hogy már kiléptek az áruházunkból.

Ahhoz, hogy ezt be tudjuk állítani, szintén feedekre lesz szükségünk. Ezeket a Marketing> Automatikus termék megosztás menüben tudjuk engedélyezni.

A dinamikus remarketing hirdetések részletes leírását pedig korábbi blog cikkjeinkből érhetik el.

3. Tegyük hatékonyabbá áruházunkat külső rendszerek integrációjával

Amennyiben sikerült egy felhasználóbarát felületet kialakítanunk, ami összhangban van a marketing tevékenységünkkel is, rövid időn belül abban a szerencsés helyzetben találhatjuk magunkat, hogy a munkánk meggyorsítása és hatékonyabbá tétele érdekében külső rendszereket kell bevonnunk a feladataink menedzselésére.

A ShopRenternél arra törekszünk, hogy minél több választási lehetőséget tudjunk biztosítani a felhasználóinknak a különböző támogató rendszerek tekintetében, így a fizetési és szállítási megoldásokkal együtt, már közel 100 integráció közül szemezgethetünk.

A rendelések gyors adminisztrációjához mindenképp szükségünk lesz egy számlázó rendszerre. Ehhez a Clearadmin nyomtatható számlás verziója ingyenesen elérhető a ShopRenteres boltokban, illetve a Számlázz.hu rendszerével is összekapcsolhatjuk a boltjainkat.

Az adatkapcsolat segítségével egyszerűen átkerülhetnek a rendelési adatok ezekbe a rendszerekbe, így nem nekünk kell kitölteni a számlákat, mert a rendszerek ezek alapján kigenerálják majd ezeket nekünk.

Ezek mellett, ha nem csak az időnk megspórolása a cél, és szeretnénk kivételes vásárlási élményben részesíteni ügyfeleinket, érdemes elgondolkodni a CRM rendszerek használatán is, vagy kibővíteni a marketing stratégiánkat egy új kommunikációs eszköz, a hírlevelek használatával.

A rendszerünkben például elérhető az egyik legnépszerűbb hírlevélküldő rendszer, a MailChimp integrációja is, amiről egyébként korábban már közzétettünk egy részletes cikket is.

Ha kíváncsi arra, hogy még milyen rendszerekkel működik együtt a ShopRenter, tekintse meg integrációink listáját és partnereink kedvezményes ajánlatait.

4. Fizetési és szállítási megoldások

Fontos biztosítanunk széles választási lehetőséget fizetési és szállítási megoldásaink tekintetében. Magyarországon még mindig a legkedveltebb az utánvét az online vásárlásoknál.

Ez azonban ne tévesszen meg minket. Ugyanis számos olyan fizetési és szállítási mód van még, amit szép számmal és szívesen választanának a felhasználóink, így vétek lenne megfosztani őket ezektől a lehetőségektől.

A Silver csomagunk már kiegészül online fizetési lehetőségek beállításával is. Mint például a bankkártyás fizetési formák vagy a PayPal és Barion fizetési módok. De nem szabad megfeledkeznünk az egyre népszerűbb mobil fizetésről sem.

Ezek beállítása elérhető a Silver csomagunkban, de a használatukhoz szükség van a fizetési szolgáltatókkal történő szerződéskötésre is, ugyanis a szükséges kódokat és beállítási információkat ők tudják majd biztosítani az Önök számára.

Szintén fontos átgondolnunk, hogy milyen szállítási formákat fogunk elérhetővé tenni a boltunkban.

Manapság nagy népszerűségnek örvendenek a csomagpontos átvételi lehetőségek, illetve az olyan csomagautomatás szállítási módok, mint például a Foxpost.

Dinamikus remarketing hirdetések

Ezek segítségével a vásárlónk egy legördülő menüből vagy egy térképes választó segítségével tudja kiválasztani, hogy hol szeretné majd átvenni a csomagját.

Így nincs a futárszolgálat munkatársához kötve, a csomagautomaták esetében akkor veszi át a csomagját - persze bizonyos határidőn belül - amikor csak ideje engedi.

Ez pedig a felhasználói élmény szempontjából hatalmas piros pontot jelenthet az áruházunknak. Éljünk a lehetőséggel, hogy a vásárlóink kedvében járhassunk, akár csak ilyen apró dolgokkal is.

Tekintse meg a ShopRenternél elérhető szállítási és fizetési partnereink listáját.

Beállítási lehetőség:

Beállítások> Bolt beállítások> Fizetési módok

Beállítások> Bolt beállítások> Szállítási módok

5. Bizalomépítés hasznos tartalmakkal

Nem tudjuk elégszer kiemelni mennyire meghatározó része egy áruháznak a tartalom marketing, hiszen egy jól megírt cikk, annyi módon újrahasznosítható és annyi különböző forrásból hozhatunk még a boltunkba vele érdeklődőket, hogy ha nem foglalkozunk vele, tényleg hatalmas lehetőségektől fosztjuk meg magunkat.

Nézzük csak meg mennyi módja lehet egy cikk felhasználásának:

  • használjuk az oldalunkon bizalomépítésre, a szakértői státuszunk megerősítésére,
  • használjuk arra, hogy több időt töltsenek el nálunk, több aloldalt nézzenek meg, kisebb legyen a visszapattanási rátánk és ezáltal javuljanak a keresőoptimalizálási eredményeink is,
  • egy jól sikerült cikket, kicsit kiegészítve akár csaliként is használhatunk hírlevél feliratkoztatáshoz,
  • beépíthetjük a hírlevél sorozatainkba is, hasznos tartalomként, ezzel növelve a megnyitási és átkattintási arányunkat,
  • használhatjuk Facebook hirdetéseinkhez és felkelthetjük a figyelmét azoknak, akik korábban még nem jártak az áruházunkban. Így őket később már elérhetjük remarketing hirdetésekkel is, ezzel pedig sokkal hatékonyabban értékesíthetünk nekik, hiszen jó eséllyel már tudni fogják, hogy kik vagyunk és mit tudunk nyújtani számukra,
  • egy jól megírt cikkel elérhetjük azt, hogy maguktól megosszák a tartalmainkat az olvasóink. Ha sikerül ilyen virális tartalmakat létrehoznunk, szinte ingyen szerezhetünk magunknak újabb és újabb látogatókat és egyébként alap esetben drága viszontlinkeket, amikkel megint csak a SEO eredményeinket javíthatjuk.

Máris 6 felhasználási módot felsoroltam, mégis ez az a lehetőség, amit talán a legkevesebben használnak ki.

Pedig Silver csomagban elérhető a blog funkciónk is, amely segítségével kategóriákba rendezhetjük a cikkeinket és folyamatosan hasznos tartalmakkal láthatjuk el a látogatóinkat.

A beállításokat a Tartalom> Blogok illetve a Tartalom> Szöveges menüpontok pontokban érhetjük el.

Blog

Nagyszerű példa a fent leírtakra a Fonallak.hu áruház blogja, ahol videókban és képes segédletekben mutatják be a vásárlóiknak és érdeklődőiknek a horgolás alapjait és trükkjeit.

Ezzel egyrészt oktatnak a termékeik használatára, másrészt bizalmat építenek, harmadrészt pedig meghozzák a látogató kedvét a vásárlásra és a technikák kipróbálására. Így kell ezt csinálni!

+1 Egy apró figyelmesség

Szeretnénk vásárlásra ösztönözni a vásárlóinkat. Szeretnénk, ha minél nagyobb értékben vásárolnának tőlünk.

Ehhez az Ajándék a vásárláshoz funkciónkat érdemes kipróbálni.

Ezzel a beállítással ugyanis megadhatjuk a rendszerben azt, hogy bizonyos kosárérték felett vagy termékek kiválasztása esetén a vásárlónk még a kosárban választhasson magának egy ajándék terméket.

Ajándék a vásárláshoz értékhatár felett

A Herbarting.hu webáruházban egy üzenet figyelmeztet a kosárban arra, hogy ajándék jár a vásárláshoz, ha átlépünk egy bizonyos rendelési értéket. Ha ez megtörténik, akkor a kosárban lehetőségünk van kiválasztani az ajándékunkat:

Ajándék a vásárláshoz

Mindenki szereti az ajándékokat. Ezzel a funkcióval pedig két legyet üthetünk egy csapásra.

Egyfelől elérhetjük, hogy bizonyos termékeinket nagyobb arányban vásárolják, másfelől ezzel a kedves gesztussal adtunk egy “wow” élményt a vásárlónknak.

Így megjegyezhetnek bennünket és a boltunkat, és megfelelő utókövetés mellett később is visszatérhet majd hozzánk vásárolni.

A funkciót a Marketing> Ajándék a vásárláshoz menüpontban érhetjük el.

 

Bízunk benne, hogy tudtunk új tippeket adni a webáruháza tökéletesebbé tételéhez, van esetleg olyan Silver csomagos funkció, amit Ön is használ, de nem szerepel a listában?

Kérjük, ossza meg velünk!

 

Hívjon minket a 06-1/234-5012-es számon