SEO

345.000 organikus látogató a SEO segítségével – festekarena.hu

6 perc olvasási idő Organikus forgalom SEO-ból FestékAréna.hu

Egy SEO projekt legtöbbször nem egyik napról a másikra lesz sikeres, viszont, ha sikerül egy jó stratégiát megalkotni és türelmes az ember, akkor beérik a belefektetett energia. Ezt ismerte fel már az induláskor a FestékAréna csapata és rögtön a nyitás után megbízták a Shoprentert a keresőoptimalizálással. Erről és az áruház egyéb eredményeiről beszélgettem Schilling András ügyvezetővel.

Üzlet bemutatása

Mivel foglalkozik a webáruházad?

Az áruházunk festékek és bevonóanyagok kiskereskedelmével foglalkozik, a fizikai üzlet pedig a raktárral együtt a Nagyfuvaros utcában van, Budapesten. A bolt 1991 óta létezik, én 2015-ben vettem át. A testvéremmel közösen működtetjük a céget, melynek fő profilja az építőipari generálkivitelezés és az építőipari anyagok forgalmazása. A FestékAréna “brandet” kiemelten a festékek és bevonóanyagok valamint az ezekhez tartozó segédanyagok online értékesítése céljából hoztuk létre.

Melyik évben indítottad a webáruházad?

A webáruház is 2015-ben indult. Azt éreztem, hogy van egy piaci rés, így a webshoppal ráálltunk kizárólag a festékvonalra. Egyből Shoprenterrel indultunk, nem volt tervben az egyedi fejlesztés. Megnéztem a konkurenciákat is, de a Hogyan Indítsunk Webáruházat szemináriumon egyből szimpatikus volt az egész csapat és a rendszer, úgyhogy igényeltem egy próbaverziót. Egyszerűnek, átláthatónak tűnt a motor, így mellettetek döntöttünk.

Milyen szolgáltatásokat vásároltál meg a Shoprentertől?

Design vagy egyéb szolgáltatást nem választottunk, viszont az indulástól kezdve igénybe vettük a SEO-t. Arra már sajnos nem emlékszem, hogy milyen csomagban indultunk, de arra igen, hogy kellett neki fél év, mire elkezdett beérni. Ebben egyébként az is közrejátszott, hogy induló áruházról volt szó, de a keresőoptimalizálás amúgy is egy lassabb folyamat.

A tavalyi évben a www.festekarena.hu organikus forgalma 50%-kal nőtt a SEO-nak köszönhetően. Ez számszerűen azt jelenti, hogy míg 2019-ben 226 ezer látogatójuk jött a Google-ből, 2020-ban már több mint 345 ezren találtak rájuk a keresőben. Ezzel együtt természetesen nőtt a vásárlások száma is, majdnem egyenlő mértékben, így a 2019-es 23 millió forint után, tavaly 35,7 millió forintot kerestek a Google-ből. A webáruház teljes bevételét nézve egyébként 2020-ban is sikerült megduplázniuk a forgalmat.

Organikus forgalmi összehasonlítás a Google Analytics adatai alapján - Így segített a SEO

Indulás és beszerzés

Hogyan, honnan szerezted be a termékeidet?

Közvetlenül a gyártótól szerzünk be mindent. A korábbi munkáink miatt már megvoltak a kapcsolataink, így viszonylag könnyű volt leszerződni a partnerekkel.

Miért vágtál bele a webáruház üzemeltetésbe? 

Ahogy említettem, láttunk egy piaci rést. Amikor belevágtunk akkor még kevés volt a versenytárs, így azt láttuk, hogy, ha beletesszük a tudást és az energiát, akkor jó eredményeket tudunk majd elérni. Jelenleg már négyen vagyunk és most tervezünk bővülni.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőket?

Kb. két hete csinálhattuk már, amikor az legelső rendelés megérkezett. Google-ből talált ránk az ügyfél és egyből hatalmas kihívás elé állított minket (nevet).

Ezt hogy érted?

Amikor elindultunk, akkor úgy voltunk vele, hogy fut az áruház, be van kötve minden, megvan a futárszolgálat, a többit majd menet közben kitaláljuk. Nyilván az első megrendelés rögtön olyan volt, hogy egy nagy 15 literes, kannás festék, vidékre. Ezt nehezen tudják kezelni a futárszolgálatok. Túl nagy a súlya a terméknek, viszont ahhoz képest törékeny a doboza. Úgyhogy az első rendelések nagy tanulsága volt, hogy megtanultuk, hogyan kell becsomagolni ilyen termékeket, amik könnyen törnek és kifolynak. Most már csak maximum kétszer van olyan egy évben, hogy megsérül a termék.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Nekünk a mai napig az organikus forgalom az elsődleges csatornánk. Konkrétan tavaly kezdtünk el próbálkozni fizetett hirdetésekkel, így az első vevők is a Google-ből érkeztek annak idején és azóta is ez a legfőbb csatorna. Kb. 5 hónapja futnak fizetett hirdetések, de azt látom, hogy amit behoz, azt rá is költjük

Jól látszik az összehasonlításban is, hogy András jól látja azt, hogy mennyire az organikus forrás az elsődleges bevételi csatornájuk. 2019-ben még hirdetés sem futott, így szinte teljes egészében a keresőből jött a bevételük. 2020-ban már próbálkoztak a fizetett hirdetésekkel, de még mindig a Google-ből érkező látogatók a legsikeresebb csatorna, ahonnan a vevők érkeznek.

Nagyban nőtt az organikus találatok száma a SEO-nak köszönhetően

Mi volt a legnagyobb bukkanó a webáruház életében? Hogy tudtad áthidalni? 

A csomagoláson kívül a legnagyobb gondunk, ami a mai napig fennáll az a vásárlók tájékoztatása. Erősen műszaki jellegű az áruház, így sokszor a vevő nem tudja, hogy mit rendel. Az elején mi azt hittük, hogy amit megrendelnek, azt akarják is. Aztán nagyon sok visszajelzésünk jött, hogy a vásárló nem ezt akarta, nem ilyennek tűnt az áruházban.

Mi ezt azzal hidaljuk át, hogy mindenkit felhívunk. Bejön a rendelés és egy szaktanácsadó kolléga felhívja az ügyfelet, hogy biztosan jó-e amit rendelt, tanácsot ad, hogy mit válasszon esetleg inkább. Ebben az a nagyon jó, hogy amellett, hogy kevesebb a rossz rendelés, hatalmas upsell lehetőség van benne.

Természetesen nem tukmálunk, de sokszor a vevő szívesen megveszi pl. a drágább ecsetet, csak épp amikor rendelt, akkor nem látta, vagy nem tudta, hogy mi a különbség. Ami plusz pozitívum, hogy a legtöbben meg is köszönik, hogy segítettünk, így még pozitívabb az áruház megítélése.

Teljesítés, alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruház üzemeltetéshez?

Viszonylag kevés eszközt használunk a Shoprenter alaplehetőségein túl. Nyilván Google Analyticset használunk, de november óta a Conversific is be van lőve és azt jobban is szeretem. Sok időt megspórol, mivel egyből a lényeges dolgokat látom, nem kell keresgélnem, kattintgatnom.

Ami nagyon bejött az a Rapid Search. Körülbelül fél éve használjuk, én úgy érzem, hogy nagyon sokat dobott azon, hogy az ügyfelek tényleg azt találják meg, amit keresnek az oldalon.

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?

Csakis GLS-t használunk, korábban több futárszolgálatot is próbáltunk, de ők jöttek be. Lehet, hogy kicsit drágább, de jó a futár és biztos, hogy ott van másnap a termék.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Azt valaki megsúghatta volna, hogy a logisztikánál mennyire oda kell figyelni a csomagolásra. Én nem voltam vele tisztában, hogy a depóba úgy megy be a csomag, hogy nem feltétlenül “vigyáznak” rá nagyon.

Egyébként, ha most odajönne hozzám valaki, hogy webshopot akar nyitni, akkor mindenképp azt javasolnám neki, hogy ne gondolkodjon egyedi fejlesztésben, csakis bérlésben. Itt adott funkciók vannak, nem neked kell kitalálni, hogy mire van szüksége a vevőidnek, mit fognak használni. Rengeteg a lehetőség és még mindig van olyan amit nem használunk ki. 

Van-e olyan dolog a webáruházadban, amit már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad? Ha igen, mi az?

A rendeléseket egy kicsit furcsán kezeljük, mivel nem az áruházban dolgozzuk fel, hanem a levelezőben. Ez ugye azért alakult így, mert felhívjuk a vevőt és így könnyebben kezelhető volt. Viszont ezen most változtatni fogunk, mert már több vele a macera, mint korábban. Ezt valószínűleg hamarabb kellett volna meglépni.

SEO-hoz kapcsolódó kérdések

Milyen SEO csomagra fizettél elő? 

Erre már nem emlékszem pontosan, de azt tudom, hogy jelenleg 100 ezer Ft+Áfát fizetünk a SEO csomagunkért. Külső hivatkozásokat kapunk, illetve szövegeket írtok, más szolgáltatást nem vettünk igénybe. Most lesz egy design váltásunk, utána rendelünk majd egy SEO Auditot, hogy megnézzük miben tudunk még fejlődni technikailag.

Érdekes adat egyébként, hogy milyen nagyot nőtt a mobilos forgalom az áruházban egy év alatt. Mára már régi tendencia, hogy egyre többen csak mobilon vásárolnak és ez itt is meglátszik. Nem csoda, hogy a Google már évekkel ezelőtt előtérbe helyezte a mobilos indexelést, hiszen a legtöbb internetező ilyen eszközöket használ. Érdemes mindenkinek odafigyelnie, hogy ezt a közönséget a lehető legjobban kiszolgálja. A festekarena.hu is épp egy design csere előtt áll, hogy még jobb megjelenést érhessenek el a mobilos felhasználóknál.

A mobilos forgalom is nőtt a SEO-nak köszönhetően

A csomag indulása után mikor kezdtek érkezni az első organikus látogatók?

Az organikus látogatók már az elejétől érkeztek, viszont kellett neki egy fél év, hogy a SEO-ból érezhetően többen jöjjenek, mint korábban. Utána már sínen volt a dolog és szerencsére azóta is folyamatos a fejlődés.

Mennyire voltál megelégedve a segítséggel a SEO csapattól?

Szerintem jó munkát végeztek, amit meg szoktunk beszélni, azt tartjátok is. Egyébként látható is, hogy amikor külditek az aktuális linktervet, hogy milyen kulcsszavakra menjünk rá és elkezdtek rajta dolgozni, az szemmel láthatóan erősödik. Úgy látom, hogy értetek hozzá és így sokkal költséghatékonyabb, mint a fizetett hirdetések.

Mennyi energiát fordítasz a helyezések megtartására és milyen eredménnyel? 

Ezt rátok bíztuk az elejétől kezdve, így ami eredmény van az áruházban, az 100%-ban a ti eredményetek, de nyilván szeretnénk fejlődni ezen a téren is. Pont most veszek fel egy kollégát, akinek az is a dolga lesz, hogy cikkeket írjon és legyen egy olyan releváns blogunk, ami a vevőknek és a Google-nek is megfelel, így még jobb pozíciókat tudnánk elérni és megtartani a mostaniakat.

Összegzés

A FestékAréna SEO projektje példaértékűen mutatja azt, hogy a keresőoptimalizálás bizony egy hosszútávú folyamat, azonban, ha kitartóak vagyunk, akkor beérik a befektetett munka. Náluk fél évbe telt, mire érezhető eredmények jöttek a keresőből, azóta viszont folyamatos a fejlődés és ezzel együtt a bevételnövekedés is!

Ha Te is szeretnél a keresési találatok élére kerülni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és megújult SEO csomagjainkkal Neked is segítünk a keresőoptimalizálásban!

webáruház keresőoptimalizálás

A szerzőről:

Pelle Szabolcs
Pelle Szabolcs
SEO PM –  Shoprenter.hu
Szabolcs korábban újságíróként, majd online marketingesként dolgozott, ahol elsajátította a tartalomgyártás praktikáit. Innen már egyenes út vezetett a keresőoptimalizáláshoz. Jelenleg is számos sikeres SEO projektet menedzsel a Shoprenternél.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hellomoms.hu
2021. Január Hónap webáruháza: Hellomoms.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close