Hónap Webáruháza

2022. Október Hónap Webáruháza: Fittenjo.hu

3 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Októberben egy olyan webáruházra esett a választás, mely a természetesség és az egészségtudatosság jegyében született meg. Nagy örömünkre a Fittenjó online boltja már 6 éve a Shoprenter motort használja termékpalettájának értékesítéséhez.

Olvasd el a webshop tulajdonosával készített interjúnkat, melyben az indulásról, Shoprenteres szolgáltatásokról és a működésről beszélgettünk.

Gratulálunk a fittenjo.hu webáruháznak! 👏

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webáruházatok?

A fókusz az étrendkiegészítőkön, vitaminokon van, emellett kiegészítő termékeket is forgalmazunk. Ilyenek a biotermékek, reform élelmiszerek, teák és kozmetikumok.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

Kezdetektől fogva egyedül viszem a munkafolyamatokat. Ezen felül két külsős céggel állok kapcsolatban, egyikük kezeli a Google és Facebook kampányokat valamint a Facebook oldalt, a másik cég pedig a hírlevélküldő rendszert.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottátok el a Shoprenter webáruházatokat?

Immáron 6 éve vagyunk a piacon, 2016-ban indultunk.

Miért a Shoprentert választottátok céljaitok megvalósításához?

Emlékeim szerint 2016-ban még nem volt nagy kínálat a bérelhető webáruházak között, de a Shoprenter rendszere teljes mértekben elnyerte a tetszésemet és kellő edukáció állt rendelkezésre a rendszer használatához, ezért esett rá a választásom.

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok (egyéni konzultáció, ügyfélkapcsolat stb.)?

Minden támogatással elégedett voltam, Kulcsár Róberttel is volt lehetőségem személyesen konzultálni, aki megerősített abban, hogy érdemes belevágni egy webshop létrehozásába.

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?

Egyből a Gold csomagra esett a választás, hiszen sokkal több hasznos funkció volt elérhető ebben a csomagban, melyekre szükségem volt már az induláskor is.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől (pl. ingyenes rendszeroktatást, marketing szemináriumot, keresőoptimalizálást, marketing szövegírást stb.)?

Szinte minden szolgáltatást igénybe vettünk, ami nagyon hasznosnak is bizonyult.

Milyen Shoprenter design témát használtok? Mely funkciók miatt döntöttetek emellett a design téma mellett?

A Helsinki sablon van jelenleg használatban, amire elsősorban azért esett a választás mert a nyitóoldal elrendezése jól illeszkedett az elképzelt tervek megvalósításához (információk, keresés, belépés, kosár, kategória lenyílók optimális elhelyezkedése).

Váltottatok-e már design témát? Ha igen, miért és milyen változást tapasztaltatok a webáruházban (pl. jobb konverziót, bevétel növekedést, több pozitív vásárlói visszajelzést stb.)?

Idén történt a váltás Helsinki sablonra, előtte egyedi design fejlesztésű volt a webshop (ami szintén a Shoprenter segítségével lett kialakítva), de az elmúlt öt év alatt eljárt felette az idő. A váltás ez év tavaszán volt így nehéz megítélni a pozitív változásokat az idei vásárlóerő visszaesése miatt.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Egy MLM cég által ismertük meg az első termékeinket, amiket boltok, webshopok számára kedvezőbb áron lehetett beszerezni. Gyakorlatilag ezen termékek által jött létre a webshop.

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?

Első körben egy külföldi forgalmazó cégtől szereztük be a termékeket, azonban miután elindult a webshop, egyre több termékkel bővítettük a kínálatot, amelyeket nagykerekből szereztünk be.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

A Google hirdetések már a kezdetektől elindultak, illetve az import termékekkel gyorsan az organikus keresések elejére lehetett kerülni, ami a keresőoptimalizálás szempontjából volt lényeges.

Van-e olyan funkció, amelyet külön kiemelnétek a rendszerben?

Nagyon hasznos az értesítés kérése funkció. Ez azt takarja, ha egy termék újra elérhető lesz, akkor automatikus e-mail-t kap róla a vásárló.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Az októberi adatok alapján az organikus, a fizetett Google hirdetések és az Árukereső bizonyul a leghatékonyabbnak.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Jelenleg csak Facebook-ot használunk, itt jelennek meg a tartalmaink.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?

A 10 óráig beérkező rendeléseknél a készleten lévő termékek még aznap átadásra kerülnek a futárcégeknek. A készleten nem lévő termékek 1-2 munkanap alatt kerülnek beszerzésre. A futárcégek közül a GLS-el, MPL-el, Foxposttal és a Packetával van szerződés, ezenkívül Budapesten, a Lurdy Házban van lehetőség személyes átvételre.

Használtok-e Shoprenter alkalmazásokat (pl. Rapid Search, OptiMonk, VirtualJog, Billingo, Webshippy, TopSeller, Syncee stb.)?  Ha igen, milyen értékeket láttok bennük, milyen hatással vannak a webáruházra?

Jelenleg a Rapid Search és az OptiMonk alkalmazásokat használjuk a webáruházban. A Rapid Search nagyon hatékony keresőnek bizonyult, a statisztikák szerint sokan használják. Az OptiMonkon keresztül 5 különböző, visszafogott kampány fut, de véleményem szerint sokkal többet is ki lehetne belőle hozni, ugyanis nagyon sok lehetőség van benne.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Mindenképpen olyan terméket kell választani az indulásnál, amit nem árul mindenki és van rajta megfelelő árrés.

Gratulálunk a Hónap Webáruháza díj elnyeréséhez! 💚

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
webshop design szabályai
A világklasszis webshop design 8 szabálya

Egy webáruház fő konverziós rátája - azaz, hogy mekkora a vásárlás százalékos aránya a ...Elolvasom

Close