Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.
Januári hónap webáruháza nyertesünk családi vállalkozásként indult 2008-ban, a csomagolóanyag gyártás területén. A vállalkozás céljául tűzte ki, hogy a hagyományos műanyag csomagolás helyett alternatív, környezetbarát megoldásokat alkalmazzon, így 2018-tól kizárólag már csak PLA-ból (kukoricakeményítő) gyártanak tasakokat.
Hallgasd meg a nyertessel készült videós interjút, amelyben a webáruház tulajdonosa, Rózsa Ferenc és a Shoprenter vezető tanácsadója, Kulcsár István Róbert beszélget a kezdetekről, a webáruház üzemeltetésének kihívásairól és a különböző megvalósításokról.
Gratulálunk az Lebomlocsomagolas.hu webáruháznak! 🤝
A webáruházról
Mivel foglalkozik a webshopotok?
Kezdetben műanyag zacskók gyártásával indítottuk a tevékenységünket 2005-ben, ezt megelőzte egy kb. 10 éves kereskedelmi tapasztalat, amelyet ugyanezen termékek kereskedelmével töltöttem el. – meséli Ferenc.
Soha nem voltam megelégedve azokkal a termékekkel, amelyeket mások állítottak elő térben, időben, minőségben.
Mekkora beruházásra van szükség egy ilyen gyártósor létrehozásához?
Biztosan mindenki emlékszik arra a sztorira, hogy a világ legnagyobb informatikai vállalata egy garázsban jött létre. Nagyjából nekünk is ez a történetünk, 5 millió Ft-ot fektettünk be a vállalkozásba, és tudtunk vásárolni két olyan eszközt, amellyel már elindulhatott a termelés. A minőségi termékek előállítására fektettük a legnagyobb hangsúlyt.
Mi volt a legnagyobb mérföldkő a webáruház életében?
2017 őszén beköltöztünk a saját csarnokunkba, vásároltunk egy 3000 négyzetméteres telket, és ezen kialakítottunk egy 650 négyzetméteres termelői bázist.
Mennyi a webáruházatok éves árbevétele?
A tavalyi évben 517 millió Ft volt az árbevételünk. Ezt a bevételt 12 emberrel sikerült elérni. Ebből a webshop bevétele körülbelül a 15-20%-át jelenti a teljes forgalomnak.
Indulás és termékbeszerzés
Ti ugyebár B2B értékesítésben működtök. Mennyire volt fontos szempont, hogy a különböző értékesítési csatornákat (pl. telefon, személyes vásárlás, fax, email stb.) digitalizáljátok?
Ahogyan említetted, a webáruház számunkra azért kényelmes megoldás, mert felgyorsítja az adminisztratív folyamatokat, és sokkal kevesebb a hibafaktor is a rendelés, valamint szállítás közben.
Miért a Shoprentert választottátok a célotok megvalósításához?
2008-ban indultunk el webshoppal, de kezdetben egyedi fejlesztésű webáruházat üzemeltettünk, azonban sokszor ütköztünk olyan falakba, hogy az akkoriban használt platformon nem tudtuk megoldani a különböző fejlesztési igényeket.
Ezután történt egy beszélgetés egy ismerősömmel, aki elmesélte, hogy már léteznek bérelhető webáruház rendszerek, így találkoztam a Shoprenterrel.
2016-ban indítottuk el a nálatok a webáruházunkat, amit azóta is folyamatosan fejlesztünk akár termékportfólióban, akár designt illetően. – avat be Ferenc a részletekbe.
Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?
2 éve váltottunk át Gold csomagra, a többnyelvűség funkció miatt, amit jelenleg nem használunk még, de a jövőt illetően jó, hogyha számolunk vele.
Manapság már kiemelt területnek számít a fenntarthatóság és a környezettudatos gondolkodásmód. Miből születtek a termékötletek?
2010-ben állítottam elő elsőként a PLA-ból (kukoricakeményítő) készült csomagolóanyagot. Akkor még messze nem voltak ennyire szigorúak a szabályozások.
2017-ben ismét belevágtunk az előállításba, ahonnan számítva töretlen a fejlődés, és tudatosítottuk a vevők fejében, hogy a műanyag helyett a környezetvédelmi szempontoknak megfelelő csomagolóanyagot válasszák.
2017 óta már dinamikusan többet adtunk el a kezdeti időszakhoz képest ezekből az alternatív termékekből. Úgy gondolom, hogy már megjelent az a fajta környezettudatosság, amelyre mi építettük ennek a terméknek a gyártását, értékesítését.
Hogyan gondolkodsz a jövőt illetően? Véleményed szerint mennyire fontos a fogyasztók edukálása efelé a tudatosság felé?
Gyakran belefutunk abba, hogy nem feltétlenül az eredeti céljára próbálják meg felhasználni ezeket a termékeket a fogyasztók. Azt gondolom, hogy a környezettudatosság főként az újrahasznosításban rejlik, én ebben látom a megoldást a jövőben.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Ha webáruházat indítasz, akkor bele kell vágni, figyelni kell a környezet visszajelzését, fontos az ún. “Lean-szemléletmód”, amely alapján a vevő számára teremtesz értéket, és folyamatosan optimalizálod a webshopot.
Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Neked! 🙂
Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.