Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.
Februárban egy olyan webáruház nyerte el a Hónap Webáruháza díjat, amely világítástechnikai eszközök értékesítésével foglalkozik.
Hallgasd meg a nyertessel készült videós interjút, amelyben Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója, valamint Mezei Zsanett, a Shoprenter online kereskedelmi szakértője beszélget Hartai-Cselényi Krisztinával, a nyertes webáruház marketing menedzserével.
Gratulálunk a Navalla.hu webáruháznak! 💚
A webáruházról
Mivel foglalkozik a webshopotok?
A Navalla.hu webáruház már 4. éve az országos lefedettségű Lambda System Kft.- hez tartozik, világítástechnikai eszközök értékesítésével foglalkozik.
A vállalkozás egyrészt építőiparban (B2B), másrészt lámpa értékesítésben (B2C) is érdekelt, amely kiváltképp érdekes, hiszen két különböző célcsoportot is el kell érniük.
Mennyire nehéz összehangolni a B2B és B2C értékesítési területeket együtt?
Izgalmas, hiszen az építőanyag online értékesítése is elindult 4-5 évvel ezelőtt, de tény, hogy más marketing eszközöket és csatornákat kell használni mindkét területen.
Ugyanakkor úgy érzem, hogy az építőiparban és a lámpa értékesítésben van közös metszet, hiszen vannak már céges vásárlóink is. – avat be minket Krisztina.
Ki a tipikus buyer persona a Navalla webáruház esetében?
Ez összefügg a lámpa értékesítésének szezonitásával. A pandémia nagyban befolyásolta a buyer personáinkat és átalakította a piacokat, hiszen előtérbe került a lakásfelújítás, amely magával hozta a családok megjelenését a vásárlóink között.
A meghatározó célközönségünk a 35-50 év korosztályú nők, de ez eléggé színesedik, amelyet ki is használunk újabb marketing platformok alkalmazásával és igyekszünk ezzel a fiatalabb célcsoportot is megtalálni.
Az a tapasztalatunk, hogy már nem elég csak a Facebook és Google Ads használata, nyitni kell újabb csatornák felé is.
Hogyan alkalmazkodtatok a változásokhoz?
Óriási a piaci zaj és nagyon nehéz ebből a zajból kitűnni. Manapság már nem elegendő az, hogy van egy jó termékem, amelynek jó az ár-érték aránya, van egy szép webáruházam és van egy működőképes rendszer mögötte.
Fontos, hogy gondolkodjunk megoldáscentrikusan a vásárlók fejével és ne csak terméket értékesítsünk, hanem kínáljunk megoldást arra a problémára, ami valószínűleg még fel sem merült benne.
A konkurencia is folyamatosan nő, így muszáj ehhez alkalmazkodnunk és folyamatosan fejlődnünk. Nem szabad leragadni olyan tényezőknél, mint az árazás, ne azt kínáljuk fő vásárlási szempontként, hogy olcsóbb a termék, mert ez nem elegendő érték hosszútávon. Adnunk kell valami pluszt, amiért bennünket választanak és nem mást.
Emellett az is érződik, hogy a döntéshozók kora is változik, egy generációváltás történik a vásárlók terén is és a fiatalabb vásárlói réteg is tudatosan dönt.
Ez a vásárlói réteg gyorsan választ és ha nem tudunk egyértelműen, kompakt válasszal szolgálni a kérdéseikre, akkor nem a mi termékünket fogják választani a potenciális vásárlók.
A közeljövőben tervezünk elindulni TikTok-on, eleinte tartottunk tőle, de beláttuk, hogy a vizuális élményt az előnyünkre tudjuk fordítani.
A másik terület, amelyet kiemelnék, az pedig a tartalommarketing, fontosnak tartjuk, hogy a vizualitás mellett edukáljuk is a vásárlóinkat.
Ha nem haladunk a trendekkel, pusztán azt nézzük, hogy a konkurencia mit csinál, akkor le fogunk maradni.
– vallja Krisztina.
Milyen eszközöket használtok a konkurencia elemzésére?
Technikailag árfigyelőt, ezt szinte mindenki alkalmazza a piacon, valamint különböző marketing eszközöket is, léteznek olyan szoftverek, amelyekkel értesítést kérhetünk, ha a konkurencia valamilyen új termékkel jön ki, vagy valamilyen új témával jelenik meg a blogbejegyzéseiben.
Indulás és termékbeszerzés
Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?
5 webáruházat is üzemeltetünk a Shoprenternél, mivel 4 különböző országban is értékesítünk. Mindegyik Gold csomagban van, így a Navalla.hu is.
A választásunk oka egyrészt az, hogy az építőiparban viszonylag új értékesítési terület a webáruház, még nem sokan alkalmazzák ezt.
A Navalla.hu webáruház egyedi fejlesztéssel indult el, ezután költöztünk át a Shoprenter rendszerébe és szerettük volna azokat a funkciókat megtartani, amelyeket korábban is használtunk.
Ezeket részben sikerült is, valamint voltak olyan funkciók, amelyek hasznosak voltak, de elavultak, helyette viszont a Shoprenterben sokkal kompaktabbat kaptunk.
A Gold csomag választásánál a fő szempont az volt, hogy a minél jobban bővülő készletet megfelelően tudjuk kezelni.
A Shoprenterbe való átköltöztetést hogyan éltétek meg, mennyire okozott nehézségeket az egyik rendszerből másikra átállás?
A vírus megjelenése után költöztünk át a Shoprenter rendszerébe. Vannak olyan nehézségek, amelyek kihatnak a mostani időszakra is, ha most kezdeném el a migrálást, akkor már másképpen fognék hozzá.
Előfordultak technikai problémák és utólag belátva érdemes lett volna “bemelegítünk” a webáruházat az elindulás előtt.
A Shoprenter rendszere mögött egy vállalatirányítási rendszert működtetünk, amely kezeli a készletet, talán azt hiszem ennek a két rendszernek az összehangolása okozta a legnagyobb nehézséget az átköltöztetés során.
Hogyan alakítottátok ki a webáruház designt?
Jellemzően ha építőiparral beszélünk, akkor ezen a területen könnyebb a dolgunk, hiszen ha B2B értékesítésben megveszi a partner az építőanyagot, ott a funkcionalitás a mérvadó.
A webáruház grafikai megoldásait mi készítjük házon belül és fontos kiemelnem, hogy jó az együttműködésünk a gyártókkal, jó anyagokat kapunk tőlük, amellyel könnyű dolgozni.
Ami a felépítést illeti, igyekeztünk azt a designt megoldani, amelyet az egyedi fejlesztés során is alkalmaztunk. A magyar webshophoz képest a külföldiek talán picit kevésbé látványosak.
Nagyon összetett grafikai elképzelések esetén fordulunk külsős segítséghez, ez esetben kiszervezzük a designt.
Teljesítés, alkalmazások
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?
OptiMonkot és Rapid Search-öt használunk, viszont sok alkalmazást azért nem veszünk igénybe, mert sok mindent meg tudunk oldani a vállalatirányítási rendszerünkben.
A logisztikát teljes mértékben kiszerveztük az iLogistic-nek, ez szinkronizálva van a Shoprenter rendszerével, valamint összehangoltuk a saját vállalatirányítási rendszerünkkel is.
Emellett használunk még CRM rendszert és hírlevélküldő szoftver, utóbbi esetében a Mailchimpet és SalesAutopilot rendszerét használjuk. Ezeket azért tartom kiváltképp fontosnak, mert nagyban hozzájárulnak a saját adatbázis építéséhez, amely a jövőben elengedhetetlen.
Véleményed szerint hogyan lehet felépíteni egy ilyen adatbázist, valamint megtartani a meglévő ügyfeleket egy ilyen hosszú, elnyújtott vásárlói ciklussal rendelkező termékkör esetében?
Nyilvánvalóan fontos a folyamatos kommunikáció a vásárlóval, emellett pedig az ajánlásban és a vásárlói vélemények erejében is hiszek.
Emellett vizsgáljuk a vásárlási folyamatokat, megnézzük például, hogy egy vásárló hol lép ki a vásárlás folyamatából.
Milyen eszközöket használtok arra, hogy pl. egy elhagyott kosarat befejezzen a vásárló, vagy megírjon egy véleményt a vásárlás után?
Egyrészt a vásárlás után automatizált folyamataink vannak. Vannak különböző termékeink, ahol nem csupán megrendeli és megkapja a terméket a vásárló, hanem folyamatosan egyeztetnünk is kell vele, ezért úgy tudom ezt meghatározni, hogy vevőt kezelünk.
A kosárelhagyóinknak is külön automatizált kommunikációnk van, vannak akciós időszakaink is, valamint kuponokat is biztosítunk számukra.
Milyen eszközeitek vannak az értékesítési tölcsér vizsgálatára?
Részben ügynökség segítségével csináljuk, a Google Ads-et kiszerveztük, a többi részt pedig házon belül mi mérjük és elemezzük.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Aki most indít webáruházat, legyen valamilyen kiépített stratégiája, használjon különböző marketing csatornákat és mérje az eredményeket.
Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Nektek! 🙂

Amennyiben szeretnéd, hogy a Te webáruházad vagy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva!