Hónap Webáruháza

2021. November Hónap Webáruháza: Drdog.hu

4 perc olvasási idő Hónap Webáruháza

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

A 2021 nyarán indult webshop az állatokat, azon belül is házi kedvenceinket, a kutyákat és azok egészségeket helyezte előtérbe.

A termékkör főként a fontos tápanyagokat biztosító vitaminokra specializálódott – jóízű, rágható jutalomfalatba csomagolva, amelyek hozzájárulnak a kiskedvencek egészségének fenntartásához.

Érdekel, hogy a győztes webshop milyen kreatív megvalósításokat vitt véghez? 😉

Tekintsd meg a nyertesekkel készült videós interjút, ahol a Shoprenter vezető tanácsadója, Kulcsár István Róbert beszélget Beck Zsolttal, a webáruház ügyvezetőjével és Baumgartner Katával, a social media/arculatfelelős kollégával.

Gratulálunk az Drdog.hu webáruháznak! 🐶🤝

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webshopotok?

A webáruház olyan prémium minőségű vitaminokat forgalmaz négylábú kedvenceink részére, amely természetes összetevőkből áll, és a legszigorúbb minőségi követelményeknek is megfelel. – meséli Zsolt.

Úgy gondoltuk, hogy Magyarországon ez a terület egy niche piac, ezért választottuk ezt a terméket, na meg, mert mindketten imádjuk az állatokat. 🙂

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

Alapvetően ketten, tulajdonosok végezzük a webáruház üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat, napi teendőket, és emellett van egy marketing csapatunk, melynek a vezetője Kata, és egy grafikai stúdióval is együttműködünk.

Olyan elven működünk, hogy amennyi operatív tevékenységet csak tudunk, azt kiszervezünk.

Indulás és termékbeszerzés

Miért a Shoprentert választottátok a céljaitok megvalósításához?

Kezdetben a tulajdonos társam a WordPress rendszerét javasolta, de megmondom őszintén a reszponzivitás siralmas volt, ami nálunk eléggé fontos, hiszen a vásárlóink nagy része mobiltelefonról érkezik.

Ezután mutatták meg a Shoprenter fantasztikus design témáját, amelynek a reszponzivitása hibátlan, nekem akkor nagy kő esett le a szívemről. – meséli nekünk Zsolt.

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruház elindítása? Milyen támogatást kaptatok?

Mire megtaláltuk a gyártónkat, és a beszállító cégünket, viszonylag sok időbe telt, közel 1 évig tartott. Fontos volt, hogy a gyártó megfeleljen annak az igényünknek, hogy természetes alapanyagból készült, magas vitamin tartalmú készítményt szeretnénk forgalmazni.

A webshop elindításakor elkezdtük próbálgatni a szárnyainkat, ott néhány hónap alatt ki is jöttek a gyerekbetegségek, és attól a ponttól kezdve kezdtünk komolyabban foglalkozni a webáruházzal.

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket? Voltak-e nehézségei a termék importálásának Magyarországra?

Nem ütköztünk még ilyen nehézségekbe. Az angliai központból rendeljük a termékeket, amikor elindultunk Anglia még az EU tagja volt.

Az induló készletbe nyilvánvalóan szükséges volt befektetni, ez több millió Ft-ot jelent, majd megtörténtek a szükséges engedélyeztetések (NÉBIH), valamint egyesével be kellett jelenteni a listázott termékeket, talán ez jelenthetett nehézséget, hiszen nem kevés adminisztrációt jelentett.

Milyen Shoprenter design témát használtok?

A Párizs design témát választottuk, és a webdesignt konkrétan már ehhez a design témához készítettük, az összes elem, kép és színvilág ezt a letisztult stílust tükrözi vissza. – osztja meg velünk Kata.

Milyen csomagot választottatok a Shoprentertől?

Gold csomagot használunk, mivel már az induláskor is rendelkeztünk törzsvásárlói adatbázissal, így a dinamikus vásárlói csoport áthelyezés és a hűségpont rendszer funkciók kiemelten fontosak voltak számunkra, amelyek ettől a csomagtól elérhetőek.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől?

Szemináriumon nem vettünk részt, viszont a Shoprenter szakértői segítséget vettünk igénybe a webshop kialakításához.

Tervezitek a külföldi értékesítést a jövőben?

Van ilyen opció a fejünkben, viszont jelenleg még a hazai piacon szeretnénk terjeszkedni, hiszen rengeteg kiaknázatlan lehetőségünk van még.

Alapvetően még kevés termékszámmal vagyunk jelen, így úgy gondolom, hogy ez még egy alacsony számú sortiment, amelyet mindenképp szeretnénk bővíteni.

Emellett tervezzük, hogy kiterjesztjük az állatok körét is, valamint viszonteladói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Megsúgom, hogy itt is a Shoprenter rendszerét szeretnénk használni.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Milyen marketing csatornákat használtatok, mi az, ami jobban, mi az, ami kevésbé működik nálatok?

Alapvetően nálunk a fő fókusz a közösségi csatornákon van, az Instagramon és a Facebookon.

Ezen felül a tartalommarketinget is előtérbe helyezzük, van egy kiépített hírlevél adatbázisunk, így az e-mail marketinget is bevetjük a kampányaink során, valamint blogcikkeket is készítünk. – meséli Kata.

Milyen funkciót emelnétek ki, amely nálatok nagyon bevált a Shoprenternél?

Ami nekünk nagyon tetszik, az a kuponok és kedvezmények különböző variálása, amely jelenleg nagyon kapóra jön a viszonteladói hálózatunk kiépítése miatt, valamint a marketing ötletelésekben is szabadabb kezet ad.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan oldjátok meg a rendelésfeldolgozást, kiszállítást?

A számlázást és a szállítást is automatizáltuk. Egy fulfillment szolgáltatóval dolgozunk együtt, az iLogistic-kel, ami pedig a számlázóprogramot illeti, a Billingo-t vettük igénybe.

Az automatizálás miatt így minden zökkenőmentesen és bonyodalmak nélkül működik, nálunk szinte alig fordul meg fizikailag áru.

Használtok Shoprenter alkalmazásokat?  Ha igen, milyen értéket láttok bennük, milyen hatással vannak a webáruházra?

Igen, hármat is. Az említett iLogistic-et és Billingot is ezen keresztül oldjuk meg, emellett pedig a Virtualjogot is használjuk.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Én úgy gondolom, hogy ” A kevesebb néha több” elv kincset ér, minél letisztultabb és átláthatóbb egy webshop, annál könnyebben találja meg a kívánt terméket egy látogató. Mi is ezt tettük. 🙂 – mondja Kata.

Nem szabad spórolni olyan dolgokon, amin nem szabad. Ki kell választani a legjobb rendszereket, sajnos utólag én már kicsit bánom, hogy első alkalommal nem a Shoprenter rendszerét választottuk.

Én úgy vagyok vele, hogy amennyiben bérlem a rendszert, kapok támogatást és supportot, akkor ez egy hosszabb távon megtérülő dolog.

Másrészt ne legyenek túltervezve a dolgok, fejest kell ugrani és cselekedni kell, ha pedig problémával szembesülünk, akkor meg kell oldani. Amíg nincs probléma, addig nem kell azt generálni. – osztja meg velünk Zsolt.

Köszönjük szépen az értékes válaszaidat és további sikereket kívánunk Nektek! 🙂

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Drdog.hu webáruház a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Google Analytics beállítása
[SEO Alapok] Google Analytics beállítás lépésről lépésre

Miért fontos, hogy nyomon kövessük webáruházunk eredményeit? Tapasztalataink alapján az induló áruházak jelentős része ...Elolvasom

Close