Hónap Webáruháza

2021. Június Hónap Webáruháza: Homeandstyle.hu

6 perc olvasási idő Hónap Webáruháza

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Júniusi nyertesünk egy már fél éve működő, Shoprenteres webáruház üzemeltetését vette át, amely az átformálások és fejlesztések után egy virágzó webshoppá nőtte ki magát.

Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért érdemelte meg a Hónap Webáruháza címet a győztes, kreatív megoldásaikat pedig a cikk végén található diasorban tekintheted meg.

Gratulálunk a Homeandstyle.hu webáruháznak! 🥳🎉

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webáruházad és hol található a székhelyed?

Egy neves lakberendezési márka, az Eurofirany magyarországi képviselőjeként lakberendezési termékek forgalmazásával foglalkozunk kis és nagykereskedés formában. Erősségünk a lakás textíliák és a kisebb dekorációs kiegészítők. Helyileg Szegedtől 10 km-re Sándorfalván található. – avat be minket Szabó József, a webáruház tulajdonosa.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházad üzemeltetésével?

Jelenleg ketten, a feleségem és én dolgozunk benne és amit kiemelnék, hogy a most 1,5 éves kisfiúnk mellett. Emellett van 1-2 szolgáltató, akinek igénybe vesszük a szolgáltatását. Jól kialakult szisztémánk van, de érezzük, hogy lassan bővülnünk kell.

Hogyan teljesít a webáruházad?

A webáruházunk nagyon szépen teljesít, ami persze az általunk forgalmazott termékeknek is köszönhető. Egy, már felépített Shoprenteres webáruházat vettünk át, ami az átvételt megelőzően kb. fél éve működött stagnáló eredménnyel. Magunkévá formáltuk és elkezdtük vele munkát.

Büszkén mondhatjuk, hogy a 2019-es évhez képest 2020-ban 20-szorosára ugrott a forgalmunk és az idei év első felében, májusig bezárólag, már túlteljesítettük a 2020-as évet.

Indulás és termékbeszerzés

Melyik évben indítottad a Shoprenter webáruházadat?

A webáruházat 2019 februárjában vettük át a korábbi üzemeltetőjétől. Az akkor fél éves múltra visszatekintő webáruház kb. 200 termékkel működött és forgalmat nagyon kis mértékben generált.

Miért a Shoprentert választottad céljaid megvalósításához?

Nem volt kérdés, hogy milyen webshopmotort használjunk és az sem volt kérdés, hogy ezt lecseréljük-e. Megfelelőnek találtuk és ebbe a szakmába újoncként belépve, örültünk a Shoprenter által nyújtott szolgáltatásban rejlő lehetőségeknek, előnyöknek. Mikor megtudtuk, hogy Shoprenteres webáruházról van szó, megörültünk neki, mert mint szolgáltatót, nagyon szimpatikusnak találtuk. Azt hiszem ebben az időben mentek a TV-ben a Shoprenteres hirdetések is. – meséli nekünk József.

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházad elindítása? Milyen támogatást kaptál?

A webáruházunk elindítása egy merőben nagy kihívás volt a számunkra, mert ahogy azt korábban is írtam soha nem foglalkoztunk ilyesmivel azelőtt. Mondjuk úgy, hogy fejest ugrottunk egy teljesen új dologba. Felismertük az igényt a már működő webáruház kínálatához köthetően és tudtuk, hogy ebbe bele kell vágnunk. Sok odafigyelést, türelmet és rengeteg tanulást igényelt tőlünk és igényel a mai napig is.

Az ügyfélkapcsolatnak a Shoprenternél ezúton is szeretnénk megköszönni a rengeteg segítséget, mert ugyan ma már ritkábban keressük őket, de az első évben rengetegszer csörgettük a központi számot. Akárki vette fel a telefont, kivétel nélkül mindenki segítőkész volt és meg is tudtuk oldani a problémáinkat.

Milyen csomagot vásároltál meg a Shoprentertől?

Gold csomaggal vettük át a webáruházat és abban is vagyunk jelenleg.

Váltottál-e csomagot és ha igen, akkor miért?

Tervezzük a Platinum csomagra való váltást, mert a folyamatosan növekvő termékpalettánk miatt lassan a Gold csomag kicsi lesz. Egyelőre még tartjuk a 20.000 db alatti szintet, de ha váltunk, akkor annak ez lesz az oka.

Milyen szolgáltatásokat vettél igénybe a Shoprentertől?

Egy ingyenes rendszeroktatást vettünk igénybe még 2019-ben. Nagyon hasznos volt, viszont rá kellett ébredjünk, hogy élesben használva a programot tanulja meg ezt igazán az ember. Az igazi megvilágosodást az admin felület használata adja, de a rendszeroktatás tökéletes arra, hogy az ember eldöntse, hogy milyen funkciói vannak és azokat hogyan tudja a hasznára hajtani. Az oktatáson nagy erővel körmölt a feleségem, hogy ne maradjunk le egy fontos információról sem, de végül csak ritkán lett elő véve az iromány. 😊

Nem tudom, hogy ilyen információt meg lehet-e osztani a közönséggel, de nagyon hálásak voltunk Kulcsár Róbertnek. Amellett, hogy egy színvonalas oktatáson vehettünk részt, a végén rákérdeztünk, hogy mivel mi újként vagyunk itt, esetleg mi is igénybe vehetjük-e az új webáruházakra vonatkozó, kezdőknek szóló kedvezményét az éves díjból, annak ellenére, hogy a webáruház nem új. Egyedi esetként engedélyt kaptunk és ezt szeretnénk neki még egyszer utólag is megköszönni.

Milyen Shoprenter design témát használsz? Váltottál-e már design témát?

Korfu sablont használunk jelenleg. Annyira nem vagyunk tájékozottak a design témákat illetően, ezért hagyatkoztunk az egyik Shoprenter szakértő, Szegedi Eszter javaslatára a Korfu témát illetően és elégedettek is lettünk az eredménnyel.

A webáruházat egyedi sablonnal vettük át. Nagyon szép volt a megjelenése, de olyan gyorsan változnak a trendek, hogy fejlesztenünk kellett rajta, mert ha úgy hagyjuk elavultnak számított volna. A termékkínálat változott, bővült és ehhez mérten kellett váltani. A 200 körüli termékszámot 12000 fölé növeltük.

Az átvételt követően, minden változtatást egybe véve azt mondhatjuk, hogy nőtt a konverzió, emelkedésnek indult a bevétel és nagyon sok pozitív visszajelzést kapunk. Ha érkezik kritika azt igyekszünk orvosolni, javítani, fejleszteni.

Természetesen azóta hosszú idő telt el és szeretnénk a folyamatosan változó igényeknek megfelelni, ezért folyamatosan alakítunk az oldal megjelenésén.

Dolgoztál együtt Shoprenter szakértővel?

A webáruház jelenlegi formáját a Berry Art-nak, Szegedi Eszternek köszönheti, aki az oldal megjelenését illetően úgy öltöztette modern külsőbe, hogy egyes elemeiben hasonlítson az eredeti verzióra, de mégis jobban megfeleljen a kor elvárásainak. A tömeges termékfeltöltést és ennek automatizációját a Greenware Studio, Takács Tamás oldotta meg nekünk és emellett egyéb webfejlesztéssel kapcsolatban is keresni tudjuk.

Nagyon nagy munka volt az automatizáció megoldása, hiszen egy teljes egészében lengyel és hibákat tartalmazó adatbázisból kell dolgozzunk. – osztja meg velünk József.

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

Már korán megérett a felismerés bennem, hogy online értékesítésbe szeretnék fogni, láttam benne a piaci potenciált. Tudtam, hogy Magyarországon ez az értékesítési forma még most bontogatja szárnyait-e és ez irányba kell lépnem. Kezdetben szerettem volna valami férfias dologgal foglalkozni, mint például horgászfelszerelés, autó alkatrész, stb.

Egyik nap a hirdetéseket bújva bukkantam rá erre a pici lakberendezési áruházra. Némi piackutatás és elemzés után megláttuk benne a fantáziát és belevágtunk. Az Eurofirany termékei még nem ismertek Magyarországon. Jó minőségűek, jól kombinálhatóak és megfizethetőek. Teljes egészében azonosulni tudtunk a gyártó szellemiségével és nagyon kedveljük a termékpalettát.

Jó döntés volt belevágni, mert a sok kihívás ellenére egyre felfelé ívelő pályát vett a webáruház görbéje. Nagyon sok pozitív visszajelzést kapunk a webáruház külalakját, a termékek minőségét és az ügyfélszolgálatunk segítőkészségét illetően.

Ennek ellenére folyamatos fejlesztésre van szükség, hogy lépést tudjunk tartani a rohamtempóban fejlődő online világgal. Ezen dolgozunk nap, mint nap.

Hogyan, honnan szerezted be a termékeidet?

Lengyelországból importáljuk a termékeinket.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőidet?

A legelső vevő, szerintem, mint mindenki másnál is, a saját anyukája volt. 😊 Az első vevőket a Google Ads hirdetésen keresztül szereztük.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Továbbra is az Ads hozza forgalmunk javát és a különböző árukeresők. (Biano, Shopalike)

Használsz-e közösségi médiát?

Igen, Facebookot és Instagrammot is használunk. Pinterest oldalunk is van, de ennek működése elenyésző. Igyekszünk fenntartani a figyelmet mindkét nagy média platformon, majdnem naponta posztolunk.

Nem űzzük profi szinten, de jelenlegi kapacitásunkhoz mérten elégedettek vagyunk vele. Jelenleg termékajánlás, érdekességek a kínálattal kapcsolatban, blogtémák felvezetése adja a fő motort.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?

Az utánvétes rendelések azonnal feldolgozásra kerülnek. A kártyás és utalásos fizetési módúaknál értelemszerűen megvárjuk az összeg beérkezését. A rendelt termékek függvényében alakul a szállítási időnk. 2 raktárkészlettel dolgozunk, egy helyivel és egy külföldivel. Ha a rendelt termék megtalálható a helyi raktárunkban, akkor aznap vagy másnap átadásra is kerül a futárszolgálatnak a csomag.

Ha a rendelés érinti a külföldi készletet is, akkor elindítjuk a beszerzést, ami pár napon belül meg is érkezik csomagoló központunkba. A magyarországi raktár esetén tudjuk tartani az 1-2 munkanapot és amennyiben be kell hoznunk külföldről a terméket 7-8 munkanapon belül tudunk szállítani.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruházad üzemeltetéséhez?

Intelligens hírlevélküldő rendszert, OptiMonk, Számlázz.hu, Barion, Fogyasztó Barát, Smartsupp, GLS by Shoprenter (A Syncee használata is tervben van.)

Szeretjük, hogy össze vannak hangolva a szolgáltatások. Pl. A GLS alkalmazást kifejezetten szeretjük, hogy automatizáltan leköveti a rendelési státuszokat. Hasznosnak tartom az alkalmazásokat.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Végezz alapos piackutatást és elemezd a piaci környezetet. Legyél nagyon kitartó, mert az első sikerekhez sok akadályon kell átevickélni. A kisebb sikerek folyamatosan ösztönözni fognak és visznek előre. Mindig lesznek újabbnál újabb akadályok, de mindig a célod lebegjen a szemed előtt, hogy hová tartasz.

Nálunk kulcstényező, hogy nagyon elégedettek vagyunk a kínálatunkkal és így sokkal meggyőzőbben is tudjuk őket értékesíteni.

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, mint korábban?

Ilyen a tömeges termékfeltöltés. Jól átgondoltuk, átrágtuk. Abban a helyzetben az volt a legjobb megoldás, ahogy csináltuk, de ma már másképp csinálnám. Szerintem mindig lesz olyan dolog, amit több tapasztalat birtokában másképp csinálna az ember.

Köszönjük szépen a lehetőséget! Megtiszteltetés ilyen sok webáruházból kiemeltnek lenni.

Köszönjük szépen az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk Nektek! 🙂

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Homeandstyle.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Tippek webáruházakhoz
20 tipp, hogy felpezsdítsd több éves webáruházadat

Van már egy több éve jól futó webáruházad, de úgy érzed ideje lenne valami ...Elolvasom

Close