Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.
Az idei év első nyertese egy olyan webáruház, amely remekül kihasználja a Párizs téma kép-központú megjelenését, ezzel kiemelve a főbb kategóriákat és témákat. A termékoldal rugalmas elrendezésének alkalmazásával az átláthatóságra törekszik, ezzel növelve az ügyfélélményt.
Cikkünkben kicsit közelebbről is megismerkedünk a győztes webáruházzal, majd bemutatjuk azokat a kreatívabbnál kreatívabb megoldásokat, amelyekkel elnyerte a Hónap Webáruháza díjat.
Gratulálunk a Hellomoms.hu webáruháznak! 🎉
A webáruházról
Mivel foglalkozik a webáruházatok és hol található a székhelyetek?
A webáruházunk elég széleskörű, hiszen a babakocsiktól, gyerekülésektől, kezdve a fajátékokon, labdamedencéken át, egészen a gyerekszobai kiegészítőkig igyekszünk a kisgyermekes családok minden igényét a legmagasabb színvonalon kielégíteni.
A székhelyünk Nyíregyházán van, itt élünk a családommal. Személyes átvételi lehetőségre is van lehetőség Nyíregyházán, aminek nagyon örülünk, hiszen szeretjük, ha megismerhetjük a vásárlókat, bennük is könnyebben kialakul a bizalom felénk. – Avat be a részletekbe Szondi-Bihari Beatrix, a webáruház tulajdonosa.
Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?
A webshopot én álmodtam meg, a harmadik gyerekemnek hívom, ami nem túlzás, mert tényleg így érzem. De ha már a gyerekhasonlatnál tartunk, a webshop egy többemberes gyerek, tehát egyedül nem lehet mindent kézben tartani, hiszen az valaminek (vagy épp mindennek) a rovására menne.
A kreatív munkák és a PR az én feladatom, tehát a termékeket én kutatom fel, a webáruházat, közösségi oldalakat én kezelem, a gyártókkal, forgalmazókkal, vásárlókkal a kapcsolatot én tartom.
A cégépítés stratégiai és operatív feladatait, a marketinget, a pénzügyeket, a jogi dolgokat pedig a férjem, Dr. Szondi László Szabolcs látja el.
Laci eredetileg jogász, de korábban dolgozott kereskedelmi menedzserként, ügyfélkapcsolati szakértőként, de az értékesítés mellett beszerzéssel és közbeszerzéssel is foglalkozott, illetve voltak már más típusú vállalkozásai. Az online kereskedelemmel kb. fél éve kezdett el foglalkozni, de egészen a szenvedélyévé vált, és tervezi további (természetesen Shoprenter alapú) üzletek indítását.
A fejlesztői feladatok pedig a BoostX csapatának érdeme, ha nagyobb volumenű munka van, akkor mindenképpen számítok rájuk.
Hogyan teljesít a webáruház?
Bár még csak tavaly május végén indultunk, a hozzá fűzött reményeinket maximálisan túlszárnyalta. November elejétől már igen magas fokozatra kapcsoltunk, hiszen sokszorosára megnőtt a rendeléseink száma, és legnagyobb örömünkre ez az ünnepek után sem csappant meg, sőt januárban, amikor az interjút készítjük is hatalmas az érdeklődés.
A vásárlói elégedettség is rendkívül magas, hiszen igencsak elenyésző a reklamáló ügyfelünk, vagy épp az át nem vett csomagok száma, amit a minőségi termékeknek is köszönhetek. A megrendeléseink száma és értéke gyakran havonta duplázódik. A tervünk az, hogy tavasztól magasabb fokozatra kapcsolunk, és bővülni szeretnénk, de erről még nem rántom le a leplet. 🙂
Indulás és termékbeszerzés
Mikor és miért a Shoprentert választottátok a célok megvalósításához?
2020. május végén startoltunk.
Nagyon sok ötletet kaptam, természetesen mindenki mást tartott jónak, és nehéz volt ekkor még laikusként lavírozni, kiszűrni az építő tanácsokat, hiszen ezelőtt nem volt még webáruházam, nem volt viszonyítási alapom.
Próbáltam józan ésszel gondolkodni, és mivel minőségi termékeket értékesítek, így fontos volt számomra az, hogy ezt a webáruházam megjelenése, felhasználóbarát módja is tükrözze. Így egy egyszerű, összecsapott, elavult webshop szóba sem jöhetett.
A Shoprenternél azon túl, hogy számomra könnyen megtanulható volt a kezelhetősége (pláne, hogy kaptam egy kis távoktatást a fejlesztőm által), az ügyfélszolgálat elérhetősége is csábító volt, hiszen ha baj van, jó, ha gyorsan tudnak segíteni.
Ez utóbbi be is bizonyosodott, hiszen tavaly ősszel, amikor új arculatot váltottunk, nagyon ügyesen a demo mód helyett élesre váltottam idő előtt, a Shoprenter csoportban pedig percek alatt volt egy ügyfélszolgálatos, aki visszaállította a rendszert.
Ráadásul az alkalmazásokat is nagyon jó dolognak tartom, pár perc alatt sikerült mindennel összekötni a webshopot.
Mennyire volt zökkenőmentes a webáruház elindítása? Milyen támogatást kaptatok?
2019. novemberében kezdtük el a tervezést, felkutatni a gyártókat, forgalmazókat, üzleti tervet készítettünk, ekkor még nyoma sem volt a vírusnak. Amikor minden adott lett, akkor robbant be a járvány, a legnehezebb pedig az volt, hogy sokan ekkor akartak webshopot indítani, így nem volt egyszerű az sem, hogy kire bízzam a webáruházam elkészítését, hiszen sok cégnél több hónapos volt a határidő.
Amikor már biztos voltam benne, hogy Shoprenteres webshopot szeretnék, a következő nehézséget az jelentette, hogy találjak egy olyan fejlesztőt, aki létre tudja hozni, amit megálmodtam, ugyanis itt sem szerettem volna beérni kevesebbel, tudtam, hogy milyen dizájnt szeretnék.
Több cégtől is kértem árajánlatot, és itt elég vegyes volt összkép, illetve ha én találtam egy cég bemutatkozó oldalán hibát laikusként, akkor úgy voltam vele, hogy ők biztosan nem az én embereim.
Végül 2 hónap keresgélés után a Shoprenter szakértői oldalon bukkantam a BoostX-re, akiktől nyomban kértem is árajánlatot, és elég gyorsan megszületett a döntés, hogy velük szeretném létrehozni az álmomat. Azt hiszem, ez egy nagyon jó döntés volt, hiszen a sikerünk nagyban köszönhető nekik is!
Mivel a BosstX-től még az élessé váltás előtt kaptam egy másfél órás személyreszabott oktatást, nagyban megkönnyítették a dolgomat. A rendszer számomra könnyen megérthető, egyszerű volt . A webáruházat nagyjából két hét alatt építettük fel, de ahogy feljebb is említettem, ezt egy fél éves munka előzte meg.
A kezdeti nehézségeket a futárszolgálattokkal való leszerződés (hiszen ez csomagszámhoz kötött), a Facebook Business megtanulása, a bankkártyás fizetési mód létrejötte jelentette.
Milyen csomagot vásároltatok meg a Shoprentertől? Gondolkoztatok-e csomagváltáson?
Silver csomagot, ezt már kezdjük kinőni, így lassan a Goldnak jön el az ideje.
Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől?
Az oktatóvideók, marketing szeminárium hatalmas segítségünkre voltak, ahogyan Kulcsár István Róbert videói is, a black friday-re, karácsonyi ünnepekre így jobban fel tudtunk készülni.
Milyen Shoprenter design témát használtok? Váltottatok-e már design témát? Ha igen, miért és milyen változást tapasztaltatok a webáruházban?
Amikor tavaly májusban elindultunk, még pasztell színű, egyébként gyönyörű kinézetű volt a Hello Moms webshop, Korfu sablonnal, egyedi elképzelések szerint.
Aztán amikor ősszel megtudtuk, hogy bekerültünk az Év webshopja 2020 döntőjébe, gondoltam egy merészet, és sablont váltottam: a Párizsra esett a választásom.
A sablonváltás utólag egyébként nagyon jó ötlet volt, mert bár a verseny menetére már nem volt befolyással, hiszen az eredményhirdetés előtt 1 nappal készült el, de a verseny nélkül is időszerű volt. A Párizs sablonban az tetszett, hogy általa a legkedveltebb termékeinket már a főoldalra tudom helyezni, így gyakorlatilag egy kattintással elérhetővé vált a vásárlóink számára, nem kell keresgetniük a kategóriák között.
A vásárlások száma egyébként bizonyította azt, hogy jól döntöttünk, illetve a visszajelzések is, könnyebben kezelhetőbb, átláthatóbb a felület a Párizs sablonnal.
A BoostX nemcsak a sablonváltásnál volt a segítségemre, de teljes dizájnt cseréltünk, a pasztell színvilág helyett erősebbet szerettem volna, így itt is egyedi kódokkal dolgoztak, illetve a logómat is nekik köszönhetem.
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
Van két kislányom, akik igencsak inspiráltak abban, hogy mivel is szeretnék foglalkozni. Az első gyermekemet ugyanis mikor vártam, a baráti-családi körömből én voltam az első, aki édesanya lett, így nem tudtam senkitől gyakorlatilag semmilyen információt, tapasztalatot kapni. Így mindent a saját bőrömön tapasztaltam meg, ami sokszor igencsak nehéz volt, és nem utolsó sorban nem túl pénztárcabarát…
Csakhogy megértse mindenki: három év alatt 7 babakocsink volt, többszáz játék, amelyek jórészét elajándékoztuk, és igyekeztem őket fa játékokkal pótolni, amelyek nemcsak masszívabbak, tartósabbak, de a gyerekeket is kreativitásra ösztönzi.
Nagyon sokat olvastam, tájékozódtam különböző csoportokból, külföldi oldalakról, így valahogy egyértelmű volt számomra, hogy ha webshop, akkor csakis olyan termékeket szeretnék értékesíteni, amelyeknek magam is a szakértője vagyok, így bátran tudok tanácsot adni a vásárlóim számára, ha kérnek.
Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?
A kezdetekkor még csak hazai forgalmazókkal dolgoztunk együtt, akikkel szerencsére nagyon jó kapcsolat alakult ki. A labdamedencéink, csúszdánk, egyensúlyhintánk, konyhai fellépőink, játszószőnyegeink egy részét pedig közvetlenül a külföldi gyártótól rendelem meg, akiknél alapkövetelmény volt, hogy a legmagasabb minőségű termékeket állítsák elő. Leginkább holland, belga és lengyel termékeket értékesítünk.
Büszke vagyok arra, hogy hazánkban egyedül nálunk kaphatóak a holland Studio Ditte termékek, ezek nagyon egyediek, vagányak, remélem, hogy szeretni fogják a vásárlók.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőket?
A vevőink a hirdetések, Facebook-Instagram aktivitásoknak köszönhetően jöttek szép számmal, és szerencsére mostmár rengeteg a visszatérő vásárló. Az instagramon több influenszerrel és hírességgel is együtt dolgozunk, akik szintén sokat segítenek abban, hogy még több emberhez eljuthassunk.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
A közösségi média és a keresőbeli találat hozza együttesen a vásárlóinkat.
Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?
Igen, Facebook oldalunk, Instagramunk van, illetve zárt Facebook csoportunk is, ahol egy kicsit közvetlenebb kapcsolat alakult ki a tagjainkkal.
Teljesítés, alkalmazások
Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, és hogyan oldjátok meg a szállítást?
A rendeléseket igyekszünk a lehető leggyorsabban feldolgozni, szerencsére egyre nagyobb saját raktárkészletünk van már, így ha minden adott, már aznap fel tudom adni a csomagot a futárnak. GLS-sel szállítunk, őket magánszemélyként is nagyon szerettem, és előnyben részesítettem webshopos vásárlásnál azt a helyet, ahol ők a szerződött partnerek. Így egyértelmű volt, hogy velük szeretnénk dolgozni.
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?
A Facebook Business, Google Analytics, Google Ads, Search Consol, és a trends nagyon fontos, és hasznos segítségünk.
Használtok Shoprenter alkalmazásokat?
Igen, nagyon szeretem az alkalmazásokat. Az Embedi, Optimonk, Gls a kedvenceim, de a többieket is szoktam használni bizonyos időközönként.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Talán azt, hogy csinálja szívből 🙂 És akkor nem tűnik fel neki, hogy mennyit is dolgozik. 🙂 Fontos az adott piac alapos ismerete, és persze a tőkebefektetés is…
Köszönjük szépen az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk nekik. Most pedig lássuk, mivel érdemelte ki a Hellomoms.hu Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.