Hónap Webáruháza

2021. Augusztus Hónap Webáruháza: Pibu.hu

3 perc olvasási idő Pibu.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

A győztes webáruház prémium minőségű kozmetikai termékeket, főként arcmaszkokat és géllakkokat értékesít, ehhez pedig szuper választás volt a Párizs design téma használata, amely a kép-központúságra fekteti a hangsúlyt.

Cikkünkből megismerheted a nyertes webáruház praktikáit, kreatív megoldásaikat pedig a cikk végén található diasorban tekintheted meg.

Gratulálunk a Pibu.hu webáruháznak! 🥳🎉

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webáruházad és hol található a székhelyed?

A budapesti székhelyű Pibu webáruház elsősorban prémium koreai maszkokat és géllakkokat, illetve más kozmetikumokat kínál a vásárlók számára.

Hogyan teljesít a webáruházad?

Ez a legfiatalabb webshopunk, emellett másik 4 webáruházat is üzemeltetünk. A Pibu webáruház célcsoportja a fiatal korosztály, elsősorban a 20 év alattiakra fókuszálunk. Nekünk ez egy új terület, így még ismerkedünk vele. – meséli Riecke Katalin, a webáruház ügyvezetője.

Mennyi a webáruházad éves árbevétele?

Ennek a webáruháznak a korából adódóan még nem olyan jelentős az árbevétele, a cégcsoport (X Beauty Group) teljes éves bevétele 500 millió HUF, ennek körülbelül a felét az online értékesítés teszi ki.

Rendelkezel-e fizikai bolttal is a webshopod mellett? Milyen hasonlóságokat és különbségeket fedeztél fel az üzemeltetésben?

Nekem az a meglátásom, hogy a két célcsoport teljesen eltér egymástól. – vallja Katalin.

Aki a fizikai boltunkban szeret vásárolni, az mindig sokat nézelődik, válogat és meg kell fogja a termékeket. A visszatérő, rendszeres vásárlóink könnyebben választják az online platformot, illetve ebben az áruházban nagyon fiatalok vásárolnak, nekik felhasználóbarátabb és szimpatikusabb az online világ.

A fizikai boltunk vásárlói rétege nem ebből a korosztályból kerül ki. Az online értékesítés munkafolyamatai a kulisszák mögött, szoftverekkel sokkal jobban optimalizálhatók, mérhetők és fejleszthetők. Még a vásárlói élmény és az utánkövetés is egyszerűbb online, ezért szívesen erősítjük ezt a vonalat.

Indulás és termékbeszerzés

Miért a Shoprentert választottad céljaid megvalósításához?

Már 2016 óta ügyfelei vagyunk a Shoprenternek (ekkor indult az első webshopunk), a Pibu-t pedig 2020 decemberében indítottuk el.

Gyakorlatilag minden jelenleg elérhető webáruház platformot kipróbáltuk már, mindegyiknek megvan a maga erőssége, attól függően, hogy mire van szüksége a felhasználónak.

A belföldi kereskedelemre a Shoprentert gondoltuk a megfelelő választásnak, számunkra ez a legjobban optimalizált, jól működő, egyszerűen felépíthető és kezelhető webáruház rendszer.

Nem véletlen, hogy minden áruházunkat Shoprenteren üzemeltetjük, azt is, ami nem itt indult. Mindenkinek őszintén ajánlom, aki most kezd bele. 🙂

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházad elindítása? Milyen támogatást kaptál?

Már kellő tapasztalattal rendelkezünk a témában, így könnyen ment a webáruház felépítése.

Milyen csomagot választottál meg a Shoprenternél?

A Gold csomaggal indultunk el, azóta is ebben vagyunk, számunkra minden funkciót tartalmaz, amire szükségünk van.

Milyen szolgáltatásokat vettél igénybe a Shoprentertől?

Korábban a keresőoptimalizálást vettük igénybe a Shoprenternél.

Milyen Shoprenter design témát használsz? Váltottál-e már design témát?

A Párizs design témára építettük fel a webshopot, hiszen ez pontosan illeszkedett az elképzeléseinkhez.

Igen, váltottunk, az első design témánk használata során tetszett a dinamikus „Kosárba” gomb, mindig a fejléc tetején helyezkedett el, sosem a termék mellett.
Mi jónak találtuk ezt a megoldást az elején, később viszont úgy éreztük, a felhasználók számára ez nehézséget okoz.

A mostani design téma a”Kosárba” gombot a termék mellett jeleníti meg, ez jobban bevált megoldás, hatékonyabb, áttekinthetőbb felhasználó oldalról is.

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

Elsősorban professzionális kozmetikumokkal foglalkozunk, viszont a Pibu.hu az első lakosságnak szóló webáruházunk, és szerettük volna ebben a szegmensben is kipróbálni magunkat.

Hogyan, honnan szerezted be a termékeidet?

Számos termék kizárólagos forgalmazói vagyunk Magyarországon, a professzionális minőségre törekszünk a portfóliónk összeválogatása során.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőidet?

Google Ads és Facebook hirdetések generálták az első vevőinket.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A Google Ads hirdetéseink.

Használsz-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Mivel a célcsoportunk a 20 év körüli fiatalok, így elsődlegesen a social media csatornákban rejlő lehetőségeket használjuk ki, ezek közül is kiemelten az Instagramot és a TikTokot.

Mindkét csatornán organikus és fizetett tartalmaink is vannak, valamint influencerekkel is dolgozunk együtt.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?

Egy ideig a Webshippy szolgáltatásait vettük igénybe, majd saját raktárral kezdtünk el dolgozni, a vállalatirányítási rendszerünk API-val kapcsolódik a webáruházakhoz.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruházad üzemeltetéséhez?

A GLS alkalmazást a termékek kiszállításához, az Embedi alkalmazást pedig social media csatornán a branderősítés céljából használjuk.

Mivel kizárólagos márkaforgalmazók vagyunk, ezért sajnos a legtöbb Shoprenter alkalmazás nem releváns számunkra. Az OptiMonkot sokat használjuk, de nem kifejezetten ennél a vásárlói rétegnél. A GLS alkalmazás megjelenése óriási előrelépést jelentett a szállításban.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Semmi sem megy azonnal. Hagyj időt magadnak, elemezd az adatokat és mindig a piac igényeinek megfelelően változtass, fejlessz. Óriási az online piactér, nagy a reklámzaj. Csak kitartó és következetes építkezéssel lehetsz sikeres.

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad? Ha igen, mi az?

A social mediara fordított költségek. Itt is igaz az, hogy mindig vizsgálni kell, mely csatorna az, ami hatékonyan működik és konverziót hoz és mi az, amit pl. csak márkaerősítésre tudunk használni.

Köszönjük szépen az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk Nektek! 🙂

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Pibu.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Esettanulmány a Yogabazaar.hu webáruházzal

Az e-kereskedelem nem mindenki számára a pandémia alatt hozta meg az áttörő sikert, hiába ...Elolvasom

Close