Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 5400 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webshop nyert, amely a Tokyo téma elegáns és letisztult megjelenését fordította előnyére. A téma sajátosságait kihasználva előtérbe helyezi a látványos főoldali képet, a termékeket és a blogbejegyzéseket.
Cikkünkben kicsit közelebbről is megismerkedünk a győztes webáruházzal, majd bemutatjuk azokat a kreatívabbnál kreatívabb megoldásokat, amelyekkel elnyerte a Hónap Webáruháza díjat.
Gratulálunk a Fonaltunder.hu webáruháznak! 🥳🎉
A webáruházról
Mivel foglalkozik a webáruházad és hol található a székhelye?
Webáruházam, a Fonaltündér, a modern kézimunkázók boltja. A prémium minőségű holland kötőfonalak és minőségi eszközök, kötőtűk, horgolótűk mellett saját tervezésű mintaleírásokkal, előre összekészített fonal+minta csomagokkal, könyvekkel, a legújabb nemzetközi mintákkal igyekszem a kötés és horgolás szerelmeseit kész, igényes ötletekkel és inspirációkkal segíteni. – Avat be a részletekbe Varga Bori, a Fonaltündér alapítója, tulajdonosa, kreatív tervezője.
Helyileg Győrben vagyok, de a webáruháznak köszönhetően úgy érzem, hogy egyszerre sok helyen.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházad üzemeltetésével?
Jelenleg egyedül dolgozom. Szeretek fotózni, szeretem a termékeket igényesen bemutatni, részletesen leírni, szívesen beszélgetek telefonon a vevőimmel, ha elbizonytalanodnak a választásban. Szeretem a kreatív, önálló munkát.
Hogyan teljesít a webáruházad?
A webáruházam az általam felállított üzleti terv és elvárás felett teljesít, aminek nagyon örülök. A legnagyobb örömöt a vásárlók rengeteg pozitív visszajelzése adja nekem, ami megerősít abban, hogy jó úton haladok.
Indulás és termékbeszerzés
Mikor és miért a Shoprentert választottad céljaid megvalósításához?
Hivatalosan 2019 júniusában indult a webáruház, majd 2019 szeptembertől indultak be igazán az első megrendelések.
Egyedi weboldalakat készítő profi programozókat kérdeztem, hogyan és kivel készítsek családi vállalkozásunk részére webáruházat. Ők a Shoprentert ajánlották, mert a kisvállalkozásoknak kész, jól működő rendszert ad. Ekkor készítettem el saját magam apósom webáruházát a Shoprenterrel, ami azóta is sikeresen működik. Megismertem a rendszert, tetszett, így belevágtam régi álmom megvalósításába, a saját webshopom elkészítésébe.
Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházad elindítása? Milyen támogatást kaptál?
Az első webáruházamnál elmentem egy 1 napos tréningre, olvastam a Segítség menüt, ha valahol megakadtam és sokat leveleztem a Shoprenteres kollégákkal, akik minden kérdésemre válaszoltak.
Az elején meg kellett ismernem a rendszer felépítésének a logikáját, azután már gördülékenyen haladtak a dolgok. Hozzá tartozik a történethez, hogy építészmérnökként rengeteg különböző tervező programmal dolgoztam, nagy rutinom volt, és érdekelt is a dolog.
Milyen csomagot vásároltál meg a Shoprentertől?
Gold csomagot vásároltam, mert azonnal két nyelven indítottam a webshopom, angolul és magyarul, hogy a későbbiekben nemzetközivé válhasson.
Azonkívül a termékszűrő is rettentően fontos volt, ami a Gold csomag része, így a fonalakat szín, alapanyag, vastagság stb. szerint villámgyorsan lehet kiválasztani.
Milyen szolgáltatásokat vettél igénybe a Shoprentertől?
1 napos webáruház indító kurzuson voltam, az nagyon hasznos volt. Eleve úgy mentem, hogy már az alapfunkciókat kipróbáltam, így tudtam kérdezni az előadás után.
A Segítség menü szerint lépésről lépésre megírok, megcsinálok, beállítok mindent, amit csak tudok. Vettem SEO tudásanyagot, az is sokat segített. Olvasom a marketing hírleveleket.
Milyen Shoprenter design témát használsz? Melyik funkciót emelnéd ki, amivel meg vagy elégedve?
Tokyo design témát választottam 2 éve, mert jó volt a főoldal megjelenése, nagy hangsúlyt kaptak a képek, letisztult volt és akkor új, kiemelt blog funkcióval rendelkezett, ami az én esetemben szintén fontos volt.
Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?
Jó pár éve tervezek horgolt textileket, táskákat, ruhákat a nemzetközi piacra. Olyan terméket értesítek a webáruházamban, amit régóta használok és meg vagyok győződve a kiváló minőségéről. Olyasmivel szerettem volna kereskedni, ami a szenvedélyem, amihez értek, amiben hiteles tudok lenni.

Hogyan, honnan szerezted be a termékeidet?
A termékeimet Európa több nagykereskedelmi üzletéből szerzem be, de folyton kutatok új források után. Vannak magyar beszerzési forrásaim is, egyre több. Mindegyik esetében a személyes, közvetlen kapcsolat is fontos.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szerezted meg az első vevőidet?
A részletesen megírt SEO, a részletes termékleírások biztos sokat nyomnak a latba, de az első Google hirdetések számára is tudtam, hogy idő kell. Az elején hagytam bőven időt magamnak, nem izgultam, aztán szép lassan beindultak a dolgok.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
Az organikus találatok hozzák a legtöbb vásárlót. De megállapíthatom azt is, hogy sok a visszatérő vásárlóm. Célom, hogy ha egyszer rendel tőlem valaki, azt olyan szolgáltatással lepjem meg, ami miatt nagy valószínűséggel visszatér.
Eddig a Google-n hirdettem, jelen vagyok az Árukereső megbízható bolt programjában, ahol fantasztikus visszajelzéseket kapok. Nemrég fizettem elő a Conversific-re, hogy jobban követni tudjam az eseményeket, láthassam, mennyit jelent számokban a hírlevél, a Facebook és az Instagram használata.
Használsz-e közösségi médiát?
Igyekszem használni a Facebookot, az Instagramot és a Pinterestet, szeretnék erre több időt fordítani. A Later alkalmazását használom, ahol előre be tudom állítani az összes közösségi megjelenésem egy helyen, időzítéssel és pontos szövegekkel, hivatkozásokkal.
Teljesítés, alkalmazások
Hogyan dolgozod fel a rendeléseket, hogyan szállítasz?
Az új rendeléseket a lista alapján összeállítom a raktáramban, minden csomagba környezetbarát, saját gyártású használt kartonból előállított térkitöltő anyag kerül, személyre szóló levél, termékminta, amelyet még nem próbált ki a vevő és apró ajándék.
A csomagokat környezetbarát, papír alapú szalaggal zárom. Minden csomagnak igényesen kell kinézni, amit aztán a GLS szállít pontosan és megbízhatóan. A GLS munkatársával, aki naponta veszi fel a csomagokat személyes, jó kapcsolat alakult ki, így egymás munkáját is segítjük.
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruházad üzemeltetéséhez?
A Barion rendszerén keresztül lehet online fizetni vagy utánvéttel a GLS szolgáltatásán keresztül. A Billingo segítségével számlázok. Ezeket a szolgáltatásokat egyszerűen, néhány kattintással telepítettem a Shoprenter webáruházam admin felületén az Alkalmazások menüpontban, így nagymértékben gyorsítják az üzemeltetést.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Építsék fel és gondolják át jól az alapokat, fordítsanak sok időt a termékeik leírására (és egyúttal megismerésére) és a termékfotókra, mert ez rendkívül fontos egy virtuális boltban, ahol az árut, nálam például a fonalat, a valóságban nem foghatják a vevők a kezükbe és nem tudnak azonnal személyesen kérdezni az eladótól.
Találják ki, hogy miben a legjobbak, vagy mások versenytársaiknál, azaz miben tudnak egyediek lenni, és hogy tudnak online személyes kapcsolatot kiépíteni vevőikkel.
Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, mint korábban?
Egy-két dolgot túl előre kitaláltam, hogy hogyan lesz majd. Erre túl sok időm elment. A maximalizmusom miatt kicsit túl sokáig készítettem elő a webáruházat nyitás előtt, hogy minden tökéletes legyen. Ma már kicsit gyakorlatiasabban állnék hozzá, aztán közben is lehet bővíteni a kínálatot, a kereslethez igazodva.
Köszönjük szépen az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk Neked. Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Fonaltunder.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közé, küldd be javaslatodat ide kattintva.