Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 4700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Júliusi győztesünk egy olyan webáruház lett, amely remekül kihasználta a Róma design téma előnyeit, emellett pedig a minél magasabb színvonalú ügyfélkiszolgálásra törekednek, ezt remekül érzékelteti a vásárlási útmutató, az üzembe helyezés lehetősége, valamint az extra garancia biztosítása az ügyfelek részére.
Azonban mielőtt megnéznénk a nyertes webáruház jobbnál jobb megoldásait a cikkünk végén lévő bemutatónkban, szeretnénk gratulálni a júliusi győztesnek, a Bikelife.hu-nak és ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A székesfehérvári székhelyű vállalkozás immár 25 éve foglalkozik kerékpárok, kerékpár alkatrészek és kiegészítők forgalmazásával. Az ország egyik legnagyobb szakkereskedésének raktárkészletével rendelkeznek, ezáltal biztosítva a lehető leggyorsabb ügyfélkiszolgálást. A mindennapi feladatok ellátásában jelenleg hatan vesznek részt.
Hogyan teljesít a webáruházatok?
Érzésünk szerint egészen jól. Pár éve, a ShopRenteres webáruházzal kezdtük komolyabban ezt a szakmát, és mélyrehatóan képezni magunkat.
Azóta folyamatos növekedést tapasztalunk minden téren. Természetesen van még hova fejlődni és nagyon sok a tanulnivaló, valamint küzdünk a KKV-k szokásos problémájával is, hogy állhatna 48 órából a nap.
Az átütő sikerre még azonban várunk (talán nem is tudjuk pontosan mi lenne az, ezt valószínűleg csak érezni fogjuk), hogy teljes mellszélességgel mondhassuk, hogy egy gyümölcsöző webáruházat üzemeltetünk. – osztotta meg velünk Sári Csaba, marketingfelelős.
Indulás és termékbeszerzés
Melyik évben indítottátok a ShopRenter webáruházatokat és miért a ShopRentert választottátok a célok megvalósításához?
A Bikelife.hu 2017 tavaszán indult be.
Annak idején alaposan körbejártuk a kérdést, hogy milyen wesbhop motorral indítsuk el az áruházat. Pontosan arra már nem emlékszem, hogy mi volt a döntő érv, de arra igen, hogy volt egy szép Excel táblánk, amiben feljegyeztük, hogy melyiknek milyen előnye, hátránya van, illetve milyen költséggel lehetne elindulni. Eddig úgy látjuk, és a külsős szakemberek visszajelzései alapján is úgy tűnik, hogy jól döntöttünk.
Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok (egyéni konzultáció, ügyfélkapcsolat stb.)?
Volt egyéni konzultációnk is a ShopRenter szakértőjével, és részletesen átbeszéltük, hogy mit szeretnénk.
Milyen csomagot vásároltatok meg a ShopRentertől?
A magas termékszám miatt csak a Gold csomag jöhetett szóba.
Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a ShopRentertől (például ingyenes rendszeroktatást, marketing szemináriumot, keresőoptimalizálást, stb.)?
Rendszeroktatáson részt vettünk több alkalommal is, még úgy is nagyon hasznosnak találjuk, hogy már jó ideje használjuk a rendszert. Menet közben mindig születik néhány remek ötlet, hogy melyik funkciót kezdjük el használni.
Marketing és szövegírás szemináriumon is voltunk. Régóta foglalkozunk, foglalkozom szövegírással. – mondta Sári Csaba.
Ezek az előadások nagy segítséget nyújtanak abban, hogy tisztában legyünk a jelenlegi trendekkel és ahhoz igazítsuk a felgyűlt tapasztalatot.
A marketing szeminárium hozzájárult ahhoz, hogy észrevegyük, mire nem gondoltunk még a marketing stratégiánkat illetően, és hogyan próbáljunk rendszerben gondolkodni az ad-hoc megoldások helyett.
A keresőoptimalizálást illetően az indulás óta a ShopRenter szolgáltatásait vesszük igénybe.
Milyen ShopRenter design témát használtok? Milyen funkcióit emelnétek ki, amivel meg vagytok elégedve?
Jelenleg egy egyedi design alapján felépített Róma alapú sablonunk van. A speciális keresőmező nagyon szuper megoldás, mi a kerékpárok keresésére használjuk.
Dolgoztatok együtt ShopRenter szakértővel pléldául webáruház üzemeltetés, fejlesztés, egyedi design, termékfotózás, marketing stb. területén?
2017-ben vettük igénybe a teljes arculat és egyedi design szolgáltatást, ezzel startoltunk el.
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
Mivel majd 30 éve kerékpárokkal foglalkozott a cég, így kézenfekvő volt ezt folytatni online formában is.
Hogyan szerzitek be a termékeket?
Rendkívül széles beszerzési hálózatunk van. Itthoni, valamint külföldi gyártókkal és forgalmazókkal is kapcsolatban állunk.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőket?
Nálunk az Árukereső és az Árgép csatornák váltak be elsőre.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
Az árösszehasonlító oldalak még így, jó pár év eltelte után is nagyon erősek, de szerencsére már a többi csatorna is felzárkózott, egészen kiegyenlített a mezőny.
Használsz-e közösségi médiát?
Ez egy fejlesztendő terület a cégnél. A „normál” boltunknak elég szép Facebook és Instagram követőtábora van, hasonló eredményt szeretnénk elérni a webáruházzal is.
Teljesítés, alkalmazások
Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?
Egyelőre manuálisan dolgozzuk fel a beérkezett rendeléseket, majd rögzítjük az ERP-ben, összeszedjük a termékeket, következik a számlázás, majd a csomagolás folyamata, és nagy mosoly kíséretében átadjuk az ügyfélnek a terméket. Szállító partnerünk az MPL. Összességében meg vagyunk elégedve a rugalmasságukkal és számos átvételi lehetőséget is biztosítanak.
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?
A folyamatos statisztikák, mérések miatt a Google Analytics az egyik legfontosabb alkalmazás számunkra. Főleg a marketing csatornákat monitorozzuk, nehogy felesleges pénzeket költsünk el bárhol.
Használtok ShopRenter alkalmazásokat (például Rapid Search, OptiMonk, VirtualJog, Billingo, Webshippy, TopSeller, Syncee stb.)?
Igen. Az OptiMonkkal gyűjtöttük a feliratkozóink nagy részét. Nagyon hatásos eszköz, de kicsit több időt kellene rá szánnunk, hogy még jobban tudjuk optimalizálni.
A Conversific nagyon szuper statisztikákat készít, ha összefüggéseket akarunk vizsgálni. Szerencsére nem kell mélységében érteni a statisztikákhoz és az analitikai szoftverekhez, hogy épkézláb számokat lássunk. Alapvetően a termékfejlesztésnél és az általános oldalfejlesztési irányok meghatározásánál jön jól.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?
Automatizálj mindent, amit lehet.
Köszönjük az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk nekik. Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Bikelife.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldje be javaslatát ide kattintva.