Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3900 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely olyan, mint a termékei, teljes egészében igényes. Továbbá a webshop jól strukturált, ez pedig tovább erősíti érdemét. A kategória menüje könnyedén elnavigálja az érdeklődőket, a vásárlóbarát termékoldala pedig valóban azt cél szolgálja, hogy elnyerje az érdeklődők bizalmát és vásárlásra ösztönözze őket.
Mindemellett számtalan más érv is szól mellette, ami miatt elnyerte a januári Hónap Webáruháza díjat. Azonban mielőtt megnéznénk a cikkünk végén lévő bemutatót, szeretnénk gratulálni a januári győztesnek, a WaterMarkt.hu-nak és ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A WaterMarkt.hu webáruház Gold csomaggal indult 2011 tavaszán. A székhelyük, és az átadópontként is funkcionáló bemutatótermük Budapesten van, ahol a vásárlóik már a tervezés időszakában, színminták, vagy esetenként a megvásárolni kívánt termék megtekintésével igazíthatják az elképzeléseiket a rendelkezésre álló széles körű lehetőségekhez.
“A webáruházunk a konyha és a fürdőszoba felszerelését és kényelmét szolgáló termékekkel foglalkozik. Megtalálható a webáruházunkban több százféle gránit, és rozsdamentes mosogatótálca, konyhai és fürdőszobai csaptelep, mosdók, zuhanykabinok, de fürdőszoba bútorok, páraelszívók és rengeteg kiegészítő is. Termékeink száma mára jóval 5000 feletti.” – mondta el nekünk Németh József, WaterMarkt.hu webáruház tulajdonosa, aki már a kezdetőktől fiával, Ádámmal együtt viszi a vállalkozást, akinek a munkája ma is meghatározó a cég életében.
Hogyan teljesít a webáruházatok?
Webáruházunk jelenleg is jól teljesít. A ShopRenter folyamatos fejlesztésének, a mindenkori felhasználói igényekhez való igazodásnak, valamint a széles körű reklám és SEO megoldásoknak köszönhetően tudjuk fejleszteni magunkat.
Büszkék vagyunk rá, hogy például az Árukereső oldalán, több mint 1700 vásárlói vélemény alapján 98% feletti a vásárlóink elégedettsége, ami nagyszerű visszajelzés a vevőszolgálatunk és a teljes csapat munkáját illetően.
Továbbá külön kiemelném, hogy a ShopRenter rendszerében lehetségessé vált, amelyik terméknél mód van rá, ott videókkal is támogassuk a termék átfogóbb megismerésének a lehetőségét, ami ösztönzően hathat a vásárlásra is.
Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?
A közvetlen dolgozóink létszáma 5-7 fő között mozog, de néha érdemes belegondolni abba, hogy egy megrendelés teljesítése mögött hány ember tényleges munkája bújik meg, a termék tervezése, gyártása, nagykereskedelmi tevékenysége, logisztikája mögött a mi munkánkat is beleértve.
Lehet, hogy amikor valaki megrendel egy egyszerű terméket, nem is gondol bele, hogy akár több száz ember összehangolt munkája eredményeként szállítja ki számára a futárszolgálat a megrendelt árucikket.
Indulás és termékbeszerzés
Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?
A gazdasági válság kezdete utáni években mindenki a túlélésen gondolkodott. Akkoriban egy üzlethálózat marketing vezetőjeként dolgoztam. Értekezlet értekezletet ért, de úgy láttam, hogy nem a megfelelő irányba mennek a dolgok. Volt egy termékkör, amit szerintem érdemtelenül a háttérbe szorítottak.
Úgy gondoltam, hogy igazolom feltételezésemet, miszerint ezzel a termékkörrel igenis lehet nagy forgalmat elérni. A fiammal, Ádámmal, aki a számítástechnika terén is profi szakember, felhagytunk az addigi tevékenységünkkel, és megalapítottuk a WaterMarkt Business Kft-ét, eleinte csak gránit és rozsdamentes mosogatókat értékesítve kizárólag az interneten.
Hogyan szereztétek be a termékeiteket?
A termékeinket eleinte olyan hazai nagykereskedőktől szereztük be, akik az adott termékkör tekintetében rendelkeztek magyarországi kizárólagossággal, megbízhatóak és pontosak voltak. Később saját importból származó termékeink is lettek.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Hogyan szereztétek meg az első vevőiteket?
Az indulásunknál az interneten még nem volt ekkora „tolongás”, egyszerűbb volt az élre kerülni. A piacképes termékeken kívül elég volt néhány eléggé ismert ár összehasonlító oldalon megjelenni, és a keresőoldalakon megfelelően pozicionálni magunkat.
Akkoriban még a legnagyobb akadályt a vásárlók internetes vásárlásokkal való előítéleteinek a legyőzése jelentette, amit egy nagyon korrekt, segítőkész és vevőbarát ügyfélszolgálattal sikerült megoldanunk, aminek nem maradt el az eredménye. Jönni kezdtek az első vásárlóink, akik nevét és címét a mai napig is fejből tudom.
Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?
Az internetes értékesítési csatornák állandó, folyamatos változásban vannak. Talán a legnagyobb feladat, hogy mindig a legjobb, leghatékonyabb mixet használjuk. Sokszor el kell hagynunk régebben jól működő csatornákat, és új, jól prosperáló lehetőségeket keresni.
Vannak olyan értékesítési csatornák, amik már nem is léteznek, pedig régebben jól működtek. Vannak olyanok, amik a kezdetekkor még nem is léteztek, mára pedig vezető értékesítési lehetőségeket nyújtanak. Jelenleg a vásárlók által leginkább kedvelt értékesítési csatornák az ár összehasonlító oldalak.
Nagyon nagy figyelmet fordítunk az organikus megjelenések erősítésére is, ami mára szintén erős csatornaként van jelen.
Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?
A közösségi oldalak közül a Facebook-ot használjuk, de figyelemmel kísérjük, és folyamatosan vizsgáljuk az újabban elterjedőben lévő egyéb közösségi médiumokban lévő lehetőségeket.
Rendelésteljesítés, használt alkalmazások
Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?
Jelenleg a ShopRenter az áruházunk szíve. Ehhez kompatibilis InCash ügyviteli rendszert használunk számlázáshoz és készletnyilvántartáshoz.
Természetesen szükség van még egy saját fejlesztésű programra is, amely a saját képünkre formált, belső logisztikai rendszert egységbe illeszti a különböző munkakörben dolgozók számára. Természetesen a fő eszközökön kívül számtalan programot használunk az áruház naprakészen tartása és a megfelelő megjelenés érdekében.
Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?
A megrendelések feldolgozására és szállítására különösen nagy gondot fordítunk. Nem bízunk semmit a véletlenre. Alapszabály a vásárló teljeskörű, minden igényt kielégítő kiszolgálása.
A megrendelés beérkezése után természetesen automatikusan kimegy egy értesítés, miszerint a megrendelés feldolgozásra került. Innentől kezdve viszont egy kicsit szakítunk az automatizmusokkal, és elővesszük az „ósdi” személyes kapcsolatfelvétel eszközét.
Mindenkivel személyesen vesszük fel a kapcsolatot telefonon keresztül. El sem tudom mondani hány hibás megrendelésből adódó kellemetlenséget sikerül így elhárítani. Kiderülnek a hibás színválasztások, a nem megfelelő méretből vagy típusból származó megrendelés részletek, amelyeket azonnal korrigálni tudunk, és esetenként szakmai tanácsokkal is ellátjuk a vásárlóinkat, amiért mindig nagyon hálásak. Rengeteg visszatérő vagy egy régebbi vásárlónk által minket ajánló új vásárlóra teszünk szert a személyes kontaktus használatával.
Természetesen emellett a mögöttes automatizmusok is működnek, rögzítve az esetleges változásokat vagy státuszváltásokat.
A legkeményebb kérdés a szállítás, mivel itt egy külső láncszem lép be az értékesítési munkánkba, aki jó munkájával emelheti a hitelünket, de akár mindent el is ronthat. Így a futárszolgálat kiválasztása nagyon fontos és kényes kérdés. Bevallom, lényegesen olcsóbb futárszolgálattal is dolgozhatnánk, ha csak az ár lenne fontos.
Tanácsok
Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?
Mielőtt elkezdenénk a működést, gondosan gondoljuk végig, hogyan fog egy termék a beszerzéstől a megrendelőhöz eljutni. Rendelkezünk-e minden eszközzel ahhoz, hogy ez zökkenőmentesen történjen. Esetleges probléma esetén hogyan fogjuk azt kezelni.
Elemezzük a piacot, hogy termékeink vagy szolgáltatásaink piacképesek-e? Gondoljuk végig, milyen csatornákat akarunk használni az értékesítéshez, és hogy ezeket tudjuk-e finanszírozni a várható árrésünkből. Ha mindez rendben van, akkor kezdjünk bele.
Van-e olyan a dolog a webáruházatokkal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?
A futárszolgálat kiválasztását ma már biztosan másképpen csinálnám. A kezdetekkor csak az volt a szempont, hogy egy olcsó futárszolgálatot találjunk. Találtunk is. Ez nagy tévedés volt. Természetesen nem fogok neveket mondani, de majdnem belebuktunk a törés-zúzásba, amit produkáltak.
Örökre megtanultuk, hogy ez ügyben legyünk nagyon körültekintőek, és hogy az olcsóság nem minden, hiszen a saját hitelünket, nevünket is kockára tesszük. Természetesen most is előfordul néha sérülés, de nem mindegy, hogy mennyi és milyen.
Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a WaterMarkt.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldje be javaslatát ide kattintva.