2017. Június Hónap Webáruháza: WebMall.hu

2017. Június Hónap Webáruháza: WebMall.hu

Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy, a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A győztes több mint 2500 webshop közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely weboldalának és folyamatainak kialakításában arra törekszik, hogy a vevő nemcsak megtalálja, amit keres, de a vásárlás után gyors vevőkiszolgálásban részesüljön, aminek köszönhetően később nagyobb eséllyel tér vissza vásárolni.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a júniusi győztesnek, a WebMall.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A budapesti székhelyű, leginkább divattermékeket értékesítő Webmall.hu webáruház 2016 elején indult. „Filozófiánk, hogy a vevőket úgy szolgáljuk ki, ahogy szeretnénk, hogy minket kiszolgáljanak. Célunk, hogy betöltsük a kis és óriás webáruházak közötti hatalmas rést. Szeretnénk létrehozni egy olyan áruházat, ahol ötvözzük a nagy cégek kínálatát a kisebb, családi cégek lelkes, udvarias kiszolgálásával, hozzáállásával.”

Azt is tudják, hogy „egy jó webshop egyik legfontosabb tulajdonsága a gyorsaság”. Ezért a gyors kiszolgálásra kiemelt figyelmet fordítanak, legyen az vásárlói kérdések megválaszolása vagy a rendelések teljesítése.

Induláskor a Silver csomagot választották, amelyhez igénybe vették a ShopRenternél elérhető ingyenes induló bolt és hatékonyságnövelő konzultációkat, az élő rendszer oktatást és a Webáruház Marketing Szemináriumot.

Később Gold csomagra váltottak, amelynek okai között olyan marketing funkciók szerepelnek, mint az elhagyott kosár értesítő, a szűrési rendszer és a hűségpont rendszer. Az utolsó lökést pedig egy kedvező ajánlat adta meg éves befizetés esetén.

Már az indulás évében 12 millió forint árbevételt realizáltak, és elmondásuk szerint az idei évben is igen kedvezően alakulnak a számok. Jelenleg ketten dolgoznak a webáruház üzemeltetésével, de szeptembertől várhatóan ismét hárman lesznek, mint az induláskor.

Nagyon büszkék a visszaküldési politikájukra, amely során nem kérdeznek semmit az okokról, csak gyorsan válaszolva egyből felajánlanak egy csereterméket. Mivel nem csinálnak belőle problémát, sok vásárlót sikerül elkötelezniük, így magas a visszatérő vásárlók aránya.

Jövőbeli terveik között szerepel egy második webáruház nyitása, amelyben más típusú temékeket szeretnének értékesíteni gyors kiszállítással.

Indulás és termék beszerzés

A termékeiket külföldről importálják. A termékkör ötletének eredetét pedig így írta le Balog András, a webáruház tulajdonosa:

„Tavaly év elejétől a Vaterán kezdtem el árulni, és ami jobban fogyott, azt kezdtük el a webáruházban értékesíteni. A ShopRenter tanácsadójától hallottuk, hogy egy adott termékkörrel érdemes kezdetben elindulni, innen jött a gondolat, hogy lehet helyünk a piacon.”

Elmondása szerint, amit a weboldalukon megtalálunk, az a raktárukban is elérhető, vagy éppen úton van hozzájuk, így egy megrendelés után még nem kell a nagykereskedőre várniuk, hanem „egyszerűen csak leemeljük a terméket a polcról, és már küldjük is.”

Első sikerek, értékesítési csatornák

Már az indulás évében kipróbálták az általuk ismert összes marketing csatornát, hogy felmérjék, melyik működik jól és melyik nem. Ebből azt a következtetést vonták le, hogy számukra a Google Adwords és a Facebook kevésbé működik, illetve a hírleveleket se tartják annyira hatékonynak (havonta 1-2-t küldenek).

Jelenleg a termék megosztó oldalak teljesítenek jól (hat partnerrel működnek most együtt), de tervezik, hogy az Adwords-re és a Facebook-ra ősszel nagyobb hangsúlyt fektetnek, mert tapasztalatuk szerint ezek akkor jobban működnek.

Emellett folyamatosan optimalizálják a hirdetéseiket, és bár csökkent a látogatók száma ennek hatására, de az ezekből a forrásokból érkező látogatók konverziója háromszorosára nőtt.

Azt is elhatározták, hogy az első pár évben semmilyen nyereséget nem vesznek ki a webáruházból, hanem minden egyes forintot visszaforgatnak a marketingbe.

Rendelés feldolgozás és teljesítés

A készlet nyilvántartáshoz és a számlázáshoz az Okos Ügyvitel rendszerét használják, amellyel meg vannak elégedve többek között azért, mert az ügyfélszolgálatuk 1-2 órán belül válaszol.

A rendelés leadása után egy órán belül felhívják a vásárlót, „ezzel gyorsan kiszűrjük a kamu megrendeléseket, az emberek meglepődnek, hogy azonnal hívjuk őket.”

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:

  • Házhozszállítás GLS vagy MPL futárszolgálattal
  • Saját futár Budapest területén (akár pár órán
    belüli kiszállítással)
  • GLS csomagpont
  • Postai levélként, ajánlott küldemény
  • Személyes átvétel Budapesti irodájukban

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel készpénzzel vagy bankkártyával
  • Banki átutalás
  • Barion/CIB Bank bankkártyás fizetés

Jó tanács az induló webáruházaknak

Megkérdeztük őket, hogy mit tanácsolnának azoknak, akik most vágnak bele egy webáruház elindításába: „Kitartás és hosszú távú tervezés, ne gyorsan akarjanak meggazdagodni, hanem nagyon.”

Végül pedig arra kértük őket, hogy mondják el, van-e olyan a dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnának, de korábban még jónak gondolták, és ha igen, mi az?

„Rengeteg apró pofon van, amiből tanultunk, a buktatókon át kell menni, alapvetően nem változtatnánk semmin; talán annyi, hogy fele ennyi termékkategóriával, de azokban erősebb felhozatallal indulnánk, és később bővítenénk csak a kategóriákat.”

A webáruháza bemutatása

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Webmall a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.