2017. Augusztus Hónap Webáruháza: NyomtassOlcson.hu

2017. Augusztus Hónap Webáruháza: NyomtassOlcson.hu

Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy,
a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A győztes több mint 2500 webshop
közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült
megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely az iparágukban megszokottól eltérő módon áll az ügyfélszolgálathoz és a marketinghez egyaránt. Utóbbi
tevékenységüket nemcsak mi tartjuk kiemelkedőnek, de idén ott voltak az Év
Marketingese díj öt jelöltje között is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni az augusztusi győztesnek,
NyomtassOlcson.hu-nak és csapatának.

2017. Augusztus Hónap Webáruháza: NyomtassOlcson.hu

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit
közelebbről a webáruházzal.


Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy,
a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A győztes több mint 2500 webshop
közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült
megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely az iparágukban megszokottól eltérő módon áll az ügyfélszolgálathoz és a marketinghez egyaránt. Utóbbi
tevékenységüket nemcsak mi tartjuk kiemelkedőnek, de idén ott voltak az Év
Marketingese díj öt jelöltje között is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni az augusztusi győztesnek,
NyomtassOlcson.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit
közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A budapesti székhelyű, 2006-ban indult NyomatssOlcson.hu
webáruház nyomtatókellékek értékesítésével foglalkozik.

Kezdetben egyedi fejlesztésű webáruházat használtak, innen
váltottak ShopRenterre a Gold csomagot választva. Tovább igénybe vették az Egyedi Design és Arculat szolgálatatásunkat is. A vásárlóik több mint 90%-a (!!!)
visszatérő vevő. Ez részben a termékkörnek is köszönhető, de főleg a kiemelkedő
ügyfélszolgálatnak tulajdonítják.

A webáruházat jelenleg 7-en üzemeltetik.

Indulás és termék beszerzés

Arra a kérdésre, hogy hogyan döntötték el, hogy milyen termékkört
árusítanak, Schreiner Balázs ügyvezető, a következő választ adta: „felbosszantottak egy ügyfélszolgálaton, és akkor
határoztuk el, hogy ezzel fogunk foglalkozni, pont jött is egy lehetőség, egy
beszerzési forrás, és ez a kettő együtt adta az ötletet.”

A korábbi kellemetlen tapasztalat miatt is, az egyik fő
megvalósítandó célnak az ügyfélközpontúságot tűzték ki, és úgy gondolják ezt
sikerült is elérni, látván a visszatérő vásárlók magas arányát.

Két éve már saját márkával is büszkélkedhetnek. A készletet
nagykereskedőktől vásárolják, de mivel tudták, hogy ebben az iparágban a termék
kinézete nem jelenti mindig ugyanazt a gyártót, Kínába is ellátogattak
gyártókat keresni. Itt nemcsak gyárakat látogattak meg, de személyes kapcsolatokat
is építettek.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Elmondásuk szerint 2006-ban még könnyű volt az első vevők
megszerzése, mert a vásárlók szinte maguktól jöttek. Aztán kezdtek el keresőoptimalizálással,
email marketinggel és Adwords-szel is foglalkozni.

Jelenleg a Google a legerősebb
vevőszerző csatornájuk, az organikus és a fizetős kereséseket tekintve is. A SimilarWeb
adatai szerint a forgalom 61%-a a keresőkből jön.

Organikus forgalom

Rendelés feldolgozás és teljesítés

A webáruház üzemeltetése során hírlevélküldéshez a
Webgalambot használják, míg számlázó esetében most állnak át a Számlázz.hu rendszerére. A készletkezelő pedig egy saját fejlesztésű szoftver.

A rendeléseket házon belül dolgozzák fel. SMS-ben is
értesítik a vevőket a feldolgozás tényéről.

A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a
vásárlóknak:

  • Házhozszállítás
    MPL futárszolgálattal
  • Házhozszállítás
    Fáma futárszolgálattal (a nehéz csomagok miatt)
  • MPL
    Csomagautomata
  • Coop
    és Mol átvételi pontok
  • PostaPontok
  • Személyes
    átvétel Budapesti boltjukban

Elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel
    készpénzzel vagy bankkártyával
  • PayPal
  • Banki
    előre utalás
  • CIB Bank bankkártyás fizetés

Jó tanács az induló webáruházaknak

Megkérdeztük azt is, hogy mit tanácsolnának egy újonnan
induló webáruháznak: „manapság már fel
kell kötni a gatyát annak, aki webáruházat szeretne indítani. Ezt saját
tapasztalatból is mondom, mert nekünk is van egy újabb webáruházunk, és
nehezebb a dolgunk, mint 2006-ban volt.

Két dologtól óva
inteném az újonnan indulókat: egyrészt, hogy ők maguk csinálják meg a
webáruházukat, nem lesz rá idő és ez zsákutca. Annak idején az egyedi
fejlesztés is jó volt, mert azt raktak bele, amit szerettem volna, de később
felismertük, hogy egy bérelt rendszer esetén hamarabb kijön a hiba vagy egy
bug. Az egyedinél előfordult, hogy későn derül ki a hiba, és nagyobb árat
fizettünk ilyenkor érte.

Emellett véleményük szerint az újonnan indulók készüljenek
fel egy erős versenyre (az ő iparágukban ez nagyon igaz), és indulás előtt
mérjék fel alaposan a konkurenciát. „Ne
akarjanak már 1 hónap után pénzt kivenni a webáruházból”.

Elmondásuk szerint a mai
napig nagy előnyt jelent például az ügyfélszolgálat hozzáállása, akár már az is
előny, ha valaki belép a boltba és köszönünk neki. Emellett az e-maileket minél
gyorsabban meg kell tudni válaszolnunk. A telefont is mindig vegyük fel vagy hívjuk
vissza őket, ezen a piacon még ez nagy ritkaságnak számít.

Az elmúlt 1,5-2 évben az ügyfélchat-et használók száma robbanásszerűen megugrott. Ennek nagy előnye az interaktivitás, ez a „távolsági” eszköz a leghatékonyabb rendelés lezárás szempontból, de humánerőforrás igényes.

Utolsó kérdésünk az volt, hogy van-e olyan dolog a
webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnának, de korábban még
jónak gondolták:

Korábban jóval több hírlevelet küldtek, és jobban is
működött, ma már ritkábban használják ezt az eszközt (korábban hetente, kéthetente
küldtek levelet, ma már havonta).

Régebben érdekességeket is osztottak meg a hírlevelekben, de
erről később kiderült, hogy nincs rá kereslet az iparágukban. Facebookon
keveset kommunikálnak iparági témáról, mert a célközönségük nem vevő rá.

A webáruháza bemutatása

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a NyomtassOlcson.hu
a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek
tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be
javaslatát ide kattintva.