Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy, a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A győztes több mint 2500 webshop közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.
Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely az iparágukban megszokottól eltérő módon áll az ügyfélszolgálathoz és a marketinghez egyaránt. Utóbbi tevékenységüket nemcsak mi tartjuk kiemelkedőnek, de idén ott voltak az Év Marketingese díj öt jelöltje között is.
Ezúton is szeretnénk gratulálni az augusztusi győztesnek, a NyomtassOlcson.hu-nak és csapatának.
Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.
A webáruházról
A budapesti székhelyű, 2006-ban indult NyomatssOlcson.hu webáruház nyomtatókellékek értékesítésével foglalkozik.
Kezdetben egyedi fejlesztésű webáruházat használtak, innen váltottak ShopRenterre a Gold csomagot választva. Tovább igénybe vették az Egyedi Design és Arculat szolgálatatásunkat is. A vásárlóik több mint 90%-a (!!!) visszatérő vevő. Ez részben a termékkörnek is köszönhető, de főleg a kiemelkedő ügyfélszolgálatnak tulajdonítják.
A webáruházat jelenleg 7-en üzemeltetik.
Indulás és termék beszerzés
Arra a kérdésre, hogy hogyan döntötték el, hogy milyen termékkört árusítanak, Schreiner Balázs ügyvezető, a következő választ adta: „felbosszantottak egy ügyfélszolgálaton, és akkor határoztuk el, hogy ezzel fogunk foglalkozni, pont jött is egy lehetőség, egy beszerzési forrás, és ez a kettő együtt adta az ötletet.”
A korábbi kellemetlen tapasztalat miatt is, az egyik fő megvalósítandó célnak az ügyfélközpontúságot tűzték ki, és úgy gondolják ezt sikerült is elérni, látván a visszatérő vásárlók magas arányát.
Két éve már saját márkával is büszkélkedhetnek. A készletet nagykereskedőktől vásárolják, de mivel tudták, hogy ebben az iparágban a termék kinézete nem jelenti mindig ugyanazt a gyártót, Kínába is ellátogattak gyártókat keresni. Itt nemcsak gyárakat látogattak meg, de személyes kapcsolatokat is építettek.
Első sikerek, értékesítési csatornák
Elmondásuk szerint 2006-ban még könnyű volt az első vevők megszerzése, mert a vásárlók szinte maguktól jöttek. Aztán kezdtek el keresőoptimalizálással, email marketinggel és Adwords-szel is foglalkozni.
Jelenleg a Google a legerősebb vevőszerző csatornájuk, az organikus és a fizetős kereséseket tekintve is. A SimilarWeb adatai szerint a forgalom 61%-a a keresőkből jön.
Rendelés feldolgozás és teljesítés
A webáruház üzemeltetése során hírlevélküldéshez a Webgalambot használják, míg számlázó esetében most állnak át a Számlázz.hu rendszerére. A készletkezelő pedig egy saját fejlesztésű szoftver.
A rendeléseket házon belül dolgozzák fel. SMS-ben is értesítik a vevőket a feldolgozás tényéről.
A webáruházban a következő szállítási módokat kínálják a vásárlóknak:
- Házhozszállítás MPL futárszolgálattal
- Házhozszállítás Fáma futárszolgálattal (a nehéz csomagok miatt)
- MPL Csomagautomata
- Coop és Mol átvételi pontok
- PostaPontok
- Személyes átvétel Budapesti boltjukban
Elérhető fizetési módok:
- Utánvétel készpénzzel vagy bankkártyával
- PayPal
- Banki előre utalás
- CIB Bank bankkártyás fizetés
Jó tanács az induló webáruházaknak
Megkérdeztük azt is, hogy mit tanácsolnának egy újonnan induló webáruháznak: „manapság már fel kell kötni a gatyát annak, aki webáruházat szeretne indítani. Ezt saját tapasztalatból is mondom, mert nekünk is van egy újabb webáruházunk, és nehezebb a dolgunk, mint 2006-ban volt.
Két dologtól óva inteném az újonnan indulókat: egyrészt, hogy ők maguk csinálják meg a webáruházukat, nem lesz rá idő és ez zsákutca. Annak idején az egyedi fejlesztés is jó volt, mert azt raktak bele, amit szerettem volna, de később felismertük, hogy egy bérelt rendszer esetén hamarabb kijön a hiba vagy egy bug. Az egyedinél előfordult, hogy későn derül ki a hiba, és nagyobb árat fizettünk ilyenkor érte.
Emellett véleményük szerint az újonnan indulók készüljenek fel egy erős versenyre (az ő iparágukban ez nagyon igaz), és indulás előtt mérjék fel alaposan a konkurenciát. „Ne akarjanak már 1 hónap után pénzt kivenni a webáruházból”.
Elmondásuk szerint a mai napig nagy előnyt jelent például az ügyfélszolgálat hozzáállása, akár már az is előny, ha valaki belép a boltba és köszönünk neki. Emellett az e-maileket minél gyorsabban meg kell tudni válaszolnunk. A telefont is mindig vegyük fel vagy hívjuk vissza őket, ezen a piacon még ez nagy ritkaságnak számít.
Az elmúlt 1,5-2 évben az ügyfélchat-et használók száma robbanásszerűen megugrott. Ennek nagy előnye az interaktivitás, ez a „távolsági” eszköz a leghatékonyabb rendelés lezárás szempontból, de humánerőforrás igényes.
Utolsó kérdésünk az volt, hogy van-e olyan dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnának, de korábban még jónak gondolták:
Korábban jóval több hírlevelet küldtek, és jobban is működött, ma már ritkábban használják ezt az eszközt (korábban hetente, kéthetente küldtek levelet, ma már havonta).
Régebben érdekességeket is osztottak meg a hírlevelekben, de erről később kiderült, hogy nincs rá kereslet az iparágukban. Facebookon keveset kommunikálnak iparági témáról, mert a célközönségük nem vevő rá.
A webáruháza bemutatása
Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a NyomtassOlcson.hu a Hónap Webáruháza címet.
Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.